-
Wiedza jako czynnik strategiczny w organizacji
Z końcem XX wieku zakończyła się era przemysłowa, a rozpoczęła się era wiedzy i informacji. Wiedza i informacja stały się najważniejszym z dóbr niematerialnych współczesnego świata, organizacje i ich pracownicy muszą podjąć wyzwanie, a jednocześnie konieczność ciągłego uczenia się. Tylko firma, która się uczy ma szansę na rozwój i bycie ...
-
Innowacje w MSP pod lupą
Z innowacyjnością w naszym kraju ciągle nie jest najlepiej - z najnowszego raportu „Innowacje w MŚP. Pod lupą” wynika, że sumaryczny wskaźnik innowacyjności w Polsce jest ciągle o prawie połowę niższy niż w Unii Europejskiej. Wprawdzie polscy przedsiębiorcy zdają sobie sprawę, jak istotne znaczenie w budowaniu przewagi konkurencyjnej ma wdrażanie ...
-
Trendy w e-commerce na 2016 rok według e-Izby
Rozwój sprzedaży w omnichannel, wzrost znaczenia kanału mobile oraz konieczność zrozumienia i dostosowania się do potrzeb nowoczesnego konsumenta to główne trendy dla branży e-commerce w 2016 r. Jak polski e-commerce będzie się rozwijał w bieżącym roku? Na to pytanie odpowiadają eksperci Izby Gospodarki Elektronicznej. ZROZUMIEĆ E-KONSUMENTA ...
-
Mikro i małe firmy 2015
Bank Pekao już po raz szósty opublikował „Raport o sytuacji mikro i małych firm”. Z opracowania wynika m.in., że Ogólny Wskaźnik Koniunktury Mikro i Małych Firm podskoczył o kolejne 2 punkty procentowe, osiągając poziom 98 punktów - odnotowany w poprzednich dwóch latach pozytywny trend doczekał się zatem kontynuacji. Tematem specjalnym tegorocznej ...
-
Smartfon Xiaomi Mi5 niedługo w Polsce
Na targach w Barcelonie Xiaomi zaprezentował smartfon, który spokojnie może konkurować z flagowcami bardziej popularnych firm. 5,15-calowy Mi5 oferuje nowoczesne rozwiązania, takie jak czytnik linii papilarnych, wydajne podzespoły – czterordzeniowy Qualcomm Snapdragon 820, wspierany nawet przez 4 GB pamięci RAM, baterię o pojemności 3000 mAh i ...
-
Uppies czy oldschoolowiec? Sprawdź, jak konsumujesz media
Jakie wymagania, potrzeby i preferencje charakteryzują polskich konsumentów przekazów medialnych? Odpowiedzi na to pytanie poszukiwali autorzy raportu zatytułowanego „Polak na bieżąco, czyli jak konsumujemy treści informacyjne”. Oto wyniki ich analizy. Sprawdź, czy należysz do Uppies, czy też do Oldschoolowców. W opracowanym przez platformę upday ...
-
Nadużycia i korupcja wzmagają popyt na transparentność
W czasach, kiedy nadużycia gospodarcze dość mocno zaznaczają swoją obecność w biznesie, rośnie znaczenie transparentności. Z czternastej już edycji Światowego Badania Nadużyć Gospodarczych EY wynika, że już 9 na 10 respondentów dostrzega wagę identyfikacji beneficjentów rzeczywistych, a więc faktycznych właścicieli kontrahentów firmy. Okazuje się ...
-
Notebooki Acer Aspire R 15, seria E oraz nowa seria F
Konferencja prasowa next@acer obfitowała w nowości – wśród nich nie zabrakło dobrze znanych modeli Acer Aspire. Zaprezentowane zostały: konwertowalny notebook Aspire R 15, nowa seria Aspire F, ulepszone modele serii Aspire E oraz Aspire ES 15. Wszechstronność Aspire R 15 dzięki obrotowi o 360 stopni Model Acer Aspire R 15 został wyróżniony nagrodą ...
-
Polska branża motoryzacyjna perspektywiczna?
Zeszłoroczna dynamika produkcji samochodów osobowych i dostawczych w naszym kraju okazała się dwucyfrowa, co po sześciu latach spadków jest bezwzględnie dobrą wiadomością. Ten trend ma doczekać się kontynuacji w kolejnych latach, m.in. za sprawą uruchomieniu produkcji VW Crafter we Wrześni. Pozytywne sygnały płyną również od eksporterów części i ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 20/2016
Ze względu na stosunkowo niską konsumpcję lodów w Polsce (4–5 litrów rocznie na osobę) krajowy rynek ma duży potencjał wzrostu. O gusta klientów walczą nie tylko polscy producenci, lecz także większość światowych graczy. Firma Grycan - Lody od Pokoleń mimo coraz większej konkurencji co roku notuje dwucyfrową dynamikę wzrostu sprzedaży. Jej udziały ...
-
H&M bije Reserved. Gdzie kupujemy ubrania?
Polacy często i chętnie kupują ubrania. Ze zrealizowanego przez PMR badania "Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2016" wynika, że w minionym roku zakupu odzieży dokonało 9 spośród 10 respondentów (91%). Okazuje się również, że modowych zakupów najczęściej dokonujemy w markowych sklepach na terenie galerii handlowych. Najczęściej ...
Tematy: odzież, obuwie, marki odzieżowe, H&M, Reserved, moda, handel detaliczny, odzież damska, moda męska -
Wolne zawody w Polsce - portret profesjonalisty
Elastyczność czasu i miejsca pracy, możliwość zadbania o work-life balance oraz rozwój i doszkalanie w ramach organizacji branżowych. To - zdaniem profesjonalistów przepytanych na potrzeby badania Deutsche Banku - największe zalety wykonywania wolnego zawodu. Nie brakuje jednak i minusów, wśród których ankietowani najczęściej wymieniają dużą ...
-
Jak Brexit wpłynie na polski sektor energetyczny?
Wynik referendum w Wielkiej Brytanii odbił się szerokim echem na całym świecie. O skutkach tej decyzji rozmawia się w kontekście obecności Polaków na wyspach, wpływu na krajową gospodarkę i pogorszenia się wskaźników koniunktury. Brexit może mieć wpływ także na krajowy sektor energetyczny. Co może się wydarzyć? W zależności od tego, czy założenia ...
-
Jakie właściwie powinno być konto bankowe?
Comperia.pl przy wsparciu Związku Banków Polskich oraz Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych zorganizowała akcję Miliony Polaków, w której udział wzięło aż 22 tysiące osób. Akcja miała na celu zbadanie preferencji Polaków w kwestii kont bankowych. Jak więc wygląda idealny ROR i jakie cechy decydują o jego atrakcyjności w oczach konsumentów? ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 31/2016
W 2016 obligacje, zwłaszcza na rynkach wschodzących, radzą sobie lepiej niż inne rynki. Normalizacja Fed kluczem dla wysokorentownych obligacji. Program QE ECB może być kontynuowany przez pewien czas. Obligacje rynków wschodzących będą wspierane przez ogólną kontynuację status quo. Nowy japoński rząd przyjął program reform ekonomicznych. ...
-
Państwo prawa. Wywiad ze Zbigniewem Ziobro, Ministrem Sprawiedliwości Prokuratorem Generalnym
Wolny rynek jest naprawdę wolny, zdrowy i bezpieczny tylko wtedy, gdy obowiązują na nim jasne i uczciwe reguły gry. Na ich straży stoi właśnie silne państwo prawa, które szybko i stanowczo reaguje na nadużycia ze strony konkurenta albo kontrahenta nastawionego na oszustwa i wyzysk. Tak postrzegam rolę wymiaru sprawiedliwości w budowaniu zaufania ...
-
Nowe technologie w służbie pacjentom, ale nie tylko
Czy nowe technologie mogą usprawnić kontakty na linii pacjent - lekarz? Z całą pewnością tak. Dowodzi tego chociażby najnowszy raport Salesforce, którego autorzy pochylili się m.in. nad stopniem, w jakim rozwiązania technologiczne wykorzystywane są w sektorze usług medycznych oraz ochronie zdrowia. Okazuje się również, że postęp technologiczny ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 42/2016
Zgodnie z założeniem "kto nie idzie do przodu, ten się cofa", polskie firmy rosną w siłę. Coraz częściej doceniają je zagraniczni klienci, których możliwości finansowe pozwalają na zakup produktów zaawansowanych technologicznie i innowacyjnych. Międzynarodowa konkurencja oraz coraz większe oczekiwania ze strony konsumentów, motywują do rozwoju i ...
-
Firmy rodzinne w Polsce i Europie 2016
Rosnące koszty pracy, wzrastająca konkurencja oraz niestabilność polityczna i kłopoty z pozyskiwaniem pracowników to główne problemy polskich firm rodzinnych. Wydaje się, że te kwestie doskwierają badanym mniej niż w poprzednim badaniu, ponieważ odsetek rodzinnych biznesów pozytywnie oceniających swoją sytuację podskoczył względem poprzedniego ...
-
Jak kupować innowacje?
O tym, że w dobie cyfrowej transformacji kluczem do sukcesu jest innowacyjność, nie trzeba już przekonywać chyba nikogo. Wiedzą to również dostawcy. 7 na 10 z nich uważa innowacje w zakresie produktów i usług za istotny wyróżnik na tle konkurencji. Istotną rolę w pozyskiwaniu nowoczesnych rozwiązań mogą odegrać nowoczesne działy zakupów, a także ...
-
Polacy chcą odpoczynku. Wysokość emerytury ich nie przeraża
O tym, że przyszłe świadczenia emerytalne będą głodowe, eksperci przekonują już nie od dziś. Zdaje się jednak, że wysokość emerytury nie jest kwestią, którą Polacy są specjalnie zaniepokojeni. Z najnowszej odsłony badania Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych oraz Instytutu Rozwoju Gospodarki SGH wynika, że większość z nas (59,1%) planuje ...
-
Co planuje w tym roku KSSE?
W minionym roku kwota 29 inwestycji, których dokonano w Katowickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej przekroczyła 1,9 mld zł, a liczba nowych miejsc pracy, które mają w związku z tym powstać szacowana była na 1600. Wiele wskazuje na to, że bieżący rok okaże się równie owocny. Na terenie KSSE powstanie nawet 25 nowych inwestycji. Kosztować będą ...
-
Moda na ebooki: tylko chwilowy trend?
Audiobooki i ebooki zyskują coraz większą rzeszę amatorów. Badania zrealizowane przez Virtualo oraz Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia dowodzi, że już 6 na 10 Polaków jest przekonanych o nastaniu mody na cyfrowe czytelnictwo. Co sprawia, że tak chętnie sięgamy po elektroniczne książki? Czy to przejściowy trend czy raczej trwała zmiana ...
-
Zarządzanie ryzykiem: czego boją się przedsiębiorcy?
Obecne realia to konieczność nieustannego wręcz przeciwdziałania wielu zagrożeniom. Na czym skupia się zarządzanie ryzykiem? Czego w największej mierze obawiają się przedsiębiorcy? Z globalnego raportu firmy Aon "Zarządzanie ryzykiem i ubezpieczeniami 2017" wynika, że zaniepokojenie biznesu dotyczy przede wszystkim utraty reputacji, spowolnienia ...
-
Jakie korzyści przyniosło wejście Polski do Unii Europejskiej?
Jakie korzyści wniosło za sobą wejście Polski do Unii Europejskiej? Czy są one wyraźnie dostrzegalne? Które z nich mają największe znaczenie z punktu widzenia konsumenta? Odpowiedzi na te pytania udzielili respondenci ostatniej edycji cyklicznego badania "Sytuacja na rynku consumer finance" - projektu tworzonego przez Konferencję Przedsiębiorstw ...
-
Jak młode Polki nakręcają sprzedaż kosmetyków
Sprzedaż kosmetyków w naszym kraju ma się dobrze, a za swoje wyniki powinna podziękować przede wszystkim młodym Polkom. Okazuje się bowiem, że podstawową grupę konsumentek dla niemal wszystkich kanałów dystrybucji kosmetyków stanowią kobiety wieku 18–29 lat stanowią. Bezkonkurencyjnie najpopularniejszym miejscem zakupu kosmetyków zarówno wśród ...
-
Era nieznanych niewiadomych w biznesie
O ile koncepcja znanych wiadomych, znanych niewiadomych i nieznanych niewiadomych była już powszechnie znana od jakiegoś czasu węższej grupie, o tyle do powszechnej świadomości dotarła ona podczas niesławnej konferencji prasowej dotyczącej zaginionej broni masowego rażenia w Iraku (12 lutego 2002roku) , podczas której Amerykański Sekretarz obrony ...
-
3 gorące trendy w e-commerce
Pnące się w górę wymagania klientów, coraz niższa lojalność, spadające marże, a do tego masa produktów i niezwykle silna konkurencja. To warunki, w których działają przedstawiciele współczesnej branży e-commerce. W takich realiach kwestią niemal pierwszoplanową staje się zagwarantowanie kupującym jak najlepszych doświadczeń. Jednocześnie trzeba ...
-
Handel detaliczny w Europie: główne trendy
Jak się miewa europejski handel detaliczny? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza nam opracowana przez Instytut GfK kompleksowa analiza sytuacji na terenie 32 krajów Starego Kontynentu. W opracowaniu znajdziemy m.in. informacje odnośnie siły nabywczej, efektywności powierzchni sprzedażowych, głównych wskaźników makroekonomicznych. Jego autorzy ...
-
Uwaga robot w pracy! Co przyniesie nam automatyzacja?
Rozwój automatyzacji procesów będzie jednym z głównych czynników decydujących o konkurencyjności przedsiębiorstw już nie w perspektywie dekad, ale kilku najbliższych lat. Skutkiem ubocznym wyścigu robotów będą znikające, popularne dziś zawody, ale nadchodząca automatyzacja ma przynieść ogromne oszczędności, zwiększenie wydajności i efektywności ...
-
Polskie firmy: portfel należności II kw. 2017
W drugim kwartale bieżącego roku czas oczekiwania na zapłatę należności wynikających z faktury sięgał średnio 3 miesięcy i 13 dni, okazując się tym samym o 10 dni dłuższym od odnotowanego w poprzednich trzech miesiącach. Równocześnie zwiększył się odsetek firm, które deklarowały trudności w uzyskaniem zapłaty od kontrahentów. Obecnie sięga on już ...
-
Automatyzacja w pracy - czy musimy się bać?
Jeszcze nie tak dawno automatyzacja była tematem poruszanym w kontekście nadchodzących dziesięcioleci. Dziś mówi się o niej jako o czynniku decydującym o konkurencyjności przedsiębiorstwa na przestrzeni nadchodzących nie dekad, ale lat. Pojawienie się robotów zaowocuje niewątpliwie zniknięciem z rynku kilku popularnych zawodów. Czy współcześni ...
-
Przejęcia firm. Na Zachód marsz
Wielton, Global Cosmed, Izo-Blok czy Medort to polskie spółki, które w ciągu kilkunastu ostatnich miesięcy przejęły swoich niemieckich konkurentów. Dziś wprowadzają własne strategie, pomagają im stanąć na nogi. A to na pewno nie koniec biznesowych zakupów za Odrą. W kancelariach prawniczych, takich jakich jak CMS Cameron McKenna, Sdzlegal ...
-
W FMCG liczy się jakość produktu oraz customer experience
Dynamika, którą charakteryzują się współczesne rynki, wymusza na przedsiębiorstwach coraz większą elastyczność i konkurencyjność. Nie inaczej jest w przypadku sektora dóbr konsumpcyjnych. Z badania zrealizowanego przez KPMG we współpracy z organizacją The Consumer Goods Forum wynika, że aż 9 na 10 przedstawicieli kadry zarządzającej z branży FMCG ...
-
Masz sklep stacjonarny? Śledź zachowania, dbaj o doświadczenia
Wprawdzie e-commerce rozwija się w ekspresowym tempie, to jednak nic nie wskazuje na to, aby w najbliższym czasie zdołał zupełnie zdeklasować handel tradycyjny. Ten ostatni musi jednak śledzić zachowania konsumentów i dotrzymywać kroku ich potrzebom. Z badania opracowanego przez Mood Media wynika, że preferencje klientów sklepów stacjonarnych w ...