-
Polski rynek nieruchomości handlowych I poł. 2015
... Polsce w najbliższych trzech latach będą nadal pozytywnie wpływać na działania i decyzje sieci handlowych, deweloperów i inwestorów”. Polski rynek nadal przyciąga nowe marki. W każdym kwartale nowe zagraniczne marki informują o rozpoczęciu działalności w Polsce ... o powierzchni 100 mkw. z asortymentem odzieży lub dodatków, w najlepszych galeriach w ...
-
Rynek pracy: słodko-gorzkie wieści o rekrutacji pracowników
... również rynek handlu detalicznego, który charakteryzuje się wysokim zatrudnieniem i zapotrzebowaniem na kandydatów szczególnie widocznym na tle innych branż. W sektorze handlu w Polsce ... dane GUS. Na 34 działy przemysłu najlepsze wyniki zaobserwowano w produkcji odzieży (+27,3 proc.), naprawie i instalowaniu maszyn (+20,7 proc.) oraz motoryzacji (+15 ...
-
Rynek reklamy online w Polsce I-II kw. 2011
... już czasu jest tym medium, które napędza wzrost całej branży mediowej w Polsce. W pierwszej połowie 2011 internet odpowiadał za 62,5% wzrostu całego rynku reklamowego – ... na reklamę produktową: chemii gospodarczej (produkty do użytku domowego), farmaceutyków oraz odzieży. Wszystkie te kategorie zwiększyły nakłady o ponad 60% więcej niż w pierwszym ...
-
Polski rynek handlowy w III kw. 2022: prym wiodą parki handlowe
... ucierpiały w dobie pandemii i czasach świetności robienia zakupów online. Wyniki badania potwierdzają, że rynek centrów handlowych powoli dźwiga się z zapaści, jaką przeszedł w latach 2020-2021, wykazując spadek pustostanów ... centra handlowe jak Blue City w Warszawie, instalują „ubraniomaty”, czyli urządzenia do odbioru używanej odzieży przeznaczonej ...
-
Rolex, Omega i Patek Phillippe: synonimy luksusu
... rynek odzieży luksusowej w naszym kraju ma wzrosnąć o 13 procent, co pozwoli pozostać drugim co do wielkości rynkiem dóbr luksusowych, po samochodach luksusowych i premium. Liderem wzrostów będą jednak luksusowe zegarki i biżuteria - ten rynek ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 33/2015
... Eurostat-u ceny liczone wg HICP w Polsce w lipcu 2015 roku w ... rynek będzie rósł kilka procent rocznie – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan, właściciel marek m.in. Top Secret, Troll oraz sieci dyskontowej TXM Textilmarket. Według danych opublikowanych przez PMR w 2014 roku polski rynek odzieży ...
-
Rosną wydatki na dobra luksusowe
... I tak w przypadku samochodów luksusowych w Polsce można obecnie kupić 88% najważniejszych marek, gdyż większość posiada już oficjalne przedstawicielstwa. W przypadku luksusowych zegarków i biżuterii dostępność jest nieco niższa – 65%. Najmniejszym stopniem nasycenia cechuje się rynek odzieży luksusowej – w Polsce dostępnych jest tylko 33% wiodących ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 19/2016
... rynek ich produktów rolnych może się okazać zbyt silna konkurencją dla polskiego rolnictwa. Może też to doprowadzić do obniżenia dotychczasowych, unijnych przepisów ws. bezpieczeństwa żywności. Amerykańska Izba Handlowa poinformowała, że całkowite zaangażowanie amerykańskich firm w Polsce ... różnice w podejściu do prania odzieży ze względu na płeć ...
-
Eko trend - o co w nim chodzi?
... innymi poszerzająca się oferta ekologicznych produktów i rosnący ich rynek (np. w Polsce rynek żywności ekologicznej rośnie w tempie 20–30 proc. rocznie). To ... poddawana jest recyklingowi. W Polsce projekt H&M Garment Recykling pozwolił na zebranie w 2013 r. 33 ton odzieży. A w 2014 r. koncern zaoferował kolekcję odzieży dżinsowej, w której 20 ...
-
Ekologia w polskich szafach. Jak kupujemy odzież?
... „Czy ekologia jest w modzie? Raport o odpowiedzialnej konsumpcji i zrównoważonej modzie w Polsce”. Do jakich wniosków prowadzi? Jak wynika raportu, świadomość ... odzieży dostosowanych do przedłużenia cyklu życia produktów, zapewnienie zamkniętego obiegu produktów, precyzyjne planowanie ilości ograniczające nadprodukcję i uwzględniających rynek ...
-
Podróbki oznaczają utratę 18 tys. miejsc pracy każdego roku
... , sprzedaż podróbek oznacza także mniej miejsc pracy - w Polsce ponad 18 tysięcy - wynika z badania Urzędu Unii ... skutki gospodarcze podrabiania towarów dla sektorów odzieży, kosmetyków i zabawek. UKRYTY KOSZT O DUŻYM WPŁYWIE W badaniu ... Jak wynika ze sprawozdania, Niemcy, jako największy rynek konsumencki w UE, tracą prawie 40 000 miejsc pracy. ...
-
Na dobra luksusowe chętni są nie tylko konsumenci
... na rynku M&A w sektorze dóbr luksusowych w Polsce będzie więcej. Jak na razie rynek transakcyjny w Polsce jest zdominowany przez sektor dóbr szybko zbywalnych, ... cyfrowych dóbr luksusowych oraz kosmetyków i perfum (o ponad 10 proc. rocznie). W segmencie odzieży i akcesoriów, hoteli oraz mebli prognozowane jest spowolnienie (wzrost od 5 do 10 proc ...
-
Moda: wydatki na reklamę I poł. 2016 r.
... zresztą jak w analogicznym okresie ubiegłego roku, zainwestowali producenci odzieży. Tuż za nimi uplasowała się kategoria "zegarki i biżuteria" i to własnie ona odnotowała najbardziej pokaźny wzrost nakładów na promocję. Jak wynika z raportu KPMG z 2015 r. „Rynek dóbr luksusowych w Polsce” kategoria zegarki i biżuteria jest jednym z najprężniej ...
-
Nieruchomości handlowe i logistyczne 2013
... ”. Oprócz zakupów odzieży, elektroniki czy artykułów spożywczych chcą także zjeść obiad, zrelaksować się, czy obejrzeć film. Nowe marki wchodzące na polski rynek często realizują ... . Beata Kokeli, senior dyrektor Działu Powierzchni Handlowych, CBRE w Polsce: „W 2013 roku mieliśmy w Polsce wiele otwarć dużych centrów handlowych, co wskazuje na ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 30/2015
... cen towarów i usług związanych z transportem, żywności i napojów bezalkoholowych oraz odzieży i obuwia. Znowelizowano Kodeks Pracy. Nowe rozwiązania ... RYNEK ROŚNIE O 30 PROC. W Polsce przybywa pasjonatów zabytkowych samochodów. Coraz częściej kupujemy auta nie do codziennego użytku, ale dla przyjemności. Choć w porównaniu z krajami zachodnimi rynek ...
-
Napoje energetyzujące. Dlaczego nie są polecane dzieciom i młodzieży?
... latach obserwuje u konsumentów się wzrost zainteresowania napojami energetycznym. Choć rynek ten nadal stanowi najmniejszy procent w produkcji napojów bezalkoholowych, cieszy ... grupach wiekowych na temat spożycia tego typu napojów. Spożycie napojów energetyzujących w Polsce z roku na rok stale rosło. Od 2012 roku możemy obserwować systematyczny ...
Tematy: napoje energetyzujące, napoje energetyczne, energetyki, dzieci, młodzież, zdrowie, cukier, kofeina, napoje -
Inflacja, stopy procentowe, wzrost gospodarczy - Polska na tle CEE-4
... zestawiono sytuację w Polsce na tle innych gospodarek naszego regionu. Oto, do jakich wniosków prowadzi analiza ekspertów. Czynniki wpływające na rynek Stagnacja w ... -1,1%, a w strefie euro o -2,7%. Presja dotycząca marży była szczególnie duża w przypadku sprzedawców odzieży i domów towarowych, ze względu na wyższe rachunki za tekstylia, energię ...
-
Aliexpress wchodzi do Polski. Co już wiadomo o tym debiucie?
... Polsce? Przede wszystkim to, że ma wejść na nasz rynek w przyszłym roku. Obecnie jego popularność można porównać do Groupona, który już teraz prowadzi aktywne działania marketingowe. Specjalizuje się w telefonach, zegarkach i odzieży ...
-
Tydzień 8/2006 (20-26.02.2006)
... kosztów np. w Polsce. W USA w ... rynek europejski i amerykański. Oferty chińskie okazywały się dla konsumentów atrakcyjne jakościowo i cenowo. Zarabiali na tym Chińczycy, zarabiały firmy handlowe, ale tracili krajowi producenci i wzrastało bezrobocie. Wprowadzano kontygenty importowe, stosowano bariery celne. Przećwiczono to na przykładzie odzieży ...
-
Tydzień 39/2007 (24-30.09.2007)
... Największy wzrost zanotowano w sprzedaży samochodów (37,2% r/r), leków i kosmetyków (22,5% r/r), odzieży i obuwia 24,9% r/r), mebli, sprzętu RTV i AGD wzrosła (18,3% r/r) ... (w wyniku czego trudno im wrócić na rynek pracy) i duży udział sektorów o niskiej produktywności (np. rolnictwo). W Polsce wskaźnik zatrudniania w ciągu ostatnich sześciu lat ...
-
Reklamacja towaru - nieprzyjemna konieczność
... i odzieży (75 ... rynek, mieliśmy już wszystkie specjalistyczne uprawnienia i byliśmy bardzo konkurencyjni cenowo, ale równie ważnym elementem był spójny wizerunek. Wszyscy nasi pracownicy dostali takie same firmowe uniformy i kaski, a wszystkie nasze samochody oklejone zostały logotypami firmy – mówi Dawid Starzyczny. – Wiele przedsiębiorstw w Polsce ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 42/2018
... poprzedni miesiącu. Analitycy ostatnio z dużą uwagą obserwują polski rynek i polską gospodarkę. Generalny ich ... wartości wskaźnika inflacji miał wzrost cen odzieży i warzyw, a w dalszej kolejności również mięsa i energii. W porównaniu z wrześniem 2017 r. ceny towarów ... zdecydowało się tylko kilka firm w Polsce, ale eksperci prognozują, że zdjęcia aut ...
-
Rosną centra handlowe, ale nie wszystkie
... pojawił się sam projektant, który podkreślał, że uruchomienie pierwszej lokalizacji w Polsce to strategiczny ruch w procesie dalszego rozwoju marki. Inną ciekawą marką, ... teraz czas na duże, globalne firmy jak Zalando Circle. Szacunki mówią, że rynek odzieży z drugiej ręki w latach 2022-2026 co najmniej się podwoi, a sam sektor będzie rósł w tempie ...
-
Największe sieci handlowe obawiają się o przyszłość
... (+3 proc.). W Polsce ... odzieży i dodatków odnotował drugi największy wzrost sprzedaży detalicznej o 7,1 proc. To znacznie więcej niż rok wcześniej – 4,4 proc. Kluczowy w rankingu jest natomiast sektor dóbr konsumpcyjnych (FMCG), do którego należy ponad połowa firm na liście Deloitte. Razem wygenerowały 66,2 proc. przychodów Top 250. Polski rynek ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 18/2019
... przed spadkami. Złoty korzysta z poprawy indeksu PMI w Polsce, ale sam opis wskaźnika nie jest szczególnie optymistyczny ... raportu CPI, gdzie mieliśmy drastyczny spadek cen odzieży (aż o 1,9 proc. m/m oraz 2,2 proc. r/r – zmiana ... koniec warto także pamiętać, że obecnie niemiecki rynek pracy jest najsilniejszy w historii, co powinno sprzyjać konsumpcji, ...
-
Rowerzyści wyprzedzają biegaczy, czyli aktywność fizyczna Polaków
... odzieży i sprzętu sportowego dostępny jest dla przeciętnego Kowalskiego nie tylko w specjalistycznych sklepach sportowych, ale i w głównych sieciach detalicznych, gdzie można skompletować odzież i sprzęt do uprawiania ulubionej dyscypliny podczas codziennych zakupów.- komentuje Marek Lekki z ARC Rynek ...
-
UOKiK skontrolował produkty dla dzieci
... Prezesa UOKiK, gdy dowiedzą się, że wprowadzili na rynek produkty niebezpieczne. W przeciwnym wypadku Prezes Urzędu może wszcząć postępowanie ... dzieci mogą stwarzać również sznury i sznurki ściągające zastosowane przy odzieży. Unikajmy zatem tych elementów zwłaszcza w przypadku kapturów i elementów osłaniających szyję ... Poradnictwo konsumenckie w Polsce ...
-
Czy pandemia zmieniła marki luksusowe?
... osiągnąć minimum 238 mln dolarów. W ostatnich latach rynek dóbr luksusowych zwiększał swoją wartość, ale ... Pichola, Partner, lider zespołu ds. zrównoważonego rozwoju w Polsce i Europie Środkowej, Deloitte. Liderzy rynku dóbr ... luksusowych, skupiając się na producentach ekskluzywnej odzieży, torebek i akcesoriów, biżuterii i zegarków oraz kosmetyków i ...
-
Młodzi gracze online na celowniku cyberprzestępców
... 5,0% do 1,5 miliarda w 2024 roku i osiągnie 1,67 miliarda do 2027 roku. Tak duży rynek musiał znaleźć się w obrębie zainteresowania cyberprzestępców. Gry video i online są rozrywką, ... młodzieży są gry. W grupie wiekowej 15–18 lat z gier i serwisów internetowych o grach skorzystało w Polsce 1,39 mln użytkowników, z czego 1,35 mln łączyło się z nimi za ...
-
Młodzież świadoma zagrożeń w sieci
... której brakuje w polskiej oświacie - zauważa Akademia Allegro. Wiek użytkowników sieci w Polsce ostatnimi laty obniża się ekspresowo. Średnio pierwsze logowanie do WWW przypada na ... transakcje zakupowe w sieci – wylicza Justyna Gawrońska. Młodzi kupują w sieci Rynek zakupów internetowych nie może ignorować wciąż rosnącej liczby najmłodszych ...
-
Najpopularniejsze skargi konsumentów 2011
... Rynek, np. możliwości zakupów przez Internet w innych krajach UE bez opłat celnych. Jeśli są niezadowoleni, starają się dochodzić swoich praw – wyjaśnia Piotr Stańczak, Dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce ... stosunkowo niewielką grupę stanowiły skargi dotyczące zakupów odzieży i obuwia – skarżyło się na nie tylko 4 proc. konsumentów ...
-
Rejestracja REGON III 2013
... wciąż wysoka liczba wyrejestrowanych działalności, mamy w Polsce swego rodzaju modę na zakładanie własnych biznesów i ... wśród nich na przykład butiki używanej odzieży najdroższych światowych marek – mówi Jakub Domeracki ... produkcie, czy usłudze, którą przedsiębiorca chce wprowadzić na rynek, a w drugim - na stworzeniu takiej koncepcji biznesowej, ...
-
Księgarnie internetowe: jak oceniamy?
... realizacji zamówienia, poziom obsługi klienta oraz jakość zapakowania przesyłki. Internetowy rynek książki w Polsce podzielony jest z jednej strony pomiędzy graczy, którzy działają w branży ... na własny użytek, jak i na prezent dla najbliższych. Obok markowej odzieży, płyt i elektroniki książki są hitami internetowych zakupów. Najwięcej sprzedaje się ...
-
Polscy konsumenci kochają małe sklepy
Rynek handlu detalicznego w Polsce z roku na rok staje się coraz mniej zróżnicowany. To w głównej mierze efekt ... niewyspecjalizowanych sklepów wielkopowierzchniowych nie jest oczekiwaniem Polaków. Sprzedaż książek, sprzętu RTV/AGD, odzieży czy sprzętu sportowego powinna pozostać w rękach wyspecjalizowanych sprzedawców. W przeciwnym razie istnieje ...
-
Holtzbrinck Ventures inwestuje w Epuls
... z planami rozwoju Epuls, które zakładają między innymi wejście na rynek niemiecki. Fundusz Holtzbrinck Ventures jest częścią międzynarodowej grupy wydawniczej ... rozwoju przyjętą przez właściciela serwisu, firmę Pixelate Ventures. Rozwojowi Epuls w Polsce towarzyszą przygotowania do uruchomienia bliźniaczej platformy w Niemczech. Znajomość realiów ...