-
Telewizja mobilna popularna u młodzieży
... telefonów komórkowych, wskazuje, iż zwlekanie z wprowadzaniem usługi Mobile TV na polski rynek zmniejsza zainteresowanie potencjalnych odbiorców. Badania przeprowadzone przez Ericsson Consumer Lab wśród użytkowników ... w rozkładzie po 50%. Badania są reprezentatywne dla 28 mln Polaków. Poprzednie badania rynku telekomunikacyjnego w Polsce Ericsson ...
-
Polacy a zakupy w sieci
... internetowych to istotny sygnał dla rozwijającego się rynku e-commerce w Polsce. Celem przeprowadzonych badań była analiza polskiego rynku ... . Najwięcej wątpliwości wśród ankietowanych wzbudzały internetowe zakupy butów, odzieży i żywności. Respondenci najczęściej chwalili natomiast nabyte w ... przez specjalistów ds. przetwarzania danych ARC Rynek ...
-
Jak i gdzie spędzimy ferie zimowe?
... za 41,3 proc. sprzedaży oferty zimowej największego multiagenta w Polsce. W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych destynacji znalazły się także Dominikana, Tajlandia, Malta, Tanzania, Meksyk, Cypr i Malediwy. Pod uwagę wzięto rezerwacje dokonane od momentu wprowadzenia na rynek produktu na sezon Zima 2022/23 przez touroperatorów do końca ...
-
Sztuczna inteligencja w edukacji. Czy ChatGPT zmieni model nauczania?
... w osiąganiu sukcesu na studiach i w miejscu pracy. Wpływ sztucznej inteligencji na rynek pracy Rola Polski w globalnym świecie sztucznej inteligencji jest istotna, a ... wdrożenie oraz rozwój technologii sztucznej inteligencji w edukacji. Według dostępnych danych, w Polsce istnieje jeszcze znaczne pole do poprawy w zakresie adaptacji i efektywnego ...
-
Logistyka e-commerce pod presją
... Shopify, tylko w USA rynek ten wygenerował w 2021 r. aż 29,5% całkowitej sprzedaży w sieci. Podobnie jest w Polsce. Według JP Morgan kategorią ... Polsce Choć sklepy stacjonarne w USA od dawana pozostają otwarte, to nie ustaje pandemiczna praktyka jednoczesnego zamawiania wielu wariantów tego samego produktu, np. kilku rozmiarów lub kolorów odzieży ...
-
(R)ecommerce podbija e-handel
... Europe opublikował raport z którego wynikało, że europejski rynek re-commerce wart był około 75 mld EUR. Rynek re-commerce rósł globalnie w ciągu ostatnich 5 lat średnio o ... demografię oraz zwyczaje konsumenckie w Polsce. Jednocześnie warto podkreślić, że w wyniku obecnej skali globalnej produkcji m.in. elektroniki i odzieży, do obrotu w ramach ...
-
Artykuły dla dzieci: połowa firm cienko przędzie
... (Produkcja artykułów spożywczych homogenizowanych i żywności dietetycznej, PKD 1086; Produkcja pozostałej odzieży i dodatków do odzieży, PKD 1419; Produkcja gier i zabawek PKD 3240) analizy ... i egzotycznych jak Ekwador, Oman czy Nowa Zelandia. *Raport PMR „Rynek produktów dla dzieci w Polsce 2015”, Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2015-2020 ...
-
Luksus kocha dzieci
... , bo oferta odzieży dziecięcej to długofalowa metoda na ... rynek ogólny rósł o 10–15 proc. Ponadto analitycy FMI wyliczyli, że produkty i usługi dla dzieci stanowiły ok. 7,2 proc. rynku dóbr luksusowych w 2014 r. Polski rynek dóbr luksusowych jest dużo skromniejszy, choć również rośnie w siłę. Według raportu KPMG „Rynek dóbr luksusowych w Polsce ...
-
Handel detaliczny zabetonowany
... ogromny rynek – z danych GUS wynika, że sprzedaż ogółem w 2014. w branży spożywczej wyniosła 238,1 mld zł. Dla porównania w segmencie odzieży i obuwia obrót plasował ... W zeszłym roku już tylko 8 proc. Kulawa legislacja W ujęciu ogólnym rynek handlu detalicznego w Polsce zdominowany jest przez wielkie podmioty, których centrale znajdują się poza ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 10/2015
... Polsce, natomiast ryzyko i dobór lokalizacji będą po stronie naszego partnera – mówi agencji informacyjnej Newseria Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes i dyrektor finansowy LPP. Zaznacza, że oferta w bliskowschodnich sklepach LPP będzie zbliżona do polskiej kolekcji z wyjątkiem odzieży ...
-
Współpraca biznesowa z Chinami: 53% Polaków na "tak"
... rynek i ... odzieży i obuwiu, ale także o sprzęcie RTV i AGD. Trzydziestolatkowie, prawdopodobnie z uwagi na swe role rodzicielskie, zdecydowanie najczęściej wspominają o artykułach dziecięcych - 41%. Z kolei w najstarszych grupach wiekowych (50+) najwięcej (27%) jest osób, które twierdzą, że w ogóle nie kupują chińskich produktów. Popularność w Polsce ...
-
Co powinna wiedzieć branża handlowa? 8 trendów na 2020 rok
... rąk do pracy będzie oznaczać brak możliwości rozwoju (ilościowego i jakościowego). Rynek centrów handlowych w Polsce jest już dojrzały. Brak nowych inwestycji wymusza na ... petrochemii, w niechlubnym rankingu najbardziej szkodliwych dla środowiska branż. Producenci odzieży szukają więc sposobów na zmniejszenie swojego śladu środowiskowego. W sprzedaży ...
-
Zachowania konsumentów: nowy rok szkolny jak papierek lakmusowy
... rynków odnotuje sektor sprzedaży odzieży i biżuterii. Przewiduje się, że największy przyrost w pierwszej kategorii nastąpi w Polsce, gdzie branża odzieżowa odnotuje ponad ... rynek francuski zanotuje wzrosty w ujęciu rocznym o 25% w branży noclegowej i 14% w gastronomicznej, z kolei hiszpański sektor restauracyjny wzrośnie o 13% rok do roku. W Polsce ...
-
Sieci handlowe muszą zmienić modele biznesowe
... rynek idzie w kierunku wielokanałowości – kupujący w swoich procesach zakupowych potrzebują przechodzić z kanału do kanału (np. otrzymują ofertę w kanale cyfrowym, sprawdzają produkt w rzeczywistym sklepie, ale ostatecznie finalizują zakup w sieci, a towar zostaje dostarczony im do domu). Obecnie w Polsce coraz więcej producentów odzieży ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 4/2018
... ustawy, a także innych dokumentów wprowadzających ustawę w życie. Polski rynek budowy mieszkań. Według pewnych analiz, obecnie w Polsce może brakować nawet 6 mln mieszkań. Takie ... złych warunkach. W badaniu zostało postawione pytanie o decyzję na temat zakupów odzieży produkowanej w Azji przez firmę, w której podczas pracy zginęło niedawno 1000 osób ...
-
Tydzień 17/2005 (25.04-01.05.2005)
... swoje udziały w tej firmie do 37%. Rabobank ma w Polsce 35,3% udział w BGŻ, a Eureko 30,9% udziałów w PZU i spór ... największy rynek zbytu chińskich towarów, bo tu czołową pozycję ma amerykański rynek. Zgodnie z umową, ... , bo ustalony poziom alarmowy w imporcie odzieży importowanej z Chin został przekroczony w grupie towarowej podkoszulków, skarpetek ...
-
Sprzedaż detaliczna: ile zarobiły największe sieci handlowe?
... Polsce, Deloitte. Najwięcej z 250 najlepszych sprzedawców ma swoją główną siedzibę w Europie – 90. Ich udział w przychodach Top 250 wyniósł 33,2 proc., pod tym względem ustępując firmom amerykańskim, których udział wynosi aż 47,9 proc. Dominacja FMCG, największe wzrosty w sektorze odzieży Sprzedawcy odzieży ... również kluczowe trendy kształtujące rynek ...
-
Zalando: Strategię dostosowujemy do lokalnych rynków
... na Zalando na polski rynek we wrześniu 2012 roku, otworzyliśmy darmowe, telefoniczne biuro obsługi klienta, które cieszy się w Polsce dużą popularnością. Staramy ... Zalando (2008 rok), w Niemczech praktycznie nie istniał handel online, zwłaszcza na rynku odzieży i obuwia. Sklep internetowy Zalando od początku różnił się od sklepów stacjonarnych ...
-
Wakacje 2017: tylko Tunezja tańsza niż rok temu
... oraz o rok wcześniejszej i na tle sprzedaży istotnych grup towarów: tekstyliów, odzieży, obuwia, RTV, AGD i mebli (traktowanych łącznie). Zielone pole pokazuje ... czartery w Polsce ! Na środowej konferencji w Warszawie prezes przewoźnika Michael O’Leary intencjonalnie zapowiedział mocne wejście w jakiejś formie na polski rynek połączeń czarterowych ...
-
Transformacja cyfrowa przyspiesza. 6 obszarów, które skorzystały na pandemii
... odzieży. Dziś zamawiamy nawet codzienne zakupy spożywcze, czy nabywamy samochody w wirtualnych salonach. Transformacja cyfrowa i przestawienie się na handel internetowy to także korzyści dla firm z branży, ponieważ dzięki takiemu modelowi biznesowemu znacznie ograniczają stałe koszty utrzymania powierzchni handlowych. Według danych PMR, w Polsce ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 11/2015
... napojów bezalkoholowych (o 3,7 proc.), oraz odzieży i obuwia (o 5,3 proc.). Wzrosły ceny napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych (o 1,8 ... koniec stycznia wyniosło 102,9 tys. Polski rynek handlu elektronicznego jest największy w Europie Wschodniej ... Eurostat-u produkcja przemysłowa w Polsce w styczniu 2015 r. wzrosła o 4,4 proc. r/r (po wzroście ...
-
Czy e-commerce zastąpi handel tradycyjny?
... przestrzenie eventowe, natomiast w Polsce funkcje te pełnią powierzchnie wspólne w galeriach Synergia kanałów sprzedaży Rynek odpowiada także na popularyzację usługi ... ok. 35% odzieży kupowanej w Internecie zamawianych jest specjalnie w większych ilościach z założeniem, że część z nich zostanie potem zwrócona” – mówi Marta Mikołajczyk-Pyrć. W Polsce ...
-
Wakacje 2018: jesienią zaoszczędzimy całkiem sporo
... sposób adekwatny do obiektywnej sytuacji rynkowej. W ten sposób rynek już na etapie przygotowania programów lub ... sprzedaż masła, mleka, czy kiełbasy, niewiele na sprzedaż odzieży, obuwia, czy AGD, za to mogą bardzo ... … Kolejnym czynnikiem jest prognozowany stan jesiennej pogody w Polsce, która może wpłynąć na wielkość sprzedaży we wrześniu ...
-
Branża telekomunikacyjna oczami internautów
... są w zaawansowane technologie i można je założyć czy to w postaci akcesoriów czy odzieży. Pozwalają one monitorować np. funkcje życiowe jak tętno, przebytą odległość, ... usług i kompleksowej obsługi. Wg raportu z badania klientów instytucjonalnych ,,Rynek usług telekomunikacyjnych w Polsce w 2013 roku” (badanie przeprowadzone na zlecenie Prezesa ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 9/2015
... osób. Jest szansa na eksport polskiej wieprzowiny na japoński rynek. Takie możliwości pojawiły się w trakcie wizyty ... objęcie smartfonów i tabletów tzw. opłatą reprograficzną. W Polsce minister kultury zobowiązany jest do ustalenia listy i ... outletowym przede wszystkim w sektorze mody oraz odzieży sportowej. – Widzimy, że nasi klienci bardzo lubią ...
-
Wakacje 2017: Rainbow może imponować
... stosunku do tych, jakie determinują bieżące poziomy sprzedaży np. odzieży lub obuwia. W miarę zbliżania się do ... , gdyż rozwijała się w znacznie szybszym tempie niż rynek, a jej struktura produktowa i geograficzna sprzedaży należała do ... nieco mniejsza, a mianowicie w okolicy 34 procent. W Polsce turystyka wyjazdowa ma przed sobą szczególnie dobre ...
-
5 trendów w e-commerce w 2022 roku
... Co czeka nas w 2022 roku? 1) Rozwój aplikacji mobilnych Rynek e-commerce od kilku dobrych lat odnotowuje dynamiczne ... rynkowych prawie 20 proc. właścicieli sklepów internetowych w Polsce wciąż udostępnia tylko jeden sposób płatności, ... są te, należące do segmentu premium: elektroniki, odzieży, w tym zwłaszcza produkty sprzedawane w limitowanej edycji. ...
-
Debiuty giełdowe w Europie w IV kw. 2010r.
... inwestorów skupiła się głównie na spółkach z segmentu odzieży markowej oraz w jasny sposób powiązanych z rynkiem chińskim. ... względem wartości ofert w czwartym kwartale rynek warszawski uplasował się na czwartej pozycji w Europie ... najbliższym czasie, Jacek Socha, wiceprezes PwC w Polsce, dodał: „W końcówce minionego roku obserwowaliśmy wzmożoną ...
-
Globalne marki stawiają na handel online
... oferuje obecnie w Polsce zakupy internetowe z dostawą. Niektóre marki, jak Gap, Footlocker czy Muji, wchodzą na nasz rynek otwierając jednocześnie sklep tradycyjny ... CBRE Polska. Według danych CBRE, sprzedaż internetową z dostawą w Polsce najczęściej oferują popularne marki przystępnej cenowo odzieży i dżinsów – 62% z nich ma już sklepy internetowe ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 42/2014
... Polsce, bo wrzesień był kolejnym miesiącem spadku cen. Wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych (CPI) w ujęciu rocznym spadł we wrześniu o 0,3% r/r wobec 0,3-proc. deflacji w sierpniu. GUS wyjaśnił jakie grupy artykułów miały największy wpływ na CPI. I tak: wzrosły ceny odzieży ... nie mają żadnego przełożenia na rynek. Choć stopa referencyjna NBP ...
-
Zdjęcia, czyli droga do sukcesu w e-commerce
... więcej procent. Według szacunków opartych o raport E-commerce w Polsce 2015 r., w 2014 r. za pośrednictwem sieci sprzedano produkty i ... robiących zakupy w sieci zdecydowało się na kupno właśnie odzieży. Na drugim miejscu pod względem popularności znajdują ... w biznes Niski koszt wejścia na rynek Łatwość zbadania potrzeb i zachowań klienta Lepsze ...
-
Wakacje 2016: wrzesień last minute
... towarów żywnościowych, nieco większe na zakupy odzieży i obuwia, jeszcze większe na popyt na artykuły AGD, RTV, ... już w innych materiałach. Kto może zdyscyplinować rynek ? Obecnie rynek jest w okresie czegoś w rodzaju samodyscypliny realizowanej ... Turcji. Dane o sprzedaży Turcji za sierpień w Polsce wskazują na pewną poprawę, a dane o sprzedaży tego ...
-
Accolade oddaje do użytku Park Białystok II
... dzięki muralowi, inicjującemu pojawienie się sztuki w parkach przemysłowych w Polsce. Inwestycja Accolade w parki przemysłowe w tym regionie umożliwiła utworzenie ponad ... oraz ławki i stoły wykonane z materiałów kompozytowych pochodzących z recyklingu odzieży. Rynek powierzchni magazynowych w województwie podlaskim należy do rynków wschodzących, na ...
-
5 kluczowych trendów w e-commerce. Bez nich zginiesz na rynku
... tekstu dowiesz się m.in.: Jaki jest obecny rynek e-commerce? Jakie trendy kształtują przyszłość sprzedaży internetowej ... , że zrównoważony rozwój jest ważny, jeśli chodzi o zakupy odzieży, akcesoriów lub obuwia – wzrost o 10 pp. względem ... I kwartału 2024 roku liczba automatów paczkowych w Polsce wzrosła o 3,3 tys., dając klientom większą elastyczność w ...
-
Jak postrzegane są centra handlowe we Wrocławiu?
... lub kolację. Pierwszą galerię handlową otworzono w Polsce przed czternastoma laty. Od tego czasu centra handlowe na dobre zagościły w miejskiej rzeczywistości, zmieniając układ sił na rynku handlu detalicznego i wywierając znaczny wpływ na przyzwyczajenia zakupowe Polaków. − Wrocławski rynek handlu wielkopowierzchniowego jest najbardziej nasyconym ...