-
6 trendów w reklamie cyfrowej na 2024 rok
... wzorców zakupowych, a co za tym idzie większą precyzję w targetowaniu reklam – podkreśla Przemysław Woźniak z agencji Spicy Mobile. – Dla reklamodawców wiąże się ... sprawdzianem dla tych rozwiązań. Według Marty Sielskiej z agencji Spicy Mobile rynek reklamy internetowej zmierza w stronę wyrafinowanej segmentacji i to mimo likwidacji 3rd party ...
-
Reklamodawcy wracają do Internetu
... rynek reklamy internetowej notuje znaczne ożywienie. ... reklam internetowych w Stanach Zjednoczonych może w tym roku osiągnąć poziom 8,4 mld USD – o 15% wyższy, niż w ubiegłym roku i o 300 mln USD lepszy od wyniku uzyskanego w rekordowym roku 2000. Najdynamiczniej rozwija się segment związany z reklamami pojawiającymi się w wyszukiwarkach. Ten rynek ...
-
Reklama online - trendy 2015
Rynek reklamy ulega niemal nieustającym przeobrażeniom. Nie inaczej będzie i w nadchodzącym roku. Prognozy ... CRM przedsiębiorstw. Już dziś na ich gromadzenie i obróbkę mogą pozwolić sobie również mniejsze firmy. Jednak polski rynek nie jest jeszcze do końca przygotowany do korzystania z nich na większą skalę. Krzysztof Sobieszek, Chief Strategy ...
-
Reklama online pobiła nowy rekord
... AdEx badającego wysokość wydatków reklamowych. Wynika z nich, że w minionym roku rynek reklamowy online zdołał utrzymać dwucyfrowe tempo rozwojowe, za sprawą czego wartość ... rok bieżący, oczekując dalszych wzrostów – Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska. Polski rynek reklamy internetowej jest już na tyle dojrzały, że jego ogólny obraz ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Media Expert atakuje
... były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są dla aktywności display, na platformach PC i Mobile, z wykluczeniem wideo i mediów społecznościowych/wyszukiwarek. RYNEK REKLAMY TELEWIZYJNEJ W kwietniu w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Pharmaceuticals”. Wygenerowała ona ponad 14,3 mld kontaktów reklamowych, docierając do 95 ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio w XII 2024
... budżet na reklamę online? Czyje reklamy najczęściej pojawiały się w telewizji, a czyje w internecie? Którego reklamodawcę mogli często usłyszeć słuchacze stacji radiowych? RYNEK REKLAMY INTERNETOWEJ W grudniu 2024 odnotowaliśmy 92,16 mld emisji kreacji reklamowych w internecie, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 3243 ...
-
Reklama internetowa rośnie najszybciej
... względem frekwencji. Dobra sprzedaż biletów miała pozytywne przełożenie na rynek reklamy kinowej. Dziesięć sektorów zanotowało wzrost wydatków reklamowych. Najsilniej rosły: media (+9,4 ... pokazujący jak ważny jest to okres dla większości reklamodawców. W efekcie rynek reklamowy w całym roku 2017 r. wzrósł o 2.3 proc., a jego łączna wartość wyniosła ...
-
Reklamy przyspieszają: 2,9% wzrostu po 9. miesiącach br. Są szanse na 3,5%
... rynek reklamy wrzucił wyższy bieg. W III kwartale br. dynamika jego wartości sięgnęła 6,3 proc. To spora poprawa ... r. o 22,7 mln zł, czyli 0,7%. Sam trzeci kwartał był bardzo dobry. Stacje mocno podniosły ceny reklam i zarobiły o 1,9% więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku, mimo spadku średniego czasu oglądania telewizji (ATV) o 4%. Liczba ...
-
Reklama cyfrowa lokomotywą rynku
... (w 2023 roku 2,7%, a w 2024 1,9%). Jak można było się spodziewać, według dentsu, rynek reklamy prasowej cały czas będzie tracił na znaczeniu. Niewielki wzrost odnotuje natomiast ... szybciej niż przed pandemią (w 2019 r. wzrost 8,4%) – dodaje Stępniewski. – W 2022 roku rynek reklamy w CEE wyniesie 18,6 miliarda dolarów, a wyłączając Rosję, 10,2 ...
-
Wydatki na reklamę - III 2004
... tendencją związaną z początkiem roku, pozwala na optymistyczne prognozy. Najprawdopodobniej już w kwietniu rynek reklamowy pobije kolejny rekord wydatków ustanowiony w październiku 2003 roku (1 ... marca 2003, jednak wzrost ten w dużej części wynika z rozszerzania monitoringu. Rynek Magazynów osiągnął przychód w wysokości 155,04 mln zł. W lutym wydano ...
-
Starlink: reklama w telewizji I-VI 2007
Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł w pierwszym półroczu o 16,4 proc. Przychody najszybciej rosły TVN, a najwolniej ... o 17 proc. do 522 mln zł. Na drugim miejscu znalazła się grupa TVP. Publiczny nadawca zebrał z reklam o 14 proc. więcej niż przed rokiem, a rzeczywiste wpływy wyniosły 584 mln zł. Najwolniej przychody rosły Polsatowi - zwiększyły się ...
-
5 trendów marketingowych na 2025 rok
... 5 trendów, które mogą istotnie wpłynąć na rynek reklamy. Sprawdź jakie tematy warto obserwować w nadchodzącym roku. Treści generowane przez AI – ... ofertach domów mediowych: idea jest taka, że klienci będą płacić tylko za odsłony reklam, które konsumenci obejrzeli z uwagą. IAB przygotowało rekomendacje wskaźnika uwagi, który opiera się na parametrach ...
-
IAB Polska: 87% firm z branży reklamy online odczuwa skutki pandemii
... Polska, branża reklamy w internecie mocno odczuwa konsekwencje epidemii koronawirusa. Firmy notują spadki w przychodach, zmieniają plany budżetowe i ograniczają zaplanowane inwestycje. Rynek nastawia się na kontynuację tych trendów do końca roku. – komentuje Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska – Wszyscy przedsiębiorcy z nadzieją czekają ...
-
IAB Polska: reklama online przezwyciężyła pandemię?
... lepsze wieści niż jej dwie poprzedniczki. Okazuje się bowiem, że polski rynek reklamy online nie uniknął wprawdzie negatywnych skutków pandemii, ale trzeci kwartał ... online wydano najwięcej? Na początku minionego roku absolutnie nic nie wskazywało, aby rynek reklamy online już za chwilę miał pikować - jego dynamika w pierwszych miesiącach roku ...
-
Kolejne mity nt. programmatic buying obalone
... w serwis, to podnosi wartość reklam. Czy dużo tanich odsłon czy mniej droższych - to już należy do wydawcy. Rynek zepsuła właśnie sprzedaż bezpośrednia, gdzie liczyła się finalna wysokość faktury, a nie jakość i dopasowanie reklamy. Wysoka faktura często oznaczała bardzo dużą emisję tanich reklam ...
-
Wydatki na reklamę spadną o 6 procent
... sprzedawania reklam telewizyjnych w Meksyku), ZenithOptimedia spodziewa się wzrostu o 9,6% w 2013, a następnie wzrostów o 9,7% w 2014 i o 11,8% w 2015 roku. Bliski Wschód i Afryka Północna (MENA) Wybuch Arabskiej Wiosny w grudniu 2010 i niepewna sytuacja społeczno-polityczna ograniczyły aktywność reklamodawców w tym regionie. W 2011 rynek skurczył ...
-
Trendy 2018. Gdzie zmierza reklama cyfrowa?
... w zakresie korzystania z mediów w tej właśnie formie. Nowe wskaźniki pomiaru sukcesy reklam w świecie kreowanym przez dane W badaniu podkreśla się szeroki zakres stosowanych narzędzi ... aktywowanych głosowo cyfrowych asystentów obsługiwanych przez sztuczną inteligencję. Polski rynek reklamy też przenosi się do cyfrowego świata Jak podaje agencja ...
-
Reklama w internecie - irytująca i skuteczna
... agresywnymi, które utrudniają internautom korzystanie z sieci, a także stosunek do reklam w ogóle". Reklamy znane i lubiane W Polsce - jak pokazują wyniki badania Gemius ... poszukują dodatkowych informacji na temat reklamowanych produktów bądź usług (65 proc.). Rynek reklamy internetowej jest najszybciej rozwijającym się rynkiem reklamowym. Jak ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2013
... i SEM. Reklamodawcy wciąż zmniejszają wydatki na reklamę w prasie. W magazynach wpływy z reklam będą w tym roku niższe o 21%. Jeszcze więcej stracą dzienniki – wydatki na reklamę ... prognozuje, że globalne wydatki na reklamę wzrosną w 2013 r. o 3,5%, a światowy rynek reklamy osiągnie na koniec roku wartość 505 miliardów dolarów. Obniża tym ...
-
PR w nowych mediach
... kryterium efektywności kampanii reklamowej. Ze względu na malejące zaufanie odbiorców do reklam i rosnące znużenie tą formą marketingowego przekazu, agencje reklamowe coraz rzadziej pełnią ... Zdrowe Zatoki" pod patronatem Ibupromu Zatoki Celem kampanii było wprowadzenie na rynek nowego preparatu, pozycjonowanego jako lek zwalczający bóle zatokowe. ...
-
Adblocking: wyzwanie dla afiliacji
... konsumentów rozważyłoby odinstalowanie technologii adblock, gdyby w Internecie było mniej reklam. Wśród krajów o najniższej adaptacji oprogramowania blokującego niepożądane treści warto wymienić ... treść w zamian za odpowiedzialną reklamę, jest częścią tego procesu. Rynek adblockerów w Polsce Badanie przeprowadzone w Polsce w kwietniu 2016 przez ...
-
Marki kosmetyczne sięgają po pieniądze na reklamę
... konkurencją doprowadziło do trwałego spadku wartości reklam w branży kosmetycznej w skali globalnej. Ogólnie rzecz biorąc, światowe wydatki ... reklam kosmetycznych są Indie, które nie odczuły spadku od 2014 roku. Według prognoz agencji mediowej Zenith do 2021 roku wzrost wydatków na reklamę wynosić będzie 19% rocznie. Indie mają najmniej dojrzały rynek ...
-
Reklama internetowa coraz gorzej postrzegana
... jest pozytywna odpowiedź internautów na rynek reklamy online. I nie chodzi tutaj o wyostrzoną percepcję na wszystkie ekspozycje reklam, ale chociaż na te, które skorelowane ... uznania dla wartości serwisu. Otwartość internauty wobec reklam może stanowić pewną formę gratyfikacji. Należy wykazać zrozumienie wobec emitowanych reklam, mając na uwadze, że ...
-
Wydatki na reklamę: prognozy 2014
... możliwy z tytułu podwyżek cen reklam. To może spowodować ... reklam, to w tym roku prawdopodobnie będzie to medium, które również będzie na pozycji spadkowej. Wciąż niepodzielony do końca rynek widowni telewizyjnej skoncentrowany jest w rękach 3 graczy - TVN, Polsat i TVP. Najprawdopodobniej żadna ze stacji nie zdecyduje się na podwyżki kosztów reklam ...
-
Media tradycyjne i cyfrowe: prognozy 2015
... ) stanie się początkiem nowej ery reklam typu multiscreen. Od tego czasu istotnie byliśmy świadkami ekspansji reklam w formacie multiscreen, ponieważ marketerzy w ... mediów społecznościowych i technologii mobilnych Ali Rana Rozproszony i konkurencyjny rynek mediów społecznościowych i technologii mobilnych sprzyja innowacjom w reklamie, ale ma ...
Tematy: media, media cyfrowe, telewizja, Internet, multiscreen, reklama online, Bid Data, reklama telewizyjna -
Zacznij myśleć o programmatic
... ich głównym źródle przychodów. Najczęściej wykorzystywanym na rynku jest AdSense czy programy afiliacyjne. Jednak w ciągu ostatnich kilkunastu miesiącach rynek podbija programmatic. Od czego zależy wycena reklam w tym modelu i jaki system reklamowy wybrać? Którym wydawcom i w jakich przypadkach opłaca się korzystać z outsourcingu usług programmatic ...
-
Polacy o spożyciu, dostępie i zakazie sprzedaży alkoholu. Jesteśmy liberalni?
... z ARC Rynek i Opinia, wielokrotnie wykazywały, że reklamy alkoholu, zwłaszcza w mediach masowych, mają wpływ na zachowania młodych ludzi, często zwiększając ich chęć do eksperymentowania z alkoholem. W Polsce 62% badanych popiera zakaz reklam alkoholu w mediach. To wyraźny sygnał, że Polacy dostrzegają negatywne skutki wpływu reklam alkoholu ...
-
Raport specjalny Internet 2003
... zawierające więcej grafiki i wykorzystujące wszystkie możliwości takich programów jak właśnie Macromedia Flash. Na internetowy boom reklam multimedialnych przyjdzie nam jednak jeszcze chwilkę poczekać, szczególnie w Polsce, gdzie rynek dostępu do Internetu jest ciągle w powijakach i wciąż olbrzymią liczbę stanowią użytkownicy modemów. Tak wyglądał ...
Tematy: -
Widoczność reklamy online nieznacznie w górę
... użytkowników znajduje się 53% publikowanych w internecie reklam, a reszta jest dla odbiorców zupełnie niewidoczna. I ... rynek włoski. Średni czas kontaktu z reklamą display (Viewable Viewtime) minimalnie zmalał, do poziomu 18,7 sekundy w III kwartale 2018 r. (wobec 19,1 sekundy w II kwartale). Również nieznacznie spadło w Polsce Viewability reklam ...
-
Reklama online? Wideo, wideo i jeszcze raz wideo
... i wprowadzenie dostępu do darmowych treści w zamian za obejrzenie reklam. To tłumaczy wzrosty w segmencie AVOD. Z analiz Publicis Groupe wynika, że w ... reklam zakupionych w sieci mediowej retailera lub DSP, które nie koniecznie są wyświetlane na stronie ecommerce’owej; źródło: Insider Intelligence, eMarketer Forecast, Październik 2023). Nasz rynek ...
-
Europejskie standardy reklamy online
... ." Dodatkowym efektem tych działań powinno być zmniejszenie ilości reklam przypadających na jedną stronę. Ponadto największe z proponowanych form w ... reklam dostosowując je do poszczególnych układów stron, co z kolei doprowadziło do powstania bardzo wielu formatów oferowanych reklamodawcom. Prognozy Jupiter Media Metrix wskazują, że Europejski rynek ...
-
5 grzechów głównych w e-marketingu
... . Grzech pierwszy – spam Użytkownicy internetu codziennie zalewani są niezliczoną ilością reklam, które irytują i na dłuższą metę czynią więcej szkód niż pożytku. Po ... potencjalnego klienta, ale również zwiększenie lojalności dotychczasowych. Według estymacji Sociomantic Labs, rynek polskiej reklamy internetowej w 2015 roku będzie wart 2,77 mld zł ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 2/2017
... Trumpowi. W planach Toyoty było wybudowanie w Meksyku fabryki samochodów z przeznaczeniem na rynek amerykański. Trump na Twitterze oprotestował projekt i zagroził retorsjami. W ostatnich ... się temu zjawisku przyglądać – podkreśla Maciej Sawa. W miejsce utraconych przychodów z reklam część wydawców decyduje się na wprowadzenie opłat za treści, na czym ...
-
5 rzeczy, których nie wiedziałeś o programmatic buying
... reklamowy. Co każdy marketer powinien wiedzieć o programmatic? Programmatic buying zdobywa rynek reklamy internetowej w zawrotnym tempie. W USA stanowi już 25 proc. wydatków ... Warto pamiętać, że rolą programmatic nie jest tylko i wyłącznie sprzedaż reklam. Technologia umożliwia również dynamiczną optymalizację kreacji reklamowych – od call to action ...
-
Reklamy piwa IV kw. 2015
... mniejszy, bo 9-procentowy udział w całkowitej liczbie reklam wyemitowanych w ostatnim kwartale zeszłego roku miały reklamy prasowe. Piwowarzy preferują reklamę outdoorową Dane z raportów przygotowywanych przez IMM wskazują, że w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy piwny rynek reklamowy wyraźnie wyhamował – całkowita liczba przekazów zmonitorowanych ...