-
Promocja w segmencie B2B
... produktów zarówno B2B, jak i B2C. CHARAKTERYSTYKA B2B: POPULARNI I OBLEGANI Segment B2B to rynek ogromnej wartości w stosunku do ilości podmiotów na nim występujących. W ... telefonii komórkowych czy oferty samochodów dla biznesu doczekały się zasięgowych reklam w telewizji. Jeśli zatem segment B2B jest niezmiernie szeroki, a nadawcy komunikatu ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy III kw. 2014
... i z powodu wycofania się zagranicznych inwestorów. Wydatki reklamowe w Rosji wzrosną w tym roku zaledwie o 1,7%. Będzie to pierwszy od 2009 rok, kiedy rosyjski rynek nie odnotuje dwucyfrowego wzrostu. Prognoza dla globalnego rynku reklamowego Według analityków ZenithOptimedia globalne wydatki reklamowe netto wzrosną w 2014 roku o 5,3%, a ich ...
-
Polskie firmy a marketing w wyszukiwarkach
... marketingu to trend globalny. Dla porównania, w Stanach Zjednoczonych, gdzie rynek SEM będzie wart w tym roku – według prognoz firm Econsultancy i SEMPO – ... z danymi z Polski – o niemal 4,5 miliarda dolarów. A rynek amerykański jest zdecydowanie bardziej dojrzały, niż nasz rodzimy. Jak czytamy w raporcie, polski rynek od amerykańskiego różni się ...
-
Reklama wielkoformatowa w 2011 r.
... . Rok 2011 roku charakteryzował się wzrostem wydatków na reklamy zewnętrzne w Warszawie. Stołeczny rynek osiągnął w ubiegłym roku wartość 47,7 proc. rynku ogólnopolskiego, wobec 45,1 proc. w r. 2010. Wzrost inwestycji odnotował również rynek wrocławski i łódzki. Spadki nastąpiły na rynku katowickim, poznańskim i trójmiejskim. Mimo spadku obrotów ...
-
Sektor TMT - prognozy 2013
... (badanie Deloitte, grudzień 2012 r.). Smartfony i tablety zrewolucjonizowały nie tylko rynek telekomunikacyjny, ale także medialny i technologiczny. Coraz większa ich ... . Niech żyje reklama w tabletach i smartfonach! Deloitte szacuje, że przychody z reklam w sektorze smartfonów w ciągu nadchodzącego roku wyniosą 4,9 miliardów dolarów, natomiast w ...
-
Kampanie launchingowe w TV 2004
... . Liczby te w przybliżeniu ilustrują ilość produktów wprowadzonych w tym czasie na rynek. Należy jednak zaznaczyć, że nie wszystkie nowe produkty były reklamowane w ... 170 (wcześniej 155) i sprzedaż - 148 (wcześniej 133). Wynika z tego, że najczęściej wprowadzane są na rynek produkty szybko rotujące, głównie ze względu na stosunkowo niską cenę. ...
-
Branża energetyczna a wydatki na reklamę 2012
... +6 % w 2011r oraz +2 % w 2012r (do poziomu 77,9 mln zł - bez uwzględniania Internetu), to na uwagę zasługuje fakt rosnącej konkurencyjności wewnątrz kategorii. Rynek podzielony jest między 5 największych graczy: PGE, Enea, Energa, Tauron, RWE oraz kilkadziesiąt mniejszych podmiotów (ze śladowymi wydatkami mediowymi). W 2012 roku ...
-
Jakość obsługi to nie wszystko
... poza ramy standardowych procedur. Nowoczesna marka musi mieć ludzkie oblicze - wynika z badania „Customer Experience” przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia. W badaniu „Customer Experience” ARC Rynek i Opinia respondenci pytani byli m.in. o „punkty zwrotne” w postrzeganiu przez nich marek, z których korzystają. Aż 1/3 konsumentów przyznała ...
-
Jabłka ulubionym owocem Polaków
... ogromną, choć słabnącą popularnością. ARC Rynek i Opinia przeprowadziło badanie, z którego wynika, że 94% ankietowanych w ciągu ostatniego roku sięgnęło po ten ... dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia – Ciekawy jest wynik badania dotyczący cydru. Na jego podstawie widać, że część Polaków wie, czym jest cydr, jednak brak reklam tego napoju powoduje, ...
-
Technologia LTE: wojna czy współpraca?
... jedynie pytanie „jak to zrobić”. Zaprezentowane ponad dwa miesiące temu stanowisko BCC popiera obecnie coraz więcej istotnych podmiotów i obserwatorów analizujących rynek telekomunikacyjny. Kilka tygodni temu Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową (IBnGR) przedstawił obszerny raport „Aukcja 800 MHz – aspekty ekonomiczne”. W niniejszym raporcie ...
-
Eko trend - o co w nim chodzi?
... poszerzająca się oferta ekologicznych produktów i rosnący ich rynek (np. w Polsce rynek żywności ekologicznej rośnie w tempie 20–30 proc. rocznie). To ... roślinką (dzięki nasionkom umieszczonym w ich końcówce). Firma wypuściła też na rynek całkowicie biodegradowalne zegarki: mają pasek z bawełny organicznej i kukurydzianego bioplastiku, a tarczę ...
-
Ubezpieczenia 2015: nie tylko BLS i Solvency II
... obserwujemy w całej Europie, dodatkowo może zostać wzmocniona wynikiem wyborów parlamentarnych w Polsce, poprzez planowane nowe regulacje. Warto także podkreślić, że polski rynek finansowy, a więc także zakłady ubezpieczeń, z trudem odzyskuje poziom zaufania sprzed kryzysu finansowego, jednak jak pokazują wyniki badania Diagnoza Społeczna 2015 ...
-
Śledzimy zachowania konsumentów z Ukrainy
... na temat oferty im dedykowanej docierają do nich również często z reklam. Spośród czterech największych polskich operatorów, to Play ma wśród badanych zdecydowanie ... – komentuje dr Adam Czarnecki, wiceprezes ARC Rynek i Opinia. Informacje o badaniu Badanie zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia miało na celu ustalenie zwyczajów konsumenckich ...
-
IAB Polska: reklama w internecie wygrała z kryzysem?
... . W sumie w tym kwartale wartość reklamy w internecie spadła o 9%. Kolejne miesiące to było już jednak stopniowe odbudowywanie utraconych budżetów. Między czerwcem a wrześniem rynek internetowy wzrósł o 5%, a w ostatnich miesiącach roku o 17%. Na potrzeby niniejszego raportu za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup reklamy ...
-
Automaty paczkowe jak grzyby po deszczu
... ? Co i do jakich automatów zamawiamy najczęściej? Jaka przyszłość czeka rynek maszyn paczkowych w Polsce? Najgęstsza sieć Dynamiczna ekspansja oferty automatów paczkowych ... krajobraz firma Allegro pokrywa ściany swoich One-Boxów roślinnością i zrezygnowała z umieszczania na nich reklam. Takie działania nie tylko poprawiają estetykę miast, ale również ...
-
Social media 2024. Kto i jak korzysta?
... zarówno poziom konsumpcji social mediów w Polsce i demografię użytkowników, jak i rynek reklamowy. Najwięcej internautów 55+, ale to młodzi są najbardziej zaangażowani ... 1,6 mln, w stosunku do 3,8 mln oraz 0,6 mln użytkowniczek. Rynek reklamowy zdominowany przez dwóch graczy Rynek reklamowy – podobnie jak w roku ubiegłym – zdominowany jest przez ...
-
InDesign CS zamiast PageMakera
... materiały szkoleniowe. Oprogramowanie Adobe InDesign CS, wprowadzone zostało na rynek w październiku 2003 r. Pozwala szybko tworzyć strony, projektować ich układ oraz ... ułatwia przeglądarka szablonów, zawierająca ponad 80 profesjonalnych szablonów reklam, wizytówek, certyfikatów i papierów listowych, opracowanych przez profesjonalnych grafików ...
-
Telekomunikacyjne debiuty
... polskim rynku telefonii komórkowej. Prezentowane dane pochodzą z trzeciego miesiąca od momentu wejścia nowych marek na rynek, tj. z października 2004 dla marki Sami Swoi i z czerwca 2004 dla marki Heyah. Po upływie ... obu konkurentów w porównywalnych okresach od debiutu rynkowego nie różniły się znacznie, jednak całkowita oglądalność reklam ...
-
Sprzedaż samochodów XII 2005
... - podał Instytut Samar, analizujący polski rynek motoryzacyjny. To najmniej od czternastu lat. Nieznacznie poprawiła się sprzedaż w listopadzie i grudniu, głównie ... , sprzedała Skoda. Na następnych miejscach są: Toyota, Fiat, Opel, Ford, Renault i Peugeot. Rynek wciąż czeka na zmiany przepisów dotyczących motoryzacji. Wprowadzenie możliwości pełnego ...
-
Google rozwija serwis o finansach
... czasem będzie zawierać więcej międzynarodowych danych i stanie się lepiej adaptowalna. Google nie sprzedaje reklam na stronie, ale nowy produkt powinien mieć natychmiastowy wpływ na inne ... dwa tygodnie temu spekulacji na temat wpływu wchodzącej na rynek strony finansowej Google. „Zamiast koncentrować się na jednym konkurencie, naprawdę przyglądamy ...
-
Windows Live Messenger już dostępny
... producenta oprogramowania na arenę usług online. Microsoft wprowadził właśnie na rynek swój najnowszy markowy system "instant messaging" - Windows Live Messenger, ... . Możliwość reklamowania w sieci będzie napędzać wzrost Microsoftu w nadchodzących latach, kiedy rynek będzie nadal się rozwijał" - powiedział Martin Taylor, wiceprezes Microsoftu ds. ...
-
Google wprowadza serwis płatniczy
Gigant wyszukiwania, Google, wprowadził na rynek system płatniczy online, który będzie konkurował z gigantem aukcyjnym eBay. System nazwany Google Checkout został zaprojektowany, żeby zwiększyć główne źródło dochodów Google - sprzedaż reklam. Serwis daje możliwość bezpłatnego zamawiania u milionów reklamujących się w Google firm, ale początkowo ...
-
Co się rozprzestrzenia w sieci?
... badań przeprowadzonych przez agencję reklamową Publicis oraz instytut badawczy ARC Rynek i Opinia. Badania miały na celu ukazanie zasad rządzących marketingiem wirusowym i ... przeprowadzono w okresie kwiecień - maj 2006, wykorzystując panel internetowy instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia, który obejmuje 45 000 osób. W badaniu wzięło udział 35 ...
-
Bardziej przyjazne prawo telekomunikacyjne
... Komunikacji Elektronicznej będzie wyznaczał tzw. rynki właściwe i kontrolował ich konkurencyjność. Chodzi np. o rynek krajowych połączeń telefonicznych w stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej, rynek roamingu międzynarodowego. Będzie mógł także rozstrzygać spory między przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi, przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi ...
-
Informacje o hotelach: Internet górą
... pomocą Internetu - buduje wiarygodność i przynosi efekty, które trudno jest wypracować poprzez reklamę”. Rynek wewnętrzny na usługi hotelarskie wciąż nie jest bardzo duży. Badanie ... a stanem faktycznym staną się poważnym problemem w oczach co czwartego Polaka. „Rynek usług hotelarskich jest mocno związany z Internetem. Nie tylko dlatego, że ...
-
Polski konsument lojalny w kryzysie
... z sytuacji niż zmianie nawyków zakupowych" – komentuje Marzena Białasek, koordynatorka badania, ARC Rynek i Opinia. 1/3 Polaków lojalnie stawia na markę Dzieląc polskich konsumentów ... wtedy gdy dotyczą produktów marek, do których są przekonani. Nie lubią reklam i nie zbierają kuponów konkursowych. Stawiający na markę to najczęściej mężczyźni, osoby w ...
-
Najlepsze polskie marki: podstawą dobra nazwa
... . Oczywiście za marką kryją się jeszcze takie elementy jak reputacja, rynek, system dystrybucji, wysoka i powtarzalna jakość. Jednak to nazwa i symbol są rdzeniem każdej ... prawnej przed nami. Wydatki na wprowadzenie nowej marki produktu lub firmy na rynek są tak ogromne (reklama i promocja, opakowania, materiały promocyjne etc.), że warto w trakcie ...
-
Seniorzy a ochrona praw konsumenta
... osoby starsze - grupa społeczna w szczególności narażona na nieuczciwość przedsiębiorców - podaje UOKiK. Jak wynika z badań „Konsumenci III-go wieku” przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia w 2009 roku na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, starsi konsumenci są w dużym stopniu podatni na nieuczciwe praktyki rynkowe. Przedsiębiorcy ...
-
Reklamacja towaru - nieprzyjemna konieczność
... proc. „raczej nie”, a 10 proc. „rezygnuję z usług tej firmy”. Zdaniem Urbańczyka, choć polski rynek szybko się zmienia, to daleko nam jeszcze w tej kwestii do ... Wielkiej Brytanii realizuje zlecenia na prace wysokościowe. – Wchodząc na ten rynek, mieliśmy już wszystkie specjalistyczne uprawnienia i byliśmy bardzo konkurencyjni cenowo, ale ...
-
UOKiK godzi się na przejęcie TVN
... przedsiębiorstw została zgłoszona także do irlandzkiego urzędu antymonopolowego. Przeprowadzone przez UOKiK postępowanie dowiodło, że koncentracja nie pozostaje bez wpływu na rynek reklamy telewizyjnej (sprzedaży telewizyjnego czasu reklamowego). Za jej sprawą nie dojdzie jednak do ograniczenia konkurencji, ponieważ pozycja uczestników koncentracji ...
-
Najpopularniejsze gry mobilne i ich potencjał reklamowy
... to gracze. Odsetek ten pokazuje, że rynek jest bardzo perspektywiczny i stanowi atrakcyjną alternatywę dla reklamodawców. Warto więc wiedzieć, które ... rozwijających się obszarów mobilnych, w którym łatwo zyskać aprobatę użytkowników. Ważne jest, by dogłębnie poznać rynek, bowiem popularność gier zmienia się wśród użytkowników o różnych cechach. Tym, ...
Tematy: gry mobilne, urządzenia mobilne, rynek gier, rynek reklamy, iOS, Android, Angry Birds, Pou, Subway Surf -
Aliexpress wchodzi do Polski. Co już wiadomo o tym debiucie?
... , że ma wejść na nasz rynek w przyszłym roku. Obecnie jego popularność można porównać do Groupona, który już teraz prowadzi aktywne ... , czyli nie będzie znaczącą konkurencją dla polskich producentów – po prostu zmniejszy pewien rynek (np. lokalnych producentów urządzeń mobilnych, którzy i tak produkują swoje urządzenia w Chinach). Najwięcej w ...
-
E-commerce. Trendy 2018
... Wtedy sprawne rozwiązanie problemu pozwoli zyskać opinię miejsca przyjaznego klientowi. Rynek e-commerce nasycił się już do tego stopnia, że klient może przebierać w ofertach ... przypadku amerykańskiego serwisu co pewien czas pojawiają się plotki o jego rychłym wejściu na polski rynek. Czego małe sklepy mogą uczyć się od tych większych? Że w biznesie ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 11/2018
... Nowy podatek będą musiały zapłacić spółki, które np. czerpią zyski z reklam w sieci czy handlują danymi swoich użytkowników. Poinformowano, że projekty dwóch ... Unii Europejskiej, a przeciętne miesięczne wynagrodzenie wyższe niż w Polsce. To sygnał, że tamtejszy rynek pracy może być atrakcyjny również dla naszych obywateli - pisze Bartosz Grejner ...
-
Jak stworzyć e-mail, który nie trafi do spamu?
... 36% czytających przyznaje, że liczy się również treść - wynika z badania ARC Rynek i Opinia. Jak jednak podkreślają eksperci REDLINK, aż 32% przychodzącej poczty ... marketingowe pojawiają się w naszych skrzynkach każdego dnia. Z badania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia wynika, że 44% użytkowników otrzymuje dziennie do 10 takich wiadomości, co ...