-
Social media trzecim kanałem reklamowym na świecie?
... świecie. Z prognoz opublikowanych właśnie przez firmę Zenith wynika, że polski rynek reklamowy wyhamuje w tym roku z 3,9% na 3,1%, a więc zdecydowanie poniżej prognoz dynamiki PKB ... wynieść 32% (35% do 2021). Najszybciej rosnącym kanałem w kategorii wydatków reklamę w Polsce są mobile i video, z udziałem w rynku online na poziomie odpowiednio 35% i ...
-
Wydatki na reklamę jednak w górę
... Polsce o 1,8 procenta, a nie jak przewidywano w ... rynek reklamowy w regionie MENA wzrośnie o 7,1%. W latach 2015-2016 tempo wzrostu nieco spadnie – rynek będzie rósł o 4-5% rocznie. Największe rynki reklamowe Mimo szybkich wzrostów na rynkach rozwijających się, USA wciąż pozostają rynkiem, który przynosi najwięcej nowych dolarów na globalny rynek ...
-
Mleczarnie inwestują w kampanie reklamowe
... budżetów reklamowych. W I kwartale rynek reklamowy skurczył się prawie o 9 proc., czyli o 160 mln zt. Jednak ta tendencja nie ... nowego produktu Mlekovity - Mleka Wypasionego. Hasłem przewodnim jest: "Mlekovita najbardziej Wypasione mleko w Polsce". Mlekovita zleciła ocenę spotu Mleka Wypasionego i konsumenci ocenili go bardzo pozytywnie. Doceniony ...
-
Reklama internetowa rośnie najszybciej
... sprzedano w Polsce 56,6 mln biletów, co było kolejnym rocznym rekordem pod względem frekwencji. Dobra sprzedaż biletów miała pozytywne przełożenie na rynek ... rewelacyjny pokazujący jak ważny jest to okres dla większości reklamodawców. W efekcie rynek reklamowy w całym roku 2017 r. wzrósł o 2.3 proc., a jego łączna wartość wyniosła 8.8 mld złotych. ...
-
Branża farmaceutyczna a wydatki na reklamę 2012
... do wiodących na rynku reklamy (prawie 12,6% udziałów w całości wydatków reklamowych w Polsce) może mieć przed sobą trudniejszy rok - analizują specjaliści domu mediowego Equinox ... na zapas” powodując tym samym silne tąpniecie popytu w I kwartale 2012. „Liczymy, że rynek będzie się odbijał w kolejnych kwartałach, bo z malejących obrotów i marż trudno ...
-
Reklama online pobiła nowy rekord
... , że w minionym roku rynek reklamowy online zdołał utrzymać ... Polsce. Sama struktura wydatków w poszczególnych segmentach nie jest zaskoczeniem i jest typowa dla dojrzałych rynków europejskich. Po tak dobrym roku 2023 z optymizmem patrzymy na rok bieżący, oczekując dalszych wzrostów – Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska. Polski rynek ...
-
Reklama telewizyjna odrabia straty?
... praktycznie wzrostów. Jeśli obecna koniunktura gospodarcza doczeka się kontynuacji, to również polski rynek reklamowy powinien utrzymać notowany od minionego roku trend wzrostowy. Z punktu widzenia reklamy najistotniejszym medium w Polsce pozostaje telewizja - budżety przeznaczone na reklamę TV stanowią ponad połowę całego tortu reklamowego ...
-
Reklama zewnętrzna czarnym koniem rynku w 2023 roku
... roku? Jak zmieniała się wartość reklamy w poszczególnych mediach? Jak prezentował się udział poszczególnych kategorii reklamy w digital? SEKTORY REKLAMOWE W 2023 r. rynek reklamy w Polsce wzrósł o 7% względem 2022 r. W tym czasie jedenaście sektorów zwiększyło swoje inwestycje reklamowe, a pięć dokonało redukcji budżetów. Największy wzrost wolumenu ...
-
Super i hipermarkety a wydatki na reklamę w I poł. 2012
... klientami sieci Biedronka). Słabszy złoty sprzyja inwestowaniu zagranicznych sieci w Polsce, a kryzys w Unii powoduje wzrost uwagi inwestorów na popyt wewnętrzny. Czy ... Wartość jej sprzedaży w Polsce, wzrosła w I kw. 2012 r. o 21%, a w obliczu kurczącego się rodzimego rynku portugalskiego sieć będzie zwracać baczną uwagę na rynek polski. Wynik ...
-
Wydatki na reklamę będą spadać
... w Polsce spadną o 5,5% w stosunku do poprzedniego roku. Oznacza to redukcję wcześniejszych estymacji, mówiących o spadku wartości ... . Rynek reklamowy w Ameryce Północnej jest znacznie silniejszy niż w Europie. Rosną wskaźniki zaufania konsumentów, sprzedaż detaliczna, liczba pracujących i liczba budowanych domów. ZenithOptimedia prognozuje, że rynek ...
-
Zenith: wydatki na reklamę rosną o ponad 15%, ale będą spadać
... i związanej z nim reklamy digital. POLSKA Patrząc na nasz rodzimy rynek, w pierwszym półroczu 2021 r. rynek reklamy w Polsce zwiększył wartość o 20,5% względem roku poprzedniego i o 1,7% wobec roku 2019. ... - powiedział Jonathan Barnard, Head of Forecasting, Zenith. W ciągu najbliższych trzech lat spodziewamy się, że rynek reklamowy osiągnie ...
-
Reklama łapie oddech, reklamodawcy nie szczędzą pieniędzy
... reklamy w wydatkach na reklamę digital? SEKTORY REKLAMOWE Po 2021 r. rynek reklamy w Polsce zwiększył wartość o 16,2% względem roku poprzedniego i aż o 7% ... dynamiki notuje Google. W czwartym kwartale Alphabet podał w sprawozdaniu finansowym, że przychód reklamowy wzrósł o 32,6% i wynosił 61,2 mld USD. Przychody z SEM wzrosły o 35,7% i wyniosły ...
-
Wydatki na reklamę radiową 2011
... się w 2011 roku o 6,1 proc., ponad trzykrotnie bardziej niż urósł cały rynek reklamowy. Zwiększyła się też liczba reklamodawców, którzy zdecydowali się umieścić radio w swoich mediaplanach - podał Komitet Badań Radiowych. Według ... RMF i TIME SA. KBR zleca badanie Radio Track, które jest jedynym, ciągłym badaniem słuchalności stacji radiowych w Polsce ...
-
Raport specjalny Internet 2003
... one w ponad 50% realizowanych kampaniach. Reklamodawcy chętnie stawiają także na mailing reklamowy (ok. 15%) czy sponsoring (aż 11%). Stosunkowo często wybieraną formą był ... reklam multimedialnych przyjdzie nam jednak jeszcze chwilkę poczekać, szczególnie w Polsce, gdzie rynek dostępu do Internetu jest ciągle w powijakach i wciąż olbrzymią liczbę ...
Tematy: -
Rosną wydatki na reklamę, ale nie na każdą
... rynek zanotował największy wzrost, z jakim mieliśmy do czynienia od 2008 roku. SEKTORY REKLAMOWE Z danych zawartych w raporcie wynika, że wydatki na reklamę zintensyfikowano w aż piętnastu sektorach. Budżet reklamowy ... zaczął się we wrześniu 2017 r. Rynek reklamy wykorzystuje dobrą koniunkturę gospodarczą w Polsce. Warto zauważyć, że dynamika wzrostu ...
-
Reklama wielkoformatowa I-III 2012 r.
... Polsce w I ... 2011 roku z możliwości reklamowy wielkoformatowej skorzystało 132 firmy. Rok później liczba takich firm było 134. Średni kwartalny budżet reklamowy w I kwartale 2012 roku ... Poznań oraz Trójmiasto. Szczegółowe szacunki wartości ilustruje tabela poniżej. Rynek warszawski niezmiennie pozostaje głównym rynkiem. Spadek wartości inwestycji ...
-
Branża motoryzacyjna ogranicza wydatki na reklamę
... Polsce (jeden punkt niżej niż w roku ubiegłym). Poza podium pozostają w tym roku VW, Citroen i Nissan. Ofensywa reklamowa Volkswagena Tymczasem obecny rok upływa pod znakiem ofensywy reklamowej marki Volkswagen. Koncern ten zapowiedział w tym roku bardzo agresywne wejście w rynek ... ), który zredukował swój budżet reklamowy z 13,5 mln w 2011 r. do 9,8 ...
-
Zacznij myśleć o programmatic
... ciągu ostatnich kilkunastu miesiącach rynek podbija programmatic. Od czego zależy wycena reklam w tym modelu i jaki system reklamowy wybrać? Którym wydawcom i w jakich ... Według prognoz ZenithOptimedia 2,5-krotnie wzrośnie udział reklamy kupowanej w modelu programmatic w Polsce w tym roku w stosunku do ubiegłego. Popyt na spersonalizowane komunikaty ...
-
Social media opanowane przez kobiety i reklamy?
... Porównanie platform social media” dostarcza pogłębionych informacji na temat najważniejszych graczy na rynku społecznościowym w Polsce, w tym danych na temat duplikacji pomiędzy poszczególnymi serwisami czy sposobie ich konsumpcji. „Rynek reklamowy” pozwala dowiedzieć się, jakie branże reklamują się najchętniej na danych platformach, czy jakie typy ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 19/2019
... deficytu, konieczność rozwiązania problemu cen energii oraz zagrożenia w międzynarodowym handlu. Polski rynek reklamowy dynamicznie rozwija się. W tym roku na różne formy reklamy polskie firmy ... wydatków reklamowych, natomiast obecnie udział ten wynosi około 35 proc. Rynek polskich aptek. W Polsce jest dziś ponad 14 tys. aptek. Na jedną aptekę ...
-
Trendy 2018. Gdzie zmierza reklama cyfrowa?
... . Polski rynek reklamy też przenosi się do cyfrowego świata Jak podaje agencja Zenith, która przeprowadziła analizę rynku reklamowego w Polsce,wartość całego krajowego rynku reklamy wzrosła w 2017 roku o 2%. W 2018 r. rynek reklamowy będzie rósł z nieco niższą dynamiką (1,9%), by na koniec roku osiągnąć wartość 7,177 mld zł. W Polsce ...
-
Product placement po polsku
... w której 20 minutowy serial to często jeden wielki blok reklamowy. Dlaczego tak się dzieje? W Polsce brakuje przede wszystkim ustaleń prawnych co do product placement, ... wydają się być bardzo rozsądne. Jednakże one same nie wystarczą, aby zmienić rynek placementu w Polsce. Trzeba bowiem zacząć umiejętnie wplatać promowane produkty w fabułę programu, ...
-
Jakie kampanie reklamowe dla seniorów?
... com podają austriacką firmę Emporia Telecom, która zadebiutowała w Polsce jesienią 2009 r., wprowadzając na rynek mocno spersonalizowany telefon komórkowy dla seniorów. Pojawienie się nowego producenta pozwoliło ograniczyć postępujący proces marginalizacji seniorów przez rynek telefonii komórkowej. Claim firmy brzmi: „łatwiejsze kontakty z bliskimi ...
-
Pandemia odciska piętno na rynku reklamy. Ponad 9% spadku, broni się digital
... bedziemy mieć do czynienia ze skutecznym odmrażaniem gospodarki, spadek rynku reklamowego w Polsce może się zatrzymać na koniec 2020 na poziomie ... odnotują prasa, kino i outdoor – komentuje Anna Bartoszewska, Dyrektor Generalna Zenith Polska. Rynek reklamowy zaczyna się odradzać, a prognozowane ożywienie w branży reklamowej w 2021 rok może skutkować ...
-
Odmrożenie HoReCa podnosi wydatki na reklamę alkoholi
... należy m.in. premiumizacją i popularnością specjalności czy piw bezalkoholowych (dane Nielsen). Estymujemy, że w Polsce wydatki reklamowe za 2020 r. (net po rabatach) w kategorii spadły o ... w branży alkoholi skurczyły się prawie dwa razy szybciej niż cały rynek reklamowy w 2020 r., spadając o 11,6% w porównaniu do 6,4% całego rynku, budżety marek ...
-
Wydatki na reklamę - V 2004
... marzec. Prognoza ta zakładała pokonanie kolejnego rekordu dotyczącego łącznych wydatków reklamowych w Polsce. (poprzedni rekord - październik 2003) Wydatki na reklamę w Telewizji wyniosły ... maja 2003. Wzrost ten jednak w dużej części wynika z rozszerzania monitoringu. Rynek Magazynów osiągnął przychód w wysokości 190,25 mln zł. W kwietniu wydano o ...
-
Czas na integrację
... centralnej bazy danych. Wygląda na to, że polski rynek, który w dziedzinie marketingu interaktywnego pozostawał dotychczas ... reklamową swojej Platformy Parentingowej – „najmocniejszej platformy w Polsce”. Zintegrowanych w jej ramach 5 tytułów pism dla ... e-mail użytkownika. Może to być nasz folder reklamowy, informacja o promocji czy też dowolny gadżet ...
-
Projekty innowacyjne a reklama w Internecie
... Polsce powstaje dziś wiele ciekawych innowacyjnych projektów, które mogą wprowadzić nową jakość w wiele dziedzin naszego życia. Niestety, w wymagającym i przesyconym reklamami środowisku gospodarczym wprowadzenie nowych pomysłów na rynek ... wizerunku w Internecie. Jak twierdzi Bieniek: Jeśli projekt ma budżet reklamowy rzędu 100.000 pln, to wydanie 20 ...
-
Reklama mobilna: na rozwój trzeba poczekać
... .), w Serbii (4,50 proc.) i na Węgrzech (3,80 proc.). W Polsce było to 1,60 proc. – Mimo, że polski rynek reklamy mobilnej wciąż znajduje się poniżej średniej w regionie, mamy ... krajach Europy Środkowo-Wschodniej tj.: Bułgarii, Chorwacji, Czechach, na Litwie, Łotwie, w Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii, na Ukrainie oraz na Węgrzech. Dane ...
-
Sieci komórkowe: media a wydatki na reklamę
... sieciach komórkowych prowadzona jest dwutorowo, na Facebooku oraz na forum.telepolis.pl. Obecnie w Polsce jest aktywnych około 60 mln. kart SIM. Oznacza to, że jest ich o ... , telefony komórkowe nadal wypierają telefony stacjonarne. Tak duży i wciąż rozwijający się rynek jest miejscem do działania dla wielu operatorów sieci komórkowych. Skalę tych ...
-
5 grzechów głównych w e-marketingu
Rynek polskiej reklamy internetowej w 2015 roku będzie wart 2,77 mld zł. Jednak nawet największy budżet reklamowy nie sprawi, ... dostosowane komunikaty, w odpowiednim czasie i w odpowiedniej ilości. Taka strategia przynosi wymierne rezultaty – w Polsce średni współczynnik CTR wynosi 0,46 proc.2, natomiast średni CTR kampanii reklamy osobistej – nawet ...
-
12 najciekawszych faktów finansowych nt. mundialu 2018
... piłkarskiemu turniejowi w Rosji, globalne wydatki na reklamę zwiększą się w tym roku o 7,4 proc. do poziomu 628 mld dolarów – wynika z prognoz eMarketer-a. W Polsce rynek reklamowy może urosnąć, dzięki piłkarskiemu świętu, o ok. 5 proc. – estymują eksperci Nano Interactive. Obok bardzo dobrej koniunktury rynkowej, która nakręca wzrost wydatków ...
-
Wydatki na marketing w wyszukiwarkach rosną
... się kryzysu. Polski rynek, warty w 2008 r. ok. 190 mln zł powinien wzrosnąć w 2009 r. o kolejne 50%. Mimo zapowiadanych przez ... Większa świadomość korzyści z zastosowania marketingu internetowego przekłada się na większe wydatki na tą formę promocji. W Polsce prognozuje się wzrost wartości rynku o 50% w 2009 r. do poziomu 275 mln zł. Ten kierunek ...
-
Slogany reklamowe: namawiają, lansują, sprzedają
... Ale najważniejsze jest, aby slogan reklamowy przekonywał do zakupu. Slogany reklamowe dla rynku motoryzacyjnego Rynek motoryzacyjny staje w obliczu stagnacji. Polacy ... skody" Skoda Fabia - „Hatchback z klasą” Skoda Octavian - „Najchętniej wybierane auto w Polsce” Skoda Yeti - „Do miasta i na bezdroża” Superb – „Wyjątkowa przestrzeń wewnątrz” Skoda ...
-
5 rzeczy, których nie wiedziałeś o programmatic buying
... pozwala imponująco zwiększyć współczynnik konwersji i lepiej spożytkować budżet reklamowy. Co każdy marketer powinien wiedzieć o programmatic? Programmatic buying zdobywa rynek reklamy internetowej w zawrotnym tempie. W USA stanowi już 25 proc. wydatków na e-reklamę, w Polsce 10 proc. Także na największym rynku internetowym świata – w Chinach ...