-
Rynek reklamy w Polsce wart 10 mld zł. Będą spadki?
... w Polsce – telewizja - zanotowała spadek o 0,6%. Dużym problemem ... rynek reklamowy jest silnie skorelowany z kondycją gospodarczą, stąd w tej chwili możemy przyjąć dwa scenariusze: jeżeli PKB będzie wynosić powyżej 3% to rynek reklamowy powinien wzrosnąć o 2,1%, natomiast w sytuacji kiedy PKB będzie na poziomie 1,6% (jak prognozuje MBank) to rynek ...
-
Rynek reklamowy nieco rozczarował
... wydatków. W całym I półroczu 2017 r. wzrost wydatków reklamowych wyniósł 1,3%. Prognozujemy, iż rynek mocno przyspieszy w drugim półroczu. Jednocześnie zawężamy naszą prognozę na cały rok ... na pewno zaskakuje aż tak niski wzrost. Sytuacja ekonomiczna w Polsce wydaje się być niezmiennie dobra. W drugim kwartale PKB wzrosło o 3,9%, sprzedaż detaliczna ...
-
Starlink: rynek reklamowy zwolnił
Zdaniem domu mediowego Starlink rynek reklamowy w Polsce wyhamował w III kwartale br. Dynamika wydatków po trzech kwartałach osiągnęła poziom 10,4 proc., na reklamę w mediach wydano łącznie w tym roku 3 ...
-
Rynek reklamy w Polsce 2011 r.
... sektory to Telekomunikacja (wzrost wydatków o 6%), Produkty Farmaceutyczne (wzrost o 18%), Higiena i Pielęgnacja (spadek o 3%), Handel (wzrost o 7%), Finanse (wzrost o 12%) oraz Motoryzacja (spadek o 1%). I. Rynek ogółem Dom mediowy MPG estymuje, że w 2011 roku całkowita wartość rynku reklamowego wyniosła 7,78 mld złotych netto. Oznacza to, że ...
-
Rynek reklamowy 2006
... niż rok wcześniej. Reklama w internecie nadal na prowadzeniu - wynika z najnowszego raportu domu mediowego Starlink, dotyczącego estymowanej wartości netto rynku reklamowego w Polsce. W 2006 r. najwyższą dynamikę w porównaniu z rokiem 2005 odnotowały: reklama internetowa (+59,3 proc.) oraz reklama kinowa (+21,3 proc.). Powyżej średniej rynkowej ...
-
Rynek napojów w Polsce: wydatki na reklamę I-VI 2013
Producenci napojów zwiększają wydatki reklamowe w tym roku w porównaniu do 2012. Wzrost o 6% do 410 mln złotych, mimo spowolnienia gospodarczego, może oznaczać pierwsze symptomy odbicia na rynku reklamowym. To wyniki najnowszej analizy przeprowadzonej przez ekspertów domu mediowego Equinox Polska. Największe zmiany widoczne są wśród producentów ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy 2016
... na polskim rynku reklamowym. Również w Polsce olimpiada, Euro 2016 i Mistrzostwa Europy w Piłce Ręcznej będą cieszyły się dużym zainteresowaniem reklamodawców i widzów, choć wpłyną bardziej na sezonowość wydatków i strukturę widowni stacji telewizyjnych, niż na wzrost inwestycji w reklamę. Rynek reklamowy będzie nadal rósł, jeśli utrzyma się ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2013
... Według prognoz ZenithOptimedia łączne wydatki netto na reklamę w Polsce w 2013 roku będą niższe od ubiegłorocznych o 5,9%. Wartość rynku ... poziomem wzrostu i deflacją, dlatego według analityków ZenithOptimedia do 2015 roku tamtejszy rynek reklamowy będzie rósł o 2% rocznie. „Postępowa” Azja Australia, Hongkong, Korea Południowa, Nowa Zelandia, ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy IV kw. 2014
... rynek reklamowy strefy euro wzrósł o 0,8%, co jest znaczną poprawą w porównaniu z ubiegłorocznym spadkiem o 2,9%. Jednocześnie największe gospodarki Francji, Niemiec i Włoch (które łącznie stanowią około 2/3 gospodarki strefy euro) są bliskie pogrążenia się w recesji. Według prognoz ZenithOptimedia francuski rynek reklamowy ...
-
Rynek reklamy. Wydatki w Polsce rosną szybciej niż średnia globalna
... , a na czasopisma o 8,1%. Wpływ wojny handlowej pomiędzy USA i Chinami na globalny rynek reklamowy Nadchodzący rok będzie obfitował w wydarzenia światowej rangi, które odbywają ... , którzy są bardziej ostrożni w budżetowaniu, co kosztowało globalny rynek reklamowy 1,1 punktu proc. „Skutek napięć geopolitycznych, pojawiających się w nadchodzącym ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce spadną
... bidowania w czasie rzeczywistym stawek za zakup dotarcia do konkretnych użytkowników. - Rynek AOD w Polsce dopiero raczkuje i edukuje się, jednak jego rozwój jest kwestią czasu i otwartości ... latach – w 2013 roku spodziewany jest wzrost o 4,6%, a w 2014 r. – o 5,2%. Amerykański rynek reklamowy wciąż rośnie, co w połączeniu z dobrą sytuacją na ...
-
Rynek reklamy napędzany przez online
... klasach mediów? Które sieci handlowe wydały na reklamę najwięcej? Jak prezentował się udział poszczególnych kategorii reklamy w digital? SEKTORY REKLAMOWE Rynek reklamy w Polsce zwiększył wartość o 5,1% po trzech kwartałach 2022 r. względem analogicznego okresu roku 2021. Oznacza to poziom budżetów reklamowych przekraczający o niemal 11 ...
-
Rynek reklamy przegania polską gospodarkę
... reklamy w digital? SEKTORY REKLAMOWE W pierwszym półroczu 2024 r. rynek reklamy w Polsce wzrósł o 9,8% względem analogicznego okresu 2023 r. Aż czternaście sektorów ... . Pod względem wolumenu wzrostu wyróżnił się sektor żywność, który zwiększył inwestycje w reklamowy kinowe o ponad 4,3 mln zł (dynamika 132,1%) oraz sektor odzież i dodatki ze wzrostem ...
-
Rynek reklamy: wzrost o 6 proc. i dobre prognozy na przyszłość
... handlowe wydały na reklamę najwięcej? Jak prezentował się udział poszczególnych kategorii reklamy w digital? SEKTORY REKLAMOWE W pierwszym kwartale 2023 r. rynek reklamy w Polsce zwiększył wartość o 6,0 proc. względem analogicznego okresu 2022 r. Aż dwanaście sektorów zwiększyło budżety reklamowe, a cztery dokonały redukcji. Największy wolumenowy ...
-
Rynek reklamy z największym spadkiem od ponad 10 lat
... Komentarz Iwony Jaśkiewicz-Kundery, Chief Investment Officera Publicis Groupe: Wartość rynku reklamowego w Polsce w 2020 r. wyniosła niemal 9 mld zł, co oznacza spadek o 8,6%. Najsłabszymi ... oraz informacje od reklamodawców o budżetach tegorocznych wskazują, że rynek reklamowy w 2021 roku urośnie, według naszych estymacji o 6,4%. Kolejna trzecia fala ...
-
Rynek reklamy większy o ponad 7 proc.
... wydali na reklamę najwięcej? Jak prezentował się udział poszczególnych kategorii reklamy w digital? SEKTORY REKLAMOWE W pierwszych trzech kwartałach 2023 r. rynek reklamy w Polsce zwiększył wartość o 7,1% względem analogicznego okresu 2022 r. Aż dwanaście sektorów podniosło inwestycje reklamowe, a cztery dokonały redukcji budżetów. Największy ...
-
Rynek reklamy rośnie, ale będzie gorzej?
... sieci handlowe wydały na reklamę najwięcej? Jak prezentował się udział poszczególnych kategorii reklamy w digital? SEKTORY REKLAMOWE W pierwszym półroczu 2022 r. rynek reklamy w Polsce zwiększył wartość o 5,5% względem analogicznego okresu roku 2021. Oznacza to poziom budżetów reklamowych przekraczający o blisko 9,5% te z pierwszej połowy 2019 ...
-
Rynek reklamy: wzrost o 6,7 proc. i solidne podstawy na przyszłość
... i reklamy online w rynku reklamy. Sektorem z największym wolumenem wzrostu wydatków pozostaje sektor handel. SEKTORY REKLAMOWE W pierwszym półroczu 2023 r. rynek reklamy w Polsce zwiększył wartość o 6,7% względem analogicznego okresu 2022 r. Aż jedenaście sektorów zwiększyło inwestycje reklamowe, a pięć dokonało redukcji budżetów. Największy wzrost ...
-
Rynek reklamy z korektą wzrostu
... w dużej mierze „skonsumowana” przez rynek reklamowy w ubiegłym roku. Z jednej strony w kolejnych miesiącach na rynek korzystnie wpłyną Święta Wielkanocne, z drugiej jednak strony w czerwcu tego roku zabraknie dodatkowego bodźca, w postaci dużego wydarzenia sportowego. Prognozujemy, że rynek reklamy w Polsce zakończy 2019 rok z dynamiką delikatnie ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w 2008 r.
... naszym rynku. Pamiętajmy jednak, że takie gwałtowne wzrosty to także efekt stosunkowo niskiego pułapu wyjściowego, z którego startował Internet jako kanał reklamowy w Polsce jeszcze kilka lat temu.” Z badania wynika, że nadal najpopularniejszą formą reklamy internetowej – generującą 40% przychodów z działań reklamowych online – jest reklama ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2014
... , że w 2014 roku rynek reklamowy w regionie MENA wzrośnie o 7,1%. W latach 2015-2016 tempo wzrostu nieco spadnie – rynek będzie rósł o 4-5% rocznie. Największe rynki reklamowe Mimo szybkich wzrostów na rynkach rozwijających się, USA wciąż pozostają rynkiem, który przynosi najwięcej nowych dolarów na globalny rynek reklamy. W latach 2013-2016 ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2015
Rynek reklamy online w Polsce ma się całkiem dobrze - z najnowszego badania IAB AdEx zrealizowanego przez PwC ... zł. Doskonałą kondycję sektora potwierdza prezes IAB Polska, Włodzimierz Schmidt. „To już kolejny raz, gdy rynek reklamy interaktywnej udowadnia swój rosnący potencjał oraz ogrom możliwości. Użytkownicy coraz więcej czasu spędzają w sieci ...
-
Slogan reklamowy a tożsamość marki
... reklamowy służy tożsamości marki, choć nie każdy się jej przysłuży. W roku 1941 Forrest Mars wraz ze swoim wspólnikiem Brucem Murriem wprowadził na rynek cukierki, ... wraz z liberalizacją przestrzeni powietrznej nad naszym krajem, dzięki czemu działalność w Polsce rozpoczęli tzw. tani operatorzy, szybko zdobywając udziały w sektorze lotniczych usług ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2013
... są to tak spektakularne wzrosty, jakie były obserwowane w Polsce kilka lat temu, a obecnie są obserwowane w innych krajach CEE, jednak należy pamiętać, że rynek polski jest stosunkowo dojrzały i rośnie w stałym, umiarkowanym tempie. Największym motorem wzrostu w Polsce jest obecnie reklama graficzna, która zwiększyła swą wartość ...
-
Rynek reklamy online w Polsce I poł. 2016
... roku wydatki przeznaczone na ten cel wzrosły o niemal 1/5 (19,9%), dzięki czemu rynek komunikacji cyfrowej osiągnął wartość 1,7 mld zł. Najbardziej prężnymi reklamodawcami są branża ... lokalni wydawcy wciąż notują dwucyfrowe wzrosty wydatków na ten format reklamowy. – dodaje Ewa Szczęsna, Assurance Assistant Manager, PwC. Struktura wydatków na reklamę ...
-
Rynek reklamy: kto straci w kryzysie?
... ręką zmniejszają budżet reklamowy. Tymczasem, mądrze wydane pieniądze na reklamę mogą przynieść ... opracowania domu mediowego MPG wynika, że w I kwartale 2009 br. rynek reklamy skurczył się o 160 mln zł, czyli prawie ... z pewnością bardzo udany dla rynku marketingu afiliacyjnego w Polsce. W związku z optymistycznymi prognozami dalszego rozwoju dla tej ...
-
Agencje PR w Polsce
... do ogarnięcia. - Czwarty co do wielkości holding reklamowy na świecie wykupił 100 procent udziałów jednej z największych agencji PR w Polsce. To nie mogło umknąć uwadze środowiska. ... nie biorą pod uwagę tąpnięcia, podobnego do wydarzeń z 2009 roku, kiedy to rynek skurczył się - według szacunków ICCO - o około 20 procent. Przedstawicieli branży PR ...
-
Przemysł kosmiczny w Polsce? - jest potencjał
... , jaką wydano na słynny rządowy spot reklamowy z okazji 10. rocznicy przystąpienia Polski do Unii Europejskiej. ... filie w Polsce. Ich przedstawiciele wiedzą, jak wygrywać kontrakty z ESA. I choć formalnie pieniądze zostają w Polsce, to ... proc. europejskiego PKB zależy od zastosowań nawigacji satelitarnej. Rynek samych technologii satelitarnych wart jest ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w 2018 r.
... reklama w social media (+22%). Branża reklamy internetowej nieustannie ewoluuje. Przejście z mediów cyfrowych na mobilne było przełomowym trendem wpływającym na światowy rynek reklamy internetowej w ciągu ostatnich kilku lat. Dzięki nowym typom urządzeń - takim jak inteligentne głośniki z cyfrowym asystentem i inteligentne telewizory - zmienia się ...
-
Wydatki na reklamę: Polska i świat 2013
Według analityków ZenithOptimedia rynek reklamowy w Polsce skurczy się w tym roku o 5,2%. Łączne wydatki na reklamę wyniosą niecałe 6,4 mld złotych netto. Globalne wydatki na reklamę wzrosną w 2013 r. o 3,9%. Na ...
-
Wydatki na reklamę spadną o 6 procent
... kiedy odbywały się wielkie, medialne wydarzenia napędzające rynek reklamowy: Igrzyska Olimpijskie w Londynie i kampania wyborcza poprzedzająca wybory prezydenckie w USA. Pokazuje to, że globalny rynek reklamowy stopniowo się stabilizuje, mimo sytuacji na europejskich rynkach. Czy również w Polsce możemy się spodziewać tak długo oczekiwanej poprawy ...
-
Reklama online? Wideo, wideo i jeszcze raz wideo
... sektora telekomunikacja – o prawie 7,3 mln zł (dynamika 64,2 proc.). Na rynek reklamowy powrócił sektor motoryzacyjny – drugi pod względem wolumenu wzrostu (więcej o 5,1 ... 2024 polska gospodarka urosła o 1,9 proc., co przewyższyło nieznacznie prognozy, rynek reklamy w Polsce tymczasem przyspiesza jeszcze bardziej bo aż do 11,5 proc.! Reklamodawcy ...
-
Social media 2024. Kto i jak korzysta?
... korzystają reklamodawcy? Wykorzystane w raporcie dane pochodzą z badań gemiusAdReal oraz Mediapanel i opisują zarówno poziom konsumpcji social mediów w Polsce i demografię użytkowników, jak i rynek reklamowy. Najwięcej internautów 55+, ale to młodzi są najbardziej zaangażowani Największą grupę wiekową w polskich mediach społecznościowych stanowią ...
-
Wydatki na reklamę w I kw. 2013 r.
... chociaż cały sektor urósł w cenach brutto na tym samym poziomie co rynek reklamowy. Kryzys zmusza do budowy silnej pozycji wśród konsumentów Na ... marka supermarketów Jula, która rozpoczęła swoją ekspansję w Polsce na jesieni 2011 od 2 supermarketów w Warszawie (obecnie 8 placówek w Polsce) – podkreślają analitycy Equinox Polska. Wydatki w I kw. ...
-
Social media trzecim kanałem reklamowym na świecie?
... świecie. Z prognoz opublikowanych właśnie przez firmę Zenith wynika, że polski rynek reklamowy wyhamuje w tym roku z 3,9% na 3,1%, a więc zdecydowanie poniżej prognoz dynamiki PKB ... wynieść 32% (35% do 2021). Najszybciej rosnącym kanałem w kategorii wydatków reklamę w Polsce są mobile i video, z udziałem w rynku online na poziomie odpowiednio 35% i ...