-
Co czeka galerie i parki handlowe?
U schyłku czerwca br. całkowite zasoby znajdującej się nad Wisłą powierzchni handlowej osiągnęły poziom 14,8 miliona mkw. Do końca roku powinien zostać przekroczony pułap 15 milionów mkw. Z danych BNP Paribas Real Estate Poland wynika jednak, że dynamika wzrostów w sektorze nowoczesnego handlu spada już od 2016 roku. Dojrzałe rynki są już dość ...
-
Powierzchnia handlowa wciąż na fali
W pierwszej połowie 2019 r. nowoczesne zasoby powierzchni handlowej we wszystkich formatach powiększyły się o ponad 230 000 mkw., z czego połowę stanowiły otwarcia nowych i rozbudowy istniejących już centrów handlowych. Najważniejszym wydarzeniem z pewnością było otwarcie w Warszawie Galerii Młociny o powierzchni 78 500 mkw. W chwili obecnej żaden ...
-
5 najpopularniejszych zastosowań pamięci flash NAND
Blisko 40 lat temu na rynku pojawiła się pamięć flash typu NAND. Przez prawie cztery dekady zyskała ona olbrzymią popularność, znajdując swoje zastosowanie w kolejnych urządzeniach. Dziś z pamięci NAND flash korzystamy niemal na każdym kroku, a producenci prześcigają się w jej rozwoju. Aż 63 proc. wykorzystania NAND flash stanowią dwie grupy ...
Tematy: NAND flash, pamięć flash -
Parki handlowe najbardziej obiecujące?
Metropolitan Investment prezentuje podsumowanie sytuacji, jaka panowała w I półroczu bieżącego roku na rynku powierzchni handlowych w naszym kraju. Sprawdź, jak prezentowało się nasycenie rynku centrów handlowych, jaki był udział poszczególnych formatów handlowych w rynku oraz co przesądzało o największym potencjale segmentu retail park. Na ...
-
Polski eksport beneficjentem wojny handlowej?
Wojna handlowa to coś, co niewątpliwie sprzyja powstawaniu w światowym handlu atmosfery niepewności i wraz z innymi czynnikami, jak np. Brexit, w skuteczny sposób schładza nastroje inwestorów, owocując wyhamowaniem dynamiki światowej wymiany handlowej. Efekty uboczne mogą mieć jednak nieco inny i bardziej perspektywiczny charakter. Wprowadzanie ...
-
Centra handlowe w aglomeracjach I poł. 2019
Colliers International podsumowuje I półrocze na rynku centrów handlowych w największych aglomeracjach. Najwięcej obiektów działa na terenie Warszawy i Górnego Śląska, ale największe nasycenie powierzchnią handlową dotyczy Wrocławia i Poznania. Średni wskaźnik pustostanów to 3,8%, największy (6,6%) odnotowano w Łodzi. U schyłku czerwca br. w ośmiu ...
-
Praca w IT: liczą się nie tylko zarobki
Popyt na specjalistów od IT rośnie już od dekady. To w naturalny sposób wywołuje silną presję na wzrost wynagrodzeń w tej branży. Z przewidywań ekspertów Randstad wynika, że ta tendencja doczeka się kontynuacji jeszcze przez minimum dwa lata. Gwarancja godziwych zarobków bezsprzecznie jest atutem sektora IT, ale jednocześnie okazuje się, że ...
-
Czego pracownik fizyczny wymaga od rekrutacji?
Candidate experience, czyli doświadczenia wynoszone przez kandydatów z procesu rekrutacyjnego, to coś, czego nie należy bagatelizować. I nie chodzi tu wyłącznie o wysoko wykwalifikowanych specjalistów, ale również o pracowników najniższego szczebla. Tym bardziej, że pracownik fizyczny staje się w obecnych realiach kandydatem wysoko deficytowym. ...
-
Wolne niedziele nie przeszkadzają, ale nie wszystkim
Zakaz handlu w niedziele przestał poruszać opinię publiczną – wynika z badania zrealizowanego na potrzeby raportu "Polaków portfel własny - kochamy okazje" Santander Consumer Banku. Wolne niedziele przeszkadzają wprawdzie co czwartemu z nas, ale zdecydowana większość Polaków (ponad 69 proc.) zdążyła się już do nich przyzwyczaić i nie widzi ...
-
Polscy konsumenci gotowi na sklepy autonomiczne
Zataczający coraz to szersze kręgi postęp technologiczny nie omija branży handlowej, w efekcie czego zmianie ulegają również preferencje i zachowania konsumenckie. Już niemal 53% Polaków uważa, że przyszłością handlu są bezobsługowe sklepy. Tak entuzjastyczne podejście do tego rozwiązania wynika najprawdopodobniej z dużej popularności, jaką cieszy ...
-
Wolne niedziele nie zachwiały centrami handlowymi?
W opinii wielu sceptyków wolne niedziele miały negatywnie przełożyć się na odwiedzalność centrów handlowych. Tymczasem dziś nie brakuje już sygnałów, że nowe ograniczenie właściwie niczego nie zmieniło. Dowodzi tego między innymi najnowsze badanie zrealizowane na zlecenie CBRE, w którym aż 2/3 Polaków przyznało, że częstotliwość, z jaką bywają w ...
-
Trei buduje nowy park handlowy w Częstochowie
W Częstochowie, przy Alei Niepodległości, na działce liczącej sobie blisko 23 tys. mkw., Trei Real Estate Poland buduje swój kolejny park handlowy. W ramach inwestycji Vendo Park zaplanowano powstanie dwóch obiektów handlowych oraz supermarketu Lidl. Otwarcie zaplanowano na jesień bieżącego roku. Rynek powierzchni handlowych w naszym kraju ...
-
Gospodarka Chin już wychodzi na prostą?
Tempo wzrostu chińskiego handlu w pierwszych dwóch miesiącach 2020 r. było najniższe od 2016 r. Spadek ten jest mimo wszystko niewielki w porównaniu z 2009 r., kiedy to eksport i import obniżyły się odpowiednio do -26.5% i -43.1% r./r w ciągu jednego miesiąca. W styczniu i lutym 2020 r. , eksport i spadły odpowiednio o -17.2% i -4.0% y/y. Spadek ...
Tematy: gospodarka Chin, Chiny -
Euler Hermes obniża krótkoterminowy rating Polski. 1% wzrostu PKB
Symptomy spowolnienia globalnej gospodarki widoczne były już wcześniej, ale jeszcze przed kilkoma miesiącami nikt chyba nie spodziewał się, jak silne będzie to hamowanie. Dziś największym problemem jest już nie Brexit, czy handlowe napięcia pomiędzy USA i Chinami, ale nowy koronawirus SARS-CoV-2. Pandemia niesie za sobą olbrzymie koszty społeczne, ...
-
Niedziele niehandlowe: przeciwnicy protestują coraz głośniej
Branża handlowa jest jedną z tych, które w największym stopniu i najszybciej zaczęły odczuwać negatywne skutki wybuchu pandemii. Wśród przedstawicieli sektora coraz częściej pojawiają się głosy apelujące o zniesienie ograniczeń w handlu. Co ciekawe, wolne niedziele przestają się podobać również Polakom. Dziś grono przeciwników tego rozwiązania ...
-
Centra handlowe kompletnie zdominowane przez pandemię
W pierwszym kwartale bieżącego roku rodzimy rynek powiększył się o cztery duże obiekty handlowe w Chełmie, Siedlcach, Otwocku oraz w Jaworze. Niestety ich działalność została w skuteczny sposób zakłócona przez wybuch pandemii. Dobrą wiadomością niewątpliwie jest to, że od 4 maja działalność centrów handlowych ma zostać odmrożona. Na przestrzeni ...
-
Nieuchwytny malware z Google Play zainfekował setki tysięcy smartfonów
Mandrake to po polsku mandragora – roślina, która, jeżeli wierzyć legendzie, rosła zawsze pod szubienicami, wyrastając ze spływającego do ziemi nasienia wisielca. Tę właśnie nazwę nadali analitycy Bitfender wyjątkowo złośliwemu oprogramowaniu malware na Androida, które na przestrzeni ostatnich lat doprowadziło do zainfekowania dziesiątek tysięcy ...
-
Koronawirus ogranicza budżet domowy, ale nie na zakupy online
Wprawdzie co czwarty Polak deklaruje, że wraz z wybuchem pandemii nie ograniczył skali nabywania artykułów niespożywczych, to już jednak w deklaracjach pozostałych widać zmiany. Większość z nas dokonała w tym zakresie mniejszych lub większych ograniczeń, co przeważnie było następstwem obaw o budżet domowy. Rzadziej wychodzimy m.in. do restauracji ...
-
Inwestycje w e-commerce i handlowe niedziele. Tego potrzebuje handel?
Wprawdzie polska gospodarka stopniowo się odmraża, to jednak handlowi daleko jeszcze do czasów prosperity. Spadki zaczęły odnotowywać nawet te jego sektory, które początkowo wydawały się na pandemię wyjątkowo odporne (np. farmacja). Jakie środki zaradcze warto podjąć? DNB Bank Polska wskazuje na konieczność monitorowania zachowań konsumenckich i ...
-
Inquiry: jak pandemia obniżyła znajomość reklam?
Dane płynące z opracowywanego przez agencję Inquiry badania YouGov BrandIndex pokazują, w jaki sposób wybuch pandemii i zmniejszenie budżetów reklamowych przełożyły się na znajomość reklam sieci handlowych i gastronomicznych wśród polskich konsumentów. Które marki odnotowały największe spadki, a którym udało się ich uniknąć? Jak pisze Inquiry, w ...
-
Centra handlowe: odwiedzalność na minusie, sprzedaż o 1/4 niższa
W maju i w czerwcu centra handlowe odwiedziło 52,5 mln klientów, którzy tylko w pierwszym z badanych miesięcy wydali na zakupy 1,4 mld złotych. I wprawdzie od czasu odmrożenia handlu rośnie zarówno liczba odwiedzających, jak i obroty, to jednak do poziomów notowanych w minionym roku jest jeszcze daleko. Eksperci Retail Institute uważają, że centra ...
-
Zachowania konsumentów: zakupy lokalne efektem ubocznym pandemii
Wybuch pandemii w istotny sposób wpłynął na zachowania konsumentów. Zrezygnowaliśmy ze spontanicznego kupowania w sklepach stacjonarnych, stawiając raczej na zakupy online. Po zniesieniu największych obostrzeń nie wróciliśmy jednak masowo do centrów handlowych. Z badania zrealizowanego przez Mastercard wynika, że wielu z nas postawiło na ...
-
Parki handlowe i sklepy convenience przyspieszyły. To skutek pandemii?
JLL prezentuje podsumowanie sytuacji, która panowała na rynku nieruchomości handlowych w Polsce u schyłku pierwszej połowy bieżącego roku. Najnowsze dane są tym bardziej interesujące, że 2/3 badanego okresu przypadło na okres wybuchu i rozwoju pandemii w naszym kraju. Eksperci przekonują m.in., że beneficjentem "nowej rzeczywistości" mogą stać się ...
-
Udział e-commerce w handlu rośnie do 8 proc. Rekord dzięki pandemii?
Wybuch pandemii wywarł przemożny wpływ na wiele dziedzin życia i gospodarki, zmieniając przy tym zachowania konsumentów. Obawy przed zagrożeniem dla zdrowia, zamrożenie handlu, a potem konieczność zachowywania dystansu spowodowały, że coraz chętniej decydowali się na zakupy e-commerce. Jak pisze Santander Bank Polska, wzrost znaczenia sklepów ...
-
Co 2. Polak chce, aby wróciły niedziele handlowe
W marcu 2018 roku zaczął obowiązywać w naszym kraju zakaz handlu w niedzielę. W kolejnych latach był on zaostrzany. Nikt jednak nie spodziewał się tego, co nastąpiło w marcu 2020 roku. Wraz z wybuchem pandemii Polacy nie mogli zrobić zakupów nie tylko w niedziele, ale również w dni powszednie. Otwarte pozostały właściwie tylko sklepy spożywcze, ...
-
Branża automotive ostrzega: Brexit bez umowy niesie katastrofę
Przedstawiciele unijnej i brytyjskiej branży automotive nawołują do podpisania umowy o wolnym handlu, zanim bezumowny Brexit stanie się ich koszmarną rzeczywistością. Jeżeli do niego dojdzie, do 2025 roku straty handlowe w obrocie pomiędzy UE a Wielką Brytanią mogą sięgnąć 110 miliardów euro. Do tej kwoty należy doliczyć niemal 100 miliardów euro ...
-
Pandemia koronawirusa zmieniła 3/4 firm
3/4 firm z sektora MŚP musiało wprowadzić różnego rodzaju zmiany w swoich biznesach pod wpływem pandemii koronawirusa - wynika z badania "Jak pandemia zmieniła biznes" przeprowadzonego dla Krajowego Rejestru Długów przez instytut badawczy MANDS. Obniżenie wynagrodzeń, szukanie pomysłów na rozwój, cyfryzacja czy redukcja zatrudnienia to tylko ...
-
Centra handlowe: pustki i liczenie strat?
Centra handlowe w dość wyraźny sposób odczuły i nadal odczuwają skutki pandemii. Najpierw uderzył w nie lockdown, teraz problemem mogą okazać się pustostany. I wprawdzie wskaźnik niewynajętej powierzchni wspiął się w górę jedynie w nieznacznym stopniu, to niewykluczone, że przyszłość przyniesie jego wzrosty. Najemcy nadal negocjują warunki najmu, ...
-
Centra handlowe: odwiedzalność i obroty rosną, ale kupujemy inaczej
U schyłku lata odwiedzalność centrów handlowych sięgała 87% frekwencji notowanej przed wybuchem pandemii, a obroty wynosiły 90% wyników notowanych na początku roku. Widać jednak istotną zmianę w tym, jak wyglądają nasze odwiedziny w obiektach handlowych. Analiza nowych zachowań konsumentów w trakcie i po lockdownie umożliwia oszacowanie, jak ...
-
Sprzedaż ratalna: co kupujemy stacjonarnie?
Wraz z wybuchem pandemii stacjonarna sprzedaż detaliczna w wielu branżach doświadczyła potężnego wyhamowania. Podobną tendencję widać było również w kredytach konsumenckich. Po pół roku pandemii i zniesieniu pierwszych obostrzeń przywykliśmy już nieco do nowej rzeczywistości, czego dowodem może być chociażby - odnotowany w niektórych sklepach ...
-
Świąteczne zakupy 2020, czyli w pandemii stawiamy na mobilność
Pandemia pandemią, ale pod choinką i w tym roku nie powinno zabraknąć prezentów. Szacunki Deloitte wskazują, że od listopada do stycznia wspomożemy e-sprzedawców kwotą o 35% wyższą aniżeli w tym samym okresie poprzedniego roku. Trendem, który zasługuje na podkreślenie jest wzmożona popularność zakupów z poziomu smartfona lub tabletu. Nie jest to ...
-
Rynek pracy stabilizuje się. Co planują pracodawcy?
Sytuacja na rynku pracy stabilizuje się - wynika z 42. edycji badania "Plany Pracodawców", zrealizowanego przez Instytut Badawczy Randstad wspólnie z Gfk Polonia. I to pomimo pandemii koronawirusa, która nie pozostała bez wpływu na nastroje pracodawców. COVID-19 zrewidował prognozy gospodarcze i te dotyczące wynagrodzeń. Względem badań sprzed ...
-
Wyprzedaże poświąteczne w tym roku nie budzą entuzjazmu
Zimowe wyprzedaże w Polsce cieszyły się w minionych latach sporą popularnością. Rok 2020 był jednak inny z uwagi na pandemię i ograniczenia w handlu. Dlatego w styczniu 2021 na okazyjne zakupy planuje się wybrać tylko 27 proc. Polaków - tak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Santander Consumer Banku - banku od kredytów. W badaniu ...
-
Zakupy online w styczniu 2021. Co kupimy taniej?
W styczniu 2021 roku stacjonarny handel właściwie nie funkcjonuje. Galerie handlowe są zamknięte z powodu pandemii. Ci, którzy chcą skorzystać z noworocznych wyprzedaży, muszą więc zrobić zakupy w sklepach internetowych. Na jakie okazje cenowe mogą liczyć? Zbadała to firma Deloitte we współpracy z Dealavo w ramach kolejnej edycji "Świątecznego ...
-
Nieruchomości handlowe czekają w 2021 roku dalsze zmiany?
Rynek nieruchomości handlowych najbardziej ucierpiał w czasie pandemii COVID-19. Kolejne lockdowny spowodowały, że zamiast myśleć o rozwoju, sektor musiał walczyć o przetrwanie. W największym stopniu skutki obostrzeń odczuły branża modowa oraz rozrywkowo-gastronomiczna - uważają eksperci z BNP Paribas Real Estate Poland. Pandemia koronawirusa ...