-
Black Friday. Rzeczywiste okazje zakupowe czy triki sprzedawców?
W Polsce pod hasłem Black Friday kryje się wstęp do najgorętszego dla handlu okresu związanego z „gorączką” zakupową poprzedzającą Boże Narodzenie. Można zatem powiedzieć, że przedświąteczny ruch napędzają nie tylko same Święta, ale i Black Friday. Z punktu widzenia handlu, pod tym hasłem kryją się głównie klasyczne zabiegi związane z promocją ...
-
Centra handlowe. Spadają szanse na duże inwestycje
Powierzchnie handlowe zajmują już blisko 15 mln mkw., ale jednocześnie okazuje się, że rynek jest już w dużym stopniu nasycony. W efekcie centra handlowe to dziś raczej przebudowy i rozbudowy niż nowe realizacje. Efektem tego jest stosunkowo niska podaż. Szacunki wskazują, że tegoroczny jej poziom osiągnie około 400 000 m kw. To najniższy poziom ...
-
Idą Black Friday i Cyber Monday. Mamy rady dla e-commerce
Nadchodzą Black Friday i Cyber Monday. Zaadaptowane zza oceanu wyprzedaże rozpoczynają okres przedświątecznych żniw w handlu. Polacy lada dzień zaczną szturmować stacjonarne placówki handlowe, ale również sklepy internetowe, ponieważ rzesza tych, którzy na miejsce zakupów wybierają internet, rośnie z roku na rok. E-sprzedawcy powinni być na to ...
-
Galerie handlowe w Warszawie mają silną konkurencję
Warszawskie (i nie tylko) galerie handlowe wchodzą w nowy wymiar. Powodem tego są w głównej mierze ulegające intensywnym przemianom wymagania i potrzeby konsumentów, którym nie wystarcza już zwykły "shopping". Chcą, aby codziennym zakupom towarzyszył element rozrywki, oferta gastronomiczna oraz usługowa. I to właśnie w tym kierunku podąża dziś ...
-
Black Friday świętem RTV i AGD
Tradycja Black Friday przywędrowała do nas zza oceanu i najwyraźniej na dobre zadomowiła się nad Wisłą. Statystyki pokazują wyraźnie, że koniec listopada jest dla wielu sprzedawców wręcz kluczowym okresem. Kto odcina kupony? Niemal cały handel, ale liderem okazują się sklepy oferujące sprzęt elektroniczny. Potwierdzają to chociażby dane Santander ...
-
Jak chronić sklep internetowy i jego klientów?
... informacyjną, która dokładnie opisuje standardy, jakie stosuje sklep internetowy w procesie zakupowym. Phishing and Fraud Report odnotowuje, że phishingowe wiadomości trzy razy częściej ... pochodzący ze złośliwego oprogramowania komunikującego się z serwerami C&C (Command and Control) poprzez szyfrowane tunele jest niewykrywalny bez takiego narzędzia ...
-
Jak e-commerce zmienia powierzchnie magazynowe?
Rozwój e-handlu ma coraz większy wpływ na rozwój sektora nieruchomości przemysłowych. Źródła należy doszukiwać się w zmianie naszych przyzwyczajeń zakupowych – popularyzacja e-commerce zrewolucjonizowała operacje logistyczne w magazynach. To tylko czubek góry lodowej! Sprawdź, jak handel internetowy odmienia polski rynek magazynowy. Czynniki takie ...
-
Firmy produkcyjne bez ERP, APS i WMS. 67% dane wprowadza ręcznie
... systemy klasy APS (Automatyczne Planowanie i Harmonogramowanie, ang. Advanced Planning and Scheduling) – jedynie 10 proc. Jednocześnie systemy APS były ocenione ... . Na kolejnych miejscach znalazły się systemy zbierania danych z maszyn (SCADA, ang. Supervisory Control And Data Acquisition; 24 proc. już je wdrożyło, 8 proc. planowało wdrożyć) oraz ...
-
Prezenty świąteczne na ostatnią chwilę. Ponad 1 mln Polaków w galeriach handlowych
Wprawdzie prezenty świąteczne Polacy kupują coraz rozważniej i zamiast tłoczyć się w sklepach i centrach handlowych zamawiają je przez internet, to jednak ciągle wielu z nas odkłada zakupy na ostatnią chwilę, Z badania zrealizowanego na zlecenie CBRE wynika, że na początku grudnia upominków dla najbliższych ciągle nie miało 44% respondentów. Z ...
-
Ruszyły wyprzedaże. Czy Polacy oszaleją na punkcie promocji?
Ruszyły wyprzedaże. Sklepy internetowe rozpoczęły je jeszcze w czasie świąt, a stacjonarne wystartowały z nimi 27 grudnia. Czy handlowcy mogą liczyć na szturm rozochoconych obniżkami klientów? Na pewno powinni szykować się na wzmożony ruch. Z badania zrealizowanego przez Santander Consumer Bank wynika, że na zakupy na pewno uda się 35 proc. ...
-
Praca w handlu przestaje dopisywać. Zatrudniać będzie tylko 7% firm
Wprawdzie pracy w handlu nadal nie brakuje, to jednak nie należy się spodziewać, że będzie o nią tak łatwo jak ostatnio. Najświeższe doniesienia „Barometru ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia” wskazują, że plany rekrutacyjne formułuje obecnie 7% pracodawców z branży handlowej, 3% planuje zwolnienia, a 87% nie zamierza dokonywać na tym polu ...
-
Co powinna wiedzieć branża handlowa? 8 trendów na 2020 rok
Nieustająca obecność deficytu pracowników, coraz większa waga Customer Experience, digitalizacja, dbałość o ekologię, zmiana roli i funkcji centrum handlowego, wzrost znaczenia jakości oferowanych usług, skoncentrowanie na analityce danych oraz personalizacja. To, jak wskazuje Retail Institute, 8 głównych wyzwań, z którymi w nadchodzących ...
-
Wyższa płaca minimalna zmusza sieci handlowe do działania
Polska branża handlowa zatrudnia dziś około 1,3 milionów osób, co sprawia, iż zasługuje ona na miano największego polskiego pracodawcy, pod tym względem ustępując miejsca jedynie przemysłowi. Jak podkreślają eksperci kancelarii Deloitte Legal, zmiany w przepisach, w tym podwyżka płacy minimalnej, mogą w znaczący sposób wpłynąć na firmy z sektora ...
-
Ranking pracodawców z branży handlowej. Kto ma najlepszą reputację?
Agencja Inquiry prezentuje najnowszy ranking pracodawców z branży handlowej. Wśród cieszących się najlepszym wizerunkiem sieci handlowych znalazło się aż trzech reprezentantów branży drogeryjnej, dwie marki odzieżowe oraz dwie biżuteryjne. Zaledwie jedno miejsce przypadło w udziale sieci spożywczej. Brak pracowników to bariera, na którą narzeka ...
-
Koronawirus to 26 mld USD strat tygodniowo. Straci też PKB?
Wybuch epidemii koronawirusa, poza ewidentnym wpływem na Chiny oddziałuje również na resztę świata. W ocenie Euler Hermes, recesja w sektorze produkcji i handlu będzie się prawdopodobnie utrzymywać, z wstrząsem handlowym wynoszącym 26 mld USD tygodniowo z powodu blokady w Chinach i globalnym wzrostem, ledwo utrzymującym się na poziomie, tj. +2% w ...
-
Handel zagraniczny I-XII 2019. Eksport i import w górę
GUS podsumował miniony rok w handlu zagranicznym. Obroty w tym okresie wyniosły 1 013,7 mld PLN w eksporcie oraz 1 005,8 mld PLN w imporcie. W pierwszym przypadku wzrost sięgnął 6,6%, w drugim 3,6%. Czołówka naszych partnerów handlowych nie ulega zmianom - eksportujemy i importujemy przede wszystkim do krajów rozwiniętych. Obroty towarowe handlu ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce. Jaka kondycja i nastroje?
RICS publikuje najnowsze wieści na temat tego, jak radzą sobie nieruchomości komercyjne w Polsce (Q4 2019: Poland Commercial Property Monitor). Okazuje się, że bieżąca sytuacja jest zróżnicowana w zależności od sektora. O ile bowiem biura i magazyny ciągle nie mogą narzekać na brak zainteresowania ze strony inwestorów, o tyle już na rynku ...
-
Zakaz handlu w niedziele wciąż dzieli. Nie chce go co 2. Polak
Zakaz handlu w niedzielę obowiązuje już od niemal dwóch lat, więc Polacy mieli sporo czasu, aby się do niego przyzwyczaić. I wprawdzie dyskusja wokół ograniczeń (w tym roku mamy zaledwie 7 niedziel handlowych) jest nieco mniej zażarta niż przed ich wprowadzeniem, to jednak ciągle nie brakuje wyraźnych głosów sprzeciwu, których w tym roku jest ...
-
Centra handlowe urosły o 183 tys. mkw. Co dalej?
Cushman & Wakefield podsumowuje sytuację, jaka miała miejsce w 2019 roku na rynku powierzchni handlowych. Okazuje się, że w minionych 12 miesiącach powiększył się on o 406 000 m kw., z czego 183 000 mkw. przypadło na centra handlowe. I chociaż połowa nowej podaży zasiliła rynki największych miast, to - jak podkreślają specjaliści - w najbliższej ...
-
ESET: phishing "na supermarkety" może przybrać na sile
Dynamiczny rozwój pandemii koronawirusa spowodował, że polskie supermarkety przeżywają prawdziwe oblężenie. Byłoby zaskoczeniem, gdyby ta sytuacja umknęła uwadze cyberprzestępców, którzy nie raz już pokazali, że istotne z punktu widzenia społeczeństw wydarzenia są dla nich świetnym pretekstem do różnego rodzaju oszustw. ESET przestrzega przed ...
-
Koronawirus: czy e-commerce zyska na pandemii?
Hotelarstwo, restauratorzy oraz firmy zajmujące się przewozem osób czy usługami fryzjersko-kosmetycznymi to tylko niektóre sektory, które już dziś liczą straty wynikające z rozprzestrzeniającej się pandemii koronawirusa. O utrudnieniach mówi również handel i logistyka, której praca w znacznej mierze perturbowana jest przerwami w łańcuchach dostaw. ...
Tematy: e-commerce, handel elektroniczny -
Koniunktura przemysłowa III 2020. Jest gorzej niż przed miesiącem
Opublikowane przez GUS dane na temat koniunktury w przemyśle, budownictwie, handlu i usługach nie napawają optymizmem. Jest gorzej niż przed miesiącem i to w większości badanych obszarów gospodarki. Największe spadki wskaźników ogólnego klimatu koniunktury dotyczą transportu i gospodarki magazynowej, handlu hurtowego oraz zakwaterowania i ...
-
Trend Micro: cyberprzestępczość w czasach zarazy
Rozprzestrzeniająca się ciągle pandemia koronawirusa w znacznym stopniu ogranicza działalność wielu sektorów. Jak jednak łatwo się domyślić, nie dotyczy to cyberprzestępczości. Przeciwnie - COVID-19 to obecnie jeden z ulubionych motywów wykorzystywanych przez cyberprzestępców. Nie jest to jednak dużym zaskoczeniem, ponieważ doświadczenie już nie ...
-
Usługi kurierskie i obsługa online. To liczy się jak nigdy
Ograniczenie możliwości przemieszczania się oraz zamknięcie galerii handlowych to tylko dwa z wielu następstw rozprzestrzeniającej się pandemii. Dla wielu branż internet jest obecnie niezbędnym elementem utrzymania ciągłości biznesowej. Z tego też względu jakości obsługi klienta w kanałach cyfrowych należy przypisywać dziś nadrzędne znaczenie - ...
-
Koronawirus winduje sprzedaż laptopów. Wzrost przekracza 800 proc.
Wprawdzie trwająca pandemia i związana z nią niepewność jutra są czynnikiem, który raczej odstrasza nas od większych zakupów, to jednak są takie kategorie, które na koronawirusie wyraźnie zyskują. Mowa tu o komputerach przenośnych, laptopach i notebookach. Santander Consumer Bank sprawdził, jak przedstawia się ich obecna sprzedaż na tle ...
-
GUS o handlu zagranicznym: eksport rośnie o 3,2%, spadki w imporcie
Jest najnowsza informacja GUS podsumowująca wyniki w handlu zagranicznym. Okazuje się, że na przestrzeni dwóch pierwszych miesięcy br. obroty w eksporcie wyniosły 169,5 mld PLN, a w imporcie 164,2 mld PLN (ceny bieżące). W pierwszym przypadku wzrost sięgnął 3,2%, w drugim odnotowano spadek o 0,8%. Czołówka naszych partnerów handlowych nie ulega ...
-
Rekrutacje pracowników wcale nie zamarły. Kto potrzebuje specjalistów?
Wydawać by się mogło, że w dobie pandemii rekrutacje pracowników mogą zamierać. I rzeczywiście tak jest, ale nie we wszystkich branżach. Z obserwacji firmy Antal wynika, że procesy rekrutacyjne kontynuowane są np. w branży handlowej, która właściwie nieustannie poszukuje osób na stanowiska specjalistyczne i menedżerskie. O większych redukcjach ...
-
Rekrutacje pracowników w czasie pandemii. Nowe realia
Wybuch pandemii zamroził działalność wielu firm. Na szczęście jednak są i takie, którym w tych wyjątkowych warunkach udaje się zachować normalność, co oznacza również kontynuację działań w zakresie rekrutacji pracowników. Jak to wygląda w poszczególnych branżach? Jak prezentują się wyzwania obecnych procesów rekrutacyjnych z punktu widzenia ...
-
Pandemia a rynek nieruchomości komercyjnych w Polsce
Ograniczenia związane z pandemią COVID-19 wpływają na każdą z gałęzi gospodarki. Jak zmieniają one oblicze sektora nieruchomości handlowych, biurowych oraz magazynowych? Sytuacja gospodarcza W marcu polski rząd, w ramach walki z rozprzestrzenianiem się pandemii koronawirusa, wprowadził liczne ograniczenia, mające największy wpływ na polską ...
-
Koronawirus a trendy i zarobki w IT. Czy pandemia coś zmieniła?
O dynamicznym rozwoju branży IT i oferowanych przez nią zarobkach krążą już właściwie legendy. Szerząca się ciągle pandemia dotyka jednak i rynek pracy. Czy koronawirus zmienia sytuację zawodową ekspertów IT? Z najnowszego opracowania No Fluff Jobs wynika, że tak się właśnie dzieje. Co jednak ważne, w wielu specjalizacjach jest ona jeszcze lepsza ...
-
Pandemia: 40% Polaków narzeka na nudę i rutynę
Ograniczony kontakt z naturą, nuda, rutyna oraz poczucie, że wszystkie dni są zupełnie jednakowe. To doskwiera nam w czasie pandemii - zadeklarowali respondenci opracowanego przez SW Research badania „Polacy w czasie epidemii”. Większość z nas (55%) przewiduje, że pandemia nie wygaśnie wcześniej niż za 3 miesiące, ale wyraźnie widać już rozbudzone ...
-
Handel detaliczny po pandemii: e-commerce w górę, tracą sklepy stacjonarne
Wprawdzie corocznie notowane wzrosty sprzedaży internetowej nie zaskakują już chyba nikogo, to jednak odnotowana w I kwartale zwyżka rzędu 20% jest wynikiem, którego wielu się nie spodziewało. Jeżeli dodać do tego, raportowany w Salesforce Shopping Index, 40-procentowy wzrost rzeszy unikalnych klientów, to staje się jasne, że pandemia stała się ...
-
BIG InfoMonitor: kluby fitness bez kondycji, a długi (93 mln zł) będą rosnąć
Na dzisiejszej konferencji prasowej premier Morawiecki przedstawił plany w zakresie kolejnego etapu odmrażania polskiej gospodarki. Zgodnie z nimi już od 4 maja br. otworzone zostaną m.in. hotele, galerie handlowe, żłobki i przedszkola, czy muzea i biblioteki. Ruszą również zabiegi rehabilitacyjne. O siłowniach i klubach na razie cisza. Tym gorzej ...
-
Czy rynek pracy zaleją specjaliści na bezrobociu?
W efekcie pandemii niektórzy z pracodawców podjęli trudną decyzję o redukcji etatów. Efektem tego szala rynku pracy przechyli się ponownie na stronę pracodawców, którzy powinni zyskać dostęp do szerokiego wyboru kandydatów. Czy rzeczywiście tak się stanie? Czy rynek zaleją poszukujący zatrudnienia specjaliści? Odpowiedzi na te pytania udziela ...
-
Praca zdalna wchodzi do grafika? 64% pracowników na „tak”
Możliwość pracy zdalnej to opcja, na którą pracownicy przystają dość chętnie. Dotychczas jednak była ona traktowana bardziej w kategoriach benefitu pozapłacowego niż biurowego standardu. Wraz z nadejściem pandemii zostaliśmy do niej niemal zmuszeni, przechodząc tym samym przyspieszony kurs obycia z home office. W efekcie czego 64% zatrudnionych ...