-
Branża mięsna w 2008r.
... sieci Ograniczenie eksportu mięsa spowodowało, że sytuacja krajowych przetwórców, zwłaszcza nadmiernie uzależnionych od sieci handlowych, stała się nie do pozazdroszczenia, gdyż na bardzo konkurencyjnym rynku wewnętrznym nie mogli w pełni zrekompensować sobie wzrostu cen surowca podwyżkami własnych wyrobów. Sieci handlowe ... w euro, w Polsce i w ...
-
Branża mleczarska: szanse i zagrożenia
... stosowanych przez sieci handlowe. Temat ten podjęła również Magdalena Pieńkowska z resortu gospodarki, która poinformowała, iż inne państwa Unii Europejskiej nie poradziły sobie jak dotąd ze zjawiskiem rosnącej siły prztargowej handlowych przedsiębiorstw sieciowych, której skutkiem są nieuczciwe praktyki handlowe. W Polsce sieci handlowe nie mają ...
-
W FMCG liczy się jakość produktu oraz customer experience
... sieci handlowe – jest utrzymanie właściwego balansu pomiędzy strategiami wzrostu wynikającego ze skalowania biznesu a utrzymaniem „ducha przedsiębiorczości”, tak charakterystycznego dla małych, startujących dopiero organizacji – mówi Maciej Szatkowski, starszy menedżer w dziale usług doradczych w zespole doradczym dla sektora FMCG w KPMG w Polsce ...
-
Nieruchomości komercyjne: stopa kapitalizacji pod presją
... stopy kapitalizacji sięgają obecnie 6,15%. „Przewidujemy, że w 2018 roku utrzyma się w Polsce presja zniżkowa na stopy kapitalizacji dla najlepszych nieruchomości ... przestrzeni całego roku, ponieważ ze względu na zagrożenia dla gospodarki i wahania kursów walutowych sieci handlowe ograniczyły skalę ekspansji pomimo wzrostu gospodarczego i konsumpcji. ...
-
Rynek magazynowy w 2017 r.
... sieci handlowe (15%), e-commerce (15%) i motoryzacja (6,8%). Warto jednak zaznaczyć, że rekordowe umowy najmu zostały zdominowane przez sektor e-commerce, zarówno przez firmy działające wyłącznie w sieci, jak Amazon, Zaladno, ale też sieci handlowe ...
-
Social media jako narzędzie marketingowe
... . Opinia znajomych - choćby tylko tych z sieci – jest w stanie markę wypromować, bądź zniszczyć. Toteż o opinie ... , że jeden na trzech użytkowników serwisów społecznosciowych w Polsce jest dziś fanem przynajmniej jednej marki lub ... handlowe. I to całkiem skutecznie. W czerwcu firma SmartNet Research&Solutions opublikowała raport Centra Handlowe na ...
-
Nieruchomości komercyjne: Warszawa przyciąga inwestorów
... ponad 19.000 pracowników w 50 centrach” - powiedział Colin Waddell, dyrektor zarządzający CBRE w Polsce. “Warszawa przyciąga inwestorów zainteresowanych poszczególnymi segmentami rynku nieruchomości, a także sieci handlowe i najemców powierzchni biurowych. Warszawskie nieruchomości są na celowniku zarówno funduszy inwestycyjnych, jak i inwestorów ...
-
Omnichannel. To już nie trend, ale standard
... sieci handlowe. Zrealizowane przez nas badania dowodzi, że mimo iż jesteśmy na początku drogi, coraz więcej marek obecnych w Polsce ...
-
Konsumenci i rozwój technologii zmieniają oblicze handlu
... nowych technologii przekonani są zarówno producenci markowych produktów, jak i sieci handlowe, którzy dostrzegają w tym obszarze możliwość zbudowania trwałych relacji z ... na potrzeby klientów – mówi Jan Karasek, partner w dziale usług doradczych w KPMG w Polsce. Rozwój technologii wymusza zmianę komunikacji i sprzedaży W zależności od kategorii ...
-
Nieruchomości komercyjne idą na rekord
... Polsce (centra handlowe M1, Power Centre, wolnostojące obiekty Auchan, Bi1 oraz Praktiker) przez grupę Chariot Top, stworzoną przez konsorcjum Redefine, PIMCO i Oaktree. Transakcja na nienotowaną dotychczas w Polsce ... Union Investment, stał się właścicielem dwóch polskich hoteli należących do sieci Holiday Inn. Polski rynek staje się coraz bardziej ...
-
Polski rynek nieruchomości handlowych I-III kw. 2019
... modowe – amerykański Forever21 i norweski Cubus, co jest rezultatem ogłoszenia bankructw na rynkach międzynarodowych. Z kolei sklep brytyjskiej sieci z zabawkami, Hamleys, zamknął swój jedyny w Polsce salon w warszawskiej Galerii Północnej. Marka nie wyklucza jednak ponownego otwarcia sklepów w innych lokalizacjach w kraju. Czynsze i pustostany ...
-
Jak e-commerce wpływa na rynek magazynowy w regionie CEE?
... ponad 39 mln mkw., z czego ponad połowa (51%) znajdowała się w Polsce. Rynek magazynowy w tym regionie rozwija się w szybkim tempie – w ostatnich trzech ... €/mkw., a średni wskaźnik pustostanów wynosi ok. 6%. Firmy z różnych branż (a zwłaszcza sieci handlowe) intensywnie rozwijają strategie sprzedaży wielokanałowej. Odpowiadają także za wzrost popytu ...
-
Polski rynek IT: franchising w 2008 r.
... handlowe. Zdaniem Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych podejście to będzie musiało być zweryfikowane w najbliższym czasie, ponieważ badania i rzeczywistość handlowa wyraźnie wskazują na znaczący rozwój znaczenia centrów handlowych w handlu detalicznym w Polsce ...
-
Nieruchomości komercyjne w regionie EMEA III kw. 2014
... optymistycznych prognoz obrotów. Udział w rynku inwestycji w nieruchomości handlowe Niemiec, Wielkiej Brytanii i Francji wzrósł w ciągu ... okazje inwestycyjne, a na rynku sieci handlowych zachodzą dynamiczne zmiany w zakresie ... rynków kapitałowych Cushman & Wakefield w Warszawie, zauważa, że w Polsce, inaczej niż w innych krajach europejskich, wolumen ...
-
Powierzchnie magazynowe bez zmian, czyli bardzo dobrze
... Powierzchni Magazynowo-Przemysłowych JLL w Polsce. Jacy najemcy dominowali na rynku magazynowym? Okazuje się, że już po raz kolejny byli to operatorzy logistyczni i sieci handlowe. “Logistycy wynajęli ponad milion mkw. nowej powierzchni, odpowiadając tym samym za 35% całkowitego popytu netto. Udział sieci handlowych nie był o wiele ...
-
Rynek handlowy 2021: 300 tys. mkw. nowej powierzchni i 11 nowych marek
... handlowe, ale robili większe zakupy podczas jednej wizyty. W tym roku częstotliwość wizyt w sklepach wciąż będzie skorelowana z zachorowalnością na koronawirusa, ale sprzedaż detaliczna będzie rosła, zarówno w kanale e-commerce jak i stacjonarnym - mówi Magdalena Frątczak, szefowa sektora handlowego w CBRE. Obecnie w Polsce ...
-
Handel detaliczny: Rosja i Ukraina najatrakcyjniejsze
... w Rosji, na Ukrainie nowoczesne obiekty handlowe są jeszcze rzadkością. ... sieci detalicznych, według rankingu PMR Indeks Atrakcyjności Handlowej Miast™ (Country PMR Retail Attractiveness Index™). Sytuacja Polski jest jednak zupełnie inna, głównie ze względu na większy rynek i mniejszy stopień koncentracji. Wiodących 10 detalistów spożywczych w Polsce ...
-
Polski rynek nieruchomości komercyjnych IV kw. 2011
... zbliżona do poziomu z roku 2011. Stabilna sytuacja ekonomiczna w Polsce oraz dość duża odporność polskiej gospodarki na rynkowe zawirowania sprawiają, że polski rynek jest atrakcyjny dla międzynarodowych sieci handlowych, które decydują się otworzyć tutaj lokale handlowe lub zwiększyć zaangażowanie w już istniejącą sieć sprzedaży. W przypadku ...
-
Budowa CH Łacina w Poznaniu ruszy niebawem
... jednego z największych i najnowocześniejszych obiektów tego typu w Polsce. Łacina - wielofunkcyjne centrum handlowe nowej generacji - będzie jedynym regionalnym centrum handlowym ... Merlin czy Van Graff. Na terenie inwestycji powstanie także kino sieci Multikino z 9 salami oraz centrum rozrywki rodzinnej, oferujące atrakcje dla najmłodszych. Przed ...
-
Nieruchomości komercyjne: miliardy na szklane domy
... transakcji. Jest jeszcze kwestia związana z podatkiem od sieci handlowych. Na razie wciąż jednak mamy ... 2015 r. W 2015 r. inwestorzy przeznaczyli na zakup nieruchomości w Polsce blisko 4,1 mld euro. Przeprowadzili łącznie 68 transakcji. ... była także sprzedaż poznańskiego Starego Browaru – centrum handlowe sprzedała za 290 mln euro spółka Fortis ...
-
Rynek reklamy: wzrost o 6 proc. i dobre prognozy na przyszłość
... 2023 roku? Jak zmieniała się wartość reklamy w poszczególnych klasach mediów? Które sieci handlowe wydały na reklamę najwięcej? Jak prezentował się udział poszczególnych kategorii reklamy w digital? SEKTORY REKLAMOWE W pierwszym kwartale 2023 r. rynek reklamy w Polsce zwiększył wartość o 6,0 proc. względem analogicznego okresu 2022 r. Aż dwanaście ...
-
Rynek kosmetyczny kwitnie
... wynika z przełożonych na 2009 rok otwarć niektórych centrów handlowych, w których sieci drogeryjne wynajęły powierzchnie handlowe (np. Galeria Malta w Poznaniu, Bonarka w Krakowie, Galeria Jurajska w ... względem sprzedaży jak i liczby placówek, jest w Polsce Rossmann. Według szacunków PMR w 2008 roku sprzedaż sieci Rossmann wzrosła o 36% do 2,38 mld ...
-
Firmy kurierskie w epoce 2.0
... . Tzw. Service Pointy powstają w popularnych i najczęściej uczęszczanych miejscach, takich jak centra handlowe, czy główne ulice miast. - Dzisiaj mamy już blisko 1000 popularnych Service ... w Polsce. Nasz udział w rynku krajowym wynosi 6-7 proc. i jest od lat dość stabilny. Biorąc pod uwagę wolumen przesyłek, liczba przesyłek w sieci krajowej jest ...
-
Magazyny: za nami rok rekordów
... (tzw. BTS – build-to-suit). „Tradycyjnie już magazyny szczególnie interesują sieci handlowe i operatorów logistycznych. W minionym roku odpowiadali oni za 59% popytu netto ... interesujące lokalizacje położone wzdłuż stopniowo przedłużanej drogi ekspresowej S3 w zachodniej Polsce. Korytarz transportowy biegnący od Szczecina do granicy z Czechami ...
-
Komu powinien podziękować rynek magazynowy?
... prawie milion mkw. Popyt brutto – uwzględniający również renegocjacje - przekroczył 3,9 miliona mkw. Sieci handlowe i logistyka pozostają liderami na rynku, wspólnie generując ponad 65% ... stawki za wynajem powierzchni w magazynie typu Big Box spotkać można w Centralnej Polsce (2,6-3,2 euro / mkw. / miesiąc), w Poznaniu (2,8-3,5 euro/ mkw./ miesiąc) ...
-
Galeria Łodygowa w Warszawie
... Polsce, firma Dolcan, wchodzi w rynek galerii handlowych. Na warszawskim Targówku powstanie obiekt o charakterze handlowo-usługowo-biurowym o powierzchni ponad 9,3 tys. m kw. Wartość inwestycji wyniesie 18-22 mln zł. Centrum handlowe ... dużej sieci handlowej np. spożywczej oraz liczne sklepy i punkty usługowe. Rynek galerii handlowych w Polsce od kilku ...
-
Telekomunikacja u progu rewolucji. Zobacz, co zmieni się w twoim życiu
... w czasie rzeczywistym za pomocą smartfonów i komend głosowych. W Polsce wielu użytkowników telefonów już obecnie korzysta z sieci 4G (57 proc. dorosłych użytkowników telefonów ... lotnisko w Katarze, McDonald’s czy IBM. Beacony są dziś wykorzystywane, m.in. przez sieci handlowe, które dzięki nim mogą wiedzieć, jakie półki i produkty mijali ich ...
-
Polska liderem handlu detalicznego
... raport CB Richard Elis, wg którego jesteśmy drugim najatrakcyjniejszym rynkiem w Europie dla sieci handlowych. Aż 33% z nich planuje w Polsce ekspansję lub rozszerzenie swojej oferty. Według danych zawartych w Raporcie Handlu Detalicznego w Polsce na 4 kwartał 2010 (Poland Retail Report Q4 2010) przygotowanego przez brytyjską firmę ...
-
Polscy internauci a e-commerce 2010
... 56 proc. kupujących w sieci. Nieco mniejszym zainteresowaniem cieszą się pasaże handlowe i katalogi, z których korzysta 18 proc. kupujących w sieci. Najwyższą świadomość wspomaganą ... e-handlu 2012 rok? Sytuacja e-commerce w Polsce jest stabilna, a polscy internauci planują w 2012 więcej kupować w sieci. Elementami, które mogłyby trend przyspieszyć, ...
-
Globalne marki stawiają na handel online
... spośród 326 wiodących światowych sieci biorących udział w badaniu oferuje obecnie w Polsce zakupy internetowe z ... sieci, które prowadzą już w naszym kraju tradycyjne sklepy (47%). “Sprzedaż internetowa jest obecnie motorem globalizacji handlu detalicznego i z pewnością będzie miała wpływ na kształtowanie się przyszłego popytu na powierzchnie handlowe ...
-
Polski e-commerce na czele
... z opiniami, zakupy grupowe czy pasaże handlowe) w Czechach, Polsce, na Słowacji i na Węgrzech. Przeanalizowano dane z sierpnia 2013 roku. Okazało się, że we wszystkich krajach cieszą się dużą popularnością. Najbardziej zainteresowani e-zakupami są Polacy. Ponad 80 proc. polskich użytkowników sieci weszło na strony związane z e-commerce ...
-
Rynek inwestycyjny w regionie Europy Środkowo-Wschodniej
... Polsce nie ma powodów do narzekań. Miniony rok okazał się dla niego okresem zaskakującym ... koncentruje się na mniejszych miastach, w których budowane są parki handlowe ze strategicznymi najemcami w postaci operatorów sieci spożywczych, a także centra handlowe oferujące atrakcyjną strukturę najemców obejmujących zarówno marki krajowe, jak i ...
-
Wydatki na zdrową żywność wzrosły w czasie pandemii
... , które jak Polmlek, ciągle poszerzają gamę substytutów nabiału. Pojawienie się w Polsce zrównoważonych marek promujących zdrowe żywienie wydaje się być kwestią czasu – powiedziała Katarzyna Wal. Budując swoją markę i umacniając pozycję rynkową, sieci handlowe i producenci żywności mogą również włączać się w kampanie promujące prawidłowe odżywianie ...
-
Dekarbonizacja transportu drogowego - cele unijne trudne do realizacji
... inwestycji w elektromobilność – mówi Michał Wochna, dyrektor operacyjny oraz wiceprezes zarządu w Spedimex, polskiego operatora obsługującego sieci detaliczne, galerie handlowe, handel internetowy oraz przewozy drobnicowe i FTL w Polsce i w Europie. Unijna sieć ładowania jest dziurawa, rozwija się 9 razy za wolno i jest gigantycznie niedoszacowana ...
-
Rynek handlowy w I kw. 2023
... są kolejne centra handlowe – prace trwają m.in ... sieci sklepów GoSport została firma Sportsdirect.com Poland, zaś ukraińska firma EpicentrK została inwestorem w Intersport Polska. Benefit Systems poinformowało o przejęciu 16 klubów należących do Calypso Fitness, a Lagardère Travel Retail zostało franczyzobiorcą 131 kawiarni Costa Coffee w Polsce ...