-
Nieruchomości komercyjne nie hamują
... . Po gwałtownym wzroście, sieci handlowe stawiają na optymalizację sklepów i dopasowywanie oferty do potrzeb klientów i zmieniającego się otoczenia biznesowego - w szczególności w kontekście wyzwań związanych z rozwojem sprzedaży internetowej. Pomimo stabilnego poziomu popytu, zasoby rynku powierzchni handlowej w Polsce cały czas rosną (obecnie ...
-
Rynek nieruchomości komercyjnych wobec 2. fali pandemii
... nadal interesują się przede wszystkim firmy logistyczne, dystrybucyjne, produkcyjne, sieci handlowe oraz branża e-commerce. Wzmożony popyt ze strony sektora e-commerce obserwowany ... kilka miesięcy temu była jednym z ważniejszych źródeł inwestycji w nieruchomości komercyjne w Polsce, ale zmieniło się to ze względu m.in. na regulacje koreańskich ...
-
Rośnie rumuński rynek detaliczny
... w Rumunii wyniósł 35.5%, a w 2007 roku wzrósł do 37.6%. Opóźnienie we wdrażaniu reform spowodowało, że międzynarodowe sieci handlowe pojawiły się w Rumunii później niż w Czechach, na Węgrzech i w Polsce. Również miejscowe firmy, nie poddane presji konkurencyjnej zachodnich rywali, powoli wdrażały zachodnie standardy zarówno w zakresie wyposażenia ...
-
Polski eksport ma się dobrze
... priorytet dla polityki zewnętrznej UE. Atutem firm działających w Polsce i zatrudniających polskich menedżerów jest z kolei łatwość komunikacji językowej, znajomość ... 109 krajów 2012 - 111 krajów Największe sieci eksportowe członków CCIFP Poniżej przedstawiamy członków CCIFP, posiadających największe sieci eksportowe. W tej kategorii zdecydowanie ...
-
Rozwój e-commerce: czy polskie magazyny są na to gotowe?
... sieci handlowe w swoich zasobach muszą mieć obydwie grupy produktów). Dynamiczny rozwój branży e-commerce stawia szereg nowych wyzwań przez operatorami logistycznymi, pracującymi na zlecenie sieci ... przeprowadzonej przez JLL pośród operatorów logistycznych oraz sieci handlowych w Polsce wskazują, że te specjalistyczne funkcje magazynów będą coraz ...
-
Rynek reklamy napędzany przez online
... kwartałach 2022 roku? Jak zmieniała się wartość reklamy w poszczególnych klasach mediów? Które sieci handlowe wydały na reklamę najwięcej? Jak prezentował się udział poszczególnych kategorii reklamy w digital? SEKTORY REKLAMOWE Rynek reklamy w Polsce zwiększył wartość o 5,1% po trzech kwartałach 2022 r. względem analogicznego okresu roku 2021 ...
-
Franczyza sposobem na niepewne czasy?
... , oferującym nie tylko wsparcie marketingowe, ale także lepsze warunki handlowe. Wzrost liczby sklepów takich jak Żabka, która działa w modelu franczyzowym, jest tego doskonałym przykładem. W ubiegłym roku Żabka, będąca jedną z największych sieci franczyzowych w Polsce, znacząco przyczyniła się do wzrostu liczby sklepów sieciowych małoformatowych ...
-
Małe sklepy znikają z rynku
... 20 proc. PKB – mówi Renata Juszkiewicz, dyrektor przedstawicielstwa grupy Metro w Polsce prowadzącej sieci Real, Makro, Media Markt i Saturn. W tym roku prognozy ... nieźle - mówi Francois Colombie, przewodniczący rady nadzorczej Auchan Polska. Największe sieci handlowe nie mają powodów do narzekania. Choć rynek jest trudny, to jednak hipermarkety, ...
-
Jakość obsługi klienta w sieciach handlowych II 2014
... uroda. To z niej wywodzi się Douglas – największa sieć perfumerii w Polsce, która drugi rok z rzędu otrzymała w badaniu najwyższą notę. - Dzisiaj ... badaniu odnotowała branża sportowa. Patrząc na pojedyncze sieci handlowe, warto zauważyć, że największy progres w porównaniu z rokiem 2013 odnotowały sieci Intersport, Nike i Tchibo. Najniższe noty w ...
-
Fuzje i przejęcia generują ruch na rynku biurowym
... sieci handlowe przejmowane były w minionym roku przez większych graczy, czego przykładem może być przejęcie Emperii Holding przez Maxima Grupe, sieci Kefirek przez Spar Polska, czy sieci ... sektorze M&A w porównaniu z rokiem poprzednim. W latach 2016-2017 notowaliśmy bowiem w Polsce duże przejęcia, które pozwalały osiągać roczne wartości powyżej 10 mld ...
-
Rynek handlowy 2022 i prognozy na rok 2023
... , które będą w stanie ją zwiększyć. Wybrane sieci handlowe w poszukiwaniu oszczędności skróciły już godziny pracy w swoich sklepach. Na poziom opłat eksploatacyjnych i kosztów prowadzenia działalności gospodarczej z pewnością wpłynie także zatwierdzony plan wzrostu stawek płacy minimalnej w Polsce. Można więc spodziewać się, że po rozliczeniu ...
-
Rynek detaliczny: kryzys uszczuplił zyski
... , produktach i cenach. Możliwe, że spółki, zmuszone do obniżania cen do poziomu najbardziej zdesperowanego konkurenta, będą odpowiednio zmniejszać marże. „Sieci handlowe w Polsce dostrzegają przede wszystkim potencjał stojący przed inicjatywami redukcji kosztów oraz zwiększania efektywności operacyjnej prowadzonej działalności. Rozwijają nie tylko ...
-
Tydzień 31/2009 (27.07-02.08.2009)
... AIG w Polsce. Powstanie jeden z większych banków typu consumer finance w Polsce (jego portfel kredytowy będzie wart 16 mld zł) z siecią 250 placówek w całym kraju. Prawdopodobnie w wyniku fuzji znikną w Polsce cztery banki. Wielkie sieci handlowe w Polsce wykazują rentowność na poziomie 1% i od tej rentowności płacą podatki. Te same sieci we ...
-
Czy małe sklepy przetrwają?
... lokalnych sklepików obarcza się wielkie sieci handlowe i niższe ceny, które dzięki skali swojej działalności takie obiekty mogą zaoferować. Czy to ... w ostatnich latach, sytuacja na rynku najprawdopodobniej będzie się stabilizować, prognozuje Target BPO. W Polsce handel tradycyjny jest nadal bardzo silny i ma swoich stałych odbiorców. „Przewiduję, że ...
-
Rynek detaliczny liczy na e-commerce
... okresie 40 sieci rozpoczęło działalność na nowych rynkach otwierając 107 nowych punktów w 72 krajach” – wyjaśnia Piotr Świętochowski, Dyrektor w dziale Audytu Deloitte. W Polsce ten trend najlepiej obrazuje przykład Biedronki, która w 2012 r. zanotowała 6,4 proc. wzrost sprzedaży i otworzyła 263 nowe sklepy. Największe sieci handlowe, szczególnie ...
-
Omnichannel w obliczu pandemii: z ewolucji w rewolucję
... przyspieszając. Od początku roku do końca kwietnia liczba sklepów internetowych w Polsce zwiększyła się o 1,7 tys. i osiągnęła poziom 40 tys. Na samej platformie ... z pandemią, 69% ankietowanych odpowiedziało twierdząco. W odpowiedzi na społeczną izolację, sieci handlowe wprowadziły wiele ciekawych i niekonwencjonalnych rozwiązań sprzedaży i dostaw. Z ...
-
Magazyny: podsumowanie 2023 i prognozy na 2024
... najemców, przy czym zgodnie z naszymi przewidywaniami sektor logistyczny, sieci handlowe oraz produkcja okazały się branżami z największą stabilizacją ... z dotychczasowych całkowitych zasobów rynkowych powstało od początku 2017 r. Rynek magazynów w Polsce wchodzi w kolejną fazę dojrzałości, w której dotychczasowa grupa pięciu głównych regionów została ...
-
Czego oczekują amerykańscy pracodawcy branży IT?
... , profesorom i uczelniom) dowiedzieć się, jakie umiejętności amerykańskie firmy IT działające w Polsce będą wymagać od przyszłych pracowników. Na pytanie odnośnie obszarów IT, firmy ... Business Intelligence oraz wsparcie dla użytkowników (po 47%), eCommerce / Web 2.0 oraz sieci LAN/WAN (po 42%). Więcej szczegółów można znaleźć na wykresie. Badanie ...
-
Ile Ewa Kopacz dała w prezencie Biedronce?
... Grzegorz Schetyna nada dyrektorowi operacyjnemu grupy Jeronimo Martins w Polsce wyjątkowe odznaczenie - Krzyż Kawalerski Orderu Zasługi Rzeczypospolitej Polskiej. Dyskusja ... 25% kwartalnego budżetu promocyjnego marki "Biedronka". W sieci o sieci Polacy głośno zareagowali także w social media. W serwisach społecznościowych Facebook, Twitter, ...
-
Boże Narodzenie w listopadzie? Polacy podzieleni
... ponad tysiąc złotych miesięcznie i pochodzą ze średnich lub największych miast w Polsce. Argumenty za i przeciw Badani pozytywnie odbierający ofertę świąteczną dostępną w sklepach ... dochodów (53,9 proc.) oraz mieszkają w mniejszych miastach i na wsiach. Sieci handlowe, które zdecydowały się wprowadzić świąteczną ofertę już w październiku, mogą liczyć ...
-
Rynek magazynowy w 2018 r.
... odpowiedzialne trzy czwarte transakcji najmu, są to operatorzy logistyczni (35%), sieci handlowe (15%), dystrybutorzy (13%) oraz e-commerce (12%). Podaż: Stabilna, wysoka ... i innych krajów Europy Zachodniej zainteresowanie inwestycjami w Polsce nie słabnie a oferta sektora magazynowego w Polsce jest nadal konkurencyjna względem Europy Zachodniej ...
-
Polscy konsumenci gotowi na sklepy autonomiczne
... rynku. Przemawiają za tym zarówno plany formułowane przez różne sieci handlowe, jak również podejście samych klientów. Entuzjastów sklepów autonomicznych można znaleźć ... kilka lat zanim sklepy autonomiczne będą mogły konkurować z zakupami online i offline. W Polsce wciąż rośnie popularność zakupów internetowych. Z roku na rok przybywa osób, które ...
-
Świąteczne wydatki Europejczyków 2009
... tym roku perfumy i kosmetyki, a najpopularniejszym miejscem zakupów hipermarkety i centra handlowe - wynika z badania "Zakupy świąteczne 2009" przygotowanego przez ekspertów ... iż europejski rynek świątecznych zakupów żywności i napojów zdominują masowe sieci detaliczne. W Polsce ponad połowa konsumentów zrobi zakupy w hipermarketach. Ponieważ Polacy ...
-
Jakie szanse mają małe sklepy?
... w małych miastach. Statystyki mówią same za siebie. W 17 największych miastach w Polsce upadło 28% punktów spożywczych, w 22 miastach od 100 tys. do 200 tys. – 8%, ... degradacji rynku małych placówek, rzecz w tym, by nie prześcignęły ich duże sieci handlowe, które już zaczynają intensywnie rozwijać sieć mniejszych sklepów w dobrych lokalizacjach. ...
-
Powstają kolejne sklepy Tesco
... mieszka 5 tys. osób. Sieć może inwestować w powierzchnie handlowe już od 300 mkw. lub w grunty od 2 tys. mkw. – Ekspansja sieci handlowych nie ma jednego kierunku, ... z telefonami, salony optyczne, apteki, usługi foto i rozwój usług finansowych. – W Polsce możliwości rozwoju daje nadal każdy rodzaj działalności handlowej. Hipermarkety zmodernizowane ...
-
Dekada Kraków otwarta
... handlowe i usługowe. DEKADA Kraków to kolejna inwestycja należąca do sieci kilkunastu obiektów handlowych typu convenience shopping center. Projekt galerii w Krakowie wykonała spółka B2 Studio, a generalnym wykonawcą robót jest firma ERBUD. Za komercjalizację obiektów sieci DEKADA odpowiada BOIG Property Consulting. Pięć pierwszych obiektów sieci ...
-
Omnichannel gwarancją sukcesu w e-commerce?
... sieci handlowe, jednak może być także z powodzeniem zastosowane w mniejszych e-sklepach. Pomogą w tym narzędzia automatyzacji marketingu. Dane SalesBee pokazują, że dzięki nim można zwiększyć wyniki sprzedaży średnio o 25 proc. Wielokanałowość nie musi bowiem oznaczać wyłącznie budowy sklepów stacjonarnych przez te działające wyłącznie w sieci ...
-
Black Friday w pandemii - wielkie okazje czy karykatura wielkich wyprzedaży?
... Polsce pod hasłem „Black Friday” kryje się wstęp do najgorętszego dla handlu okresu ... sieci korzysta z szumu medialnego wokół Black Friday oraz faktu, że o specjalnych wyprzedażach z okazji Czarnego Piątku, według różnych badań słyszało od 50% do nawet 90% Polaków, a 1/3 deklaruje udział w Black Friday w ciemno. W związku z tym sieci handlowe ...
-
Rynek powierzchni handlowych ma się dobrze
... cenowej. - Rokowania rynku powierzchni handlowej w Polsce są dobre a ostatnie dane dotyczące wzrostu PKB czy sprzedaży detalicznej nie potwierdzają obaw związanych z zagrożeniem załamania sprzedaży i recesji w Polsce. Oczywistym jest, iż rynek podlegać będzie zmianom jakościowym i ilościowym. Sieci handlowe oferujące towary z wysokiej półki cenowej ...
-
Żywność ekologiczna będzie popularniejsza?
... znaczkiem Eko wrośnie w Polsce w ciągu najbliższych trzech lat o 100 proc. Na razie jednak nie wiadomo ile dokładnie takiej żywności sprzedaje się w Polsce. Według różnych ... trzeba wszystkie etapy produkcji, już od wytwarzania surowców. Duże sieci handlowe nie widzą na razie w Polsce miejsca na rozwój sprzedaży ekożywności na taką skalę jak np ...
-
Nowy hipermarket Tesco w Warszawie
... 9.00 przy ulicy Fieldorfa 41 w Warszawie zostanie otwarty nowy hipermarket Tesco i Centrum Handlowe Gocław. Nowe Tesco zaoferuje Warszawiakom 43 sklepów, w których będą mogli robić zakupy. W Centrum Handlowym ... umiejętności, aby zapewnić dobry poziom obsługi klienta w sklepie. Centrum Handlowe Gocław w Warszawie będzie 343 sklepem sieci Tesco w Polsce ...
-
Silna pozycja branży mięsnej
... Ostatnio również sieci handlowe zwiększają zainteresowanie współpracą z dostawcami produktów regionalnych, tradycyjnych i ekologicznych. W delikatesach takich jak Alma, wędliny tradycyjne stały się obowiązkowym elementem stoiska mięsnego. Wpisują się one w trend zainteresowania konsumentów zdrową żywnością. Tradycja będzie konsumowana W Polsce jest ...
-
Rynek reklamy w I kw. 2022 r. Wojna i inflacja hamują wzrosty?
... na działania reklamodawców? Które sieci handlowe wydały na reklamę najwięcej? Jaka była dynamika zmian w poszczególnych klasach mediów w rynku reklamy? Jak prezentował się udział poszczególnych kategorii reklamy w wydatkach na reklamę digital? SEKTORY REKLAMOWE W pierwszym kwartale 2022 r. rynek reklamy w Polsce zwiększył wartość o 6,8% względem ...
-
Rynek magazynowy blisko granicy 16 mln mkw.
... ) a tuż za nią podążały sieci handlowe (16%) oraz przedstawiciele e-commerce (13%), produkcji (9%) i motoryzacji (5%). Zaskoczeniem nie okazała się lokalizacja. Nie inaczej niż w 2017 roku, najwięcej transakcji zawarto w okolicach Warszawy (762 tys. mkw.), w regionie Górnego Śląska (752 tys. mkw.) oraz w Polsce Centralnej (602 tys. mkw ...
-
Kradzieże w sklepach: straty sięgają 4,4 mld zł rocznie
... złotych - donosi "Gazeta Wyborcza". Z badań brytyjskiego Instytutu Centre for Retail Research wynika, że polskie sieci handlowe tracą przez kradzieże 1,34 proc. swoich obrotów. Rocznie za sprawą sklepowych ... różnych produktów. Sklepy, aby uniknąć kradzieży, wydają coraz więcej na zabezpieczenia - w 2007 roku w Polsce właściciele sklepów wydali na ...