-
Sponsoring sportowy w Polsce
... na tę formę promocji. - Mimo globalnego rozwoju inwestycji sponsorskich, jesteśmy zaskoczeni tak znaczącym optymizmem branży – komentuje Krzysztof Kropielnicki, autor raportu „Sponsoring sportowy w Polsce” z ramienia SportWin. – Firmy w naszym kraju wciąż uczą się sponsoringu, lecz najwyraźniej są usatysfakcjonowane z efektów tej nauki. Sponsorzy ...
-
Sponsoring sportowy: na kogo może liczyć piłka nożna?
... sport czy już tylko biznes? Jak to wygląda w Polsce? Z analizy zrealizowanej przez Deloitte wynika, że sponsoring piłki nożnej w naszym kraju dopiero raczkuje. Tak jest ... firm, które zdecydowały się na sponsoring rodzimego futbolu. Sponsoring sportowy? Głównie prywatny i lokalny – Nie jest właściwie zaskoczeniem, że sponsoring sportowy w naszym kraju ...
-
Sponsoring jako element komunikacji marki
... komunikacyjnej. Bolączką decyzji sponsorskich jest ich „kampanijność” (problem ten wynika z generalnego postrzegania w Polsce PR-u jako jednorazowych kampanii), gdy skuteczny z punktu widzenia korzyści komunikacyjnych sponsoring kultury to działalność długofalowa. Decyzje sponsorskie powinny realizować szerszą politykę komunikacji przedsiębiorstwa ...
-
Zimowy sponsoring sportowy przyniósł zyski
... się w mediach. Najlepszy występ naszych zimowych olimpijczyków udzielił się także pozostałym sportowcom, ponieważ zainteresowanie mediów dyscyplinami zimowymi w trakcie olimpiady w Polsce diametralnie wzrosło. Dość powiedzieć, że aż 1217 publikacji w badanym okresie (1,6 proc.) ukazało się na pierwszych stronach. Rekordową liczbę publikacji ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy 2016
... sportowe przełożą się także na sytuację na polskim rynku reklamowym. Również w Polsce olimpiada, Euro 2016 i Mistrzostwa Europy w Piłce Ręcznej będą cieszyły ... uwagi na utrzymujące się od sierpnia wzrosty cen, wysoki popyt na czas reklamowy, w tym sponsoring, oraz wysokie wypełnienie bloków reklamowych. W kolejnych latach nastąpi lekkie wyhamowanie ...
-
Haktywizm: od ruchów oddolnych po sponsoring państw
... postrzegane jako „złe” lub mające niekorzystny wpływ na społeczeństwo lub środowisko – mówi Wojciech Głażewski, country manager firmy Check Point Software w Polsce. W dzisiejszych czasach trudno nie wypowiedzieć słowa „haktywista”, nie myśląc o Anonymous – grupie odpowiedzialnej za fale pokojowych protestów cyfrowych, zwykle przybierających formę ...
Tematy: haktywizm, Anonymous, hakerzy, cyberprzestępcy, cyberprzestępczość, cyberataki, DDoS, ataki DDoS, botnety, Deepfake -
Noc Muzeów - znana i lubiana
... zaprezentowania się z jak najlepszej strony i zachęcenia zwiedzających do ponownych odwiedzin” – dodaje. Informacja o badaniu Sponsoring Monitor to największe kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach ...
-
Jakie dyscypliny sportowe wybierają Polacy?
... takie aktywności, które można uprawiać niemal wszędzie – mówi Michał Piechocki z ARC Rynek i Opinia. Informacja o badaniu Sponsoring Monitor to największe kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach. W 2015 ...
-
Rowerzyści wyprzedzają biegaczy, czyli aktywność fizyczna Polaków
... do uprawiania ulubionej dyscypliny podczas codziennych zakupów.- komentuje Marek Lekki z ARC Rynek i Opinia. Informacja o badaniu Sponsoring Monitor to największe kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach ...
-
Firmy inwestują w kulturę i sztukę setki milionów złotych
... oblicza, jak różnorodna jest polska kultura i sztuka. Nasze wsparcie pozwala urzeczywistniać ambitne plany wielu filharmoniom, bibliotekom, muzeom, operom i teatrom w całej Polsce. Angażujemy się również w wielkie wydarzenia kulturalne oraz liczne festiwale filmowe i muzyczne. PKO Bank Polski od lat współpracuje z Filharmonią Narodową w Warszawie ...
-
Polscy internauci komentują marki i produkty
... na świecie wolą wyrażać pozytywne opinie w Internecie niż się skarżyć. W Polsce nie jest inaczej: 14% z nas wypowiada się na temat marek by ... z innych działań online, takich jak tworzenie własnych platform cyfrowych, strategiczny sponsoring, czy kampanie w wyszukiwarkach.” Informacje o badaniu Digital Life to badanie o niespotykanej dotąd skali, ...
-
Najlepsze letnie festiwale muzyczne w Europie 2011
... z głównych obserwacji wypływających z przygotowanego raportu jest fakt, iż festiwale muzyczne w Polsce oferują największą wartość, w porównaniu do ceny. Dodatkowo Polska jest ... Brytyjski Download Festival jest na czele rankingu w kategorii mediów społecznościowych. Sponsoring nie wpływa na obniżenie wrażenia autentyczności imprezy. Europa - największy ...
-
Najpopularniejsze hasła w Google 2012
... na popularności w wyszukiwarce Google w Polsce. Hasła, które odnotowały największy wzrost liczby wyszukań w porównaniu z poprzednim rokiem, nakreślają profil naszych ... Balada Filmy: Jesteś Bogiem Skyfall Dziewczyna z Tatuażem Avengers Big Love W Ciemności Sponsoring Igrzyska Śmierci Kac Wawa Prometeusz Muzycy: Gotye EwelinaLisowska Michel Teló One ...
-
Polska Ekstraklasa – przychody w 2015 r.
... Łęczna – 9,5 mln ekwiwalentu. Nasza współpraca z LOTTO i sponsoring tytularny ligi jest najlepszym dowodem na to, że Ekstraklasa ma wielki potencjał marketingowy. Podpisaliśmy umowę z partnerem tytularnym, która, mamy nadzieję, będzie wyznaczała trendy w sponsoringu sportowym w Polsce – mówi Dariusz Marzec, Prezes Zarządu Ekstraklasy S.A. Warto też ...
-
Skoki narciarskie nie ustępują nawet piłce nożnej
... ścisłej czołówce ulubionych sportów Polaków. Po pierwsze – jak wyjaśnia Czarnecki – dyscyplina ma w Polsce mają długą, sięgająca początków ubiegłego wieku historię, i jest to historia ... współpracy. Wiele firm zaangażowało się na przestrzeni ostatnich dwóch dekad w sponsoring skoków, a fakt, że zostali zapamiętani, nawet jeśli już ze skoczkami nie ...
-
Euro 2024, czyli wielka piłka i etyczne rozterki
... prywatnym sportowców, a także chęć bycia na bieżąco z przebiegiem ich kariery. Sponsoring wydarzeń sportowych Prawie połowa Polaków zainteresowanych sportem deklaruje, że ... tej dostosowanej do wyznania osoby jej noszącą (np. kostium kąpielowy z hidżabem). Igrzyska w Polsce? Co ciekawe, 40% Polaków popiera ubieganie się Polski o organizację Letnich ...
-
Lewandowski vs Świątek, czyli rozpoznawalność kontra sympatia
... dotyczącym sportu i sponsoringu sportowego „Sponsoring Monitor” realizowanym przez ARC Rynek i ... Sponsoring Monitor: Rok 2023 nie był rokiem obfitym w sportowe emocje. Kibice sportowi nie mieli zbyt wielu okazji do uczestnictwa lub śledzenia globalnych wydarzeń sportowych takich jak mundial czy igrzyska olimpijskie. Warto też zauważyć, że w Polsce ...
-
Marketing: trendy i wyzwania w najbliższej przyszłości
... 15% - Personel 14% - Wydarzenia i sponsoring 4% - Inne Inne wnioski z raportu: Klienci przechodzą na rozwiązania cyfrowe, a marketing musi dotrzymać im kroku. Specjaliści ds. marketingu przyspieszają swoje cyfrowe transformacje. Media społecznościowe to kanał marketingowy, którego wartość w Polsce najbardziej wzrosła w czasie pandemii. Współpraca ...
-
Ciągle pandemia, a Polacy chcieliby już wrócić do kin i na koncerty
... Project Manager z ARC Rynek i Opinia. Informacja o badaniu Sponsoring Monitor to największe kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach. Badanie Sponsoring Monitor 2020 jest realizowane w trybie ciągłym w ramach ...
-
Polska Ekstraklasa 2016
... czeka na większe finansowe zaangażowanie firm w promowaniu swoich marek poprzez sponsoring klubów piłkarskich” – mówi Przemysław Zawadzki. Ekstraklasa jest stosunkowo młodą ligą, z ... wynoszącym 0,68 proc., która wyprzedza drugą La Liga (0,55 proc.). W Polsce wskaźnik ten wynosi 0,19 proc., i jest wyższy od ubiegłorocznego o 0,02 p.p. Zarządzanie ...
-
Reklama telewizyjna nadal działa
... ponad 5 godzin dziennie. W Polsce 52,6% widzów ogląda telewizję przynajmniej 3 godziny dziennie, a 16% - ponad 5 godzin dziennie. 71% widzów w badanym regionie zgadza się z twierdzeniem, że jakość telewizji ucierpiałaby bez reklamy, w Polsce wskaźnik ten wynosi 66%. Trzech na dziesięciu respondentów potwierdza, że sponsoring sprawia, iż chętniej ...
-
Branża transportowa w 2017 i plany na 2018 rok
... do grona najbardziej renomowanych dostawców usług logistycznych w Europie (w Polsce jest 5 czynnych certyfikatów TAPA). Ponadto konsekwentnie będziemy szkolić kierowców zawodowych ... widocznym na wydarzeniach branżowych, ale także promując markę przez sponsoring żużla, sportu mającego w Polsce wielu kibiców. W 2018 roku planujemy… - Chcielibyśmy, by ...
-
Raport specjalny Internet 2003
... kampaniach. Reklamodawcy chętnie stawiają także na mailing reklamowy (ok. 15%) czy sponsoring (aż 11%). Stosunkowo często wybieraną formą był także medialayer (inna ... pierwszego dnia roku 2004 ustąpił miejsca w rankingu najpopularniejszych w Polsce systemów operacyjnych wersji XP. Przyczyną rosnącej popularności jest polityka Microsoftu wyraźnie ...
Tematy: -
Mleczarnie inwestują w kampanie reklamowe
... - Mleka Wypasionego. Hasłem przewodnim jest: "Mlekovita najbardziej Wypasione mleko w Polsce". Mlekovita zleciła ocenę spotu Mleka Wypasionego i konsumenci ocenili go ... mówi Maciej Lipiński. Również poprzez emisję spotów reklamowych w TV oraz sponsoring wybranych programów telewizyjnych reklamowała się w 2008 roku Spółdzielcza Mleczarnia Spomlek. ...
-
Najpopularniejsze dyscypliny sportowe VI 2012
... Hiszpanii Gerarda Pique – na temat jej pojawienia się w Juracie, ciąży, nagrywania płyty w Polsce czy jazdy na rowerze napisano łącznie 1,5 tys. razy. Ponad 500 publikacji ... Ikera Casillasa. Irina Shayk, partnerka Cristiano Ronaldo, nie pojawiła się co prawda w Polsce na EURO, ale znaleźć ją można w niemal 300 publikacjach związanych z mistrzostwami. ...
Tematy: Euro 2012, kibice, piłka nożna, kluby piłkarskie, futbol, sport, internet, monitoring mediów -
Internet a strategie marketingowe firmy
... realizowanego przez firmę MillwardBrown SMG/KRC wskazują, że na początku 2011 roku w Polsce z Internetu korzystało już 54,2 proc. Polaków, czyli ok. 16,5 miliona osób ... , materiały handlowe) lub przy wykorzystaniu form zaadaptowanych z tradycyjnego marketingu (sponsoring, konkursy, loterie, oferty specjalne). Skuteczna e-reklama Komunikacja ...
-
E-sport: polscy użytkownicy liderami wśród fanów
... różnego rodzaju wydarzeniach oraz regularne oglądanie rozgrywek futbolowych. Odbiorcami e-sportu w Polsce są przede wszystkim ludzie w wieku 25-41 lat, a prawie 70 proc ... dla drużyn piłkarskich. Jednocześnie tradycyjne źródła finansowania, takie jak sponsoring, przychody ze sprzedaży biletów czy nagrody finansowe za zwycięstwa w turniejach nie ...
-
Metody kreowania wizerunku lidera politycznego
... od innej formy marketingu politycznego, jaką jest public relations (PR). W Polsce terminów tych często używa się synonimicznie bądź też konstruuje ... Do rezerwuaru środków piarowskich należą zaś takie techniki, jak: sponsoring, lobbing, kreowanie tożsamości, branding (kreowanie marki), organizacja wieców, festynów, konwencji, zarządzanie kryzysowe ...
-
Polski Internet a sport
... 6. miejsce w rankingu. Agnieszka Radwańska solidnie pracuje na popularność tej dyscypliny w Polsce – o tenisie napisano 4,6 tys. razy, o samej Radwańskiej – 3,3 tys. Ponad 2,7 tys. ... srebro dla Enea, trzecie miejsce dla Plusa: ekspozycja sponsoringu sportowego Sponsoring sportowy to wizerunkowo dobre posunięcie, choć wiele oczywiście zależy od ...
Tematy: internet, monitoring mediów, internauci, sport, Euro 2012, kibice, piłka nożna, kluby piłkarskie, futbol, Polacy -
Najpopularniejsze dyscypliny sportowe VIII 2012
... na prowadzeniu, choć traci Po lipcowym triumfie Radwańskiej został już tylko ślad – według danych sierpniowych tenisistka wciąż jest najpopularniejszym sportowcem w Polsce, jednak z dwukrotnie mniejszą liczbą publikacji niż w poprzednim miesiącu. Bez zmian przedstawia się drugie miejsce – Robert Lewandowski osiągnął w sierpniu minimalnie gorszy ...
Tematy: Euro 2012, kibice, piłka nożna, kluby piłkarskie, futbol, sport, internet, monitoring mediów -
12 najciekawszych faktów finansowych nt. mundialu 2018
... tym roku o 7,4 proc. do poziomu 628 mld dolarów – wynika z prognoz eMarketer-a. W Polsce rynek reklamowy może urosnąć, dzięki piłkarskiemu świętu, o ok. 5 proc. – estymują ... Airways, Hyundai i Visa. Według ekspertów kwota, którą zapłaciły powyższe firmy za sponsoring jest zbliżona do tej z 2014 w Brazylii, tj. 1,6 miliarda dolarów. Firmy wydadzą ...
-
Gracze i fani esportu wolą marki, które wspierają ich pasje
... O coraz większej popularności tej formy rozrywki świadczy chociażby frekwencja na organizowanym w Polsce Intel Extreme Masters. Z roku na rok przyciąga on coraz większą ... % internautów). Takiego konsumenta prędzej przekonają natywne kampanie w sieci, sponsoring jego ulubionej drużyny czy pojawienie się firmy w kontekście turnieju esportowego. ...
-
Rynek mediów i reklamy I 2006
... omnibusowe, które dotyczyły tym razem marketingu sportowego. Respondenci oceniali m.in., czy działania związane z marketingiem sportowym są w Polsce przeprowadzane profesjonalnie oraz czy sponsoring sportu z punkt widzenia firmy jest działaniem efektywnym. BriefIndex to wskaźnik odzwierciedlający trendy dotyczące koniunktury na rynku reklamy ...
-
Dlaczego kreowanie wizerunku firmy jest ważne?
... nas nazwa, logo, opakowania produktów, reklamy, materiały informacyjne o firmie i o produktach, sponsoring czy strona www. Na co dzień nie zastanawiamy się nad ... klientów, stosowanie praktyk monopolistycznych, utrudnianie innym firmom działalności. Gdybyśmy w Polsce na rynku usług telekomunikacji stacjonarnej mieli całkowicie wolną konkurencję ...
-
TVP wychodzi z dołka finansowego?
... konkurowania z licznymi kanałami emitowanymi od początku roku drogą naziemną, co ma związek z zakończeniem procesu cyfryzacji telewizji naziemnej w Polsce. Pozostałe przychody TVP (czyli inne niż reklama, sponsoring i abonament) pod koniec października były o 28,3 mln zł wyższe niż przed rokiem. Koszty działalności operacyjnej państwowa ...