-
Koniunktura przemysłowa IX 2016
... wrześniu ostatnich ośmiu lat). Najbardziej negatywne oceny koniunktury sygnalizują producenci odzieży (minus 8,3 we wrześniu, minus 9,3 w sierpniu). 2. Budownictwo We wrześniu ogólny ... i 10,3%). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie. Bieżący popyt, sprzedaż oraz sytuacja finansowa oceniane są mniej korzystnie niż w sierpniu, ...
-
Wakacje 2017: Rodzina 500 plus nie pomoże biurom podróży?
... o koniunkturze w branży turystycznej. I. Ważne wydarzenia ostatniego tygodnia w turystyce wyjazdowej Skumulowana sprzedaż wycieczek wyższa niż w zeszłym roku, ale jej bieżąca dynamika ... reakcja konsumentów na wahania nastrojów odnośnie skłonności do zakupów żywności, odzieży, obuwia itp., a zupełnie inna odnośnie usług z wyższej półki, do których ...
-
Zachowania konsumentów. Co czeka handel detaliczny za 15 lat?
... i wystroju wnętrz, narzędzi, zaopatrzenia domu i akcesoriów ogrodniczych oraz kosmetyków, odzieży i biżuterii. Najchętniej kupowaną w internecie kategorią produktów jest sprzęt elektroniczny. 33 ... przypadku tych trzech ostatnich kategorii klienci rzadko też robią rozeznanie w internecie. - Sprzedaż online rośnie z roku na rok i coraz więcej ...
-
Zachowania konsumentów w sieci. Kto, jak i kiedy kupuje?
... na sprzedaż w internecie. Prowadzą własny sklep internetowy, bądź też sprzedają za pośrednictwem serwisów aukcyjnych lub mediów społecznościowych. Najszerzej reprezentowaną branżą okazują się usługi IT (18 proc.), marketingowe i PR-owe (16 proc.). Po 12 proc. badanych zajmuje się sprzedażą sprzętu elektronicznego i komputerowego, odzieży oraz ...
-
Rynek M&A nie przejmuje się polityką
... rynku browarniczym. W grudniu 2016 roku ABInBev zawarł umowę na sprzedaż aktywów należących do SABMiller w Europie Środkowej i Wschodniej japońskiemu koncernowi Asahi ... napojów wyniosła 107,9 mld euro. Jeżeli chodzi o producentów artykułów użytku osobistego, odzieży i gospodarstwa domowego, to liczba fuzji i przejęć nadal rośnie, w szczególności ...
-
Koniunktura przemysłowa XI 2017
... plus 19,5 w październiku). Negatywne oceny koniunktury sygnalizują jedynie producenci odzieży (minus 6,3 w listopadzie, minus 6,4 w październiku) oraz metali (minus 3,2 w listopadzie ... i 11,9%). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie. Bieżący popyt i sprzedaż są oceniane negatywnie, podobnie jak przed miesiącem. Przewidywania w ...
-
Przetargi - raport II 2018
... się natomiast m. in. udział wydatków w zakresie łączności oraz odzieży i obuwia. Przeciętne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw (w firmach zatrudniających ponad 9 pracowników) wzrosło ... działach przemysłu. Utrzymuje się wysoka konsumpcja. Według danych GUS, sprzedaż detaliczna wzrosła w lutym 2018 r. o 7,7 proc. rok do roku (w cenach stałych). ...
-
Relacje z klientami: jak wzbudzić miłość do marki?
... i nawyki swoich klientów, są w stanie przygotować ofertę, która wpłynie na lepszą sprzedaż, ale również będzie budować lojalność. - Personalizacja to obecnie niezbędne narzędzie ... czy błękitny, rekomendują np. klienci którzy poszukują w sklepach internetowych głównie odzieży. - Na rynku jest mnóstwo przykładów silnych marek, za którymi nie stoi ...
-
Sklepy internetowe wychodzą z garażu
... sklepu Desportivo, który istnieje od 2011 r. i specjalizuje się w ofercie odzieży sportowej znanych marek. Zaczynał jednak od sprzedaży… używanych telefonów komórkowych na ... . - Tegoroczny raport Shopera pokazuje, że według sprzedawców najlepsze przełożenie na sprzedaż ma systematyczne wzbogacanie oferty i obsługa klienta na wysokim poziomie. ...
-
Czego o zachowaniach konsumentów dowiemy się z paragonów?
... izolacji społecznej nie pozostał bez wpływu na zachowania konsumentów. Okazuje się m.in., że wczesnym latem tego roku o 17% zmniejszyła się sprzedaż artykułów kosmetyczno-higienicznych. Ubrań kupowaliśmy nieco więcej niż w analogicznym okresie minionego roku, ale tegoroczna dynamika wzrostu w tej kategorii była wyraźnie niższa ...
-
Rynek reklamy w Polsce: tylko 1/8 reklamodawców podwyższyło wydatki
... w sektorze higiena i pielęgnacja; oraz Vistula Group i Apart w sektorze odzieży i dodatków, a także Hasco-Lek w sektorze produkty farmaceutyczne, leki. Wydatki w dziennikach ... kwiecień i maj pokazały skalę kryzysu gospodarczego wywołanego koronawirusem. W kwietniu sprzedaż detaliczna spadła o 22,9%, zaś produkcja przemysłowa o 24,6%. Niespełna dwa ...
-
Coface: więcej niewypłacalności firm, nadchodzi fala upadłości?
... będących głównymi odbiorcami polskiego eksportu będzie mieć kluczowe znaczenie. Handel Sprzedaż detaliczna w miesiącach letnich odnotowywała powolne ożywienie po bardzo ... . Natomiast najsłabiej poradził sobie segment sprzedaży samochodów (spadek o 17,3%) oraz odzieży i obuwia (spadek o 15,2% względem 8 mcy 2019). Na uwagę zasługuje relatywnie ...
-
Boże Narodzenie za 1318 zł. Święta skromniejsze niż rok temu?
... elektroniki czy zabawek. Co ciekawe, ci, którzy decydują się na zakup odzieży i obuwia oraz akcesoriów sportowych, sklepy online wskazywali równie często, co stacjonarne ... i perfumy. Popularne są także sklepy online znanych marek, które prowadzą również sprzedaż stacjonarną, w których kupujemy elektronikę, ubrania i buty, a także dobra luksusowe – ...
-
Rynek dóbr luksusowych odrabia straty po pandemii
... pogorszy – mówi Tomasz Wiśniewski, Partner, Szef Zespołu Wycen w KPMG w Polsce. Rynek luksusowej odzieży i akcesoriów w 2021 roku powiększył się o 418 mln zł, czyli 16,6% r/r ... złotych i była wyższa o 15% niż w roku 2020. Warto zaznaczyć, że w ubiegłym roku sprzedaż luksusowych zegarków niemalże powróciła do poziomu przed wybuchem pandemii – wynosząc ...
-
Dobra luksusowe: czas na strategię cyfrową i zrównoważony rozwój
... perspektywie pięciu lat, a więc w odniesieniu do wskazań sprzed pandemii Covid-19, sprzedaż osobistych dóbr luksusowych systematycznie rosła – w latach 2015-2019 średnia roczna stopa zwrotu (CAGR) ... . Najlepiej pod tym względem radzili sobie producenci odzieży i akcesoriów, uzyskując rentowność w wysokości 27,6 proc., nieco gorzej – biżuterii i ...
-
Polski rynek handlowy w III kw. 2022: prym wiodą parki handlowe
... , poczynając od pełnej digitalizacji sklepów jak Modivo i e-obuwie, kończąc na ciekawych innowacjach, np. sprzedaż hot dogów przez robota w Żabce Nano. W duchu mody na ekologię w wielu sklepach pojawiają się ... , czy centra handlowe jak Blue City w Warszawie, instalują „ubraniomaty”, czyli urządzenia do odbioru używanej odzieży przeznaczonej na cele ...
-
Dobra luksusowe: polski rynek notuje rekordową wartość
... tys. nowych samochodów marek premium oraz 329 sztuk samochodów luksusowych. Rynek luksusowej odzieży i akcesoriów w 2022 roku powiększył się o 9,9% r/r (290 mln zł) osiągając ... wzrost 7,7% r/r. Za ponad połowę wartości tego segmentu odpowiadają perfumy. Z kolei sprzedaż na rynku luksusowej biżuterii i zegarków w Polsce wzrosła w 2022 roku w ...
-
Jak AI zmieni e-commerce? Trendy 2024
... czy nawet uczenie sklepu preferencji klienta na podstawie zdjęć odzieży z jego garderoby. Pokrewnym i interesującym narzędziem są systemy rekomendacji towarów, ... cele w obrębie każdego z kanałów czy też rynków, na których prowadzona jest sprzedaż. Optymalizacja przychodów może również uwzględniać długookresowy cel generowania zysków poprzez takie ...
-
Chińskie firmy zatrudniają w Polsce. Jacy to pracodawcy?
... , Włoch, USA czy Francji są krajem zatrudniającym nad Wisłą najwięcej Polaków. Najczęściej etaty oferowane są w branży handlu – tradycyjnego i e-commerce (sprzedaż hurtowa i detaliczna odzieży, obuwia, innych wyrobów tekstylnych czy sprzętu elektronicznego, artykułów użytku domowego lub części). Nie brakuje też stanowisk w logistyce. Chiński sektor ...
-
Rynek reklamy warty blisko 9 mld zł
... handel (mniej o 12,5 mln zł, dynamika -61,8%), który w magazynach ograniczył szczególnie inwestycje reklamowe w sprzedaż wysyłkową. Największy wzrost wydatków zauważyć można w sektorze odzież i dodatki. Producenci odzieży przeznaczyli na reklamę więcej o 1 mln zł (dynamika 7,9%). Inwestycje w reklamę w dziennikach w pierwszych trzech kwartałach ...
-
Polski rynek dóbr luksusowych z rekordem, sztuka zyskuje na znaczeniu
... segmencie. Kosmetyki i perfumy wyprzedziły segment alkoholi pod względem wartości rynku Rynek luksusowej odzieży i akcesoriów w Polsce osiągnął w 2024 roku wartość 3,5 mld zł (+2,8% r/r ... osiągnęła wzrost o 10% r/r, podczas gdy dzieła malarstwa dawnego zmniejszyły sprzedaż o 33% r/r. Raport zwraca uwagę na rosnące znaczenie sztuki jako elementu ...
-
Second hand po polsku. Vinted zdradza, jak kupujemy odzież używaną
... hand. Oto najciekawsze fakty. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie elementy odzieży używanej cieszą się wśród polskich kupujących największą popularnością? Które buty ... , co się świeci. A czasami także srebro. W zeszłym roku srebrna biżuteria przewyższyła sprzedaż złotej! Wygodna i modna to BAWEŁNA. Materiał, którego członkowie Vinted szukają ...
-
Greenwashing w polskim biznesie
Ponad połowa "eko" deklaracji to greenwashing - alarmuje Unia Europejska!1 "Świadomy wybór" w kampanii odzieży spod znaku fast fashion, "neutralność węglowa" międzynarodowego producenta napojów, czy "eko" paliwo to tylko nieliczne przykłady "ekościemy" i próby wprowadzenia klientów w ...
-
Płatności odroczone albo porzucony koszyk w sklepie internetowym
... w handlu internetowym, zyskują coraz większą popularność także w tradycyjnych punktach sprzedaż. Obecnie 15,7% badanych korzysta z tej metody płatności podczas zakupów stacjonarnych, a ... wynika, że konsumenci najczęściej wybierają płatności BNPL przy zakupie elektroniki (55,4%), odzieży i obuwia (47,4%) oraz produktów do domu i ogrodu (33,7%). ...