-
Wzrasta rynek odzieży i obuwia w Polsce
... się następujące bariery rozwoju: napływ tańszej odzieży chińskiej, przesycenie rynku, wysokie koszty związane z reklamą, niekorzystne warunki otwierania nowych sklepów, sprzedaż przez internet zaniżająca ceny, konsolidacja firm. Według szacunków PMR, sprzedaż odzieży stanowi 77% wartości całego rynku odzieży i obuwia w Polsce. W 2010 roku wartość ...
-
Rynek odzieży i obuwia w Polsce 2008
... sprzedaż detaliczna odzieży i obuwia w Polsce wyniesie, według szacunków PMR, 28,8 mld zł. Oznacza ... . Według szacunków zawartych w ostatnio opublikowanym raporcie firmy PMR pt. „Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2008”, detaliczna sprzedaż odzieży i obuwia w Polsce wyniosła 25 mld zł w 2007 roku i była o 15% wyższa od wartości uzyskanej w ...
-
Rynek odzieży i obuwia w Polsce 2011-2012
... nastroje, a skutki kryzysu nie były już tak widoczne. Duży wpływ na sprzedaż miały jednak niesprzyjające warunki pogodowe - w 2011 roku nie było ani ... i obuwiem w Polsce 2012. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2012-2014”, w 2011 roku sprzedaż odzieży i obuwia wzrosła o 1%, a wartość rynku przekroczyła 27 mld zł. „Największy wpływ na wartość ...
-
Sprzedaż bezpośrednia w 2009 r. wzrosła
... r. – 16,34 proc.) oraz usługami telekomunikacyjnymi (2008 r. – 0,80 proc., 2009 r. – 1,10 proc.). Natomiast o blisko 2 proc. w stosunku do roku 2008 wzrosła sprzedaż odzieży, biżuterii i innych akcesoriów mody - w 2009 roku wyniosła ona 5,01 proc. "Dobrej jakości produkty, pełna ochrona konsumencka, indywidualne podejście i osobisty kontakt ...
-
Producenci odzieży: powrót koniunktury dopiero w 2023 roku?
... istotnych oznak powrotu do normy, w okresie od stycznia do maja sprzedaż polskiego sektora tekstylnego spadła aż o 15% w ujęciu rdr. W opinii analityków ... odzieży odpowiadałby 8% wzrostowi w obrotach europejskich producentów odzieży. Na sektorowych przemianach w europejskiej branży tekstylnej może zyskać także polski rynek i rodzimi producenci odzieży ...
-
Marki odzieżowe: rośnie sprzedaż online
... 1,3 tys. sklepów internetowych, które prowadzą sprzedaż w kategorii Odzież/Obuwie (raport eHandel Polska 2012). Bardziej obleganymi branżami są tylko Dom i Ogród (2,5 tys. sklepów) oraz Prezenty i Akcesoria (1,312 tys.). Liczby te mogą jednak niedługo się zmienić, bo w internetową sprzedaż odzieży oraz obuwia wchodzi coraz więcej przedsiębiorców ...
-
Rynek odzieży i obuwia: będzie lepiej
... sprzedaż i rosnące koszty powodują, że rok 2009 to trudny okres dla detalistów odzieżowych i obuwniczych. ... „Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2009. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2009-2011” wartość detalicznej sprzedaży odzieży i obuwia zmniejszy się o ok. 6% do 25,5 mld zł w 2009 roku. Będzie to efektem spadku popytu i poziomu ...
-
Sprzedaż bezpośrednia 4 proc. w górę
... lat zdecydowany prym w sprzedaży bezpośredniej wiodą kosmetyki (67%), chociaż trzeba przyznać, że ich sprzedaż z roku na rok jest coraz mniejsza. Kolejne pozycje przypadły: suplementom diety (10%), AGD (8%), odzieży i akcesoriom (6%), usługom (5%). Chemia gospodarcza – jako nowa kategoria produktowa – w ubiegłym roku odnotowała jednoprocentowy ...
-
Rośnie sprzedaż, bogactwo i powierzchnie handlowe
... powierzchnie handlowe w naszym kraju ciągle rosną, w dużej mierze decyduje pnąca się w górę sprzedaż detaliczna. Wprawdzie ich podaż ostatnio nieco wyhamowała, ale ciągle udaje się ... znacznie zwiększył się udział kategorii spoza sektora spożywczego, a więc m.in. odzieży, ubrań, zdrowia, rekreacji, rozrywki oraz kultury. Widać zatem wyraźnie, że ...
-
Sprzedaż detaliczna: ile zarobiły największe sieci handlowe?
... proc., zatem o jeden punkt procentowy więcej niż przed rokiem. W omawianym okresie sprzedaż detaliczna uległa wyraźnej poprawie. Zmiany na korzyść wynikają z częściowego ... wynosi aż 47,9 proc. Dominacja FMCG, największe wzrosty w sektorze odzieży Sprzedawcy odzieży i akcesoriów wyprzedzili inne sektory, osiągając wzrost przychodów aż o 31,3 ...
-
Kibice nie grają fair play: kwitnie nielegalny streaming i sprzedaż podróbek
... modelu solidarnego finansowania całego ruchu olimpijskiego. Według EUIPO oprócz transmisji sportowych każdego roku sprzedaż w unijnej branży sprzętu sportowego odnotowuje straty o wysokości 850 mln euro. Liczba ta nie obejmuje odzieży sportowej, np. podrabianych koszulek piłkarskich i butów sportowych, które stanowią znaczną część szacowanego na ...
-
Dla kogo sprzedaż wysyłkowa?
... często sprzęt RTV i AGD, książki, sprzęt sportowy i turystyczny oraz kosmetyki i środki higieny. Warto podkreślić, że 88% dokonujących zakupów na odległość odzieży, obuwia lub dodatków to kobiety. Patrząc z kolei na zainteresowanie usługami dotarcia do klientów dla sklepów wysyłkowych, Acxiom zauważa zdecydowaną przewagę ...
-
Zachowania konsumentów: nowy rok szkolny jak papierek lakmusowy
... internetowych, przy użyciu wszystkich form płatności. Analitycy Mastercard oczekują, że całkowita sprzedaż detaliczna wzrośnie w perspektywie rok do roku, a przyczynią się do tego m. ... Solidny wzrost na większości analizowanych rynków odnotuje sektor sprzedaży odzieży i biżuterii. Przewiduje się, że największy przyrost w pierwszej kategorii nastąpi ...
-
Logistyka e-commerce pod presją
... jak Amazon, który zaliczył spadek o 3% względem I kw. 2021 r. czy e-Bay, którego sprzedaż spadła o 5,9%. Osłabienie miało wymiar globalny, a Salesforce Q1 Shopping Index opublikowany w ... lub online. Z perspektywy kilku ostatnich lat widać, że tendencja do zwracania odzieży zakupionej w sieci rośnie, a ze względu na zwiększony wolumen takich procesów ...
-
Coraz więcej fuzji i przejęć na rynku dóbr luksusowych
... Największy odsetek zainteresowany jest ulokowaniem swojego kapitału w sektorze odzieży i akcesoriów oraz kosmetyków i perfum (po 79 proc.). Z kolei 57, 36 i 29 proc. respondentów zainwestuje kolejno w rynek mebli, zegarków i biżuterii oraz w selektywną sprzedaż detaliczną. – Internacjonalizacja i poprawa efektywności są obecnie głównymi kierunkami ...
-
Podróbki oznaczają utratę 18 tys. miejsc pracy każdego roku
... sprzedaż podrobionych towarów wpływa na miejsca pracy? Jaki jest stosunek konsumentów do podróbek? Badanie EUIPO analizuje skutki gospodarcze podrabiania towarów dla sektorów odzieży, kosmetyków i zabawek. UKRYTY KOSZT O DUŻYM WPŁYWIE W badaniu EUIPO, opierającym się na danych z lat 2018–2021, stwierdzono, że w sprzedaży legalnych: odzieży ...
-
Rynek odzieżowy w Polsce wart 15 mld zł
... . Przewidywania te potwierdza raport firmy PMR pt. "Rynek detaliczny odzieży i obuwia w Polsce". Według niego wartość sprzedaży odzieży i obuwia zwiększyła się w 2006 roku o 10 proc. ... (powyżej 20 proc.), wysoką jakość (mniej niż 20 proc.). Zakup nietypowej lub markowej odzieży deklaruje mniej niż 10 proc. odpowiedzi (wyniki nie sumują się do 100 ...
-
Najcenniejsze marki odzieżowe świata 2014
... wartości rynkowej o 2 mld USD. „Wzrosty w kategorii odzieży miały miejsce przede wszystkim dzięki powrotowi optymizmu konsumenckiego, zwłaszcza w USA. Chodzi tu w głównej mierze o marki, które coraz częściej jawią się konsumentom w różnych miejscach świata jako lokalne. Sprzedaż odzieży i sponsorowanie lokalnych drużyn sportowych na tegorocznych ...
-
Marki odzieżowe i ich strategie
... of Private-label Apparel) i osiągnęło sukcesy jako „Nr 1 wśród japońskich marek odzieży casualowej”. Firma zaczęła jednak odnotowywać znaczące straty w sprzedaży na początku ... odkryciu. Obydwie marki perfekcyjnie rozumieją, iż obecnie ludzie decydując o zakupie odzieży kupują w istocie nie produkt, ale manifestację i protezę osobowości. Rozumieją ...
-
(R)ecommerce podbija e-handel
... wcześniej zakupionych z innego źródła towarów lub produktów, m.in. odzieży, elektroniki, mebli, biżuterii czy książek. Znany od lat mechanizm nabywania „z drugiej ... lombardy, antykwariaty). Coraz częściej istotną część przychodów generują one właśnie przez sprzedaż kanałem online przedmiotów wystawianych także stacjonarnie. Ostatnią, ale szczególnie ...
-
Dobra luksusowe odporne na wojny i kryzysy
... osobistych dóbr luksusowych odnotowały wzrosty w 2023 roku. Największe dotyczą biżuterii i odzieży – około 5-6 proc. Sprzedaż zegarków, produktów beauty i wyrobów skórzanych zwiększyła się o 3-5 proc. Najsłabszą dynamikę odnotował segment luksusowych butów, w którym sprzedaż wzrosła zaledwie o 2-3 proc. Mimo rosnącej bazy klientów, rynek dóbr ...
-
Zrównoważony rozwój: moda cyrkularna szansą dla branży fashion?
... firm lokalnych. Dla dużych graczy cyrkularne praktyki oznaczają możliwość budowania bardziej odpowiedzialnego wizerunku i wdrażania nowych modeli, jak wynajem czy sprzedaż odzieży używanej, co przedłuża cykl życia produktów i obniża koszty surowcowe. Mniejsze marki mogą natomiast szybciej adaptować innowacje związane z obiegiem zamkniętym ...
-
Strony internetowe w USA: top lista X 2008
... we wrześniu. Nadchodzące święta i Halloween przewodziły w kategorii "sprzedaż" Połączenie Halloween i zbliżającego się sezonu zakupów świątecznych zaowocowało w październiku 2008 r. mocnym ożywieniem i wzrostem popularności w kilku kategoriach sprzedaży. Strony oferujące sprzedaż odzieży odnotowały w październiku 13 procentowy wzrost popularności ...
-
Wakacje 2018: jesienią zaoszczędzimy całkiem sporo
... że słabsze nastroje konsumenckie w zasadzie nie wpłyną na sprzedaż masła, mleka, czy kiełbasy, niewiele na sprzedaż odzieży, obuwia, czy AGD, za to mogą ... przez nich decyzje. … więc sprzedaż września osłabła Rezultatem obu omówionych czynników jest relatywnie słabsza niż można się było spodziewać sprzedaż września, a nawet października. Obrazem ...
-
Zachowania konsumentów: czy kobiety kupują inaczej niż mężczyźni?
... nowinkami, ale raczej tymi z branży modowej. Z badania wynika że w przypadku odzieży i obuwia na zakupy przez internet decyduje się aż 42 proc. kobiet i ... przyszłości liczba ta wzrośnie do 2/3 kupujących w internecie mężczyzn i ½ kobiet. Również w przypadku odzieży i obuwia, zakupy online stają się coraz bardziej popularne, tutaj stosunek ...
-
Sieci handlowe muszą zmienić modele biznesowe
... , sprawdzają produkt w rzeczywistym sklepie, ale ostatecznie finalizują zakup w sieci, a towar zostaje dostarczony im do domu). Obecnie w Polsce coraz więcej producentów odzieży, dostawców materiałów budowlanych czy detalistów spożywczych obok rozwijania sieci własnych sklepów otwiera możliwości zakupu towarów również w kanale cyfrowym, podczas gdy ...
-
Stopa bezrobocia w XII 2009 nie zaskoczyła
... najbardziej sprzyjała sprzedaży odzieży i obuwia, która zwiększyła się aż o 16,8 proc. O 15,7 proc. wzrosła też sprzedaż farmaceutyków i kosmetyków. Ciekawe jednak, że w grudniu, czyli sezonie świątecznych zakupów, o 6,8 proc. spadła sprzedaż sprzętu radiowo-telewizyjnego i artykułów gospodarstwa domowego. W grudniu sprzedaż detaliczna była aż ...
-
Będzie praca dla handlowca
... Z raportów GUS wynika, że sprzedaż detaliczna wzrosła we wrześniu o 1,2% w ujęciu miesięcznym i zwiększyła się o 8,6% rok do roku. W sierpniu sprzedaż detaliczna w ujęciu rocznym wzrosła ... końca roku. Pozytywne scenariusze dotyczą różnych sektorów w tym FMCG, odzieży i obuwia, sprzętu RTV i AGD, samochodów, chemii gospodarczej, karmy dla zwierząt ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 9/2015
... . wzrost odwiedzalności. W tym roku też liczy na wzrosty. Tym bardziej że na sprzedaż w outletach decyduje się coraz więcej marek... – Spodziewamy się, że w 2015 odnotujemy ... zapowiada premiery na polskim rynku outletowym przede wszystkim w sektorze mody oraz odzieży sportowej. – Widzimy, że nasi klienci bardzo lubią wracać do naszych centrów – ...
-
Wakacje 2016: w TUI Poland sporo taniej niż rok temu
... zwiększyć zakupy towarów i usług. W kwietniu sprzedaż odzieży i obuwia wzrosła o 18 procent (w cenach stałych o 22,6 procent), w dziale motoryzacja o 17,1 procent (w cenach stałych o 19,1), a w dziale meble, RTV i AGD o 14,2 procent (w cenach stałych o 15,2 procent). Ogólną dynamikę sprzedaży zaniżyła sprzedaż węgla oraz paliw ciekłych i gazowych ...
-
Rynek dóbr luksusowych: czołowe marki 2018
... wcześniej sięgnął 6,8 proc. Mimo to 57 spółek zdołało zwiększyć swoją sprzedaż, a wartość zysku netto marek ujętych w rankingu TOP100 wzrosła o 8,8 proc. Średnia ... na czterech szeroko pojmowanych kategoriach dóbr luksusowych: ekskluzywnej odzieży, torebkach i akcesoriach, biżuterii i zegarkach oraz kosmetykach i perfumach. W raporcie nie uwzględnia ...
-
Rynek e-commerce w czasie koronawirusa
... są niezbędne zawsze, niezależnie od sytuacji. Można jednak podejrzewać, że sprzedaż np. elektroniki w pewnym momencie utraci swoją tendencję zwyżkową, ponieważ zakup ... sytuacji tracą przede wszystkim sprzedawcy i producenci biżuterii, zegarków, odzieży i bielizny. Mateusz Pycia poinformował o 15-procentowym spadku wysyłek w branży jubilerskiej ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 11/2015
... proc.), niższe ceny żywności i napojów bezalkoholowych (o 3,7 proc.), oraz odzieży i obuwia (o 5,3 proc.). Wzrosły ceny napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych (o 1,8 proc.), a także związane z ... liczy na to, że dzięki niej będzie w stanie trzykrotnie zwiększyć sprzedaż wyrobów parafinowych dla przemysłu. Spółka szykuje się do podbijania rynków ...
-
Czy e-commerce zastąpi handel tradycyjny?
... tradycyjnych punktów sprzedaży potwierdza, że dostarczają one dodatkowych doznań zakupowych wspierających sprzedaż, niezależnie od kanału, w którym ostatecznie się ona dokona. ... ilość zwrotów i koszty z tym związane. Zgodnie z danymi KPMG ok. 35% odzieży kupowanej w Internecie zamawianych jest specjalnie w większych ilościach z założeniem, że część z ...
-
Rynek dóbr luksusowych: czołowe marki 2017
... choć rynek ten rozwija się dynamicznie. Według danych Euromonitora w 2016 roku sprzedaż w tym segmencie wzrosła w naszym kraju o 5 proc. – Polska staje się ... się na czterech szeroko pojmowanych kategoriach dóbr luksusowych: ekskluzywnej odzieży, torebkach i akcesoriach, biżuterii i zegarkach oraz kosmetykach i perfumach. W raporcie nie uwzględnia ...