-
Polska: wydarzenia tygodnia 34/2015
... br polska gospodarka rozwijała się w tempie 3,3 proc. r/r. W pierwszych trzech miesiącach 2015 r. PKB dynamika wyniosła 3,6 proc. r/r. Według GUS lipcowa sprzedaż detaliczna (w cenach bieżących) wzrosła o 1,2% r/r. W ujęciu wzrost ten wyniósł 2,1% m/m. Wg Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi saldo w obrotach artykułami rolno-spożywczymi ...
-
Na handel detaliczny wydaliśmy więcej niż inni Europejczycy
... dochodów na zakupy zaspokajające ich podstawowe potrzeby. W krajach o silnych gospodarkach, jak Niemcy, Wielka Brytania, Norwegia, Austria, Szwajcaria, niższy udział sprzedaż detalicznej jest spowodowany wyższym poziomem przychodów, z których mniejsza część jest niezbędna do pokrycia podstawowych potrzeb. Informacje o badaniu Siła nabywcza to ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 40/2015
... Newseria Biznes Jacek Woźniak, szef sprzedaży w firmie Porta KMI Poland. W 2013 roku wartość produkcji drzwi w Polsce wyniosła ponad 3,4 mld zł. Sprzedaż na rodzimym rynku warta była niemalże 2,3 mld zł, a eksport – 1,17 mld zł. Wartość importu drzwi do Polski wyniosła nieco ponad ...
-
Świąteczne zakupy przez Internet: Polacy na czele stawki
... , Dyrektor w Dziale Konsultingu Deloitte. W Internecie szukamy pomysłów na prezenty, ale także porównujemy ich ceny i kupujemy je. Wpływ kanałów cyfrowych na sprzedaż w tych tradycyjnych rośnie z roku na rok. Jak wynika z raportu Deloitte Digital „Navigating the New Digital Divide”, do końca 2015 roku ...
-
Po prezent na Walentynki udajemy się osobiście
Polacy pokochali zakupy przez internet. Okazuje się jednak, że w momencie, gdy w grę wchodzą uczucia, handel stacjonarny wygrywa - z badania MasterCard wynika, że po prezent walentynkowy najczęściej wybieramy się osobiście. Zauważalną tendencją jest również rezygnacja z tradycyjnych upominków na rzecz podarowania ukochanej osobie przeżyć i ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce: czynsze pod presją podaży
... strony inwestorów wzrosła we wszystkich sektorach rynku, napędzając rosnący coraz szybciej popyt ze strony polskich i zagranicznych inwestorów. Podaż nieruchomości na sprzedaż spadła w sektorach przemysłowym i handlowym i marginalnie wzrosła w sektorze biurowym. Oczekiwania odnośnie do wartości kapitałowych w perspektywie 12 miesięcy są na powrót ...
-
10 najważniejszych dat dla e-commerce
... połowa panów obdarowuje kobiety kwiatami. Dzień Dziecka Na ten dzień z niecierpliwością czekają nie tylko dzieci, ale również właściciele sklepów internetowych. Sprzedaż zabawek z tej okazji wzrasta dwukrotnie już od połowy maja i osiąga największe wyniki tuż przed 1 czerwca. Letnie wyprzedaże Podczas sezonowych wyprzedaży ...
-
Podróbki czy oryginały? Polacy nie mają nic przeciwko tańszym odpowiednikom
... trzech badanych nie wstydzi się faktu, że dokonał zakupu produktu nieoryginalnego. Jednocześnie aż 70% świadomych użytkowników podróbek przyznaje, że ich sprzedaż jest nieetyczna, a z analiz przeprowadzonych przez IMM wynika, że tylko 3% dotyczących ich wzmianek w Internecie to deklaracja chęci zakupu lub informacja o zakupie ...
-
E-zakupy: ile i na co wydajemy w sieci?
... , że np. skuteczne łączenie cookiesów i danych z CRM oraz przekazywanie odpowiednich wniosków do call-center w czasie rzeczywistym może w pewnych przypadkach znacząco zwiększyć sprzedaż i sprawić, że Polacy będą wydawać jeszcze więcej w sklepach internetowych. To tylko jeden z przykładów, a możliwości jest naprawdę dużo ─ dodaje Molicki. ─ Wyniki ...
-
5 sposobów na wypromowanie aplikacji mobilnej
... konwersji dla reklam (o 70 proc. wyższe w porównaniu do m-stron), jak i samej sprzedaży odbywającej się za ich pośrednictwem (o 50 proc. większa sprzedaż w stosunku do stron mobilnych). Ich olbrzymi potencjał w e-reklamie jest obecnie wykorzystywany w niewielkim stopniu. To jednak powinno się już wkrótce zmienić ...
-
Black Friday okazał się chwytem marketingowym
... , Dyrektor w Dziale Konsultingu Deloitte. W przypadku sprzedaży sprzętu elektronicznego trzema najtańszymi sklepami są sklepy internetowe, najdroższe zaś to sklepy, które prowadzą sprzedaż zarówno internetową, jak i tradycyjną. Te pierwsze są o około 11 proc. tańsze od drugich. Może to być związane z inną strukturą kosztów ...
-
Monopol naturalny, czyli polski "sukces"?
... o wiele trudniejsze. Na nasze potrzeby przyjmijmy jednak, że monopolista to ten, który wskutek uzyskania uprzywilejowanej pozycji jest w stanie kontrolować całkowitą sprzedaż danego dobra, a określając jego ceny kieruje się wyłącznie uwarunkowaniami natury technologicznej i popytowej. Na tym tle widać szczególną pozycję tzw. monopoli ...
-
Smartfon Axon 7 już w Polsce
... C pasujące w każdej orientacji; Metalowa obudowa wykonana z lotniczego aluminium z precyzją 0.1mm; Czytnik linii papilarnych. Czujniki: Akcelerometer, Zbliżeniowy, Oświetlenia, Żyroskop, Kompas, Halla, Pola magnetycznego Bateria: 3250 mAh, Quick Charge 3.0 – 0~80% w 30 minut Dostępne kolory: Szaro-stalowy, Złoty
-
Walka o wzrost sprzedaży. 7 sposobów na komunikację in-store
... tylko Ty? Przekuj to na benefity i korzyści, które zobaczy konsument. Wtedy nazwa technologii będzie się kojarzyć shopperom z konkretnym działaniem i efektem. Pola Ziejewska, Marlena Orzechowska z shopperowej agencji marketingowej
-
4 miliony Polaków w klubach fitness?
... stosunek karnetów sprzedawanych bezpośrednio przez kluby fitness do tych sprzedawanych przez operatorów kart, takich jak Multisport wynosi dwa do jednego. Sprzedaż w tym ostatnim kanale wzrosła w ostatnim roku o 20 proc. do ok. miliona sztuk. – Potencjał polskiego rynku jest ogromny. Szacujemy, że w ciągu ...
-
Czym kierujemy się, podejmując decyzje zakupowe?
... aktywności użytkowników. To istotna zmiana, która został wymuszona przez samych konsumentów co jednocześnie determinuje przyszłe strategie komunikacyjno-marketingowe wspierające sprzedaż produktów czy usług na podstawie indywidualnych zachowań i preferencji konsumenta – podkreśla Maciej Sokołowski, Partner Attention Marketing. Zdaniem 15 proc ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 33/2017
... i jednostek). Dobre wyniki gospodarcze w lipcu. Według GUS produkcja przemysłowa w lipcu wzrosła o 6,2 proc. r/r, a produkcja przemysłowa wyrównana sezonowo wzrosła o 6,7 proc. r/r. Sprzedaż detaliczna w lipcu wzrosła o 6,8 proc. r/r (po wzroście o 5,8 proc. w czerwcu). W ciągu siedmiu miesięcy tego roku oddano też do użytkowania 93 tys ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce. Pikują nastroje, ale nie popyt
... zapytań ze strony inwestorów zagranicznych, jednakże dynamika wzrostu zapytań zauważalnie spadła w sektorze biurowym i handlowym. Podaż nieruchomości komercyjnych na sprzedaż wzrosła w szybszym tempie aniżeli w pierwszym kwartale roku, napędzana głównie przez wzrost podaży w sektorach nieruchomości biurowych i przemysłowych. Oczekiwania dotyczące ...
-
Cyfryzacja w Polsce. W firmach źle, w domach jeszcze gorzej
... . obrotów polskiego MŚP pochodzi z handlu elektronicznego, a za granicę za pośrednictwem sieci sprzedaje tylko 3,8 proc. przedsiębiorstw tego sektora. Dodatkowo w 2016 roku sprzedaż internetową prowadziło tylko 10 proc. małych i średnich firm, a to dalekie 23. miejsce w Unii, dla której średnia wynosi 17 proc. Powodem ...
-
Wakacje 2017 według polskiego podróżnika
... . Takie przeceny, jakie łowcy last minute pamiętali z poprzednich lat, można było upolować na kierunkach: egipskim i tureckim. Stąd w 2017 roku duża sprzedaż last minute właśnie do Egiptu i Turcji, które znacząco poprawiły swe wyniki porównaniu do poprzedniego sezonu. Europa przede wszystkim Grecja, Hiszpania ...
-
Nie maleje popyt na nieruchomości komercyjne w całej Polsce
... rynku. Popyt ze strony zagranicznych inwestorów wzrósł w nieco szybszym tempie w efekcie zwiększonego zainteresowania sektorami handlowym i przemysłowym. Podaż nieruchomości na sprzedaż wzrosła w IV kw. w porównaniu do mniej więcej stałego poziomu w poprzednim kwartale. Oczekiwania dotyczące wartości kapitałowych aktywów na nadchodzący rok ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce. Oblicza rewolucji
... sprzedaży nieruchomości z przydomowym basenem, to do czasu nowelizacji przepisu albo zajęcia stanowiska przez Sąd Najwyższy, rekomendować należy, w szczególności kupującym, sprzedaż warunkową, umożliwiając Skarbowi Państwa skorzystanie z prawa pierwokupu – zauważa Piotr Woźniak, radca prawny w kancelarii EY Law. Planowane ograniczenia dotyczące ...
-
E-rewolucja! Cyfrowe technologie a gospodarka
... nieznanej osobie i cierpliwe czekamy, aż przyśle nam towar, nie wiedząc przy tym, czy nie jest ona czasem oszustem. Istniała oczywiście sprzedaż wysyłkowa, ale prowadzona była głownie przez duże zarejestrowane firmy, a nie osoby prywatne sprzedające niechciane prezenty gwiazdkowe w serwisie aukcyjnym. 9. Rozwój wymiany ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 19/2018
... typu samochody, ale w taki sposób, żeby to były cały czas usportowione wersje, tylko bardziej dostępne dla osób z rodziną – mówi Szulęcka. Sprzedaż SUV-ów napędza europejski rynek motoryzacyjny. W listopadzie 2017 roku osiągnęły w nim rekordowy udział sięgający 32 proc. Według szacunków Automotive News Europe ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w II kw. 2018 r.
... płatności bezgotówkowych. Dodatkowo, coraz większa część obrotu dobrami konsumenckimi prowadzona jest w sferze e-commerce, co wzmaga popyt na nowoczesne sposoby płatności. Sprzedaż przez fundusz MCI fintechu DotCard to największa tego typu transakcja na rynku polskim. Można mówić, że poziom wyceny podmiotu jest ...
-
Jak wyglądały zagraniczne wakacje Polaków 2018?
... – jak w roku poprzednim – sprzedaży oferty last minute. Ten scenariusz nie doczekał się jednak realizacji, wyjątkowo korzystne ceny lastów sprawiły, że sprzedaż kształtowała się na bardzo wysokim poziomie. Stąd należy spodziewać się dwucyfrowych wzrostów w wyjazdach zagranicznych, sięgających 40%. Klienci polskich biur podróży ...
-
Ranking kantorów internetowych. Gdzie najlepsze kursy walut?
... internetowego spowodowały, że kupujemy (i sprzedajemy) euro, dolary, funty i inne waluty znacznie częściej niż tylko przy okazji zagranicznych wakacji. Zakup lub sprzedaż walut w kantorze internetowym jest czynnością prostą, a ich cena bywa nawet atrakcyjniejsza niż w stacjonarnym kantorze. Nie bez znaczenia jest też bezpieczeństwo ...
-
Boże Narodzenie i Sylwester tańsze niż rok temu
... zł od osoby. Dla wielu osób wyjazd w wymarzone miejsce rozpocznie się pod choinką w domowym zaciszu. Skokowo wręcz, bo ponaddwukrotnie, wzrosła sprzedaż bonów podarunkowych w listopadzie w porównaniu z ubiegłym rokiem. Ci, dostaną taki prezent, będą szykować się do podróży, w której pierwszy krok wykonany został ...
-
Majówka 2019, czyli o poszukiwaniu 5*
... . mniej w porównaniu do analogicznego okresu w ub. roku. Warto jednak pamiętać, że ta ubiegłoroczna podstawa była wyjątkowo wysoka (do marca 2018 sprzedaż wycieczek na majówkę niemal podwoiła się w porównaniu do sprzedaży majówki do marca 2017). Ale z pewnością turyści wstrzymują się z rezerwacjami wyjazdów ...
-
Jak mierzyć i oceniać skuteczność mailingu. 5 najważniejszych wskaźników
... nam to ocenić skuteczność działań oraz znaleźć ewentualne błędy lub pola wymagające poprawy lub dopracowania przy następnych działaniach. Dzięki porównaniu wskaźników ... Return On Investment). Jeżeli głównym celem naszych działań email marketingowych jest sprzedaż, a nie działania wizerunkowe i zwiększające rozpoznawalność naszej firmy oraz produktów, ...
-
Nad zatorami płatniczymi zapanuj przed recesją
... planuje zwiększyć ostrożność w kwestii zaciągania zobowiązań, by nie popaść w jeszcze większe kłopoty finansowe. Niewiele mniej, bo aż połowa, chce zwiększyć sprzedaż oraz obniżyć koszty prowadzonej działalności. Firmy mają także w planach zidentyfikować te obszary funkcjonowania, które są najbardziej narażone na spadek koniunktury ...
-
Inwestorzy nie tracą zainteresowania nieruchomościami komercyjnymi
... Credit Suisse, Globalworth Poland RE poszerzył swój portfel o Rondo Business Park, a K1 został zakupiony przez FLE GmbH. W Poznaniu Skanska sfinalizowała sprzedaż do Franklin Templeton Investments pierwszego biurowca w ramach kompleksu Nowy Rynek, a zlokalizowany w samym centrum miasta Poznań Financial Centre został nabyty przez ...
-
Polacy pewni kwalifikacji i sukcesu zawodowego
... Partner ADP Polska. Kultura i sztuka – najbardziej pesymistyczna branża? Branże, w których pracownicy są najbardziej optymistycznie nastawieni względem swojej kariery zawodowej, to sprzedaż, media i marketing – 89 proc., architektura i branża budowlana – 87 proc. oraz podróże i transport – 86 proc. Na przeciwnym biegunie jest kultura i sztuka ...
-
Monitoring wizyjny w walce o customer experience?
... jakość obsługi, zbyt długi czas oczekiwania czy niewystarczająca personalizacja to pola, na których sklepy stacjonarne ciągle mają sporo do nadrobienia. Badania Digimarc ... grupy klientów, wpływając bezpośrednio na ich customer experience i docelowo – na sprzedaż. Na podstawie danych z monitoringu menadżerowie mogą również zarządzać ruchem przy kasach. ...
-
Drugorzędne nieruchomości handlowe stracą na wartości
... biurowców za łączną kwotę 1.7 miliarda euro (w tym 1,1 miliarda w 2 kwartale), co stanowiło ok 60% całkowitego wolumenu. Do największych transakcji w 2 kwartale należały: sprzedaż przez HB Reavis dwóch warszawskich budynków West Station I & II za kwotę 190 mln euro na rzecz Malezyjskiego funduszu Mapletree oraz ...