-
Nie tylko powierzchnie biurowe. Biznesowa Łódź kwitnie
... mieszkańców, tutejszy rynek mieszkaniowy jeszcze do niedawna pozostawał w tyle za innymi polskimi aglomeracjami. „Pod wieloma względami, takimi jak ceny czy sprzedaż na pierwotnym rynku mieszkaniowym, Łódź bardziej przypominała Lublin czy Szczecin niż Warszawę i Wrocław. Jednak w ciągu ostatnich trzech lat sytuacja uległa ...
-
Top Marka 2019: marki motoryzacyjne
... oraz modelowi elektrycznemu – Renault Zoe. Ford, mimo widocznie mniejszego zaangażowania w temat elektromobilności, zapowiedział w kwietniu 2019 aż 16 zelektryfikowanych modeli. Świetna sprzedaż Octavii i Fabii, premiera Scali oraz rozwój oferty SUV-ów przełożyły się na medialny wynik Škody. W topowej dziesiątce popularnych marek motoryzacyjnych ...
-
Jak kupujemy RTV/AGD?
... amerykańską tradycję nieco przystosowali do swoich potrzeb. - Tradycyjnie Black Friday to święto wyprzedaży w sklepach stacjonarnych. Tego dnia w Stanach Zjednoczonych króluje sprzedaż elektroniki i różnego rodzaju sprzętu do domu. W poniedziałek duże akcje rabatowe organizują sklepy internetowe. W Polsce Black Friday i Cyber Monday wyglądają nieco ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w IV kw. 2019 r. Głównie TMT
... dalszego rozwoju rynku M&A w 2020 roku. W IV kwartale 2019 roku obserwowaliśmy także wyjścia funduszy PE z inwestycji, wśród których można wymienić sprzedaż spółek Ekobet i Tomma Diagnostyka Obrazowa przez Tar Heel Capital, Meyra Group przez Avallon i Frisco przez MCI Capital. „Aktywności inwestycyjnej w sektorze ...
-
Niedziele niehandlowe: przeciwnicy protestują coraz głośniej
... na półki. Długi w branży handlowej Handel to jedna z tych branż, które wyjątkowo mocno ucierpią z powodu pandemii. Według najnowszych danych GUS, sprzedaż detaliczna w marcu 2020 r. w cenach bieżących spadła o 7,1 proc. w ujęciu rocznym (w cenach stałych o 9 proc.), a w ujęciu miesięcznym o 3,3 proc. Najbardziej ucierpiały sklepy z tekstyliami ...
-
Kiedy polska gospodarka wróci do stanu sprzed pandemii? Tylko 8 proc. optymistów
... formę rozrywki. W wielu pozostałych kategoriach zakupowych, po załamaniu w połowie marca, spadki wyhamowały. Wciąż na bardzo niskim poziomie kształtuje się natomiast sprzedaż usług, która blokowana jest przez izolację społeczną. Skutki gospodarcze pandemii będą więc znaczne i w całym 2 kwartale oczekujemy, iż polska gospodarka skurczy ...
-
Koronawirus ogranicza budżet domowy, ale nie na zakupy online
... w pełni wykorzystuje. Pojawiła się refleksja, że być może nie mają potrzeby gromadzenia większej ilości rzeczy. Oczywiście, zgodnie z danymi rynkowymi, wzrosła sprzedaż elektroniki, co wydaje się naturalne, gdyż nagle wielu Polaków musiało sobie lub swoim domownikom zorganizować miejsce pracy, zaopatrzyć się w laptopy ...
-
Zachowania konsumentów w pandemii: zdrowie i bezpieczeństwo na 1. miejscu
... adaptację zakupów online przez konsumentów, wskazał kierunek rozwoju dla sieci, równocześnie uwydatniając bariery dla zakupów spożywczych w Internecie i potwierdził, że sprzedaż artykułów spożywczych w sklepach stacjonarnych będzie nadal dominującym kanałem – mówi Krzysztof Łagowski. Na artykuły spożywcze prawie jedna trzecia z nas zamierza ...
-
GfK: w sklepach stacjonarnych wydajemy więcej niż Niemcy
... publikacji, nie obejmuje ono prognoz na 2020 r. w zakresie obrotu detalicznego w punktach stacjonarnych. W zamian badanie zawiera ocenę wpływu COVID-19 na sprzedaż detaliczną, analizę sytuacji w sektorze FMCG w Europie, analizę Black Friday jako najważniejszego dorocznego wydarzenia zakupowego, analizę znaczenia stolic państw Grupy Wyszehradzkiej ...
-
Zachowania konsumentów: w obawie przed pandemią stawiamy na zakupy online
... sprzedaży. Potem boom na zakupy online tylko rósł - w kwietniu wyniki przewyższyły te, które odnotowano przy okazji ubiegłorocznego Czarnego Piątku. Rosnącą sprzedaż w e-handlu potwierdzają również sami konsumenci. Jak pisze Santander Bank Polska, o wywołanym pandemią zwiększeniu poziomu zakupów online mówi 16,3 proc. Polaków ...
-
Czego o zachowaniach konsumentów dowiemy się z paragonów?
... izolacji społecznej nie pozostał bez wpływu na zachowania konsumentów. Okazuje się m.in., że wczesnym latem tego roku o 17% zmniejszyła się sprzedaż artykułów kosmetyczno-higienicznych. Ubrań kupowaliśmy nieco więcej niż w analogicznym okresie minionego roku, ale tegoroczna dynamika wzrostu w tej kategorii była wyraźnie niższa ...
-
Small talk: nie lubi go 30% Polaków, czy rozmowa o niczym jest potrzebna?
... small talków to codzienność zawodowa. To właśnie na tej umiejętności zbudowali swój biznes. Zagajenie rozmowy, poznanie potrzeb swojego rozmówcy oraz sprzedaż jest oparta na takiej rozmowie. Ale podejście do small talków związane jest z uwarunkowaniami kulturowymi, jak i osobistymi przekonaniami. Dla jednych jest ...
-
10 trendów w e-commerce w 2021 roku
... i fazy domowej izolacji sprawiają, że dla producentów, e-commerce staje się jedynym pewnym kanałem dystrybucji. W sklepach, które już wcześniej prowadziły sprzedaż online, jej udział znacznie wzrósł, a wielu tradycyjnych sprzedawców, korzystając z dostępności wygodnych narzędzi e-commerce, szybko uruchomiło sklepy internetowe. Na platformie ...
-
Zakupy online: jakie trendy na kolejne lata wyznacza pandemia?
... . Polacy nie kupują lekarstw przez Internet Z raportu „Zakupy online w Polsce 2020” przeprowadzonego przez ExpertSender, platformę pomagającą zwiększyć sprzedaż dzięki zautomatyzowanym kampaniom internetowym, wynika, że Polacy niechętnie kupują online produkty specjalistyczne, wymagające profesjonalnego doradztwa. Tylko 6,7 proc. ankietowanych ...
-
Nieruchomości handlowe czekają w 2021 roku dalsze zmiany?
... daje „omnichannel” na kontynuowanie działalności w dobie surowych ograniczeń pandemicznych, skłoniły wiele sieci handlowych do zwiększenia inwestycji w technologie umożliwiające sprzedaż online. W kolejnych latach spodziewamy się wzmocnienia tego trendu, zwłaszcza w kontekście spodziewanego wejścia na polski rynek globalnych platform zakupowych ...
-
E-commerce: co zrobić, żeby boom na zakupy online nie był przejściowy?
... zawsze jest spełnienie jego oczekiwań w zakresie komfortowego, szybkiego i bezpiecznego doświadczenia zakupowego, o czym powinien pamiętać każdy przedsiębiorca otwierający się na sprzedaż internetową.” - mówi Jacek Kinecki, CCO Przelewy24. Ma być wygodnie i przyjaźnie, czyli customer-friendly Co zatem przekonałoby konsumentów i ich portfele do ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w I kw. 2021 r.
... kolejnych kwartałów. Patrząc jakościowo, wśród najchętniej przejmowanych podmiotów dominują cele, które pomogą inwestorom rozwinąć strategię długoterminową, a także wesprzeć sieć dystrybucji i sprzedaż. – komentuje Alicja Kukla-Kowalska, Head of Sales EMEA w FORDATA. Rozwój nowoczesnych gałęzi gospodarki, takich jak IT, e-commerce czy biotech oraz ...
-
Teraz Polska: jak kupują polscy konsumenci?
... to właśnie jakość jest dla nich najważniejsza podczas codziennych zakupów. Co więcej, odpowiedzi ankietowanych dowodzą skuteczności znaku jako narzędzia wspierającego sprzedaż. Ponad 87,8 proc. respondentów uważa, że Godło „Teraz Polska” jest dobrym sposobem oznaczania wysokiej jakości polskich produktów i usług, a także – co ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w 2021 roku
... 9 do 27 transakcji. Zainteresowane tego typu przejęciami były, poza firmami technologicznymi, głównie spółki z branży finansowej oraz produkcyjno-usługowej. Platformy umożliwiające i wspierające sprzedaż online cieszą się dużą popularnością zarówno ze względu ograniczenia wynikające z pandemii, jak i zmieniające się nawyki konsumentów, którzy coraz ...
-
Turcja, Grecja czy Egipt: gdzie spędzamy wakacje?
... udział Turcji w całkowitej sprzedaży wzrósł rok do roku o 2,82 pkt. proc., a Grecji spadł o 3,15 pkt. proc. Egipt utrzymał swoją pozycję, a sprzedaż była większa o 2,42 pkt. proc. rok do roku. Ile Polacy wydali na wakacje? Wakacje.pl przeanalizowały też średnie wartości rezerwacji ...
-
Wakacje 2022: 2 na 3 Polaków odwiedzi Turcję, Grecję i Egipt
... podróży. O ile jeszcze 3-4 lata temu dominującym był zakup po rozmowie z doradcą, to już w okresie pandemii obserwowaliśmy, jak dynamicznie rosła sprzedaż bezobsługowa realizowana na Wakacje.pl i to w okresie, gdy reżimy sanitarne i wjazdowe były niejednorodne i trudne do zrozumienia, co teoretycznie wzmagało potrzebę ...
-
Rośnie spożycie i produkcja wina w Polsce
... rynku detalicznego zwiększył się z 17% w sezonie 2017/18 do 24% w sezonie 2020/21. Paradoksalnie, restrykcje związane z pandemią COVID-19 miały pozytywny wpływ na sprzedaż wina. Z uwagi na brak możliwości picia win w restauracjach, więcej trunku kupowano do konsumpcji w domach – komentuje Paweł Wyrzykowski, Starszy Analityk Sektora ...
-
Wakacyjny wyjazd zbyt drogi dla co trzeciego Polaka
... pożyczkowych, przy obecnym oprocentowaniu, nie ma mowy. Łącznie jest 1,5 proc. zainteresowanych taką opcją. Prędzej już w grę wchodzi pomoc rodziny lub sprzedaż jakiś przedmiotów - 2,5 proc. deklaracji, albo przełożenie płatności rachunków - 2 proc. Więcej chętnych nad Bałtyk niż Morze Śródziemne 75 proc. osób na ...
-
Dieta: roślinne zamienniki mięsa podbijają podniebienia Polaków?
... , że Polacy chętniej dbają o zdrową dietę. Obecnie już co trzeci nabywca świadomie ogranicza spożycie mięsa. W efekcie na przestrzeni ostatnich 3 lat sprzedaż produktów tej kategorii w ujęciu ilościowym spadła o 7,5 proc. W zamian konsumenci sięgają po roślinne zamienniki mięsa i nabiału. Z danych Panelu Gospodarstw Domowych GfK ...
-
Telefony komórkowe: zwyczaje, opłaty i oszczędności
... w nadchodzących miesiącach. Według wielu ekonomistów szczyt inflacyjny dopiero przed nami, a w tym miesiącu może osiągnąć pułap ponad 20%. Od nowego roku sprzedaż m.in. telefonów komórkowych w Polsce może ulec zapaści ze względu na jeszcze większe obciążenia budżetów wywołane wzrostem taryf za media (prąd ...
-
Jak i gdzie spędzimy ferie zimowe?
... . Dokąd z lotnisk lokalnych? Wakacje.pl przeanalizowały, które kierunki cieszą się największym zainteresowaniem w poszczególnych regionach Polski. Tu wyznacznikiem była sprzedaż w podziale na wyloty z lotnisk lokalnych. I tak w przypadku Warszawy (Lotnisko Chopina) królują Egipt, Malta i Zjednoczone Emiraty Arabskie, przy Warszawie-Modlinie ...
-
Media społecznościowe: coraz więcej zakupów na Instagramie i TikToku
... początkowo był kojarzony głównie z możliwością publikowania materiałów wideo, przypominających teledyski muzyczno-taneczne, teraz oferuje coraz więcej funkcji swoim użytkownikom – w tym m.in. sprzedaż produktów. Instagram i TikTok to platformy, dzięki którym stale rośnie w siłę influencer marketing, ale także poszerza się przestrzeń do tworzenia ...
-
Nadgodziny i pożyczki, czyli sposoby na Wielkanoc?
... łączne zadłużenie gospodarstw domowych na koniec lutego 2023 r. z tytułu wszystkich produktów kredytowych (kredytów, limitów, pożyczek pozabankowych) wyniosło 717,5 mld zł, a sprzedaż pożyczek pozabankowych osiągnęła poziom 712,8 mln zł. Co może potwierdzać, że polskie gospodarstwa domowe finansują potrzeby związane z bieżącymi potrzebami kredytem ...
-
Dobra luksusowe: polski rynek notuje rekordową wartość
... w ubiegłym roku wartość 1,2 mld złotych – co przełożyło się na wzrost 7,7% r/r. Za ponad połowę wartości tego segmentu odpowiadają perfumy. Z kolei sprzedaż na rynku luksusowej biżuterii i zegarków w Polsce wzrosła w 2022 roku w porównaniu do roku poprzedniego o 10,3% r/r wynosząc 540 mln zł. Według ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w III kw. 2023
... się inwestorzy finansowi w postaci funduszy PE/VC, odpowiadający za 18% transakcji. Spośród sprzedających dominowali sprzedawcy prywatni, którzy stanowili 78%, natomiast sprzedaż znacznie zwiększyli inwestorzy finansowi, których udział zwiększył się do 10% w porównaniu do poprzedniego kwartału gdzie stanowili oni tylko 3% sprzedających. Mimo ...
-
Zrównoważony rozwój: czy tego chcą klienci i firmy e-commerce?
... firm ochrony interesów za wszelką cenę, optymalizacji kosztów przedstawia się to, co odnosi się do wartości. Od zawsze e-konsument kreuje sprzedaż i handel a ten ideę zrównoważonego rozwoju, traktuje bardzo poważnie. Co ósmy konsument obserwuje działania sklepu i weryfikuje go jako miejsce zakupowe godne ...
-
Prywatne ubezpieczenie zdrowotne ma blisko 4,7 mln Polaków
... Rośnie świadomość znaczenia prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych Na wzrost zebranej składki wpływają dwa główne czynniki: stały rozwój rynku ubezpieczeniowego, tzw. nowa sprzedaż, czyli nowi klienci i nowe produkty oraz nieunikniony wzrost cen polis, który jest efektem inflacji i zwiększających się cen usług medycznych, przede ...
-
E-commerce: Polacy pokochali platformy marketplace
... szukając w internecie kodów rabatowych do wykorzystania na popularnych platformach. Ma to szczególne znaczenie w czasach wysokiej inflacji i wzrostu liczby świadomych konsumentów. Sprzedaż przy użyciu kodów rabatowych i kuponów odnotowuje szybki wzrost w Polsce - liczba zamówień z wykorzystaniem tej metody zwiększyła się o 20% w porównaniu z rokiem ...
-
Kto się boi sztucznej inteligencji?
... znajduje obecnie najczęściej praktyczne zastosowanie, znajdują się marketing i PR - gdzie z AI miało okazję korzystać 29% badanych, project management (24%) oraz sprzedaż i handel (16%). Obawa o utratę miejsc pracy w związku z rozwojem AI jest w tych sektorach zdecydowanie bardziej zbliżona do średniej dla wszystkich branż ...
-
Inwestycje w nieruchomości komercyjne na poziomie z 2010 roku
... EUR, co pokazuje, że inwestorzy koncentrują się głównie na mniejszych formatach handlowych położonych w miastach regionalnych. Największą transakcją czwartego kwartału była sprzedaż Galerii Tarnovia na poziomie 12,5 mln EUR. Miniony rok na rynku transakcyjnym był najlepszy dla sektora magazynowo-logistycznego. Ta klasa aktywów ...