-
Wyniki biur i domów maklerskich I-VI 2008
... kasowe, zwiększając natomiast kwoty kontraktów terminowych. Ta strategia pogłębiła spadek notowań instrumentów finansowych w obrocie kasowym, a w ... wymagało przeszacowania posiadanych walorów oraz podniesienia rezerw przedsiębiorstw maklerskich. Suma bilansowa przedsiębiorstw maklerskich, mimo podjęcia działalności przez trzy nowe domy maklerskie ...
-
Wyniki biur i domów maklerskich 2008
... , którzy przenieśli kapitały z operacji kasowych na rynek derywatów. Ta strategia pogłębiła spadek notowań instrumentów finansowych w obrocie kasowym, a w ... tych okolicznościach znacznie spadła rentowność przedsiębiorstw maklerskich w 2008 r. w porównaniu z 2007 r. Suma bilansowa przedsiębiorstw maklerskich, mimo podjęcia działalności przez 4 nowe ...
-
Kryzys finansowy korzystny dla firm?
... zmniejszenie przychodów odczuwane przez 6 na 10 badanych przedsiębiorstw. - Kryzys postrzegany jest jednak przez połowę (51%) przedsiębiorstw jako szansa. Przede wszystkim jest ... podaje, iż 23% firm koncentruje się w tym czasie na podniesieniu przychodów, jest to strategia wdrażana przede wszystkim przez firmy odczuwające pozytywny wpływ kryzysu (42% ...
-
Upadłości firm na wysokim poziomie do 2011 r.
... w potencjalnym windykowaniu należności. Ta bardziej konserwatywna, mniej ekspansywna strategia widoczna jest także w analizie ich zobowiązań, zarówno krótko-, jak i ... istotnym niedowartościowaniem liczby upadłych przedsiębiorstw. Ponadto, linia oddzielająca przedsiębiorców indywidualnych od bardzo małych przedsiębiorstw różni się znacznie ...
-
Rozwój kapitału ludzkiego opłacalny
... - 1,5%, rekrutacja - 0,4%. „Wśród prezesów i menedżerów polskich firm rośnie świadomość, że strategia personalna organizacji ma bezpośredni wpływ na jej ... przedsiębiorstw, porównanie budżetu, za który odpowiada dział HR, do przychodów firmy – ponad 46% przedsiębiorstw, zrównoważoną kartę wyników (Balanced ScoreCard) – ok. 23% przedsiębiorstw ...
-
Kłopotliwe zarządzanie danymi
... pracowały nad ich zmianą”, dodaje. Najważniejsze wyniki badania: Przepaść pomiędzy celami i praktyką zarządzania informacją w przedsiębiorstwach. Większość przedsiębiorstw (87%) uważa, że odpowiednia strategia przechowywania dokumentów pozwoliłaby im na usuwanie niepotrzebnych informacji. Jednak mniej niż połowa (46%) rzeczywiście wdrożyła formalny ...
-
Firmy w Europie Środkowej: nastroje I kw. 2011
... przedsiębiorstw wydało 3% i więcej swojego obrotu na badania i rozwój (B+R) w 2010 roku. „Nie jest to zbyt zachęcający wynik z perspektywy szans na szybkie podnoszenie pozycji konkurencyjnej zarówno polskich przedsiębiorstw ... regionie. Ogromne znaczenie będzie mieć tu długofalowa strategia państwa zmierzająca do konsekwentnego wspierania tego typu ...
-
Bariery przedsiębiorczości na wsi
... obszarów wiejskich oddalonych od miast mogą się jeszcze bardziej pogłębić. Strategia wsparcia MŚP w dokumentach a efektywność działania Przeprowadzona analiza dokumentów ... wielkopolskie, podkarpackie, świętokrzyskie, lubuskie i opolskie. W tych regionach wartość dotacji dla przedsiębiorstw wiejskich w ogólnej puli dotacji dla firm waha się od ...
-
Menedżerowie firm wierzą we wzrost w 2014
... realizowane dzięki zatrudnianiu najlepszych kadr będą podstawą konkurencyjności polskich przedsiębiorstw w nadchodzących latach. Z drugiej strony trzeba zauważyć, że wiele polskich firm wciąż pokłada nadzieję przede wszystkim w niskich kosztach produkcji. Taka strategia może zemścić się w przyszłości” – twierdzi Witold Orłowski główny doradca ...
-
Ustalanie ceny produktu, czyli pricing i jego zalety
... strategia cenowa nie zawsze jest klarowna dla kierownictwa. O ile bowiem rozumie ją 92% ankietowanych zarządów, o tyle już w przypadku dyrektorów sprzedaży odsetek ten pikuje do 82%. Powyższe wyniki odnoszą się do firm brytyjskich. W przypadku polskich przedsiębiorstw ... badania KPMG ma miejsce już w 63% przedsiębiorstw na rynku brytyjskim. Zespoły ...
-
Firmy rodzinne w Polsce i Europie 2018
... Europy wypada nieco lepiej – aż 64% europejskich przedsiębiorstw zanotowało wzrost przychodów, w przypadku 24% pozostały one na tym samym poziome, a 11% – spadły. Dobra kondycja firm rodzinnych jest widoczna również we wzroście zatrudnienia – ponad 1/3 polskich przedsiębiorstw w ciągu roku zwiększyła liczbę pracowników, a połowa utrzymała ...
-
Przemysł 4.0: ewolucja nie rewolucja?
... związanych z cyfryzacją i automatyzacją. Strategia takiej transformacji powinna jasno wskazywać kolejność wprowadzanych technologii oraz zmian w organizacji przedsiębiorstwa. Ważne jest także ustalenie odpowiedzialnych osób na poszczególnych etapach metamorfozy firmy. Nie wszystko na raz Wiele przedsiębiorstw, zwłaszcza tych mniejszych, chcąc ...
-
Symantec: zabezpieczenia dla urządzeń mobilnych
Firma Symantec zapowiedziała ważną aktualizację swojej strategii zabezpieczania i zarządzania urządzeniami mobilnymi. Strategia firmy Symantec zakłada dostarczanie rozwiązań informatycznych dla przedsiębiorstw, użytkowników indywidualnych i dostawców usług komunikacyjnych, które pozwalają zabezpieczać dowolne urządzenie mobilne oraz zarządzać nim w ...
-
Cyfryzacja w biznesie idzie pełną parą. Dane z małych firm zaskakują
... się obsługa klienta. Po chmurę w tym zakresie sięga 63% badanych przedsiębiorstw. Tuż za nią znalazły się przechowywanie i zarządzanie danymi (62%), rozliczenia i płatności (62 ... się więc kolejno CRM (40,5%), e-commerce (40%), rozwiązania HR (39%), strategia i budowanie planów inwestycyjnych (38%). Coraz bardziej w chmurze Idealnym dowodem na ...
-
Zarządzanie innowacją w przedsiębiorstwie
... szansę na przebicie się ze swoim pomysłem. Zarządzanie innowacją w przedsiębiorstwie jak widać jawi się jako zadanie bardzo kompleksowe. Firmy, których strategia stawia na innowacje, zdecydowanie powinny rozwinąć kompetencję zarządzania innowacją wewnętrznie, tak jak w przypadku każdego innego procesu krytycznego. Przedsiębiorstwa, dla których ...
-
5 sposobów na długotrwały sukces w e-commerce
... wart 32 mld złotych. Jednak według ekspertów z Sociomantic Labs zaledwie 8 proc. polskich przedsiębiorstw wykorzystuje właściwie swój potencjał e-commerce. Jak osiągnąć długookresowy sukces ... wydatki reklamowe – mówi Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs. – Taka strategia przynosi wymierne rezultaty. Badania pokazują, że to właśnie klienci „ ...
-
Marketing etniczny: jakie korzyści płyną z segmentacji klientów?
Gdyby istniała jedna, uniwersalna i skuteczna strategia marketingowa dla każdej firmy, życie przedsiębiorstwa byłoby pewnie mniej skomplikowane. Rzeczywistość jednak wyraźnie daje znać, że gotowych i odpowiednich dla każdego ...
-
Prokliencka kultura organizacji a Customer Experience
... koncepty biznesowe czy plany. Innymi słowy, jeśli np. przedsiębiorstwo nie wypracowało proklienckiej kultury, opartej na szeroko pojętym szacunku wobec konsumenta, strategia CX, wprowadzana przez zarząd i managerów, nie powiedzie się. To kultura organizacji stanowi o normach zachowania, wartościach, jakimi posługują się pracownicy. Dlatego ...
-
Pracownicy a polityka bezpieczeństwa
... powiedział John N. Stewart, dyrektor ds. bezpieczeństwa w Cisco. „Przekonanie pracowników o tym, że strategia bezpieczeństwa nie jest właściwa, czyli brak wiedzy na temat ... ostatecznie zapewnia wyższy poziom bezpieczeństwa danego środowiska.” Badania wykazują, że większość przedsiębiorstw (77%) wdrożyła reguły bezpieczeństwa. Jednak dla tych firm, ...
-
Social media a komunikacja marketingowa
... że narzędzia tego używa konkurencja - twierdzi tak aż 62% przedstawicieli przedsiębiorstw, które wzięły udział w badaniu przeprowadzonym przez firmę doradczą Deloitte. Jego wyniki zostały ... .” – dodaje Daniel Martyniuk, starszy menedżer w dziale konsultingu Deloitte. Strategia obecności firmy w mediach społecznościowych to plan konkretnych działań ...
-
Jak Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna przyciąga biznes?
... działalności na naszych terenach napawa optymizmem i burzy mit stref ekonomicznych, jako terenów dobrych wyłącznie dla dużych przedsiębiorstw z zagranicznym kapitałem. Cieszymy się, że przyjęta przez nas strategia przynosi wymierne efekty. One w biznesie liczą się najbardziej – mówi Piotr Wojaczek, prezes Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej ...
-
Szkodliwe oprogramowanie celuje w przemysł
... ryby. Przykładem tego ostatniego mogą być ataki na przemysł, a dokładnie na infrastrukturą technologiczną przedsiębiorstw z tej branży. Z danych Kaspersky Lab wynika, że od ... zakresie cyberzagrożeń. Zapewnienie ochrony wewnątrz i poza siecią. Odpowiednia strategia bezpieczeństwa zakłada przeznaczenie zasobów na wykrywanie ataków i reagowanie na ...
-
Sektor R&D. W wyścigu o innowacyjność potrzebni są ludzie
... dotacji, można mieć uzasadnione nadzieje. Aż 39 proc. ankietowanych przez Deloitte przedsiębiorstw wskazywało ten właśnie aspekt jako warunek większego zaangażowania w B+R. ... podkreśla Katarzyna Wierzbicka, Executive Manager Life Sciences w Devire. Dobra strategia rekrutacyjna na pozyskanie specjalisty B+R musi więc uwzględniać coś więcej, ...
-
Przemysł 4.0, czyli o opieszałości producentów
... . Obrana przez nie strategia zdaje się przynosić rezultaty. Na przestrzeni pięciu najbliższych lat liderzy przemysłu 4.0 w Azji spodziewają się 17-procentowego wzrostu przychodów wynikających bezpośrednio z technologicznej transformacji. Tymczasem w Ameryce na status cyfrowych championów zasłużyło 11 proc. przedsiębiorstw. W Europie, na Bliskim ...
-
Przemysł 4.0: 4 czynniki hamujące cyfrową rewolucję
... myślą o innowacyjności. Powodem są przeszkody pojawiające się w takich obszarach jak strategia, łańcuch dostaw, talenty i inwestycje. Tego rodzaju problemy mogą wystąpić również ... i kosztów, to liderzy nie przekładają ich na wyższe zyski przedsiębiorstw. Jednocześnie przyznają, że choć więcej inwestują w technologie, to mniejsze środki przeznaczą ...
-
Największe firmy budowlane na świecie. Jak sobie radzą?
... giełdową, umiędzynarodowienie czy rentowność. Jego lektura dowodzi, że łączne przychody badanych przedsiębiorstw zanotowały wzrost na poziomie 10 proc. Wiodący gracze ... która poza granicami rodzimego kraju generuje aż 86 proc. całkowitych przychodów. Strategia dywersyfikacji usługowej jest natomiast częściej obierana w USA i w Azji. Średnio ...
-
Nowe technologie. 6 trendów na 2020 rok
... Data Management Report” na rok 2019, prawie jedna trzecia (29%) przedsiębiorstw stosuje obecnie mechanizmy ciągłego tworzenia kopii zapasowych i replikowania aplikacji ... w wielu ośrodkach. Rozwiązań sterowanych programowo, takich jak IaC czy strategia projektowania bezpośrednio dla środowiska chmury, uwzględniająca usługi i infrastrukturę oferowane ...
-
Eksporterzy w czasach wojny: czego się spodziewają?
... przyniesie im jeszcze więcej możliwości niż 2021: ogółem 94% przedsiębiorstw spodziewało się wzrostu obrotów w eksporcie, przy czym najbardziej optymistyczne były firmy ... oczekuje teraz, że po wybuchu wojny terminy płatności ulegną wydłużeniu. Strategia międzynarodowa: eksporterzy wspierają lokalną produkcję i samofinansowanie Przy wszystkich obawach ...
-
Sztuczna inteligencja nie dla polskich firm? Tylko 6% deklaruje gotowość na AI
... implementację nowej technologii - w pełni na to przygotowanych jest zaledwie 6% przebadanych przedsiębiorstw. Kluczowe wnioski 97 proc. organizacji na świecie stwierdziło, że ... . Poniżej niektóre z pozostałych, głównych wniosków z badania, w sześciu kluczowych obszarach: STRATEGIA: to pierwszy krok i jak pokazuje badanie, organizacje są ...
-
CRM dla dużych i małych
... CRM dla firm działających w układzie B2B, a zupełnie inaczej dla przedsiębiorstw funkcjonujących w relacji B2C. Jeszcze inaczej wygląda CRM w firmach ... jasno sprecyzowana wizja i misja firmy, obrót, struktura organizacyjna, płynność finansowa, strategia inwestycyjna. Oprócz pozycji dostawcy, z punktu widzenia przyszłego użytkownika systemu, ...
Tematy: -
Wdrożenie a ryzyko awarii
... wynika, że 64% przedsiębiorstw podczas wdrażania nowej aplikacji nie przeprowadza ilościowej oceny ryzyka jej awarii. Oznacza to, ... części aplikacji mających mniejsze znaczenie, których usterka może być łatwiej zaakceptowana. Taka strategia jest korzystniejsza niż podejście nieukierunkowane, polegające na stwierdzeniu, iż pewna liczba usterek musi ...
-
Wizerunek firmy a budowanie przewagi konkurencyjnej
... wśród spółek giełdowych badania wykazały znaczący wpływ tożsamości na wyniki przedsiębiorstw. W firmach, w których tożsamość była profesjonalnie ukształtowana w stosunku do ... najważniejszym dla tożsamości firmy elementem są materiały prezentujące wizję i misje firmy, strategia i zapis idealnej tożsamości, do osiągnięcia, której firma swoimi ...
-
Ranking najcenniejszych marek 2008
... rozwój przedsiębiorstw. Akcje firm będących właścicielami marek zaklasyfikowanych do rankingu BrandZ Top 100 uplasowały się znacznie powyżej średniej w porównaniu z akcjami przedsiębiorstw z ... co potwierdza nasze przekonanie, że trwałe wsparcie marketingowe to właściwa strategia, szczególnie w zetknięciu z niełatwą sytuacją na rynku”. BrandZ to ...
-
Personal branding: kreowanie wizerunku firmy
... Relation pozostawia wciąż wiele do życzenia. Wiele spośród średnich i małych przedsiębiorstw niejednokrotnie nie posiada działu, który byłby odpowiedzialny za budowanie prezencji ... kluczem do sukcesu jest również innowacyjność oraz umiejętnie opracowana strategia, która jest fundamentem zaistnienia na rynku. To dzięki konsekwentnie przemyślanej ...
-
Branża TSL a systemy informatyczne
... iż wielkość zatrudnienia w polskim sektorze TSL osiągnęła obecnie poziom rzędu 730 tysięcy, zaś 50 największych przedsiębiorstw branży TSL to ok. 280 tysięcy pracujących. W okresie 2006-2010 najgorszym dla wydatków branży ... większego znaczenia. Tyle tylko że wielomodalność transportu powinna być obecnie traktowana jako niezmienna strategia inwestorów ...