-
Strategia marketingowo-rynkowa
... organizacji. Dobra strategia v. brak strategii Firma strategicznie poukładana to taka, która gna do przodu i potrafi umiejętnie dostosowywać się potrzeb rynkowych dzięki doskonałej synergii wewnętrznej, a zarazem konsolidacji pracowników wokół jej celów. Doświadczenie skłania do refleksji, że sporo krajowych przedsiębiorstw, zwłaszcza w sektorze ...
-
Local SEO - strategia dla lokalnych przedsiębiorców
... , wysokie miejsce w wyszukiwarce na frazy związane z ofertą firmy, ma jeszcze większe znaczenie dla powodzenia biznesu w przypadku lokalnych, niż krajowych przedsiębiorstw. Strategia Local SEO – istota rzeczy Zdecydowana większość klientów regionalnych firm pochodzi z ich najbliższego otoczenia, dlatego wszelkie działania promocyjne powinny być ...
-
Sektor MSP w Polsce a strategia rynkowa
... niepowodzenia. Tylko 1/4 przedsiębiorstw przygotowuje się do oszacowania dalszych wzrostów sprzedaży poprzez badania rynkowe, badania satysfakcji klientów oraz uwzględniając dynamikę zmian na rynku i u najbliższej konkurencji. W 56% firm strategia komunikacji jest zintegrowana z obszarem sprzedaży. 47% przedsiębiorstw wiedzę o klientach, zmianach ...
-
Strategia marketingowa sposobem na pokonanie kryzysu w firmie
... do sytuacji kryzysowej pozwoli firmie szybko zareagować, a zastosowane narzędzia wzmocnią wizerunek przedsiębiorstwa na rynku. Jak pisze Wojciech Budzyński w „Public relations strategia i nowe techniki kreowania wizerunku”, udaje się to jednak tylko 15% firm, gdyż większość w ogóle nie tworzy scenariuszy antykryzysowych. Przeprowadzanie cyklicznie ...
-
Europejskie firmy a strategia bezpieczeństwa IT
... średnich przedsiębiorstw we Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, ... przedsiębiorstw (16 proc.) albo nie ma strategii bezpieczeństwa albo nie rozważało jej aktualizacji przez więcej niż trzy lata. 60 proc. firm przeprowadziło ponownie pełną ocenę strategii bezpieczeństwa w ciągu ostatnich 12 miesięcy. 88 proc. ankietowanych uznaje, że ich strategia ...
-
Zarządzanie informacją: istotna strategia
... poufne informacje będą niepotrzebnie narażone na ryzyko. „Mimo, że standardy dotyczące zarządzania są coraz wyższe, okazuje się, że w dyskusji o prowadzeniu przedsiębiorstw, któremu poświęca się obecnie wiele uwagi, zarządzanie informacjami pozostaje poza obszarem zainteresowania” – powiedział Frank Hauck, wiceprezes EMC ds. globalnej sprzedaży ...
-
Strategia na pandemię? Firmy tną wynagrodzenia i etaty
... (33 proc.). 22 proc. badanych przedsiębiorstw ma środki finansowe na maksymalnie kwartał, są to głównie reprezentanci sektora handlowego. Wśród firm niemających zapasów finansowych przeważają mikroprzedsiębiorstwa (26 proc.). Na koniec marca 2020 r. ponad połowa (57 proc.) przebadanych przedsiębiorstw odnotowała spadek przychodów w stosunku do ...
-
Menedżerowie: kryzys a strategia firmy
... jest cięcie kosztów - poinformowała grupa BPI. W badaniach, przeprowadzonych na zlecenie grupy BPI przez BVA w grudniu 2008, Polacy pytani o plany własnych przedsiębiorstw mówią, że nie planują zamrażać płac, wstrzymywać inwestycji, a nawet przestać przyjmować nowych pracowników. Mało kto oczekuje też konfliktu społecznego. Tylko ...
-
Skuteczna strategia marketingowa
Skuteczna strategia marketingowa musi opowiadać historię marki. Pozwala to marce jednoznacznie określić się na rynku poprzez spozycjonowanie adekwatne do potrzeb konsumentów i przy tym na tyle wartościowe, by wyróżniać ją na tle konkurencji. Zdecydowana większość średnich przedsiębiorstw, które mimo kryzysu nadal całkiem nieźle ...
-
Strategia CSR wciąż mało znana firmom
... przedsiębiorstw deklaruje zaangażowanie ich firm w działania filantropijne. Jednak, mimo powszechnej ... konkurencji, prawa pracowników, prawa człowieka, otoczenie społeczne i środowisko naturalne. Teoretycznie CSR to strategia prowadzenia biznesu oparta na zasadzie "win-win" (czyli "wygrany-wygrany"), bo prowadząc biznes odpowiedzialnie zyskuje ...
-
Grupa kapitałowa: strategia podatkowa dla firm
... obrębie danego systemu podatkowego rozwiązania prawne w celu optymalizacji zobowiązania podatkowego i zwiększenia płynności finansowej. Rozwiązania te noszą nazwę strategii podatkowych. Strategia zwykłej grupy kapitałowej polega na tym, że kilka niezależnych pod względem prawnych spółek współpracuje ze sobą poprzez wyrównanie strat i zysków w ...
-
Cloud computing: sama strategia chmurowa już nie wystarcza
... nowa grupa „mistrzów chmury”. Ta jeszcze niewielka, ale myśląca przyszłościowo rzesza przedsiębiorstw osiągnęła już dojrzałość chmurową (70% ich aplikacji działa w chmurze) i może ... na drodze do jej wdrożenia. Jednak jedna piąta twierdzi, że ich strategia chmurowa wciąż jeszcze jest w trakcie tworzenia. Cloud computing to nie jedyna technologia, ...
-
Strategia marketingowa - najważniejsze elementy
... błędnie utożsamia strategię marketingową z planem marketingowym. Czym zatem jest strategia? Jakie obszary obejmuje? Poniżej przedstawiamy najważniejsze elementy strategii marketingowej. ... firmy, które sprzedają produkty powszechnie potrzebne. Dlatego większość przedsiębiorstw kieruje swoje działania do kilku różnych odbiorców lub koncentruje ...
-
Zarządzanie zasobami ludzkimi a strategia firmy
... temu zarządzanie ludźmi przyczynia się do zwiększania zysków z prowadzonej działalności. Strategia personalna a strategia ogólna firmy W latach siedemdziesiątych XX wieku termin „strategia” został wprowadzony do działalności gospodarczej i teorii przedsiębiorstw w rezultacie burzliwych zmian w ich otoczeniu. Pojawiły się publikacje poświęcone ...
-
Wszystkie tajemnice ratingów przedsiębiorstw
... , ocen dotyczących zdolności kredytowej osób prawnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw, a także ocen dotyczących dużych kredytobiorców niemających ratingu. Komitet Bazylejski ... wystąpić tylko wówczas, gdy w przedsiębiorstwie będzie realizowana skuteczna strategia zarządzania ryzykiem. W praktyce znanych jest wiele strategii zarządzania ryzykiem ...
-
Lewiatan: sektor małych i średnich przedsiębiorstw 2007
... 2007 r. aż 64,2% przebadanych firm finansowało swoją działalność w całości środkami własnymi. Konkurencja i strategia Cena ciągle jest najważniejszym czynnikiem, na którym ... przedsiębiorstw prywatnych, czyli firm będących własnością osób fizycznych lub spółek z większościowym udziałem kapitału prywatnego, w tym także sprywatyzowanych przedsiębiorstw ...
-
Strategia rozwoju firmy skoncentrowana wokół IT
... dla 47 procent respondentów priorytetowe znaczenie ma tworzenie kopii zapasowych i odtwarzanie danych. Wyniki te pokazują, jak ważne dla nowoczesnych polskich przedsiębiorstw stają się poufność, bezpieczeństwo i ochrona danych. Chmura wypiera tradycyjną architekturę IT Ponad 1/3 respondentów uważa, że w ciągu najbliższym trzech lat ...
-
Nowa strategia dla Polski
... względu na uzyskane rezultaty. Trudno przecenić rolę prywatnej inicjatywy, gdyż to właśnie sektor MSP jest w Europie najważniejszą grupą przedsiębiorstw. Najskuteczniejszą metodą wspierania rozwoju przedsiębiorczości są zawsze konkretne rozwiązania. Fundusz dotacji inwestycyjnych został wykorzystany najszybciej z prostego powodu – przedsiębiorcy ...
Tematy: -
Strategia Rozwoju Kraju: ocena 2007 r.
... poddano 62 przedsiębiorstwa: skomercjalizowano 32 przedsiębiorstwa państwowe, wyrażono zgodę na prywatyzację bezpośrednią 20 podmiotów oraz nie sprzeciwiono się likwidacji 10 przedsiębiorstw. Jeśli chodzi o programy infrastrukturalne, to umożliwiły one zwiększenie nakładów na budowę i przebudowę autostrad oraz budowę dróg ekspresowych oraz obwodnic ...
-
Jaką strategię innowacji zastosować?
... dokonywane przed przedsiębiorstwo na zlecenie innych przedsiębiorstw dotyczyć mogą całości nowego produktu (według wzorów i prototypów zleceniodawcy) lub jego części. Przedsiębiorstwo nie dysponuje wówczas własnymi, oryginalnymi produktami, nakłady na badania są skromne, ale strategia ta nie jest obciążona ryzykiem niepowodzenia. Przedsiębiorstwo ...
-
Czy CSR zmieni polskie firmy?
... społecznej odpowiedzialności, a 28% przedsiębiorstw posiada osobę dedykowaną w jakiejś mierze do tematu CSR. Interesujące jest, że wiele przedsiębiorstw nie wdrożyło i ... przejść do etapu CSR 2.0, w którym polityka społecznej odpowiedzialności to nic innego jak strategia osiągania przewagi konkurencyjnej na rynku. Świadczy o tym wynikająca z naszych ...
-
Strategie HR a strategie biznesowe firmy
... , jednak kwestia ta pozostaje słabą stroną wielu przedsiębiorstw. Według jednej piątej możliwości rozwoju zawodowego i dostępność szkoleń są niewystarczające z punktu widzenia sukcesu strategii biznesowej przedsiębiorstwa, lub nie ma ich wcale. Tymczasem skuteczna strategia HR powinna wskazywać braki w kompetencjach personelu, a następnie ...
-
Strategie marketingowe: zawężanie marki
... od rosyjskiego holdingu Sibur. Kolejne inwestycje powstają w Meksyku, Brazylii i Rumunii. Taka strategia pozwala nie tylko podnieść rentowność, ale daje możliwość szybkiego reagowania na ... ofert. Zawężanie marki odpowiedzią na kryzys Strategia koncentracji i zawężanie marki jest odpowiedzią na kryzys. Strategia rozszerzania jest bardzo dobra na czas ...
-
Polscy przedsiębiorcy i ich problemy. Nad czym ubolewa biznes?
... wiedzy ze świata nauki do przedsiębiorstw oraz koszty wdrożenia Jednolitego Pliku Kontrolnego. Biurokratyczna mitręga, brak wyraźnych postępów w reformowaniu otoczenia prawno-podatkowego oraz dysonans między zapowiedziami rządu, a realizowanymi działaniami, powodują, że przedsiębiorcy zapytani czy Strategia na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju (tzw ...
-
Relacje inwestorskie: zarządzanie poprzez raportowanie o kapitale intelektualnym
... eń zwrotnych, które uczestniczą w zarządzaniu przedsiębiorstwem w podstawie, w której to mieści się strategia i wynikające z niej cele strategiczne. W zaprezentowanym modelu można wyróz ... odpowiada w pełni na potrzeby rynku w zakresie prawidłowej i racjonalnej wyceny przedsiębiorstw. Niezależnie jednak od tego, jaki standard w przyszłości zostanie ...
-
Migracje ERP 1995-2004
... wymianę, stanowiły zaledwie 10% badanej próby. Analiza badanej próby przedsiębiorstw względem zatrudnienia prowadzi do wniosków podobnych, jak w przypadku przychodów. Małe ... , niewiele tylko ustępującą pierwszej, przyczyną migracji systemów ERP jest strategia IT w przedsiębiorstwie. Następna okazała się potrzeba integracji, której przyznano prawie ...
-
Zarządzanie przedsiębiorstwem: gra do wspólnej bramki
... kierunek rozwoju i rozpoczyna realizację programu zmian bez wcześniejszego upewnienia się, co myślą na ten temat inne wpływowe osoby w firmie. Słowo „strategia” pochodzi z j. greckiego i składa się z dwóch członów stratos i agein. Stratos oznaczało armię, agein – przywództwo. Tak więc strate-gos nazywano kogoś, kto przewodził ...
-
Zarządzanie ryzykiem. Hedging jako tarcza amortyzująca straty
... firmy? Jak stworzyć strategię zarządzania ryzykiem dla małych i średnich przedsiębiorstw? Tym, co wyróżnia świetnych managerów od “tylko” dobrych, jest umiejętność ... rozwiązania na wszystko. Jednak odpowiednio dobrana i na bieżąco weryfikowana strategia zarządzania ryzykiem jest kluczowa w prowadzeniu każdego przedsiębiorstwa. Można wymienić dwa ...
-
Badanie kondycji polskich firm 2006
Pozycja konkurencyjna małych i średnich przedsiębiorstw słabnie - coraz bardziej bazują one na cenie, a w coraz mniejszym stopniu na jakości i innowacyjności produktów i usług oraz jakości obsługi klienta. Strategia cenowa wymaga obniżania kosztów i - w efekcie - prowadzi do zmniejszenia dochodów. Tym samym słabną zdolności akumulacyjne i kredytowe ...
-
Identyfikacja Wizualna Firmy
... , kolorystyka architektoniczna czy wygląd strony internetowej, daje klientom poczucie, że również oni będą traktowani w sposób, na który zasługują. Dokładnie zaplanowana strategia wizualizacji firmy nie tylko zapewnia zaufanie klientów, ale również pomaga w tworzeniu więzi partnerskich i biznesowych. Obrazy graficzne doskonale pomagają w budowaniu ...
-
Branżo e-commerce: quo vadis?
... , polecali go innym, a nawet promowali. W tym niestety nie pomogą już żadne unijne przepisy. Pomóc może właściwa strategia marketingowa zorientowana na klienta i otwarta na komunikację z nim. ― To strategia obliczona na wiele miesięcy, a nawet lat ― przekonuje Katarzyna Maciaszczyk-Sobolewska z Opineo.pl i dodaje: ― Ci najbardziej wytrwali ...
-
5 sposobów na skuteczniejszą strategię marketingową
... mogą być wszystkie z nich lub każdy z osobna. Co zrobić, aby strategia marketingowa przyniosła zamierzone efekty? Oto 5 decyzji, które powinny przełożyć się na ... , by dzięki synergii tworzyć dobrze działający mechanizm. Strategia marketingowa - Ja sam! Ja sam! Na pewno? Ponad 50% polskich przedsiębiorstw ma sformułowaną strategię marketingową. Nie ...
-
Ransomware to biznes. Jak się chronić?
... 10-krotnie. Jest to obecnie główne zagrożenie dla bezpieczeństwa IT wielu przedsiębiorstw. Skutki ataków są odczuwalne nie tylko przez bezpośrednio zaatakowane firmy ... działalność stanie się droższa i zmusi ich do zmiany sposobu działania. Przyjęta strategia przynosi efekty. W 2021 r. postawiono w stan oskarżenia twórcę TrickBota oraz przejęto kody ...
-
Dekarbonizacja transportu drogowego - cele unijne trudne do realizacji
... 30% w porównaniu z 2019 r. Unijne plany dekarbonizacji przewozów drogowych są jednak znacznie ambitniejsze. Strategia na rzecz zrównoważonej i inteligentnej mobilności zakłada, że do 2030 r. w ... nie powinna się ona opierać na logice karnego opodatkowania przedsiębiorstw, które nie będą w stanie inwestować odpowiednio dużo w narzuconym tempie. ...
-
Parki przemysłowe i technologiczne
... innowacje, bez wsparcia w obszarze promocji, nie odniosą sukcesu. Odpowiednia strategia marketingowa pozwala na dotarcie do konsumentów, a następnie powiększenie rynku ... przedsiębiorstw zebranych w ramach tzw. inkubatorów przedsiębiorczości. Głównym obszarem działania tego typu organizacji jest wspomaganie start-upów oraz młodych przedsiębiorstw z ...