-
Co będzie kształtować customer experience w 2030 roku?
... przedsiębiorstw uważa, że obecnie klienci czują się niepewnie podczas interakcji z technologią w sklepach. Jednocześnie, tylko 35% konsumentόw wyraża taką niepewność. Ta rόżnica w odczuciach przedsiębiorstw ... swoje modele operacyjne, aby działać szybko. Konieczne będą: holistyczna strategia odnośnie danych, ktόre mogą być personalizowane na większą ...
-
Rada nadzorcza w obliczu pandemii. Jakie realia i wyzwania?
... że wśród priorytetów rad nadzorczych w czasie pandemii, znalazło się zarządzanie ryzykiem, strategia, a także polityka informacyjna i komunikacja z inwestorami. Zdaniem 59 proc. ... niż 250 pracowników (50 proc.). W badaniu wzięli również udział reprezentanci przedsiębiorstw zatrudniających mniej niż 50 osób (28 proc.) i zatrudniających od 51 do 250 ...
-
Dlaczego inwestorzy patrzą na Kraków?
... sobie region Europy Środkowo-Wschodniej, a w szczególności Polskę. Strategia rozwoju miasta sprzyja aranżowaniu współpracy najszerszego spektrum podmiotów, instytucji ... regionu w Polsce z wydatkami B+R powyżej 2% PKB. Bez dalszego rozwoju sektora przedsiębiorstw aktualny potencjał Krakowa i regionu może nie zostać wykorzystany w pełni, szczególnie ...
-
Powtarzające się ataki ransomware. Jakie są czynniki ryzyka?
... ransomware trzy lub więcej razy, zapłaciło cyberprzestępcom okup. Zrobiło tak 34% przedsiębiorstw zaatakowanych dwukrotnie i 31% takich, które zmierzyły się z ransomware tylko raz. ... mogli łatwo znaleźć drogi do firmowych systemów. Co ważne, każda poważna strategia ochrony przed ransomware powinna zacząć się od myślenia o tworzeniu kopii zapasowych i ...
-
Od miedzianych monet po sztuczną inteligencję. Jak zmieniały się programy lojalnościowe?
... jako rentowna strategia Firmy szybko zdały sobie sprawę z ekonomicznego znaczenia lojalności klientów. Długoterminowe relacje z konsumentami są korzystne finansowo. Korzyści dla konsumentów i marek Programy lojalnościowe oferują liczne korzyści dla konsumentów, stanowią jednak również strategiczne narzędzia dla przedsiębiorstw. Analiza uczestnictwa ...
-
Rynek pracy strefy euro, czyli zagadka wysokiego zatrudnienia
... zatrudnieniu w) sektorach handlu detalicznego i produkcji. W okresach wysokiej rentowności przedsiębiorstw, gromadzenie siły roboczej było racjonalną strategią dla firm, zwłaszcza gdy koszty zwolnień, ponownego zatrudniania i szkoleń przewyższały koszty utrzymania pracowników. Strategia ta może być jednak mniej atrakcyjna w przyszłości, gdy warunki ...
-
Zarządzanie tożsamością firmy
... obcowania z różnymi instytucjami. Jest to częsty problem przedsiębiorstw nie doceniających tożsamości jako narzędzia marketingu i zarządzania. Najgorzej jednak bywa, gdy tożsamość jest sprzeczna wewnętrznie, a elementy składające się na pełne postrzeganie firmy – strategia, filozofia, misja, wizja, artefakty, identyfikacja wizualna, komunikacja ...
-
Pracuj na Ukrainie
... dla polskich klientów firmy. - Liczba polskich przedsiębiorstw na Ukrainie systematycznie się zwiększa, dlatego specjalnie dla nich zostanie przygotowana oferta, która ułatwi im dostęp do najlepszych kandydatów na tym rynku pracy – dodaje Marcin Pietras. Nowa strategia Grupy Pracuj zakłada również rozbudowę polskich serwisów ...
-
Podatki w małych i średnich firmach
... się sztabem ekspertów z zakresu prawa, podatków, księgowości i dziedzin pokrewnych. Strategia podatkowa realizowana od lat przez Ministerstwo Finansów pozwala tylko w ... budżetowe z tego tytułu. Kolejny istotny czynnik ograniczający rozwój sektora małych i średnich przedsiębiorstw to koszty pracy, jedne z najwyższych w Europie. Wysokie narzuty na ...
-
Współpraca franczyzowa: jak zacząć?
... rzetelnej drużyny zarządzającej w każdym przedsiębiorstwie, znajduje zastosowanie w przypadku przedsiębiorstw działających w ramach franczyzy. Marka: Nabycie ugruntowanej ... twojego przedsiębiorstwa działającego w ramach franczyzy zależy tylko i wyłącznie od ciebie. Strategia wyjścia: Jak każdy mądry inwestor, wchodząc w dany interes będziesz chciał ...
-
Wyniki finansowe SKOK-ów I-VI 2008
... finansowe SKOK najskuteczniej zmniejsza – konsekwentnie realizowana od wielu lat – strategia wzmocnienia potencjału kapitałowego kas, nie tylko w drodze konsolidacji ich ... , lecz niższym o 20-30 pkt proc. w porównaniu z przeciętną płynnością przedsiębiorstw sektora niefinansowego. Nie jest to bynajmniej sygnałem zagrożenia wypłacalności kas, ale ...
-
Technologie mobilne: giganci IT w opałach
... , aby zwiększyć marżę i być konkurencyjnym wobec takich spółek jak LG, której strategia niskich cen telefonów komórkowych jest najlepszym sposobem na recesję. Nawet Nokia ... produktami Apple. “Rok 2009 będzie bardzo trudnym rokiem dla wielu przedsiębiorstw w branży technologii mobilnych i bezprzewodowych. Stwierdzenie, że pod koniec 2009 r. rynek ...
-
Zadowolenie Polaków z pracy 2009
... wizerunek firmy jako dobrego pracodawcy, w szczególności w zakresie relacji z obecnymi pracownikami, to strategia nie tylko na czas hossy gospodarczej. Dzięki takim działaniom, gdy kryzys ... W badaniu uczestniczyło 3 683 pracowników małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Wyniki analizowano z wykorzystaniem wagi analitycznej skonstruowanej w oparciu ...
-
Zarządzanie wizerunkiem firmy w Internecie
... , jaki ma internet, posiadanie i stosowanie strategii zarządzania reputacją, która uwzględniałaby istnienie tego medium, jest dla przedsiębiorstw zarówno dużych, jak i małych czymś koniecznym. Strategia powinna uwzględniać takie elementy, jak monitorowanie reputacji firmy w sieci, stosowanie komunikacji online i oline w odpowiedniej proporcji ...
-
Reklama tradycyjna a marketing internetowy
... supermarketów, lub hity filmowe, pokazywane w niemal każdym kinie w kraju. Jednak strategia, która doskonale sprawdza się w przypadku firmy Procter & Gamble, wytwórni ... techniki interruption marketingu. Reklama polegała na „działaniach kreatywnych”. Niestety, wiele przedsiębiorstw, które rozwinęły się przy wykorzystaniu tych tradycyjnych sposobów, ...
-
Budowanie marki: jakich błędów unikać?
... Tymczasem, jak wynika z badania silnych i słabych stron polskich przedsiębiorstw w budowaniu wysokiej dochodowości poprzez zdolność do zarządzania doświadczeniem klientów, ... Training. Innymi słowy, szkolenie, które zostało zaprojektowane tak, aby generatory wartości, strategia pozycjonowania firmy oraz obietnica marki mogły stać się w sposób w pełni ...
-
Działania ekologiczne firm strategią przyszłości
... zaufanie klientów i – tym samym – unikalność produktów firmy na rynku. Ekologia: przejściowa moda czy strategia przyszłości? Podejmując wyzwanie wdrożenia ekologicznych rozwiązań w firmie należy pamiętać, że „zielona” działalność ... top managamentu. To istotne, gdyż wszystko wskazuje na to, że ekologia będzie wizytówką przedsiębiorstw przyszłości. ...
-
Flota samochodowa: CFM w Polsce II kw. 2010
... od zarządzania flotą odeszło z różnych powodów w badanym okresie ok. 500 przedsiębiorstw. W rezultacie na koniec czerwca do 13,4 tys. zmniejszyła się liczba klientów, ... . samochodów i był jednym z liderów, obecnie przechodzi fazę przemian. Jaka będzie nowa strategia zarządu spółki, czy firma w ogóle powalczy jeszcze o segment CFM, a jeśli tak, to ...
-
Europa Środkowa: najlepsze spółki 2010
... właściwe kroki w celu złagodzenia skutków recesji. Silne przywództwo i jasna strategia w zakresie tego, jak należy przewodzić organizacji są szczególnie istotne w miarę, ... w rankingu Fast 50 – jest w nim 11 polskich spółek. Większość przedsiębiorstw obecnych w zestawieniu posiada centrale w Budapeszcie (10 firm) oraz w Pradze (7). Spośród 11 firm ...
-
Przetwarzanie w chmurze coraz popularniejsze
... rosnącej mobilności i coraz większego rozproszenia pracowników. Z raportu wynika, że informatycy z przedsiębiorstw prowadzących działalność na skalę globalną tworzą nowe ... (19%) oraz obniżenie kosztów zasilania i chłodzenia (17%). Główna strategia centrów przetwarzania danych: Za najważniejszą strategię technologiczną, którą zamierzają zrealizować ...
-
Bezrobocie w UE spada a młodzi bez pracy
... być bliżej klienta i bardziej doświadczonej kadry. Taka strategia działania firm wymaga pracowników, którzy mają nie tylko wiedzę, ale także doświadczenie. Ze wspólnych badań PKPP Lewiatan i Deloitte przeprowadzonych w 2010 r. na losowej próbie 400 dużych przedsiębiorstw wynika wyraźnie, że kluczem do sukcesu firmy jest ...
-
Zagrożenia bezpieczeństwa IT
... bezpieczeństwa IT, a w przypadku niemal 1/3 przedsiębiorstw doszło do utraty informacji biznesowych. „Taka postawa firm jest zaskakująca, tym bardziej gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że prawie połowa wszystkich organizacji postrzega cyberataki jako jedno z trzech największych zagrożeń – strategia IT zajmuje wyższą pozycję niż finansowa ...
-
Gdzie po wsparcie finansowe na B+R?
... jednak, nadal istnieją instrumenty wsparcia na inwestycje w B+R w sektorze przedsiębiorstw, dla których planowane są nabory wniosków, w szczególności w ramach ... do silniejszego powiązania polityki spójności ze Strategią „Europa 2020”. Strategia zakłada m.in.: poprawę warunków prowadzenia działalności badawczo-rozwojowej, w tym alokację 3% ...
-
Technologie cyfrowe a działalność dużych firm
... ale także nad jej istotą.” Badanie wyróżnia 4 poziomy dojrzałości cyfrowej przedsiębiorstw: Digital Beginners: Te firmy w bardzo małym stopniu wykorzystują zaawansowane możliwości cyfrowe ... korzyść, ale nie wszystkie. Są zmotywowane do prowadzenia cyfryzacji, ale ich strategia cyfrowej transformacji nie opiera się na realnej wiedzy jak postępować. ...
-
Decyzje inwestycyjne a odpowiedzialny biznes
... pierwszym tego typu indeksem w naszym regionie Europy. Firma Deloitte jest partnerem merytorycznym partnerem merytorycznym projektu, odpowiada także za weryfikację przedsiębiorstw aspirujących do wejścia w skład Indeksu. Informacje o badaniu Firma doradcza Deloitte i GPW przeprowadziły badanie „Decyzje inwestycyjne a odpowiedzialny biznes” po raz ...
-
Polska i świat: prognozy 2013-2014
... bowiem także inne wskaźniki, takie jak – w relacji na mieszkańca – rynkowa wartość przedsiębiorstw, zasoby mieszkaniowe, wartość infrastruktury, PKB liczone według kursów rynkowych, liczba i ... . To wymuszanie z jednej strony i warunkowa pomoc z drugiej to właściwa strategia, która będzie zapewne kontynuowana w roku 2013. Stąd, mamy największy sukces ...
-
Polska energetyka 2013
... Czynnikami, które w ocenie uczestników sondy równie mocno utrudniają funkcjonowanie przedsiębiorstw energetycznych są także niejasna i zmieniająca się wykładnia przepisów oraz ... roku Brak przejrzystych przepisów, problemy z dialogiem z administracją publiczną i zmienna strategia wpływa na pesymistyczne oceny przyszłości energetyki w Polsce. Prawie 65 ...
-
Gender manstreaming i zarządzanie różnorodnością
Definicyjnie zarządzanie różnorodnością to strategia biznesowa skierowana na świadome wykorzystanie zróżnicowanego potencjału wszystkich pracowników w przedsiębiorstwie. Jej podstawą jest takie kształtowanie środowiska pracy, które w otwarty sposób ...
-
Planowanie produkcji - harmonogram
... nową formą sterowania popytu CTO (ang. Configure to Order – konfiguracja na zamówienie). Strategia ta rozwiązała szereg problemów i odpowiednio wdrożona potrafi generować realne korzyści biznesowe. W krajowych realiach jest bardzo dużo przedsiębiorstw, które produkują na zamówienie klienta, wykorzystując strategię MTO (ang. Make to Order ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 25/2014
... mówi Andrzej Sikora, prezes zarządu Instytutu Studiów Energetycznych. Według GUS produkcja sprzedana przedsiębiorstw przemysłowych zwiększyła się w maju br. o 4,4 procent r/r, ale w ujęciu ... - 1,75 proc. od 1 lutego 2014 r. (dotychczas było to 3,5 proc.) i niezmienna strategia inwestycyjna: ok. 40 proc. środków w polskie akcje i ok. 60 proc. ...
-
Start-up: 25 lat wolności
... ale może obejmować nowe rozwiązania w obrębie sprawdzonej kategorii przedsiębiorstw. Znakomitym tego przykładem jest nowe biuro nieruchomości w Krakowie, NowodworskiEstates. ... osób, a w lipcu otwiera swoje pierwsze biuro poza Krakowem – we Wrocławiu. Rozważna strategia, ciężka praca i odrobina szaleństwa okazały się skuteczną metodą. Co dalej? Kiedy ...
-
Dobra konsumpcyjne: rewolucja technologiczna u progu
... informacyjne nie tylko będą miały niebagatelny wpływ na perspektywy rozwoju przedsiębiorstw, ale również dokonają transformacji niemal każdego obszaru ich działalności – ... ich firmie. Na kolejnych miejscach uplasowały się ekspansja międzynarodowa (28%) oraz strategia cyfrowa (28%), dla 45% badanych priorytetem będzie zwiększenie szybkości i sprawności ...
-
Branża motoryzacyjna: najważniejsze trendy 2015
... w dziale audytu, członek zespołu doradców dla branży motoryzacyjnej w KPMG w Polsce. Strategia na przyszłość Koncentracja na podstawach biznesu, a nie radykalnych innowacjach ... . Wywiady przeprowadzono w lipcu i sierpniu 2014 roku. Wśród przebadanych przedsiębiorstw 37% pochodziło z regionu Europy, 26% z Ameryki Północnej i Południowej, a 35% z Azji ...
-
Ile kosztuje reklama online w branży budowlanej?
... 260 tys. wyświetleń reklam miesięcznie. - Warto nadmienić, że przyjęta strategia w sieci wyszukiwania nie wyczerpała potencjału reklamowego dla słów kluczowych. Do ... w wysokości 2 500 zł netto. To spora kwota, mogąca dla wielu przedsiębiorstw stanowić punkt zaporowy, uniemożliwiający inwestycję w tego typu kampanie. Czy można ograniczyć ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 8/2015
... to 22 mld zł). Z tego raportu wynika, że w 2013 r. takiej pomocy udzielono 70 tys. przedsiębiorstw, a w przypadku pomocy de minimis było to 244 tys. firm, przede wszystkim drobnych ... ZAPOWIADA POPRAWĘ WYNIKÓW W 2015 ROKU. POD KONIEC MARCA MOŻE SIĘ POJAWIĆ NOWA STRATEGIA (RENESANS ZNANEJ MARKI SPRZED LAT) Po słabych wynikach w zeszłym roku Próchnik ma ...