-
Kolejne mity nt. programmatic buying obalone
Programmatic buying osłabia sprzedaż bezpośrednią, reklamy tylko odstraszają użytkowników, duża ilość odsłon serwisu podwyższa wartość reklam. To tylko niektóre z najbardziej powszechnych mitów jakie przez lata narosły wokół kwestii automatyzacji zakupu powierzchni reklamowej w sieci. Jakie jednak są realia? 1. Programmatic buying osłabia sprzedaż ...
-
W III kw. 2022 inwestorzy wydali na nieruchomości komercyjne w Polsce 1,4 mld euro
... . Innym ważnym zamknięciem transakcji była finalizacja sprzedaży trzech biurowców – Carbon Tower we Wrocławiu oraz ... strategie na nowe, trudne czasy. Pozytywnym sygnałem na przyszłość w sektorze handlowym jest to, że na stole znów pojawiają się transakcje obejmujące większe obiekty handlowe. W niedalekiej przyszłości spodziewamy się sprzedaży ...
-
Sprzedaż telewizorów spadła w IV kw. 2022 o 20% r/r
... średniej ceny może wynikać bowiem ze struktury sprzedaży modeli o różnej wielkości ekranów lub na przykład ograniczonej dostępności tańszych modeli. Dla branży z pewnością nadchodzą jednak wymagające miesiące, w których producenci i sieci będą musieli na bieżąco dostosowywać swoje strategie do szybko zmieniających się realiów rynkowych ...
-
Parki handlowe w I kw. 2024 wciąż na celowniku inwestorów
... swojego sklepu internetowego. Początek 2024 roku pokazuje stabilizację rynku e-commerce w sprzedaży detalicznej. Rok 2023 był naznaczony pewnymi trudnościami: spadek sprzedaży online w połączeniu z większą liczbą zwrotów produktów doprowadził do ... koszty wdrożenia tych procesów, jak i fakt, że nie wszyscy najemcy galerii handlowych mają strategie ...
-
Zakupy online po sąsiedzku: czy lokalny biznes cieszy się popularnością?
... łączy strategie, narzędzia i doświadczenia klientów w jedną całość. Klient może jednocześnie korzystać z zalet wszystkich form sprzedaży - wygody zakupów online (smartfon, tablet, komputer, etc.) i bezpośredniego kontaktu z produktem w sklepie stacjonarnym. A także oczekiwać spójnych interakcji między poszczególnymi kanałami sprzedaży. – mówi ...
-
Parki handlowe deklasują centra
... 300 m kw.). Według Polskiej Izby Handlu w sierpniu 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w tego typu sklepach była o 4,9% wyższa niż rok wcześniej, chociaż liczba transakcji ... która świat cyfrowy traktuje jako integralną część codziennego życia. Tradycyjne strategie marketingowe w przypadku tej grupy docelowej przestają być skuteczne. Młodzi konsumenci ...
-
10 trendów, które w 2025 roku zmienią polski e-commerce
... rok zapowiada istotne zmiany w e-commerce, które wpłyną zarówno na doświadczenia klientów, jak i strategie sprzedawców. Firmy będą sięgać po zaawansowane technologie i nowe rozwiązania, by usprawniać procesy, integrować różne kanały sprzedaży i docierać do nowych grup odbiorców. Te zmiany zarysowują nowe możliwości dla handlu online ...
Tematy: e-commerce w Polsce, e-commerce, rynek e-commerce, zakupy online, sprzedaż internetowa, handel internetowy, sklepy internetowe, handel transgraniczny, cross-border shopping, influencer marketing, AI, chatboty, automatyzacja, omnichannel, SEO, content marketing, CRM, sprzedaż subskrypcyjna, platforma marketplace, rok 2025 -
Sprzedaż kosmetyków w Polsce rośnie
... rynek wiele nowości i dostosowują swoje strategie do zmieniającego się społeczeństwa. Czołowe firmy miały w 2009 r. po kilkadziesiąt rynkowych debiutów. W tym roku też nie będą oszczędzać na nowościach. Polem walki będą trzy rynkowe nisze z największym potencjałem wzrostu sprzedaży; innowacyjne kosmetyki dla dojrzałych kobiet, kosmetyki ...
-
Rynek farmaceutyczny: Polska wśród liderów wzrostu
... firmy farmaceutyczne weryfikują dotychczasowe strategie. Eksperci IMS Health wskazują na trzy zasady gwarantujące sukces na rynkach wschodzących: Po pierwsze, rozpoznaj i szybko zareaguj na potrzebę zmiany. W 2009 roku 15 największych spółek farmaceutycznych zawdzięczało Chinom zaledwie 0,9% przychodów ze sprzedaży; Brazylii, Rosji i Indiom ...
-
Restrukturyzacja 2010
... uderzył firmy głównie przez spadek wartości sprzedaży, ale sytuacja się poprawia i w 2010 roku spadki sprzedaży stają się coraz mniej istotne. W 2010 roku ... do rozwoju nadmiernie tnąc koszty. Równolegle z konieczną redukcją trzeba planować strategie wzrostu w przyszłości. Kryzys jest najlepszym momentem, aby poznać i wykorzystać słabości konkurentów, ...
-
Nowe cele strategiczne źródłem przewagi konkurencyjnej
... zarobienia 100 milionów dolarów w ciągu pięciu lat: a więc w zmniejszeniu kosztów, zwiększeniu sprzedaży lub zdobyciu nowych klientów. Co więcej, pomysły te musiały się logicznie ... a także wiele przykładów z firm które skutecznie wdrożyły swoje nowe strategie oraz mnóstwo innych znajdziesz w książce „Wdrażanie strategii dla osiągnięcia przewagi ...
-
Oferty pracy są, ale w wybranych branżach
... łączy w sobie cechy analityka finansowego oraz analityka sprzedaży. - Taka osoba jest „buforem” pomiędzy departamentem sprzedaży a finansów. Do jej zadań należy, między ... Większość zaawansowanych działań marketingowych firmy zlecają obecnie agencjom lub adaptują strategie z innych krajów. Z kolei Michał Starościak zauważa, że - Im węższa specjalizacja ...
-
Outsourcing w Polsce 2011-2012
... do Funduszu Neo Investments. Tendencje konsolidacyjne w Polsce odzwierciedlają światowe strategie. Według danych PwC 13% globalnych firm outsourcingowych w swojej strategii ... in. outsourcingu sił sprzedaży. - Jednym z najważniejszych zadań dla sektora energetycznego będzie walka o nowych klientów. Dzięki outsourcingowi sił sprzedaży firmy z tej ...
-
Dotacje unijne na innowacje: jak je pozyskać?
... Europejski (dyrektywy), Komisję Europejską (wytyczne), rządy krajów członkowskich (strategie w wybranych dziedzinach). Tak więc innowator powinien zdobyć rozeznanie w ... czy projekt ten jest możliwy do szerokiej (z punktu widzenia grupy docelowej) sprzedaży lub też udostępniania go innym. Beneficjent wprowadzając swój produkt/usługę na rynek ...
-
Marketing i sprzedaż w sektorze MSP
... do marketingu i sprzedaży w polskich firmach jest dość mocno zróżnicowane. Przede wszystkim dość wyraźnie widać, że skłonność do zatrudniania specjalistów od sprzedaży ... książki „Sztuka rynkologii”. - Warto przypomnieć́, że to kompetencje marketingowe kształtują̨ charakter i strategię sprzedaży. Dlatego np. szef marketingu i sprzedaży małej czy ...
-
Czy ubezpieczenia dogonią bankowość mobilną?
... w innych branżach, oczekują, że różne kanały będą uzupełniać się w procesie sprzedaży i zarządzania polisami. Co więcej, brak możliwości zakupu i/lub obsługi online ... Polacy są gotowi na kanały cyfrowe? Oczekiwania i zachowania konsumentów cyfrowych a skuteczne strategie ubezpieczycieli” powstał na podstawie badań jakościowych oraz ilościowych na ...
-
Black Friday okazał się chwytem marketingowym
... jeżeli chodzi o e-commerce. Aby ich strategie cenowe były bardziej spójne i czytelne dla konsumentów powinni większą wagę przywiązywać do ustrukturyzowania warunków współpracy ze sprzedawcami internetowymi tak, aby odzwierciedlały ofertę wartości dla kupujących w poszczególnych sieciach i kanałach sprzedaży. Jest to szczególnie ważne w tak ...
-
Marketing pod znakiem AI. Poznaj najważniejsze trendy 2017
... cyfrowa przebudowuje działania marketingu. Nowe technologie nie tylko ułatwiają pracę, ale także zmieniają strategie marketingowe i powodują przetasowania organizacyjne. Nowym trendem jest ścisła współpraca z działami sprzedaży i serwisu oraz tworzenie nowych stanowisk odzwierciedlających zmianę ról pracowników marketingu związanych z postawieniem ...
-
Nowa strategia PZU. Wywiad z prezesem Pawłem Surówką
... . Nowa strona PZU to próba nie tylko skonstruowania nowego portalu do sprzedaży produktów, co chęć stworzenia nowej społeczności, gromadzącej klientów grupy, którzy mogliby ... do swojej strategii plany obu banków, Pekao i Alior Banku? Banki ogłosiły swoje strategie i one znalazły się w naszej głównej strategii NOWE PZU. Trzeba też powiedzieć, ...
-
Marnowanie żywności. Problem ekonomiczny czy etyczny?
... ? Marnowanie żywności jest zjawiskiem powszechnym i obserwowanym w cyklu powstawania, dystrybucji, sprzedaży i konsumpcji, choć jego skala na poszczególnych etapach jest różna. ... narażenia towaru na promienie słoneczne. Na szczególną uwagę zasługują strategie sprzedażowe detalistów oraz sezonowość niektórych produktów, co powoduje, że w przypadku ...
-
Skuteczna strategia w handlu bazuje na CX
... , przejawiająca się w postaci emocji, zachowań i decyzji. Sieci handlowe dostrzegają znaczenie pozytywnych doświadczeń konsumenckich w kontekście budowania strategii marki i wpływu na wyniki sprzedaży. Samo zagadnienie jest jednak bardzo złożone. - Nadal nie ma zgodności co do tego, czym tak naprawdę jest doświadczenie konsumenta i co ...
-
Najdroższe ulice handlowe świata 2018
... wielu starań, aby tę sytuację zmienić. Tworzone są obecnie kompleksowe strategie rozwoju wybranych rejonów, doboru najemców i przygotowania lokali, co pozwoli na ... napływowi turystów z Chin kontynentalnych. Coraz lepsze dane dotyczące liczby turystów oraz sprzedaży detalicznej, zwłaszcza w kategorii zegarków i biżuterii, zachęcają marki luksusowe do ...
-
Media społecznościowe znacznie efektywniejsze niż call center
... które można wykorzystać do personalizowania komunikacji – w procesach marketingu, sprzedaży i obsługi po sprzedaży. Profile użytkowników zawierają takie dane jak nazwiska, wiek, lokalizację ... obsługi klienta w social mediach Powyższe dane wskazują, że warto wdrażać strategie działania w mediach społecznościowych pod kątem budowania relacji firmy z ...
-
Jak pandemia wpłynęła na małe i średnie firmy?
... rządowymi, przedsiębiorstwami i innymi organizacjami na całym świecie, tworząc projekty i strategie pomagające małym firmom w rozwoju. W ramach programów City Possible i Recovery Insights udostępnia z dużą częstotliwością lokalne dane dotyczące sprzedaży dziesiątkom instytucji rządowych i samorządowych na całym świecie. *Metodyka Instytut ...
-
Bibby MSP Index: jak pandemia wpłynęła na rozwój firm?
... jedyną, którą mogli realizować. Według danych PwC z lutego br. wartość brutto sprzedaży dóbr online w 2020 r. sięgnęła 83 mld zł, a w 2026 będzie wynosić ... przy tym zachowania konsumentów i dotychczasowe modele pracy. Firmy musiały rewidować swoje strategie i błyskawicznie dostosowywać się do tych nowych wyzwań na wielu polach, jeśli chciały ...
-
Centra handlowe: mały format, innowacje i zrównoważony rozwój
... tzw. „Black Friday” sprawiło, że udział e-commerce w całkowitym wolumenie sprzedaży detalicznej sięgnął w listopadzie 11,4%. Rynek handlowy w 2021 r. charakteryzowała przede wszystkim widoczna ewolucja formatów handlowych w kierunku omnichannel. Nowe strategie największych firm skoncentrowały się na równoległym rozwijaniu kanałów online i offline ...
-
Marketing w małej firmie - in-house czy outsourcing?
... Grand View Research w 2022 roku, globalny rynek outsourcingu procesów biznesowych w dziedzinie sprzedaży i marketingu osiągnął imponującą wartość 28,65 miliarda dolarów. Co więcej, ... działań marketingowych – jest to proces stały. Tak, jak zmieniają się strategie i kampanie, tak na bieżąco kolejne elementy muszą być automatyzowane w procesie. ...
-
Ekrany cyfrowe zmieniają zachowania konsumentów
... świata - In-store Customer Trends - pozwalają zgłębić zrozumienie potrzeb klientów i określić strategie potrzebne do: wydłużenia czasu przebywania klientów w sklepie, zwiększenia ... narzędzi digital signage i kiosków cyfrowych by wejść w interakcję z punktem sprzedaży i poznać pełną ofertę produktową marki wraz opcjami personalizacji. Możliwość ...
-
Fałszywe promocje, czyli jak się chronić przed sztuczkami marketingowymi?
... , nie przyniesie oczekiwanego efektu. Aby zrozumieć tę kwestię, należy spojrzeć na strategie związane z różnymi okazjami zakupowymi, takimi jak Walentynki, Dzień Matki czy Black ... był afekt wokół serii książek o Harrym Potterze. Kilka dni wcześniej ogłaszano start sprzedaży, na przykład o północy. Przed księgarniami formowały się długie kolejki. Ta ...
-
Lojalność partnerów w relacjach biznesowych
... indywidualnych potrzeb. Andrzej Łapeta jest odpowiedzialny za strategie w Firmie Reklamowej KUC. e-mail: a.lapeta@kuc.com.pl LITERATURA: Ken Burnett, "Relacje z kluczowymi klientami", Oficyna Ekonomiczna, 2002 Coker, Del Gaizo, Murray, Edwards, "Organizacje skuteczne w sprzedaży", IFC Press 2003 Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika ...
Tematy: -
Badania rynkowe i marketingowe - paradoksy
... zewnętrznym i budują na podstawie uzyskanych od nich informacji swoje strategie marketingowe. Jednocześnie tylko te firmy skłonne są wydać na badania kwoty rzędu ... , o tyle strefa B2B, czyli business-to-business (relacje między dostawcami, dystrybutorami, punktami sprzedaży, odbiorcami itd.) – jest wciąż mało zagospodarowana. Firmy nie zdają sobie ...
-
Dzienniki telewizyjne V 2009
... oglądalności serwisów informacyjnych dają do myślenia i każą zastanowić się, czy strategie przyjmowane przez poszczególne serwisy są właściwe. Dlaczego? Otóż w maju tylko ... , Maciej Mazur i Paweł Abramowicz. Dziennikarze żartowali sobie z wpadek prezydenta USA, sprzedaży policyjnych polonezów, urzędniczej mody, urodzin Wąchocka, czy obchodów 20. ...
-
Galerie handlowe w Polsce 2009
... przypadkach trudności finansowe spowodowały bankructwa oraz decyzje o sprzedaży lub wycofaniu się z rynku. Z drugiej jednak strony firmy handlowe wdrażały programy naprawcze, renegocjowały z bankami warunki finansowania, poszukiwały inwestorów strategicznych, modyfikowały strategie rozwoju i koncepty handlowe. Wiele takich działań przyniosło ...
-
Budowanie marki: jakich błędów unikać?
... on na zwróceniu się do jednego z wiceprezesów, np. ds. marketingu i sprzedaży, HR czy obsługi klientów, aby "załatwił sprawę". Tymczasem, jak powiedział ... dysponujesz takimi menedżerami, zanim zaczniesz pracować nad siłą marki i wdrażać opracowane strategie jej pozycjonowania - wyślij swych kierowników na szkolenia kształtujące cechy przywódcze, a jak ...
-
Ocena finansów firmy: teoria trzech soczewek
... związanych z takimi kategoriami jak zysk, strata, przychody ze sprzedaży, koszty sprzedaży, stopa zwrotu z kapitału, stopa zysku. Teoretyczny aspekt wynika ... branży, potencjału innowacyjnego w firmie. W praktyce wyróżnia się trzy podstawowe strategie finansowania majątku: dynamiczną, konserwatywną, umiarkowaną. Dynamiczna strategia finansowa, ...