-
Polskie firmy a marketing w wyszukiwarkach
... Starlink – pochwalić się może jedynie reklama kinowa. Przychody z niej i z internetu właśnie w ciągu roku zanotowały przeszło dwudziestoprocentowy wzrost. Telewizja odbija dopiero od dna, radio zyskuje jedynie symbolicznie, a outdoor i prasa nadal są mocno pod kreską. Dynamiczna Polska online. Europejscy przodownicy Polska reklama internetowa ...
-
Media a polska prezydencja w UE
... (13 734), a zdecydowanie mniej w stacjach radiowych i telewizyjnych (4142). Najmniejszą aktywnością wykazali się dziennikarze prasowi, publikując tylko 1697 tekstów. Radio i telewizja wyemitowały podobną liczbę materiałów, natomiast pod względem czasu wyraźną przewagę wykazały stacje tv – ich udział w całości przekazu audiowizualnego wyniósł ponad ...
-
Samorządy lokalne a komunikacja z obywatelami 2012
... regularnego czytania tablic i z tego powodu informacje docierały do nich za późno. Rzadziej wykorzystywano tradycyjne media, takie jak prasa, plakaty, radio, czy telewizja. Gmina przyśle SMS Badanie pokazało, iż w gminach wciąż wyzwaniem jest dostosowanie narzędzi komunikacji do potrzeb tworzącego się społeczeństwa informacyjnego. Komunikacja ...
-
Edukacja finansowa: to influencerzy nauczają pokolenie Z?
... do takich informacji. Trzeba też uważać na tzw. fake newsy, których w internecie pojawia się coraz więcej – dodaje rzeczniczka KRUKa. Prasa, radio i telewizja zamykają podium najpopularniejszych źródeł wiedzy o zarządzaniu domowym budżetem. Co piąty Polak deklaruje, że wiedzy finansowej poszukuje w prasie, tematycznych audycjach radiowych ...
-
Reklama online? Wideo, wideo i jeszcze raz wideo
... stycznia do marca 2024 r. wzrosły inwestycje reklamowe przeznaczone na internet, wideo w tym na telewizję, radio, outdoor oraz kino. Zmalały jedynie nakłady na prasę ... zostało pojęcie wideo, łączące w sobie dotychczasowe dane telewizyjne (pod pojęciem telewizja linearna) oraz dane wideo online dotychczas wliczane w przychodach internetowych. Z analiz ...
-
Rynek reklamy warty blisko 9 mld zł
... spadku odpowiadają zmniejszone inwestycje w kategorii reklam społecznych. KANAŁY KOMUNIKACJI W pierwszych trzech kwartałach 2024 r. wzrosły inwestycje reklamowe w wideo (telewizja i wideo online), internet, radio, reklamę zewnętrzną oraz kino. Zmalały natomiast nakłady na prasę. Najszybszy, dwucyfrowy wzrost odnotowany został w przypadku reklamy ...
-
Podróże i turystyka tną wydatki na reklamę
... miejscu uplasowała się telewizja z udziałem na poziomie 24%. Na drugiej pozycji znalazł się internet – 20%, a na trzeciej radio – 16%. W porównaniu rok do roku największy spadek udziału zanotowały: telewizja – 8 punktów procentowych i OOH – 6 punktów procentowych, a największy wzrost: kina – 9 punktów procentowych i radio – 5 punktów procentowych ...
-
Reklamy przyspieszają: 2,9% wzrostu po 9. miesiącach br. Są szanse na 3,5%
... reklamowe na internet i kino. Wartość budżetów alokowanych w sieci wzrosła o 220 mln (+9,5%), w kinie natomiast o 6,7 mln (+7,4%). Dzięki świetnemu trzeciemu kwartałowi także radio i reklama zewnętrzna po dziewięciu miesiącach zarobiły na reklamie więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Najważniejsze medium, czyli telewizja, pozostała pod ...
-
Rynek reklamy wart 13 mld zł. Reklama kinowa z dużym wzrostem
... reklam społecznych. KANAŁY KOMUNIKACJI W 2024 r. wzrosły inwestycje reklamowe w wideo, internet, radio, reklamę zewnętrzną oraz kino. Zmalały natomiast nakłady na prasę. ... ,9% rok do roku. Wśród segmentów wideo największy udział w przychodach ma niezmiennie telewizja linearna (70,3%). Inwestycje reklamowe w to medium wzrosły w 2024 r. o 5,9% rok do ...
-
Rynek reklamy w Polsce wart 10 mld zł. Będą spadki?
... wydatki reklamowe na internet i kino. Wartość budżetów alokowanych w sieci wzrosła o 325 mln (+10,1%), zaś w kinie o 11,3 mln zł (+7,5%). Dzięki świetnej drugiej połowie roku, także radio i reklama zewnętrzna po dwunastu miesiącach zarobiły na reklamie więcej niż w 2018 r. Ciągle największe medium w Polsce – telewizja - zanotowała spadek ...
-
Rynek reklamy w Polsce I kw. 2011 r.
... kolejności najsilniejszy 10% wzrost wydatków odnotowało radio, osiągając tym samym wartość 125mln złotych ... % wydatków całej branży reklamowej. II. Media Telewizja Oglądanie telewizji deklarowało w 2010 roku 95,5% wszystkich ... grupie prasy regionalnej oraz miejskiej. Internet Z raportu wynika, że Internet pozostaje medium o najwyższym tempie rozwoju. ...
-
Rynek reklamy przegania polską gospodarkę
... online. W pierwszym półroczu 2024 r. wzrosły inwestycje reklamowe w wideo, internet, radio, reklamę zewnętrzną oraz kino. Zmalały natomiast nakłady na ... ubiegłoroczny o 0,7 p.p. Wśród segmentów wideo największy udział w przychodach ma niezmiennie telewizja linearna (72,7%). Inwestycje reklamowe w to medium wzrosły w pierwszym półroczu 2024 ...
-
Unia Europejska oczami Polaków
... publicznych (21%) oraz internetowe portale społecznościowe (14%). Telewizja jest dla Polaków najpopularniejszym (53%) źródłem informacji nie tylko o europejskich sprawach politycznych, ale również ogólnie o UE i jej instytucjach. Na drugim miejscu pojawia się Internet (28%), a na dalszych radio (15%) i gazety codzienne (13%). Warto zwrócić uwagę ...
-
Pokojowy Marsz Równości w Białymstoku w mediach
... , od 20 lipca do 3 sierpnia w rodzimych mediach pojawiło się 78 921 wzmianek poświęconych Marszowi Równości w Białymstoku, akcji #jestemLGBT i #LGBTtoja. Internet, prasa, radio i telewizja odpowiadały łącznie za 12 066 materiałów, media społecznościowe opublikowały natomiast 66 855 wzmianek. Dotarcie tych informacji mogło osiągnąć poziom nawet ...
-
Rynek reklamy: wzrost o 6,7 proc. i solidne podstawy na przyszłość
... W pierwszym półroczu 2023 r. wzrosły inwestycje reklamowe w internet, telewizję, radio, reklamę zewnętrzną oraz kino. Podobnie jak w ... telewizja i reklama zewnętrzna. Wolumenowo inwestycje telewizyjne wzrosły o niemal 90 mln zł, outdoorowe o blisko 17 mln zł. W prasie łącznie spadek wyniósł ponad 5 mln zł. W pierwszym półroczu 2023 roku internet ...
-
Reklama leków nie trafia w target?
... telewizja nie jest w stanie dostarczyć wiedzy, której często poszukuje konsument, dlatego trzeba dobrać inne kanały przedłużające kontakt z przekazem. Radio – to dobry kanał komunikacji uzupełniający kampanię w telewizji, która buduje zasięg i rozpoznawalność, a radio ...
-
Rynek reklamy w Polsce I-II kw. 2011 r.
... kolejności najsilniejszy 12,0% wzrost wydatków odnotowała telewizja, osiągając tym samym wartość 1,97 mld złotych ... wzrósł o 40%. II. Media Radio Z raportu wynika, że najwięcej reklam radiowych wyemitowano w stacjach ... 1H 2011 liczba reklam w prasie nieco wzrosła. Internet Internet pozostaje medium o najwyższym tempie rozwoju. W I kwartale 2011 roku ...
-
Rynek reklamy w Polsce 2011 r.
... Internet, z inwestycjami 1,23 mld złotych netto. Następne w kolejności były radio (815 mln), reklama zewnętrzna (461 mln) oraz kino (92 mln zł). Większe wydatki niż w 2010 roku, w 2011 odnotowano w radio ... przypadku outdooru był to spadek sięgający aż osiemnastu procent. II. Media Telewizja W 2011 roku najwięcej GRP, liczonych jako ekwiwalent spotu o ...
-
Rynek mediów i reklamy 2013-2017
... wydatki na kablowy Internet szerokopasmowy. Wydatki na Internet mobilny powinny przekroczyć wydatki na Internet kablowy w USA i Korei Południowej w 2013 r., w Wielkiej ... internetowa: stała i mobilna, wydawanie gazet, reklama outdoorowa, radio, muzyka, reklama telewizyjna, telewizja abonamentowa i opłaty licencyjne, gry komputerowe. Wydatki ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2014
... , i o 16,1% mniej na reklamę w dziennikach. Niewielkie wzrosty odnotują radio (o 1,3%) i kino (o 1,8%). W porównaniu z ubiegłym rokiem spadną natomiast nieznacznie (o 0,9%) wydatki ... USD. Medium, które zyska najwięcej na mundialu będzie oczywiście telewizja, a w drugiej kolejności – Internet, szczególnie segment social media. Według naszych ...
-
Wydatki na reklamę I–IV 2014 r. - sektor finansowy
... telewizja – koncentruje ona aż 52,5% inwestycji, pomimo spadku o 18 mln zł. Na drugim miejscu pozostaje Internet, z prawie dwa razy niższym udziałem na poziomie 27%. Co ciekawe, w tym medium również mamy do czynienia z redukcją wydatków o 16 mln zł! Trzecim medium jest radio ... . zł można założyć przez Internet i nie trzeba być posiadaczem konta w tym ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce spadną
... Internet przynosi także najwięcej nowych wydatków na reklamę. ZenithOptimedia szacuje, że w latach 2011–2014 Internet zapewni 60% wzrostu wydatków reklamowych. Zaraz za nim uplasuje się telewizja ...
-
Rynek mediów i reklamy 2012-2016
... większości rynków europejskich. Malejąca dynamika, wydatków na reklamę telewizyjną sprawi, że Internet stanie się dominującym medium reklamowym w Europie Zachodniej już w 2014 r. W najbliższych pięciu ... internetu: stały i mobilny, reklama internetowa: stała i mobilna, wydawanie gazet, reklama outdoorowa, radio, muzyka, reklama telewizyjna, telewizja ...
-
Rynek reklamy: wzrost o 6 proc. i dobre prognozy na przyszłość
... , Nivea Polska i Procter & Gamble. KANAŁY KOMUNIKACJI W okresie od stycznia do marca 2023 r. wzrosły inwestycje reklamowe w internet, telewizję, radio, reklamę zewnętrzną oraz kino. Zmalały nakłady na prasę. Telewizja, która w ubiegłym roku zanotowała spadek o 1,1 proc. cieszy się ogromnym popytem, co w sytuacji malejącego inventory reklamowego ...
-
Elektroniczna gospodarka w Polsce 2006
... a mianowicie: informatyka, poczta i telekomunikacja, nauka oraz film, wideo, radio i telewizja. Na przeciwnym biegunie plasują się takie branże jak: handel detaliczny ... deklaracji i dokonywanie płatności), wyrobienie prawa jazdy on-line czy rejestracja samochodu przez Internet. Ostatnie miejsce w UE otrzymaliśmy za brak możliwości rejestracji firmy ...
-
Oszczędzanie na emeryturę według Polaków
... planowanych zmian w systemie emerytalnym. Podstawowe źródła informacji o zmianach w systemie emerytalnym, z których respondenci czerpią (czy raczej chcieliby czerpać) wiedzę, to Internet, prasa, radio i telewizja (nieco ponad 60 proc. osób). Co ciekawe, tylko co dziesiąta osoba deklaruje, że chce gromadzić wiedzę o systemie emerytalnym poprzez ...
-
Wydatki na reklamę w I poł. 2013r. - sektor finansowy
... Equinox Polska, wszystkie dane nie obejmują najważniejszego w tym sektorze medium czyli Internetu. Telewizja jest nadal najważniejszym kanałem komunikacji dla sektora finansowego, następnie Internet, na dalszych pozycjach znalazły się gazety oraz radio. W przypadku banków wydatki w 2013 roku zamknęły się kwotą ponad 300 milionów złotych ...
-
Banki i produkty bankowe w mediach
... z rodzajów mediów, w tym również w social media. Drugą pozycję pod względem obecności w stacjach RTV zajmuje Bank Pekao SA przed BGŻ (radio) i BZ WBK (telewizja), w internecie zaś BOŚ Bank przed BZ WBK, a w prasie - Deutsche Bank przed Bankiem Pekao SA. W mediach społecznościowych najczęściej przywoływaną marką ...
-
Branża finansowa a wydatki na reklamę IV kw. 2015 r.
... . Wzrost zauważalny jest jedynie w przypadku radia, który wniósł 29%. Potwierdzają się w całym analizowanym okresie trendy, które obserwujemy w kwartale czwartym 2015 - Internet stracił udział w wydatkach z poziomu 20% SOS do 14%, zyskała natomiast telewizja, z 55% do 60%. Udziały pozostałych mediów odnotowały niewielkie, jednopunktowe wahnięcia.
-
Pandemia odciska piętno na rynku reklamy. Ponad 9% spadku, broni się digital
... ”, ponieważ wyjątkami pod tym względem okazały się internet (+7,5%) oraz radio (+1%). Telewizja i outdoor zanotowały już spadki o odpowiednio o 3,1% oraz 3,5%, natomiast prasa oraz ... tradycyjne będzie powolny Spośród tradycyjnych mediów najmniej ucierpiały telewizja i radio, które zgodnie z oczekiwaniami mają zakończyć rok tylko nieznacznie poniżej ...
-
"Gwiezdne Wojny" podbijają media
... , oraz 33,5 tys. w social media. Z analizy mediów tradycyjnych wynika, że najwięcej publikacji ukazało się w internecie (93 proc.), a następnie w prasie (4 proc.). Radio i telewizja informowały o filmie w równym stopniu (po 2 proc. przekazu). W sieci najwięcej uwagi najnowszej części „Star Wars” poświęciły strony Naekranie.pl (170 materiałów ...
-
Rynek reklamy większy o ponad 7 proc.
... również radio, po kolejnym mocnym kwartale pozostaje siłą napędową całego rynku reklamowego. Ponadto na umacnianie rynku reklamy przełożyły się inwestycje w internet, którego dynamika również pozostaje wyższa od rynkowej. Z analizy wolumenowej wynika, że budżety internetowe wzrosły o przeszło 280 mln zł. Nie zwalnia także telewizja ...
-
Wydatki na reklamę będą spadać
... od ubiegłorocznych o 7,1% (zmiana z -5,6%). Spadek wydatków o 1,2% przewidywany jest w radio. Wcześniejsze pozytywne prognozy dla tego medium musiały ... Internet przynosi także najwięcej nowych wydatków na reklamę. ZenithOptimedia szacuje, że w latach 2012–2015 Internet zapewni 59% wzrostu wydatków reklamowych. Zaraz za nim uplasuje się telewizja ...
-
Szczepionka Johnson&Johnson z dużym skokiem popularności w mediach
... Telewizja Republika (1065 publikacji). Na drugą pozycję spadł PolsatNews.pl, dalej uplasowały się konta PolskieRadio24,pl, Do Rzeczy, Radio ZET NEWS, Tvp.info, Forsal.pl, FaktyTVN, Polskie Radio ...
-
Super i hipermarkety a wydatki na reklamę w I poł. 2012
... medium wykorzystywanym do komunikacji stała się telewizja (medium szeroko zasięgowe i najefektywniejsze pod kątem kosztu ... tv w 2011. Na pozycji numer 2 znajduje się radio skupiające 19% udziału vs 24% rok ... o tzw. „light viewersów” telewizyjnych. Jeśli chodzi o niemonitorowany Internet, na podstawie cyklicznego badania wydatków reklamowych „IAB AdEx ...