-
Internauci o Walentynkach
... losowo wybranym użytkownikom, a następnie spośród tak wypełnionych ankiet w sposób kwotowy wybrano próbę odpowiadającą strukturze internautów w Polsce w oparciu o dane z badania Interbus TNS OBOP za grudzień 2005.
-
Telewizja olimpijska
Otwarcie XX Zimowych Igrzysk oglądało przed telewizorami średnio ponad 5,5 mln Polaków - wynika z danych telemetrycznych TNS OBOP. Najwięcej widzów w miniony weekend zgromadziły niedzielne skoki narciarskie z udziałem m.in. Adama Małysza, Kamila Stocha oraz Roberta Mateji, które przyciągnęły przed ...
-
Oszczędne tankowanie
... 7% badanych nie przestrzega stosowania właściwego oleju oraz nie stosuje paliw dobrej jakości. Na zlecenie Shell badanie opinii publicznej przeprowadził TNS OBOP na reprezentatywnej, celowej próbie 1000 aktywnych kierowców posiadających prawo jazdy kategorii "B". Badanie zostało zrealizowane za pośrednictwem wywiadów telefonicznych CATI w terminie ...
-
Profil Polaka-internauty 2006
... grup internautów wykorzystano wagę analityczną skonstruowaną na podstawie danych o strukturze społeczno-demograficznej użytkowników internetu pochodzących z wyników badania Interbus (TNS OBOP). Segmentacji użytkowników internetu dokonano z zastosowaniem hierarchicznej analizy skupień, wykorzystującej metodę doboru liczby skupień Warda oraz metodę ...
-
Wygoda kusi klienta
... wynika, że jedynie 25 proc. Polaków je regularnie wszystkie trzy posiłki, właściwe dla danej pory dnia (wg badania Snack Panel, TNS OBOP). Główne posiłki zastępowane są przez różnego rodzaju przekąski. Najczęściej pomijanym posiłkiem okazuje się śniadanie, chociaż jego znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania ...
-
Reklama internetowa 2005 wg IAB
... .). Z raportu IAB wynika, że coraz częstszym miejscem korzystania z internetu staje się dom. Jak pokazują badania prowadzone od 2000 roku przez TNS OBOP, w ciągu ostatnich pięciu lat odsetek osób korzystających z sieci w domu podwoił się i wyniósł na koniec 2005 roku 72 proc. Internauci coraz ...
-
Polacy chcą surowo karać pseudokibiców
Według badania przeprowadzonego na zlecenie "Dziennika" przez TNS OBOP, Polacy nie akceptują chuligańskich zachowań pseudokibiców i chcą dla nich surowych kar. 97 procent ankietowanych przyznało, że niezbędne jest wprowadzenie przyspieszonego ...
-
Import starych samochodów do Polski
Zdaniem połowy Polaków, import starych samochodów (ponad 10-letnich) do Polski stanowi zagrożenie dla środowiska naturalnego - wynika z badania OMNIMAS przeprowadzonego przez TNS OBOP w czerwcu 2006 roku. Innego zdania jest 30% badanych. Częściej ze stwierdzeniem, że import samochodów z drugiej ręki jest zagrożeniem dla środowiska ...
-
Polacy boją się wandali
... , przedmieścia). Wśród miejsc potencjalnie niebezpiecznych 19 proc. badanych wskazało dworce PKP i PKS oraz przystanki autobusowe i tramwajowe. Badanie przeprowadzone przez TNS OBOP na zlecenie firmy ADT stanowi element ogólnoeuropejskiego programu sondującego poziom poczucia zagrożenia wśród Europejczyków. Badanie zostało wykonane wśród 7 tys ...
-
Public relations dla banku
... bardzo ważna jest stała ochrona reputacji. Niekorzystne informacje czy oskarżenia mogą spowodować prawdziwy odwrót klientów. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP w ubiegłym roku, aż 44 proc. Polaków deklaruje, że złe wiadomości zaczerpnięte z mediów zniechęcają ich do zakupu produktu czy usług, których ...
-
Czego boją się Polacy
... badania, które przeprowadził TNS OBOP na zlecenie miesięcznika "Policja 997" wynika, że coraz więcej osób przyznaje, że nie obawia się niczego w pobliżu miejsca swojego zamieszkania. ...
-
Uchodźcy w oczach Polaków
20 czerwca br. po raz kolejny obchodzony był w Polsce Dzień Uchodźcy. Trzy tygodnie później TNS OBOP zakończył realizację zleconego przez Wysokiego Komisarza ONZ do spraw Uchodźców sondażu opinii Polaków dotyczącego postrzegania uchodźców. Respondentów zapytano o to, czy ...
-
Polacy pesymistami
... najnowszego sondażu TNS OBOP dotyczącego nastrojów społecznych wynika, że aż 70 procent Polaków jest zdania, że sprawy w naszym kraju idą w złym kierunku. Przeciwną opinię ...
-
Otyłość wśród Polaków
Jak wynika z badań TNS OBOP, w Polsce problem otyłości częściej dotyka mężczyzn niż kobiety. Posługując się przedziałami Indeksu Masy Ciała (BMI) określono średni statystyczny poziom wagi ...
-
Kary dla operatorów telekomunikacyjnych
... uprawnienia, a więc została uzależniona od ich subiektywnej oceny. W celu sprawdzenia tej oceny Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej zlecił w lutym 2006 r. firmie TNS OBOP przeprowadzenie badań ankietowych, które objęły m.in. sprawdzenie, ile użytkownicy telefonii stacjonarnej i ruchomej są skłonni zapłacić za przeniesienie numeru do innego ...
-
Co sądzimy o tegorocznej pogodzie?
... . Ostatnie dni przyniosły z kolei bardzo intensywne opady deszczu. Aby sprawdzić opinie Polaków na temat zmian klimatu i przyczyn warunkujących te zmiany, TNS OBOP przeprowadził w lipcu badanie sondażowe. W badaniu tym zapytano Polaków, czy - w porównaniu z sytuacją sprzed lat - zimy są obecnie bardziej łagodne, czy bardziej ...
-
Wakacje planujemy z Internetem
... %), ale także jako źródło ciekawostek i unikalnych informacji o miejscu (49%), do którego chcemy się wybrać na wakacje wynika z badania zrealizowanego przez TNS OBOP. Polacy cenią Internet także wtedy, gdy nie planują konkretnego wyjazdu, ale podróżują tzw. "palcem po mapie" (46%). Internet uchodzi również ...
-
Polacy a marka handlowa towaru
... z jego użytkowaniem Jak wynika z ogólnopolskich badań towarzyszących kampanii „Wybierz Ma®kowe”, przeprowadzonych po raz drugi na zlecenie Stowarzyszenia ProMarka przez TNS OBOP „Co Polacy sądzą o marce 2006?, Polacy przyznają, że mają zaufanie do marek (74 procent badanych). Blisko 80 procent respondentów określić ...
-
Kobietom coraz trudniej o pracę
... raportu "Aktywność kobiet na rynku pracy", który na zlecenie Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej opracował TNS OBOP wynika, że polskim kobietom coraz trudniej podjąć jakąkolwiek pracę. Głównym powodem niechęci do zatrudniania kobiet jest obawa pracodawców przed urlopem ...
-
Korupcja w Polsce i na świecie 2006
... skorumpowany. Poglądy w tej kwestii nie uległy zmianie w stosunku do zeszłego roku. Niemal analogiczny rezultat przyniósł sondaż przeprowadzony w sierpniu 2005 przez TNS OBOP – 94% Polaków wyraziło wówczas przekonanie, że korupcja w Polsce występuje bardzo często (67%) lub często (27%). Niska wartość Indeksu Percepcji Korupcji ...
-
Polacy chcą konkurencji Poczty Polskiej
Obniżki cen usług pocztowych to główne korzyści, jakie widzą Polacy w przełamaniu monopolu Poczty Polskiej. Z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP wynika, że aż 64% respondentów chciałoby tańszych usług. Jednocześnie aż 73% Polaków wysłało w ciągu ostatniego roku list lub kartkę za ...
-
Popularność serwisów wideo
... analizowano z wykorzystaniem wagi analitycznej, skonstruowanej na podstawie danych o płci i wieku internautów oraz o ich częstotliwości korzystania z internetu w Polsce, pochodzących z badania Interbus TNS OBOP.
-
Programy informacyjne w TV X 2006
Najwyższą oglądalnością wśród programów informacyjnych nadal cieszą się "Wiadomości". O godz. 19.30 TVP1 wybiera 64 proc. Polaków - wynika z badania TNS OBOP. Program ten to także najczęściej celowo wybierany program informacyjny. Niemal połowa Polaków specjalnie włącza telewizor aby obejrzeć właśnie "Wiadomości". Drugie ...
-
Pielęgnacja skóry i włosów wg Polaków
... czwarta Polaków (26%) przyjmowała w ciągu ostatniego roku preparaty poprawiające wygląd skóry, włosów i paznokci -wynika z badania OTC TRACK, przeprowadzonego przez TNS OBOP. Mężczyźni korzystają z nutrikosmetyków pięć razy rzadziej niż kobiety. Dla mężczyzn najbardziej motywujące do korzystania z tych preparatów są względy zdrowotne, natomiast ...
-
Reklama w telewizji XI 2006
... , największym zainteresowaniem reklamodawców cieszył się TVN - niemal 270,0 mln zł, co w porównaniu z listopadem 2005 r. oznacza wzrost wydatków o 51,9% - wynika z raportu TNS OBOP. TVN jest liderem rynku już trzeci miesiąc z rzędu. Na drugim miejscu uplasował się Polsat, w którym reklamodawcy zostawili 206,7 mln zł ...
-
Prezenty kupujemy w internecie
... łowimy w sieci. Cześć internetowych sklepów z powodu tłoku już teraz ostrzega klientów przed zostawianiem sprawunków na ostatnią chwilę - informuje Metro. Według TNS OBOP w 2003 r. 22 proc. Polaków dokonało przynajmniej jednej transakcji w internecie. W 2005 r. zrobiła to już ponad połowa z nas - podaje ARC Rynek i Opinia ...
-
Optymistyczni przedsiębiorcy
... biurokrację, wysokie koszty zatrudnienia oraz negatywny wpływ polityki na rozwój polskiej gospodarki. W Polsce, w anonimowych ankietach telefonicznych, które zostały przeprowadzone przez TNS OBOP na przełomie listopada i grudnia 2006 r., zostało przepytanych 250 przedsiębiorców.
-
Polscy seniorzy i Internet
... zakłada, że za kilka lat będziemy mogli przez Internet wyrobić nowy dowód osobisty, prawo jazdy, paszport i rozliczyć się z fiskusem. Badania TNS OBOP wskazują, że prawie połowa Polaków korzysta z zasobów sieci szukając miejsca na spędzenie wakacji. Wartość sprzedaży usług turystycznych sprzedawanych przez Internet ...
-
Czytelnicy dzienników: lojalni czy nie?
... czytelników. Na tym tle znacznie korzystniej przedstawia się sytuacja się tytułów regionalnych. To wnioski z badania czytelników prasy przeprowadzonego przez TNS OBOP z użyciem tzw. Conversion Model, łączącego pomiar lojalności z pomiarem satysfakcji czytelników. Większość czytelników każdej z codziennych gazet o zasięgu ogólnopolskim to czytelnicy ...
-
Najchętniej oglądane programy telewizyjne
... 27 minut dziennie, z czego 43,6% tego czasu zajęło oglądanie seriali (22%), programów rozrywkowych (11,1%) oraz programów informacyjnych (10,5%) - wynika z raportu TNS OBOP. Wśród najpopularniejszych cyklicznych programów w telewizji znalazły się: zakończone w sobotę (2 czerwca br.) show "Jak oni śpiewają?" oraz serial "Skazany na śmierć ...
-
Polubowne sądy konsumenckie mało popularne
... . O tym, że można taniej i szybciej, a wyrok ma moc równą rozstrzygnięciu sądu powszechnego - informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP na zlecenie UOKiK wynika, że aż 76 proc. Polaków nigdy nie słyszało o polubownych sądach konsumenckich, które działają już od szesnastu ...
-
UOKiK: zabawki a bezpieczeństwo dzieci
... , że np. nieprawidłowy montaż zabawki może sprawić, że stanie się ona niebezpieczna dla dziecka. Badania przeprowadzone na zlecenie UOKiK przez TNS OBOP pokazują, że najrzadziej instrukcje obsługi i konserwacji czytamy właśnie w przypadku zabawek - robi to tylko jedna trzecia Polaków. Kontrola wykazała ponadto, że ...
-
Popularni rzecznicy praw konsumenta
... chętniej korzystają z pomocy rzeczników konsumentów – w 2006 roku udzielili oni ponad 170 tys. porad i informacji. Mimo to prawie połowa badanych przez TNS OBOP ma problem ze wskazaniem organizacji albo instytucji zajmującej się ochroną konsumentów. Dlatego już po raz trzeci Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ...
-
Elastyczne formy zatrudnienia mało popularne
... uznało, że flexi-praca ma pozytywny wpływ na ich relacje z pracownikami. Więcej niż co drugi Polak chciałby pracować z domu – według badania TNS OBOP na zlecenie organizatorów kampanii „Bądź flexi”. Jedna z form elastycznej pracy – telepraca jest usankcjonowana prawnie dzięki nowym przepisom w kodeksie pracy, regulującym ...
-
Świąteczne wydatki Polaków 2007
... jak przed rokiem, zdecydowana większość Polaków (89%) planuje podarować swoim bliskim upominki gwiazdkowe. Jak wynika z raportu "Świąteczne wydatki" przygotowanego przez TNS OBOP, przeciętny obywatel przeznaczy na ten cel w tym roku średnio 277 zł. Oznacza to, że wydamy na prezenty ponad 7,5 miliarda zł ...