-
Internauci a jakość usług telekomunikacyjnych
... . Po trzecie – wskazać czynniki determinujące decyzję o zmianie dostawcy usług – mówi Beata Magdziarz, Account and Affiliate Manager LeadR Sp. z o. o. Jak pokazują wyniki polscy internauci, którzy wzięli udział w ankiecie, korzystają zasadniczo z czterech usług telekomunikacyjnych – sieci komórkowej (95%), internetu stacjonarnego (79%) oraz płatnej ...
-
Bezpieczeństwo sieci i usług telekomunikacyjnych - nowe obowiązki
... 2020 r. i początek 2021 r. będą więc gorącym okresem dla przedsiębiorców telekomunikacyjnych. Obowiązki w zakresie bezpieczeństwa sieci i usług telekomunikacyjnych Oto z jakimi obowiązkami w zakresie bezpieczeństwa sieci i usług telekomunikacyjnych powinni liczyć się przedsiębiorcy telekomunikacyjni: Tak jak dotąd, przedsiębiorca telekomunikacyjny ...
-
Rola Internetu w zakupach usług telekomunikacyjnych
... (25%). Źródła informacji o usługach i ofertach operatorów telekomunikacyjnych – zestawienie Oferty sieci telefonii komórkowej na tle innych usług telekomunikacyjnych cieszą się ogólnie większym zainteresowaniem, jednak ich ranking jest taki sam bądź zbliżony, jak w przypadku usług i ofert platform satelitarnych, operatorów telewizji kablowej ...
-
Telekomy: konsolidacja rynku doprowadzi do wzrostu cen usług telekomunikacyjnych?
... w 2023 r. wyniosła 277 mld EUR. Było to jedynie o 6,1 proc. więcej niż w 2017 r. Ok. 64 proc. tej wartości to przychody z konsumenckich usług telekomunikacyjnych, których udział spada w bardzo powolnym tempie. W latach 2015-2023 o 41 proc. spadła kapitalizacja europejskich spółek z sektora telekomunikacyjnego, do poziomu 270 mld ...
-
Ceny usług double play i triple play
... przez konsumentów warianty ofert wiązanych. Łączą one w sobie kilka usług telekomunikacyjnych, rozliczanych po jednej cenie i w ramach jednego rachunku, których atrakcyjność wynika przede wszystkim z niższych kosztów korzystania z całego pakietu niż przy zakupie poszczególnych usług osobno. W zależności od operatora użytkownik ma możliwość łącznego ...
-
Telefonia ruchoma: ceny usług 2008
... być nie ceny usług telekomunikacyjnych, ale inne usługi, często związane z podstawowym profilem działalności (branża spożywcza, bankowa, kosmetyczna, itp.). W tym przypadku klient nie będzie oszczędzał na samych usługach telefonii ruchomej, ale na szerokim koszyku usług uwzględniającym zupełnie inne typy usług. Taki scenariusz uprawdopodabniają ...
-
Substytucja usług głosowych w Polsce i UE
... Niemczech, gdzie efekt FMS słabo oddziałuje na rynek usług głosowych, a rozwojowi telefonii komórkowej nie towarzyszy spadek zainteresowania konsumentów tradycyjną linią w stałej lokalizacji. Informacja o badaniu: Źródłem danych do opracowania były badania konsumenckie w zakresie usług telekomunikacyjnych. Dla Polski wykorzystano w tym celu raporty ...
-
Inwestycje operatorów telekomunikacyjnych 2006-2010
... . Ważną rolę w rozwoju rynku telekomunikacyjnego odegrały również dostępność funduszy unijnych oraz związane z tym nowe przepisy ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych. W kolejnych latach inwestycje w telekomunikacji także powinny być w dużym stopniu uzależnione od krajowych czynników gospodarczych (na które wpływa sytuacja ...
-
Rynek usług zarządzania dokumentami w Polsce
... , zgodnym z obecną tendencją do łączenia informacji biznesowych z różnych źródeł, będzie zlecanie usług zarządzania dokumentami jednemu zewnętrznemu podmiotowi, który będzie w stanie dopasować swoją ... trzecia duża firma (32 proc.), przy czym najwięcej jest wśród nich firm telekomunikacyjnych (81 proc.). Z badań wynika, że firmy są również świadome ...
-
Rynek usług IT: stabilny wzrost, nowe wyzwania
... lat, jednak dostawcy i integratorzy usług IT będą musieli zmierzyć się z nowym wyzwaniem - rosnącą konkurencją ze strony nowo powstałych, niewielkich firm, które oferować będą innowacyjne rozwiązania. W ubiegłym roku większość kontraktów IT tradycyjnie pochodziła z branży finansowej oraz firm telekomunikacyjnych, jednak można było zaobserwować ...
-
Koronawirus: jakie zmiany dla firm telekomunikacyjnych w Tarczy Antykryzysowej?
... , oraz zapewnienia usług bezprzewodowego dostępu do internetu. Fundusz Szerokopasmowy, który ma być przeznaczony między innymi na działania wspierające rozwój szybkich sieci telekomunikacyjnych poprzez dofinansowanie lub udzielanie pożyczek na budowę lub przebudowę tych sieci oraz wykonywanie przyłączy telekomunikacyjnych do lokalizacji użytkownika ...
-
UKE a rynek telekomunikacyjny 2006-2011
... programie certyfikacji usług internetowych i telefonicznych. Prezes UKE opublikował „Poradnik dla użytkowników publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych”. Celem Poradnika jest przejrzyste i przystępne dla czytelnika przedstawienie praw i obowiązków konsumenta związanych z zawarciem umowy oraz korzystaniem z usług telekomunikacyjnych. W ramach ...
-
Usługi telekomunikacyjne: nowe przepisy wymagają zmiany umów
... dostawca usług w przypadkach naruszenia bezpieczeństwa sieci lub usług. W przypadku usług dostępu do internetu i usług komunikacji interpersonalnej, które obejmują między innymi telefonię, w ramach informacji przedumownych dodatkowo trzeba przekazać abonentowi szczegółowe informacje o: minimalnych poziomach jakości usług telekomunikacyjnych, metod ...
-
Rynek telekomunikacyjny w Polsce 2011
... przede wszystkim operatorzy TVK - należało do nich 70,9% łączy z przedziału 10Mb/s lub więcej. Istotnym trendem jest pakietyzacja usług, umożliwiająca zaspokojenie popytu na kilka usług telekomunikacyjnych po atrakcyjniejszej cenie niż ich indywidulany zakup. Z możliwości tej w 2011 r. skorzystało blisko 2,8 mln osób. Największym zainteresowaniem ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 36/2019
... satelitów umożliwi rozszerzenie zasięgu działania systemów telekomunikacyjnych na obszary, które dotychczas były wykluczone cyfrowo. Korporacje technologiczne pokroju Tesli czy Amazonu projektują rozległe konstelacje satelitarne, które pozwolą rozszerzyć zasięg funkcjonowania usług telekomunikacyjnych na cały glob, a Europejska Agencja Kosmiczna ...
-
Telekomunikacyjne Centrum Informacji Konsumenckiej
... do Internetu, czego można żądać od dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, kto to jest przedsiębiorca wyznaczony i jakie ma obowiązki, jak można rozstrzygnąć spór z dostawcą usług itp. Pracownicy CIK odpowiedzą na pytania dotyczące usług telekomunikacyjnych i pocztowych, natomiast nie będą kompetentni do udzielenia informacji ...
-
Obsługa klienta - ważny element cyfrowej transformacji
... . Cord-cutting, OTT i Internet Rzeczy zmieniają oczekiwania klientów Badanie opinii klientów usług telekomunikacyjnych pokazało przy okazji kilka ważnych trendów. Jednym z nich jest cord-cutting (cięcie kosztów usług kablowych). Coraz więcej abonentów rezygnuje z usług kablowych (głównie TV). Powodów rezygnacji jest wiele, ale najczęściej są to ...
-
Raport UKE: Strategia Regulacyjna 2006-2007
... . ukazują oszczędności użytkowników w sytuacji gdy stopień korzystania z usług w latach 2005-2007 nie ulega zmianie. Takie rozwiązanie, chociaż nie uwzględnia rzeczywistych trendów rynkowych w zakresie wykorzystania przez konsumentów poszczególnych usług telekomunikacyjnych, w znacznym stopniu zapewnia spełnienie kryterium porównywalności lat 2005 ...
-
Nowe Prawo telekomunikacyjne: większe prawa konsumentów
... szereg zmian ważnych zarówno dla konsumentów jak i operatorów telekomunikacyjnych. Wśród najważniejszych zmian warto wspomnieć o znacznym poszerzeniu zakresu ochrony praw konsumentów usług telekomunikacyjnych. Jak przewiduje nowelizacja, umowa na świadczenie usług telekomunikacyjnych ma być zawierana się w formie pisemnej lub elektronicznej ...
-
Podwyżka internetu tylko po zawiadomieniu
... usług (podatku VAT) może skutkować podwyższeniem cen usług telekomunikacyjnych, co powoduje powstanie określonych obowiązków informacyjnych przedsiębiorcy telekomunikacyjnego. Zgodnie z przepisem art. 61 ust. 5 ustawy Prawo telekomunikacyjne, w razie podwyższenia cen usług telekomunikacyjnych dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych ...
-
Większe prawa abonenta od 6 VII 2009
... telekomunikacyjnych - poinformowała Kancelaria Chajec, Don-Siemion&Żyto. Kancelaria Chajec, Don-Siemion&Żyto zauważa, że już wcześniej Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zwracał uwagę na niektóre praktyki operatorów telekomunikacyjnych, które w opinii Urzędu stanowią niedozwolone klauzule umowne. W raportach o rynku usług telekomunikacyjnych ...
-
Plus i LoVo: telefonia stacjonarna dla biznesu bez kabli
... w branży nowoczesnych usług telekomunikacyjnych i teleinformatycznych. Grupa LoVo świadczy usługi telekomunikacyjne telefonii stacjonarnej, usługi dostępu do Internetu dla klientów biznesowych oraz usługi budowy i utrzymania systemów telekomunikacyjnych. LoVo oferuje rozwiązania także dla innych przedsiębiorców telekomunikacyjnych, w tym operatorów ...
-
TP zrealizuje usługę powszechną
... ich możliwości ekonomiczne, obejmującego obowiązek świadczenia pakietu podstawowego, w którym miesięczna opłata abonamentowa stanowi opłatę za utrzymanie przyłączenia w gotowości do świadczenia usług telekomunikacyjnych i nie obejmuje innych usług telekomunikacyjnych.
-
Era ukarana za regulamin
... umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Zdaniem UKE zgromadzony materiał dowodowy (m.in. protokoły kontroli przeprowadzonych w PTC i wydane zalecenia pokontrolne, dotyczące przestrzegania przez PTC art. 59 ust. 2 Prawa telekomunikacyjnego w związku z przeprowadzoną zmianą „Regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych”), potwierdził fakt ...
-
Gospodarstwa domowe a rynek telekomunikacyjny 2010
... " przeprowadzonego przez PBS DGA Sp. z o.o. orac CBM INDICATOR sp. z o.o. Głównym celem badania było poznanie opinii Polaków w zakresie funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych oraz ocena preferencji konsumentów. Podobnie jak w 2009 roku, wyniki badania wskazują na wysoki stopień nasycenia usługami telekomunikacyjnymi. Telefon, niezależnie od ...
-
Firmy a rynek telekomunikacyjny 2010
... rynku usług telekomunikacyjnych oraz ocena ich preferencji. RYNEK TELEFONII STACJONARNEJ Operatorem telefonii stacjonarnej, z usług którego przede wszystkim korzystają firmy jest Telekomunikacja Polska – wymieniana przez prawie cztery piąte (79,6 %) badanych firm. Z operatorów konkurencyjnych istotny udział w rynku odnotowuje Netia. Z jej usług ...
-
Klienci a rynek telekomunikacyjny 2008
... . Klienci indywidualni" przeprowadzonego przez Centrum Badań Marketingowych INDICATOR. Głównym celem badania było poznanie opinii konsumentów w zakresie funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych oraz ocena preferencji konsumentów. Wyniki badania wskazują na bardzo wysoki stopień nasycenia usługami telekomunikacyjnymi. Telefon, niezależnie od ...
-
Polski rynek telekomunikacyjny 2007-2009
... ., w 2007 - 51,9 proc.). Więcej osób korzysta natomiast z ofert przedpłaconych i usług typu mix, ze względu na wygodę i większą elastyczność finansową tych ofert. Odpowiadając na potrzeby konsumentów, również operatorzy telefonii ruchomej obniżają ceny usług telekomunikacyjnych. Za korzystanie z telefonu na abonament w 2009 roku płacono średnio 77 ...
-
Reklamacje na nowo
... rozporządzenia, to zakres regulacji - nowe dotyczy już nie tylko usług powszechnych, ale wszystkich usług telekomunikacyjnych. - Rozporządzenie w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego ma dyscyplinować wszystkich dostawców usług telekomunikacyjnych - powiedział wiceminister infrastruktury Wojciech Hałka, odpowiedzialny za telekomunikację. Nowe ...
-
Prawa konsumenta: działania rzeczników 2013
... przewidywał abonent, braku możliwości podłączenia do Internetu, brak zasięgu, aktywowania niezamówionych usług, czy wysokości opłat. Dużą grupę skarg, stanowiły sprawy dotyczące odstąpienia od umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa oraz na odległość. Akwizytorzy i konsultanci wprowadzali konsumentów ...
-
1 mln zł kary dla Tele2
... usług telekomunikacyjnych. Spółka Tele2 stosuje trzy formy sprzedaży usług telekomunikacyjnych, tj. zawieranie umów poza lokalem przedsiębiorstwa, zawieranie umów za pośrednictwem telefonu, zawieranie umów za pośrednictwem innych środków porozumiewania się na odległość. Z wyjaśnień Tele2 wynika, iż podstawowym kanałem sprzedaży usług jest ...
-
Bardziej przyjazne prawo telekomunikacyjne
... przed nadużyciami ze strony dostawców usług telekomunikacyjnych. Dzięki regulacjom antyspamowym do ich skrzynek e-mailowych trafi mniej niechcianej poczty, w tym niepożądanych materiałów reklamowych. Do najważniejszych propozycji należy zaliczyć zapis o nałożeniu na dostawcę usług telekomunikacyjnych obowiązku informowania abonentów o wszystkich ...
-
TPSA utrudnia życie klientom?
... możliwość nieprzerwanego korzystania z usług na odpowiednim poziomie, - zasad funkcjonowania "Błękitnej Linii", - procedur odwoławczych TP S.A. zapewniających skuteczne dochodzenie roszczeń, zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 28 września 2001 r. w sprawie reklamacji usług telekomunikacyjnych, - liczby skarg ...
Tematy: tp -
Szczegółowe rachunki obowiązkowe
... prawa, operator ma obowiązek dostarczania klientom informacji o wykorzystanym czasie darmowych połączeń oraz innych szczegółowych danych na temat wykonanych usług telekomunikacyjnych. Prezes Urzędu nałożył na Telekomunikację Polską obowiązek informowania abonentów o wykorzystanym czasie bezpłatnych minut. Ustalony został także harmonogram, według ...
-
Tele2 działa nieetycznie?
... informacyjnych w stosunku do użytkowników końcowych przy zawieraniu umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Prezes UKE zarzuca Tele2 udzielanie niejednoznacznych i nieostrych informacji dotyczących sposobu zawierania umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych oraz wprowadzanie niezrozumiałych dla zwykłego odbiorcy procedur zawierania tych ...