-
DNB Bank Polska: jak koronawirus uderzył w samorządy?
... . Nadzieje na większe wsparcie W ramach rozszerzenia Tarczy Antykryzysowej Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zwiększeniu płynności finansowej samorządów w okresie epidemii. Rząd zdecydował o wprowadzeniu możliwości wcześniejszego przekazywania samorządom w 2020 roku subwencji ogólnej z budżetu państwa. Jednostki samorządu terytorialnego ...
-
Polscy gracze to nie tylko młodzież. Na znaczeniu zyskuje silver gaming
... w ostatnim tygodniu grało też online z innymi ludźmi. „Od zawsze uważaliśmy, że granie jest dla wszystkich, niezależnie od wieku, a w tym trudnym okresie kwarantanny coraz więcej osób sięga po taką rozrywkę. Osoby 55+ to rosnąca grupa konsumentów i ciekawa szansa dla branży produkcji gier ...
-
Browary Warszawskie coraz większe: powstaje 1. woonerf stolicy
... Warzelni. Jedną z części tej konstrukcji będzie specjalne, ledowe oświetlenie, które wieczorami poprowadzi gości od Bramy Browarów, aż na Rynek Warzelni. W okresie świątecznym będzie można na nim powiesić dodatkową iluminację. Przy Rynku na rurociągu zawisną podwieszane ławki. Instalacja będzie także miejską galerią ...
-
KPMG: zielone obligacje szansą dla polskich samorządów
... pozyskiwania finansowania prywatnego dla proekologicznych inwestycji. Na początku roku przewidywaliśmy dalszy wzrost zainteresowania zielonymi obligacjami. Niemniej jednak, w okresie pandemii wielkość emisji zarówno tradycyjnych, jak i zielonych obligacji zmalała, co było spowodowane głównie niechęcią do pozyskiwania finansowania w obliczu ...
-
Planujesz długi weekend poza domem? Przygotuj się na droższe noclegi
Mniej niż jedna czwarta miejsc w hotelach i pensjonatach czeka jeszcze na chętnych w trakcie najbliższego długiego weekendu – wynika z danych zebranych przez HRE Investments dla 10 najpopularniejszych kurortów. Znacznie trudniej znaleźć wolny samodzielny dom do wynajęcia. Ceny też nie należą do najniższych. Jeśli ktoś chce zamówić nocleg na ...
-
Nowa era po pandemii. Nadchodzi kapitalizm państwowy?
... to do sytuacji, w której wszyscy są stratni: do bezrobocia, spadku inwestycji zagranicznych, utraty konkurencyjności itp. Ponieważ nierówność majątkowa najprawdopodobniej wzrośnie w okresie po kryzysie, rządy mogą również skłaniać się do walki z rynkowymi siłami popytu i podaży, narzucając ceny administracyjne. Tego rodzaju próby widzieliśmy ...
-
Pokolenie Lockdown: na czym polega nowy problem rynku pracy?
... dodać aspekty długoterminowe. Osoby po raz pierwszy wchodzące na rynek pracy podczas recesji gospodarczej mają po prostu gorzej i to w dłuższym okresie kariery zawodowej. Jak podają w swoim badaniu ekonomiści Hannes Schwandt (Northwestern University) i Till von Wacther (UCLA), początkowe trudności z wejściem na rynek ...
-
Praca sezonowa: pracownicy potrzebni od zaraz
... liczba zachorowań, a większość pracowników realizowała swoje obowiązki służbowe w domach, coraz mniej osób było zainteresowanych wykonywaniem pracy dodatkowej, choć zazwyczaj w tym okresie dopiero się zaczynał sezon na poszukiwanie takiej pracy. Już na początku czerwca pojawiło się blisko 65 proc. więcej aktywnych użytkowników ...
-
Jak COVID-19 zmienił rynek pracy? Są najnowsze dane GUS
... miejsc pracy zlikwidowanych w związku z COVID-19 miała sekcja Handel hurtowy i detaliczny; naprawa pojazdów samochodowych, włączając motocykle. Praca zdalna w okresie zagrożenia epidemicznego Zaistniała w marcu 2020 r. sytuacja epidemiczna skutkowała ograniczeniem działalności w dotychczasowej postaci. Przejawiało się to z jednej strony likwidacją ...
-
Dyrektorzy finansowi o pandemii: 2/3 nie dostrzega pogorszenia płynności finansowej
... one recesji – mówi Monika Kurtek. W kolejnej edycji badania Deloitte udział wzięło 309 dyrektorów finansowych z 6 krajów Europy Środkowej. Badanie zostało przeprowadzone w okresie od marca do połowy maja 2020 r., czyli w czasie kiedy panowała już w Polsce epidemia wirusa SARS-CoV-2.
-
BIG InfoMonitor: Polacy bez planów na wakacje 2020?
... ograniczenia w czasie wiosennych długich weekendów. Tym bardziej, że tradycyjnie już zdecydowana większość badanych (67 proc.) swój urlop planuje spędzić właśnie w okresie wakacyjnym, w lipcu lub w sierpniu. Wakacje 2020 sfinansujemy z oszczędności Okres wakacyjny dla wielu z nas często oznaczał dotychczas poluzowanie dyscypliny domowych budżetów ...
-
Kaspersky: cyberprzestępcy coraz częściej sięgają po pornografię
... atakowanych przez zagrożenia mobilne związane z pornografią oraz potencjalnie niechciane aplikacje wzrosła dwukrotnie – z 19 699 w 2018 r. do 42 973 w badanym okresie. Co ciekawe, odwrotną tendencję, tj. spadek o niemal 40%, odnotowano w przypadku podobnych zagrożeń dla komputerów PC. Oprogramowanie wyświetlające reklamy oraz przekierowujące ...
-
Ericsson: COVID-19 ujawnił rolę, jaką sieć pełni w społeczeństwie
... dystansu społecznego, izolacji oraz gospodarczy lockdown przełożyły się na istotne zmiany w korzystaniu z sieci stacjonarnych i mobilnych. Nie jest zaskoczeniem, że w okresie zagrożenia koronawirusem największy wzrost przypadł w udziale sieciom stacjonarnym w obszarach mieszkalnych. Odnotowano tam wzrost na poziomie 20-100 procent. Wielu operatorów ...
-
KRD: w kryzysie sektor MŚP zapomina o weryfikacji kontrahentów
... , małych i średnich firm, podczas gdy w styczniu, czyli przed pandemią, było to 76,2% firm. Przedsiębiorcy nie dość, że poluzowali standardy współpracy w okresie wzmożonego zagrożenia niewypłacalnością, to sięgają najczęściej po informacje zupełnie nieprzydatne w ocenie wiarygodności finansowej kontrahenta – głównie do rejestru podatników VAT (49 ...
-
Piłka nożna: ligi europejskie zaczynają liczyć straty
... imponujący wzrost przychodów o 177 mln euro (6 proc.) w sezonie 2018/19 ze względu na wyższe przychody z transmisji (19 proc.). Bundesliga korzystała w omawianym okresie z wzrostu rocznych wpływów z tytułu sprzedaży praw do transmisji krajowych. Co istotne, wcześniejsze wznowienie rozgrywek ligi niemieckiej w trakcie przerwanego sezonu 2019/2020 ...
-
Zachowania konsumentów: omnichannel stracił na znaczeniu
... do 2019. roku, wzrosła jeszcze popularność BLIKA i szybkich przelewów, które są uważane za bezpieczniejsze i wygodniejsze. „Odchodzenie od gotówki widoczne w okresie pandemii dotyczy także branży wymiany walut. Klienci rezygnowali z wymiany gotówkowej w kantorach stacjonarnych i przenosili się do internetu. Zauważyliśmy wzmożony ruch w naszych ...
-
GfK: w sklepach stacjonarnych wydajemy więcej niż Niemcy
... w przekroju 27 krajów EU o 2,1 proc., nieznacznie powyżej stopy inflacji z wyraźną linią podziału na nową i starą Europę. Wzrostowi obrotów sprzyjały w analizowanym okresie silny rynek pracy oraz stabilne nastroje konsumenckie. Z kolei z perspektywy udziałów w handlu prywatnej konsumpcji widać trend wzrastających wydatków na usługi, co ...
-
Co wyróżnia najlepsze programy lojalnościowe?
... związana ze specjalnością danej firmy. Co prawda sieci fast-foodów mają na swoim koncie akcje, w których zebrane naklejki można było wymienić (w okresie promocji) na płytę lub szklankę, ale to rzadkość. Jeśli chcemy przyzwyczaić klienta do korzystania z naszej oferty, jako gratis zaproponujmy raczej ...
-
Trendy HR 2020: kapitał ludzki w erze COVID-19
... jedna czwarta z Polski uważa, że ponad połowa wszystkich pracowników firmy będzie wymagała przekwalifikowania w ciągu trzech najbliższych lat. Jednocześnie w tym okresie tylko 13 proc. (16 proc. globalnie) liderów biznesowych zamierza znacząco zwiększyć nakłady na inwestycje wspierające proces przekwalifikowania pracowników. Bezpieczeństwo i dobre ...
-
EY: 90% firm twierdzi, że pandemia nadwyręża etykę w biznesie
... % respondentów z Polski (14% globalnie) uważa, że ich organizacja mogłaby lepiej chronić dane klientów. Światowe Badanie Uczciwości w Biznesie 2020 zostało zrealizowane w okresie od stycznia do lutego 2020 roku przez agencję badań rynku Ipsos Mori. Ankieterzy przeprowadzili 2948 wywiadów w lokalnych językach z członkami zarządów ...
-
Polskie firmy w dobie koronawirusa: niepewność oznacza brak inwestycji
... się oceny formułowane przez samozatrudnionych i w branży usług dla ludności (np. kosmetyczne, fryzjerskie). W tym zakresie firmy w zasadzie były w 100 proc. zamknięte, a w okresie objętym badaniem zniesiono obostrzenia. Stąd poprawa. Ale dalej to jest ubytek pesymistów, oceny nadal są w negatywach obszarach. Poprawiły się też ...
-
Rynek pracy: 9 mln miejsc pracy "zombie" w Europie
... Europie, w przeciwieństwie do USA, powszechne programy zachowania miejsc pracy pomogły zapobiec masowemu bezrobociu w krótkim okresie czasu. Blisko jedna trzecia siły roboczej Europy lub 45 milionów miejsc pracy w pięciu największych gospodarkach korzysta obecnie z krajowych programów wsparcia ...
-
GfK: mniej emocji i większy optymizm polskich konsumentów
... „już tylko” o kolejne 1,9 p.p.), ale zdecydowanie lepiej zaczynają postrzegać przyszłość – zarówno własnego gospodarstwa domowego, jaki całej gospodarki – w 12-miesięcznej perspektywie. W okresie maj-czerwiec obie składowe indeksu ilustrujące te oceny odrobiły odpowiednio po 23,7 oraz 36,5 p.p. Rozbudowane państwowe i unijne wsparcie w postaci ...
-
DNB Bank Polska: jak na pandemii ucierpiała motoryzacja?
... , rejestracja hybrydowych samochodów nowych i używanych w Polsce wyniosła w pierwszych pięciu miesiącach 2020 roku 2 662 sztuk i była wyższa o 53 proc. niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Udział tego segmentu w ogólnej liczbie samochodów rejestrowanych wynosi zaledwie 5 proc. Zanotowane wzrosty to jednak wyraźny sygnał dla motoryzacji ...
-
KRD: sektor MŚP nauczył się żyć z pandemią
... utrzymuje się zaangażowanie w inwestycje IT. Widać więc, że MŚP chce rozwijać się w tym kierunku i nie było to tylko doraźne działanie w okresie zamrożenia gospodarki. Zatrudnienie W najbliższych miesiącach firmy otworzą się na nowych pracowników. Już prawie 15% z nich deklaruje, że zwiększy zatrudnienie. W poprzedniej ...
-
Zachowania konsumentów inne niż przed pandemią. Co się zmieniło?
... pamiętają co najmniej trzy pokolenia. Lęk spowodował zmianę priorytetów i potrzeb – na pierwsze miejsce wysforowały potrzeby fizjologiczne, szczególnie w pierwszym okresie ograniczeń, w postaci zapewnienia sobie zupełnie podstawowych środków do życia. Ogromnie też wzrosło poszukiwanie poczucia bezpieczeństwa, co obserwujemy szczególnie w gwałtownym ...
-
Wakacyjny rynek pracy: najwięcej ofert pracy na wschodzie Polski
... pracowników będą poszukiwać? O tym poniżej. Spośród sześciu regionów Polski badanych przez ManpowerGroup w zaledwie dwóch pracodawcy mają zamiar rekrutować nowych pracowników w okresie od lipca do września 2020 roku. To region wschodni (lubelskie, podkarpackie, świętokrzyskie i podlaskie), w którym prognoza netto zatrudnienia (różnica pomiędzy ...
-
Monitor Rynku Pracy: wciąż obawiamy się o utratę pracy
... respondentów badania, którzy zmienili pracodawcę w ciągu ostatniego półrocza (licząc od dnia wypełniania kwestionariusza). Uwzględnia więc migracje do nowych firm w okresie, którego przeszło połowa przypada na czas przed momentem uderzenia epidemicznego tsunami. Po wybuchu pandemii i zamrożeniu gospodarki większość procesów rekrutacyjnych została ...
-
Fala zwolnień pracowników dopiero przed nami
... nie posiadały wystarczających środków na przetrwanie okresu zamrożenia gospodarki lub też nie widziały możliwości dalszego prowadzenia działalności w nowych warunkach. Po okresie zakończenia wsparcia udzielanego bezpośrednio na wypłatę wynagrodzeń możemy spodziewać się kolejnej fali zwolnień, szczególnie w tych firmach, gdzie pandemia koronawirusa ...
-
Pracownicy z Ukrainy nieźle zarabiają, ale coraz mniej wydają
... są kluczowe. Dodatkowo, dla pracowników z Ukrainy dodatkową motywacją może być to, że nadal nie wiadomo czy epidemia nie nasili się w okresie jesiennym. Jeżeli granice państwowe zostaną ponownie zamknięte, pensja zarobiona teraz będzie musiała wystarczyć na dłużej – podsumowuje Krzysztof Inglot. Z najnowszych danych ...
-
Pandemia COVID-19 wzmacnia znaczenie sztucznej inteligencji w marketingu
... badania marketerów "Salesforce State of Marketing" została przeprowadzona w dobie kryzysu wywołanego COVID-19. Jakie trendy w marketingu zaznaczyły się w tym okresie? Najważniejsze wnioski z raportu "Salesforce State of Marketing" Customer Experience jeszcze ważniejszy – dla 84% klientów i konsumentów doświadczenia dostarczane przez ...
-
Powstaną mega-inwestycje w Polsce za blisko 300 mld zł
... . Nie powinien być to jednak powód do zmartwień, gdyż moce przerobowe sektora budowlanego również są ograniczone, a ich znacząca rozbudowa w krótkim okresie nie jest możliwa. Aktualna wartość portfela zamówień 20 największych firm budowlanych jest obecnie najwyższa w historii i przekracza 60 mld zł. Niedobór ...
-
Centra handlowe: odwiedzalność na minusie, sprzedaż o 1/4 niższa
... sprzętowym. Dzisiaj trudno jednoznacznie przewidzieć zachowanie konsumentów. Dlatego kluczowe jest pytanie, jak poziom odwiedzalności centrów handlowych będzie się kształtował w dłuższym okresie i w którym kierunku będą się rozwijać zwyczaje zakupowe klientów w kontekście stabilności popytu na nowe dobra – dodaje Dariusz Zająkała, Chief Executive ...
-
Hays: jak wygląda nowe oblicze normalności na rynku pracy?
... oczach, co wymaga dopasowania do nowej sytuacji, a także odpowiedniego planowania na przyszłość. – Biorąc pod uwagę fakt, że wciąż znajdujemy się w okresie przejściowym i ciężko mówić o powrocie do dobrze nam znanej normalności, kluczowe jest podkreślenie roli myślenia o przyszłości – zaznacza John Guziak, Partner, Human ...
-
Centra handlowe: odwiedzalność w górę, ale kłopotów nie brak
... miejsca z ofertą handlowo – usługową dostosowanego do ewoluujących oczekiwań klientów. Warto podkreślić rosnącą rolę małych obiektów handlowych o charakterze tzw. „convenience”. W okresie kwiecień – czerwiec otwarto np. Rondo Hakena Park i Park Handlowy Mieszka w Szczecinie oraz Park Handlowy Chojnice i Park Handlowy Kasztelania w Chrzanowie ...