-
Hakerzy atakują fanów seriali
... streamingowych z filmami i serialami (Hulu, Disney+, Netflix, Apple TV Plus oraz Amazon Prime Video) od stycznia 2019 r. do 8 kwietnia 2020 r. W tym okresie 5 577 użytkowników jej produktów zetknęło się z różnego rodzaju zagrożeniami, próbując uzyskać dostęp do serwisu Netflix za pośrednictwem nieoficjalnych plików wykorzystujących ...
-
Parki handlowe i sklepy convenience przyspieszyły. To skutek pandemii?
... cieszą się sklepy convenience, parki handlowe, centra outletowe oraz galerie handlowe w mniejszych miastach. Co ważne, to właśnie te obiekty po okresie blokady najszybciej zaczęły wracać do poziomów odwiedzialności zbliżonych do tych sprzed pandemii - dodaje Anna Wysocka. Na polskim rynku można też ...
-
Kreatywność i kapitał intelektualny napędzają 1/6 polskiej gospodarki
... między średnim wynagrodzeniem w gospodarce kreatywnej a średnim wynagrodzeniem ogółem utrzymywała się na podobnym poziomie – od 130 do 135 proc. – w całym badanym okresie. Rośnie udział Polski w handlu towarami i usługami kreatywnymi w UE W 2015 r. udział Polski w całkowitym handlu towarami i usługami kreatywnymi na terenie Unii Europejskiej ...
-
Najczęściej cytowane media VI 2020. Onet.pl, RMF FM i TVN24 na podium
... doniesień dotyczących koronawirusa oraz relacjonowania ostatnich dni kampanii prezydenckiej w kontekście wizyty Andrzeja Dudy w USA, oraz obecności Rafała Trzaskowskiego w Warszawie w okresie powodzi. Pozycja TVP Info wzrosła w związku m.in. z wypowiedzią posła Prawa i Sprawiedliwości, Przemysława Czarnka, dotyczącą osób LGBTQ+. Stacja TVN ...
-
Polskie firmy poprawiają sprzedaż, ale nie wierzą w rychły koniec pandemii
... miesięcy od rozpoczęcia pandemii i restrykcji z nią związanych, położenie przedsiębiorstw wyraźnie się zmieniało i dzisiaj jest ono znacznie lepsze niż w najbardziej kryzysowym okresie jakim był kwiecień. Jeszcze na koniec kwietnia 67 proc. firm deklarowało spadek przychodów. W połowie lipca ten odsetek był o 40 pp ...
-
Pandemia nie obniżyła ceny gruntów
... spadki cen. Warto przy tej okazji zwrócić uwagę na szczególnie dobrą sytuację rynku magazynowego, który za sprawą dynamicznego rozwoju e-commerce w okresie pandemii odnotował jeszcze większe niż zwykle zapotrzebowanie na działki inwestycyjne pod nowe projekty. Dobrze zlokalizowane działki inwestycyjne, pozbawione wad prawnych ...
-
Wakacje 2020: tydzień na Bałtykiem plus bon turystyczny
... % decyduje się na wypoczynek dwutygodniowy. Te wyniki również pozostają w zgodzie z aktualnymi danymi ze strony Travelist.pl, gdzie średnia długość rezerwacji w okresie wakacyjnym wynosi 6 dni. A gdzie najchętniej się zatrzymamy w obecnej sytuacji? Zdecydowanie w hotelu lub pensjonacie – taką formę zakwaterowania preferuje ponad połowa badanych ...
-
Praca zdalna i e-commerce, czyli o pokłosiach pandemii w biznesie
... możliwe jest zachowanie efektywności zespołów przy trybie pracy zdalnej. Praca poza biurem pozostanie w wielu firmach istotną formą realizacji zadań, również w okresie po pandemii. Badania globalnej firmy doradczej Gartner wskazują, że nawet 30% pracowników będzie pracowało zdalnie już na stałe, zaś wielu ...
-
Kradzież tożsamości: jak czyhają na nasze dane osobowe?
... zamierza płacić – tłumaczy Bartłomiej Drozd, ekspert serwisu ChronPESEL.pl. Niekonwencjonalne metody oszustów Oszuści szybko przystosowują się do zmieniających się okoliczności. W okresie pandemii dane próbują wyłudzać podszywając się pod pracowników instytucji państwowych. Jak to wygląda w praktyce? - W ostatnim czasie zgłosił się do nas ...
-
Marketing i komunikacja w trakcie i po pandemii
... tylko sprzedażowe, ale na przykład edukacyjne, które pozwolą odbiorcom na stały kontakt z marką i nie pozwolą im o sobie zapomnieć. Tym samym, w okresie rozluźnienia kwarantanny potencjalny klient szybciej zaufa marce, która cały czas była aktywna – dodaje Hanna Gehrke-Gut. Odpowiednio opracowane działania public relations ...
-
Zawody deficytowe: kogo najbardziej potrzebują pracodawcy?
... . Według Głównego Urzędu Statystycznego, bezrobocie w Polsce w maju b.r. wyniosło 6%. To najwyższy wskaźnik od lutego 2019 roku. Jednak pomimo tego, że w ostatnim okresie odsetek bezrobotnych wzrasta, na polskim rynku pracy wiele branż zmaga się z deficytem pracowników. „Barometr zawodów 2020”, czyli cykliczne badanie przeprowadzane ...
-
Magazyny odporne na COVID-19: powstał kolejny 1 mln mkw.
... tego są najnowsze doniesienia Colliers International, z których wynika, że zasoby powierzchni ukończonych w I połowie br. okazały się równie duże jak w analogicznym okresie poprzedniego roku (1,06 mln mkw. vs 1,09 mln mkw.). W efekcie tego mamy w naszym kraju już blisko 20 mln mkw. nowoczesnej ...
-
Cyberataki APT w II kw. 2020 r., czyli wiele nowości
... cyberataki APT nie odpuszczały - wynika z najnowszej analizy ekspertów firmy Kaspersky, którzy na bieżąco przyglądają się krajobrazowi tego rodzaju zagrożeń. W badanym okresie mieliśmy do czynienia z wieloma nowościami. Cyberprzestępcy atakowali nowe platformy i sięgali po niestosowane dotąd rozwiązania. Badacze ostrzegają również, że nader chętnie ...
-
Praca w IT: kandydaci chcą umowy o pracę
... na całym rynku pracy. Jednocześnie jednak warto podkreślić, że oferty IT to aż 14% wszystkich ofert na Pracuj.pl w tym okresie. Według Eurostatu specjaliści IT stanowią około 3% pracowników w kraju, więc zainteresowanie pracodawców znacząco przekracza skalę branży w całej gospodarce. Dlatego ta grupa ...
-
Czym się różni WhatsApp Business od WhatsApp Business API?
... oferuje m.in. SMSAPI. Minusem rozwiązania jest ograniczenie bezpłatnego odpowiadania na pytania do 24 godzin od ostatniej wiadomości klienta. Po tym okresie, konwersacja staje się płatna. Stąd przydatność botów, które wysyłają odpowiedzi automatycznie, nie czekając na reakcję pracownika firmy. Firma korzystająca z API ...
-
Gry mobilne vs Tik Tok. Trwa walka o pokolenie Z
... telefonie. Według Sensor Tower, w pierwszym półroczu 2020 roku gry pobrano łącznie 28,5 mld razy – czyli o 42,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2019 roku. Wśród 11-milionowej społeczności aktywnych graczy w Polsce, aż 22 proc. stanowi kluczowa dla firm i marketerów generacja Z, która coraz częściej ...
-
Rekordowy popyt na biura poza Warszawą
... roku w regionach przybędzie 268 tys. mkw. biur. Kamil Tyszkiewicz, dyrektor regionalny w Dziale Wynajmu Powierzchni Biurowych w CBRE, przyznaje, że odnotowany w badanym okresie popyt na powierzchnię biurową w regionach okazał się historycznym rekordem. Za ten wynik w znacznej mierze odpowiadały renegocjacje umów, które zdominowały II ...
-
Popyt na magazyny o ¼ wyższy niż rok temu. Nowy rekord
... CBRE, w I połowie 2020 r. wynajętych zostało niemal 2,43 mln mkw. powierzchni magazynowej. Jest to historyczny wynik, o 25% wyższy aniżeli w analogicznym okresie poprzedniego roku i o 6% wyższy, aniżeli w najbardziej intensywnym dotychczas półroczu w 2018 roku. Całkowite zasoby nowoczesnej powierzchni przemysłowo-logistycznej w I półroczu 2020 ...
-
Rynek pracy: jak bardzo skurczyła się rzesza pracowników z Ukrainy?
... podaje Personnel Service, w I połowie br. wydano przeszło 270 tys. wiz dla Ukraińców planujących podjąć pracę w naszym kraju. Dla porównania, w analogicznym okresie poprzedniego roku było ich ponad 484 tys. Przyczyną tak dużego spadku (44%) jest oczywiście sytuacja epidemiczna oraz utrudnienia w ruchu granicznym ...
-
Zatrudnienie: mamy rynek pracownika, czy pracodawcy?
... pozapłacowych. - Choć dotychczas nie odnotowaliśmy znaczących zwolnień wśród pracowników white collar, obserwujemy, że pracodawcy obawiają się drugiej fali pandemii w okresie jesienno-zimowym, kalkulują koszty, opracowują prognozy i analizują stan zatrudnienia. W efekcie otrzymujemy zwiększoną liczbę zapytań o outsourcing white collar – firmy chcą ...
-
PARP: jak polskie firmy z sektora MŚP radzą sobie z COVID-19?
Wybuch pandemii odcisnął swoje piętno na sytuacji polskich firm z sektora MŚP. Potwierdzeniem tego są rezultaty badania „COVID-19 Business Pulse Survey – Polska”, z których wynika, że spadków sprzedaży doświadczyło blisko 7 na 10 badanych przedsiębiorstw. Pewnym optymizmem może napawać jednak fakt, że biznes nie zamierza się poddawać. Na redukcję ...
-
GUS: dobre dane z przemysłu, lipiec 2020 przyniósł odbicie
... porównaniu z lipcem ub. roku, kiedy to notowano wzrost o 5,8% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego, natomiast w porównaniu z czerwcem br. wzrosła o 3,4%. W okresie styczeń – lipiec br. produkcja sprzedana przemysłu była o 5,2% niższa w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku, kiedy notowano wzrost o 5,1%. Po wyeliminowaniu wpływu ...
-
Ochrona środowiska, społeczeństwa i ład korporacyjny. Ważne, ale za 3 lata
... zapewniają wyższą produktywność – mówi Rafał Rudzki. Badanie „CFO Survey 2020 – spring edition” zostało przeprowadzone przez firmę doradczą Deloitte w Europie Środkowej w okresie od marca do początku maja 2020 r. Wzięło w udział 309 dyrektorów finansowych z 6 krajów Europy Środkowej (Polska, Czechy, Rumunia, Litwa, Łotwa, Estonia ...
-
GUS: gorsze wyniki przedsiębiorstw, gastronomia i hotelarstwo cierpią najbardziej
... udało się wypracować przedsiębiorstwom w I połowie br. Dane zebrane od 17 119 przedsiębiorstw zatrudniających co najmniej 50 osób wskazują, że w badanym okresie mieliśmy do czynienia, co zresztą łatwo było przewidzieć, ze spadkami. Analizowane firmy odnotowały istotny spadek przychodów (-5,2% r/r), którego rozmiary ...
-
Dzień Polskiej Żywności: jak radzi sobie branża rolno-spożywcza?
... bieżącym roku wzrosły też wydatki na żywność, realizowane kartami Santander Bank Polska – obecnie są one aż o 51,7% wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, tj. od stycznia do połowy sierpnia. - Co ciekawe, nawet w czasie najostrzejszych restrykcji związanych z pandemią, wolumen wydatków na żywność ...
-
Co dalej z e-commerce? O wielu sprawach zadecyduje technologia
... również liczba sklepów internetowych. Zainteresowanie firm sprzedażą online wzrosło już w marcu 2020 r. aż o połowę, w porównaniu z rokiem ubiegłym. Według badań ankietowych w okresie ostatnich kilku miesięcy powstało ok. 2 tys. nowych sklepów internetowych. Znaczna część biznesu już na stałe pozostanie online, gdyż uruchomienie kanałów ...
-
Przemysł: potrzebne nowe technologie, ale nie kosztem człowieka i środowiska
... dla przewagi konkurencyjnej, ale też utrzymania rentowności. Działać lokalnie, myśleć globalnie Pojawienie się COVID-19 wymusiło czasowe zamrożenie chińskiej, a w późniejszym okresie również hinduskiej gospodarki. W konsekwencji wiele fabryk wstrzymało produkcję dużej liczby towarów przeznaczonych na eksport. Tym samym załamał się globalny łańcuch ...
-
Rynek pracy: bezrobocie uderzy na przełomie roku?
... do pracy. Jak wynika z danych Grupy Progres obecnie na ofertę pracy tymczasowej aplikuje około 20 proc. więcej kandydatów niż w analogicznym okresie 2019 r.
-
Polskie firmy: lepsza płynność finansowa, większe zatrudnienie
... o 8 pp. do 6 proc. Odsetek firm dokonujących redukcji wynagrodzeń spadł z poziomu 18 proc. na koniec kwietnia do 6 proc. na koniec sierpnia. W okresie wakacyjnym na rynku pracy przeważały strategie przewidujące status quo pod względem wynagrodzeń i stanu zatrudnienia lub poprawy obu tych wskaźników. Oznacza ...
-
Spada siła nabywcza. Kto ucierpi najbardziej?
... powierzchni) oraz branży rozrywkowej (ograniczenie z dotychczasowego poziomu 7 tys. PLN do poziomu 4 tys. PLN). W pozostałych branżach, które również istotnie i zauważalnie cierpią w okresie pandemii, czyli modowej, obuwniczej oraz art. sportowych, spadki wynikające z ograniczania konsumenckiej siły nabywczej w handlu szacowane są na około 35 proc ...
-
Kaspersky: gigantyczny wzrost ataków DDoS wymierzonych w zasoby edukacyjne
... dydaktycznej dostęp do niezbędnych materiałów. Ataki DDoS to nie jedyne zagrożenie, na jakie narażeni byli nauczyciele i uczniowie wiosną tego roku. W okresie od stycznia do czerwca 2020 r. 168 550 unikatowych użytkowników produktów firmy Kaspersky zetknęło się z większą liczbą różnych zagrożeń rozprzestrzenianych pod ...
-
FOR: inflacja i RPP pozbawiają Polaków oszczędności
... (za Węgrami i Czechami), a w 2021 roku – ex aequo pierwsza z Rumunią i Węgrami. Inflacja obniża realną siłę nabywczą pieniądza, sprawiając, że w każdym kolejnym okresie można mniej kupić za tę samą kwotę. Polacy nie mogą jednak chronić swoich oszczędności na bezpiecznych kontach oszczędnościowych czy lokatach ...
-
Jak pandemia wpłynęła na rozliczenia B2B? Nie wszyscy narzekają
... – mówi Sławomir Grzelczak, prezes BIG InfoMonitor. - Bez wątpienia na poprawę sytuacji wpłynęło też wykorzystanie różnych narzędzi pomocowych przygotowanych przez państwo w okresie pandemii – dodaje. Z badania wynika również, że sprawy mają się nieco inaczej w przypadku opóźnień trzydziestodniowych - w ich przypadku odsetek firm deklarujących ...
-
1 Liga Piłki Nożnej. W 2019 r. przychody nie zawiodły
... ̇szych klasach rozgrywkowych. Dotyczy to także Fortuna 1 Ligi. Najtrudniejszy czas już za nami. Nie ma już takiej niepewności, wyczekiwania, jak w okresie, gdy nie wiedzieliśmy, w jakiej formie i czy w ogóle rozgrywki mogą być dokończone – mówi dr Marcin Janicki, Prezes Fortuny 1 Ligi. …nie tylko ...
-
Będzie trudniej o pracę w IT. Koniec złotej ery informatyków?
... pandemii staje się kolejnym zadaniem dla HR. O badaniu Badanie na próbie 203 firm z sektora nowych technologii zostało przeprowadzone metodą CATI w okresie czerwiec-sierpień 2020 roku.