-
Polskie startupy, czyli młodość, wykształcenie i duża pewność siebie
... się w ostatnich latach dynamicznie, ale wciąż, jak pokazuje raport GEM, występuje w nim niewykorzystany potencjał. Elastyczność i kreatywność wielu, także młodych, biznesów w okresie pandemii pokazuje, że często to niesprzyjające warunki i wymuszone ograniczenia mogą stać się motorem kreującym nowe kierunki aktywności lub dodatkowo napędzającym ...
-
Coface: Rok 2020 to wzrost liczby niewypłacalności o 22 proc.
... zostało założonych po transformacji ustrojowej, która miała miejsce w połowie 1989 roku, a 13 proc. bankrutów to firmy założone w ciągu ostatnich 5 lat (w okresie 2016-2020). Warto jednak wspomnieć o przedsiębiorstwach o długiej historii na rynku, które stały się niewypłacalne w 2020 roku. Firm założonych przed 1989 rokiem ...
-
Bankructwa w 2021 roku obawia się co trzecia firma
... miesięcy minionego roku ich liczba wyniosła łącznie 1200 (544 upadłości i 656 restrukturyzacji) i było ich o jedną czwartą więcej niż w tym samym okresie 2019 r. (542 upadłości i 419 restrukturyzacji) – wynika z analizy Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczej. Przy czym po raz pierwszy liczba restrukturyzacji przekroczyła liczbę ...
-
Cyberbezpieczeństwo: groźny trojan atakował nawet 100 tys. ofiar dziennie
... bohaterkami najnowszego rankingu okazały się Rumunia oraz Bośnia i Hercegowina, których cyberbezpieczeństwo tym razem okazało się najniższe. Hakerzy aktywni w okresie świąteczno-noworocznym Specjaliści ds. cyberbezpieczeństwa z firmy Check Point poinformowali o wykryciu szeroko zakrojonej kampanii hakerskiej, która prowadzona była w okolicach Świąt ...
-
Zakupy online: jakie trendy na kolejne lata wyznacza pandemia?
... w zestawieniu z hasztagami #koronawirus i #zostanwdomu. Jednak w maju i w kolejnych miesiącach zainteresowanie spadło do poziomu niższego nawet niż na początku roku, by w listopadzie, w okresie znacznego wzrostu liczby zachorowań i groźby drugiego lockdownu ponownie wzrosnąć o 123 proc. w stosunku do stycznia. W grudniu było to już 214 proc ...
-
Usługi dla biznesu: 5 kroków do udanych tranzycji biznesowych
... . Kwestia ta mocno jest powiązana także z brakiem jasno określonego podziału odpowiedzialności i przepływu informacji po stronie klienta. Jest to szczególnie istotne w okresie procesu samej transformacji. Często dodatkowym problemem jest również różnica opinii wewnątrz firmy na temat transformacji biznesowej oraz tranzycji. Na różnych ...
-
Praca zdalna: nie ma szans na 100% home office?
... na opiniach kierowników, rzadziej na konkretnych miernikach. A to właśnie metodyczne podejście powinno być podstawą przy opracowywaniu nowych modeli organizacji pracy w okresie po pandemii. Dostępne są już metody modelowania pracy hybrydowej, nastawione przede wszystkim na dostarczanie klientom pożądanych efektów, niezależnie od sposobu ...
-
GUS: produkcja przemysłowa rośnie o 11,2%
... produkcja sprzedana przemysłu w porównaniu do listopada 2020 spadła o 4,4%. Słabo wypada także porównanie danych za cały rok 2020 do roku 2019. W okresie styczeń-grudzień 2020 produkcja przemysłowa była niższa o 1,0% niż w roku poprzednim. W roku 2019 notowano wzrost o 4,0%. Po wyeliminowaniu wpływu czynników o charakterze sezonowym, w grudniu ...
-
PARP: na bezrobociu o 20% Polaków więcej niż rok temu
... (3,9 proc.). Relatywnie wysoka jest stopa bezrobocia wśród osób do 25. r.ż. – 17,5 proc. w UE-27 w porównaniu z 17,9 proc. we wrześniu 2020 r. W analizowanym okresie najniższe wartości wskaźnika w tej grupie wiekowej odnotowano w Niemczech (6 proc.), Czechach (7,9 proc.), Austrii (8,9 proc.) i Polsce (12,9 proc.), a najwyższe w Hiszpanii (40,4 proc ...
-
Na 500 plus i inne wydatki socjalne przeznaczamy 21,3% PKB
... (12%PKB), Meksyk (7,5 %PKB) i Chile (11,4%PKB). W drugiej grupie, sformowanej z 12 państw wysokorozwiniętych, znalazły się kraje, których wy-datki socjalne w analogicznym okresie wzrosły i przekroczyły 21,3% PKB. Poziom wydatków socjalnych w tej grupie jest bardzo zróżnicowany. Rozciąga się od 21,6% PKB (Luksemburg) do 31 ...
-
Nauka zdalna wciąż na celowniku hakerów
... w I poł. 2020 roku liczba użytkowników atakowanych przez fałszywe narzędzia do nauki online wyniosła 168 550 i była 20% większa, niż w analogicznym okresie 2019 roku. W II połowie roku ten wzrost był jeszcze większy - o 60% w stosunku do pierwszej połowy roku. Jakie platformy cieszyły się ...
-
IAB Polska: reklama online przezwyciężyła pandemię?
Jest już najnowsza odsłona cokwartalnego badania IAB Polska/PwC AdEx. Tym razem niesie ona znacznie lepsze wieści niż jej dwie poprzedniczki. Okazuje się bowiem, że polski rynek reklamy online nie uniknął wprawdzie negatywnych skutków pandemii, ale trzeci kwartał minionego roku przyniósł mu już wyraźne ożywienie i bardzo oczekiwany, dodatni wynik. ...
-
Regionalne rynki biurowe wyhamowały w 2020 roku
... Poland Wskutek pandemii całkowity wolumen popytu w 2020 r. na rynkach regionalnych był niższy tylko o ok. 16% r-d-r. Zapotrzebowanie na powierzchnie biurowe w okresie od stycznia do grudnia 2020 r. sięgnęło 582 200 m kw., co biorąc pod uwagę sytuację pandemiczną jest dobrym wynikiem. W 2020 r. trzy ...
-
Oferty pracy: czy spece od e-commerce mogą narzekać?
... strategicznych. W związku z tym na ciekawe oferty mogą liczyć również kandydaci z doświadczeniem z firm consultingowych – podsumowuje Elżbieta Sobiech. Metodyka: Badanie zostało przeprowadzone w okresie listopad-grudzień 2020 roku. Odpowiedzi udzieliło 1751 respondentów z całej Polski, w tym 114 przedstawicieli branży digital i e-commerce.
-
Minecraft, Trump i TikTok. To interesuje dzieci w sieci
... dzieci rekompensowały sobie brak aktywności na zewnątrz, eksperci z firmy Kaspersky przeanalizowali zanonimizowane zapytania wpisywane przez użytkowników rozwiązania Kaspersky Safe Kids w okresie od 20 grudnia do 10 stycznia. Zbadane metadane obejmowały zapytania wpisywane za pośrednictwem serwisów Bing, Google, Yahoo! oraz YouTube, zarówno ...
-
Ceny ubezpieczeń: największe wzrosty od 2012 roku
... na świecie, co jest kolejnym czynnikiem wpływającym na wzrosty stawek w Polsce i raczej trudno zakładać, że tempo wzrostu stawek spadnie w najbliższym okresie. Pytanie jak w obliczu tych wzrostów zachowają się polscy przedsiębiorcy, borykający się z trudnościami związanymi z pandemią Covid-19. Na pewno będą bardziej analizować ...
-
Wyprzedaże, czyli okazja czyni hakera. Jak się chronić?
... zawierają łącza lub załączniki, które instalują na komputerze złośliwe oprogramowanie lub prowadzą na fałszywe strony internetowe. Fałszywe organizacje charytatywne – W okresie świąt ludzie są często w życzliwym nastroju, a cyberprzestępcy chcą to wykorzystać. Tworzą fałszywe strony organizacji charytatywnych w mediach społecznościowych, wysyłają ...
-
Marki kosmetyczne tną wydatki na reklamę. Wzrost jeszcze nie w tym roku
... , jednak w 2022 roku wydatki reklamowe nadal będą o 13,8% niższe niż w 2019, w porównaniu ze średnim spadkiem o 3,6% na wszystkich jedenastu rynkach w tym okresie. Natomiast w Indiach prognozowany wzrost wydatków reklamowych wynika z silnego popytu konsumenckiego. W 2020 roku wydatki na reklamę kosmetyków w Indiach były stabilne, a Zenith ...
-
Kobiety w biznesie. Co sądzą o bieżących wyzwaniach i możliwościach?
... Edition” powstał na podstawie globalnego badania przeprowadzonego wśród 675 kobiet zarządzających firmami z 52 krajów świata, w tym z Polski. Badanie zostało przeprowadzone w okresie od września do października 2020 roku. Celem badania było poznanie opinii liderek na temat kluczowych wyzwań i możliwości, przed którymi stoi ...
-
Nieruchomości handlowe czekają w 2021 roku dalsze zmiany?
... wartość 11,9%. W kolejnych miesiącach, w związku z luzowaniem obostrzeń i otwarciem branży handlu stacjonarnego, udział ten stabilizował się stopniowo do poziomu ok. 6%-7% w okresie wakacyjnym. Kolejne ograniczenia nałożone na centra handlowe w listopadzie ponownie spowodowały wzrost udział e-handlu do poziomu 11,4%. Tak wysoki udział sprzedaży ...
-
Biurowce w Łodzi: mimo pandemii popyt blisko rekordu
... bardzo dobre pierwsze dwa kwartały 2020 r. W I kw. wynajęto aż 36 tys. mkw. powierzchni biurowej, ponad 20 tys. więcej niż w analogicznym okresie 2019. Główny udział w kształtowaniu zeszłorocznego popytu miała jedna z największych transakcji najmu w Polsce, czyli przednajem 16,3 tys. mkw. firmy Fujitsu w kompleksie ...
-
RFID - najpopularniejsze trendy i zastosowania
... go w zastosowaniach produkcyjnych, czy logistycznych, ale również w interakcji z końcowym klientem. Wspomniane powyżej zastosowania to tylko ułamek tego co w ostatnim okresie jest wdrażane w różnych branżach. Szybkość rozwoju technologii, coraz śmielej wkraczający w codzienne życie Internet of Things, czy działania podejmowane w ramach Industry ...
-
Prywatne ubezpieczenie zdrowotne ma 3,1 mln Polaków
... prywatne ubezpieczenie zdrowotne miało już ponad 3,1 mln Polaków. Tak wynika z danych Polskiej Izby Ubezpieczeń. To o 10,6 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2019 roku. Z danych PIU wynika, że wartość składki wzrosła o 4,3 proc. i przekroczyła łącznie 665 mln zł. Prywatne ubezpieczenia stały się ważnym ...
-
Polska gospodarka po pandemii. Nowy Plan Marshalla podniesie PKB?
... wzrośnie dzięki niemu o 66,7 mld zł. W latach 2022-2023 wpływ funduszy NGEU odpowiadać będzie za ponad połowę całkowitego wzrostu PKB w tym okresie, a w kolejnych latach udział ten będzie utrzymywał się na znaczącym poziomie. Środki unijne wpłyną również na strukturę zatrudnienia. W 2022 r. środki NGEU ...
-
Jaki dress code obowiązuje w czasach pracy zdalnej?
... . home office to zjawisko znane w praktyce ponad połowie respondentów. Niewątpliwie grono to jest tak duże w wyniku zmian z ostatnich kilkunastu miesięcy – w okresie pandemii COVID-19 wiele firm wyniosło działalność poza siedziby i biura. Jak sytuacja ta wpływa na naszą zawodową garderobę? Więcej niż 2/3 ...
-
Polski leasing: kiedy odrobi straty?
... urządzenia: Sektor finansowania maszyn, który najmniej odczuł skutki recesji znalazł się w 2020 roku wśród głównych kategorii finansowanych środków trwałych. W omawianym okresie łączne finansowanie udzielone przez branżę leasingową na inwestycje w maszyny i inne urządzenia wyniosło 20,4 mld zł, przy -5 proc. dynamice r/r ...
-
Gospodarka Niemiec: 2021 rok jak rollercoaster
... W tej ostatniej kwestii ekonomiści Allianz Research i Euler Hermes dostrzegają ryzyko zaniechania działań w kwestiach fiskalnych i europejskich w kluczowej fazie ożywienia gospodarczego w okresie Covid-19. Połączenie paraliżu politycznego i samozadowolenia może sprawić, że niemiecka mantra polityczna Covid-19 zmieni się z "wszystko, co trzeba" na ...
-
Polski rynek kosmetyków w 2021 roku wróci na ścieżkę wzrostu?
... zwyżkową, w ciągu ostatnich prawie 15 lat urósł z 0,8 mld EUR do 3,8 mld EUR. Rodzimi eksporterzy bardzo dobrze poradzili sobie w czasie pandemii, w okresie styczeń-październik 2020 wartość towarów sprzedanych za granicę była wyższa o 7,3% r/r. Czynnikiem, który wspierał eksport był słaby złoty. W pierwszych 10 miesiącach ...
-
Rynek M&A: fuzje i przejęcia w dobie pandemii
... firm na całym świecie, przeprowadzana przez Thought Leadership Consulting, firmę należącą do Euromoney Institutional Investor. Tegoroczna edycja badania została przeprowadzona w okresie od listopada 2020 do stycznia 2021 i wzięło w niej udział ponad 2400 menedżerów w 52 krajach; 82% stanowili dyrektorzy generalni, dyrektorzy finansowi ...
-
Kiedy wybrać się na Kubę
... ulewne i trwają krótko (na ogół nie dłużej niż pół godziny dziennie), to wysoka wilgotność powietrza w połączeniu z upałami (średnia temperatura w tym okresie to ok. 30°C) wymaga czasu na aklimatyzację i może być uciążliwa dla turystów z naszej strefy klimatycznej. Dodatkowo od września do końca ...
-
Cyfrowa przemoc domowa. Jak wykryć i powstrzymać oprogramowanie stalkerware?
... się sprawować kontrolę nad życiem swojego partnera. Z tego też względu nie jest dużym zaskoczeniem, że liczba jego ofiar wyraźnie spadła w okresie od marca do czerwca 2020 r., a potem się ustabilizowała. Jest to niewątpliwie efekt wprowadzenia lockdownów i powolnego wycofywania się z obostrzeń. Globalny i europejski ...
-
Odbudowa i rozwój gospodarki. Pandemia to nie wszystko
... technologicznych NASDAQ Composite, który w ostatnich 12 miesiącach urósł o ponad 46 proc. Indeks giełdy w Szanghaju wzrósł o blisko 20 proc. w tym samym okresie. Coraz częściej pojawiają się opinie, że notowania giełdowe wyglądają znacznie lepiej niż faktyczny stan gospodarki, nie wspominając o najbardziej dotkniętych przez ...
-
Usługi assistance: czy pandemia coś zmieniła?
... z assistance, są zadowolone z otrzymanej pomocy. Zdaniem 51% badanych usługi assistance regularnie zyskują na znaczeniu i są jeszcze bardziej przydatne właśnie w okresie pandemii. Jakiej pomocy najczęściej potrzebujemy? Pomimo że wciąż najbardziej użyteczną usługą pozostaje assistance samochodowy (85%), Polacy częściej dostrzegają zalety assistance ...
-
Jak polskie firmy oceniają 12 miesięcy z pandemią?
... należny jedynie od opłaconych faktur (38 proc.), dotacje (22 proc.) i rekompensaty (16 proc.) to najbardziej oczekiwane przez przedsiębiorców formy wsparcia w okresie pandemii. Wygrani i przegrani pandemii Najlepiej swoją sytuację (jako „bardzo dobra” i „raczej dobra”) oceniają średnie (45 proc.) i duże przedsiębiorstwa (48 proc ...
-
Zrównoważony rozwój i zmiany klimatyczne. Co mogą zrobić banki?
... biznesowe i osiągnięcie zakładanych rezultatów nie będzie wcale proste i w krótkiej perspektywie czasowej może wiązać się z koniecznością ponoszenia dodatkowych kosztów. W dłuższym okresie może się jednak okazać, że takie aktywności mogą również przynieść korzyści komercyjne. Ryzyka w zakresie zmian klimatycznych Pandemia COVID-19 w wielu obszarach ...