-
Magazyny odporne na COVID-19. Polska pozostaje liderem CEE
... roku, w Polsce, w Czechach, w Rumunii, na Słowacji i na Węgrzech sfinalizowano transakcje najmu 3,74 mln mkw. magazynów. Taki rezultat oznacza, że w analizowanym okresie udało się wypracować 55% wyniku ze wszystkich 12 miesięcy minionego roku. Porównując I połowę br. do analogicznego okresu minionego roku widać ...
-
Cyberbezpieczeństwo: kopia zapasowa to tylko początek, poznaj 4 kolejne kroki
... , które są zdziesiątkowane przez urlopy i zwolnienia chorobowe związane z pandemią, nie ustają w wysiłkach, aby wykonywać więcej zadań w krótszym czasie — a wszystko to w okresie, w którym zagrożenia stają się coraz poważniejsze. To jednak nie wszystko. Pracownicy nie tylko podłączają do firmowej sieci więcej laptopów, tabletów ...
-
Rynek pracy: pracodawcy dobrze przygotowani na 2. falę pandemii
... mówić o powieleniu scenariusza z przełomu 1 i 2 kwartału br., czyli kategorycznym blokowaniu a nawet zmniejszaniu liczby etatów. Wręcz przeciwnie - część przedsiębiorstw, które w okresie marca i kwietnia podjęły radykalne decyzje o redukcji zatrudnienia dziś się odradza i potrzebuje uzupełnić swoje zasoby kadrowe. Choć w początkowej fazie pandemii ...
-
Pandemia zmienia oblicze biura. Czego oczekują najemcy?
... najemców. W Warszawie w minionym kwartale zostało wynajęte najmniej powierzchni biurowej od dekady, natomiast w regionach najemcy wynajęli o 40% mniej powierzchni niż w analogicznym okresie przed rokiem. Warto również spojrzeć na zmiany w strukturze transakcji najmu. Podczas gdy w ostatnich latach przeważały nowe umowy i umowy typu pre-let ...
-
Komisja Europejska: na cud w gospodarce UE i strefy euro nie ma co liczyć
... spadnie do 8,0 proc. w 2022 r. Inflacja pozostaje stłumiona Gwałtowny spadek cen energii przełożył się w sierpniu i wrześniu na ujemne wartości inflacji ogólnej. W okresie letnim znacznie spadła inflacja bazowa, obejmująca wszystkie pozycje z wyjątkiem energii i żywności nieprzetworzonej, co spowodowane było niższym popytem na usługi, zwłaszcza ...
-
Czy sektor MŚP przetrwa kolejny lockdown? Co 4. firma nie wie, co będzie
... państwa oraz wakacje kredytowe zrobiły swoje. Wzrost zaległości w II i III kw. tego roku był porównywalny do tego co obserwowaliśmy w analogicznym okresie minionego roku i wyniósł niecałe 4 proc. Na tym jednak podobieństwa się kończą, bo o ile wcześniej problem rozkładał się w miarę równomiernie na ...
-
Bezrobocie przeraża coraz bardziej. Utraty pracy boi się co 5. Polak
... zatrudniani są na podstawie stosunkowo łatwych do rozwiązania umów cywilnoprawnych. Druga fala koronawirusa uderza jednak w starsze grupy wiekowe. Najbardziej zwolnień w okresie jesienno-zimowym obawiają się osoby w wieku od 35 do 44 lat oraz 25-34-latkowie. Część z nich boi się, że na bezrobocie trafi ...
-
Inwestycje w nieruchomości komercyjne: 4 mld euro, w tym 2 na magazyny
... komercyjne. Warto jednak podkreślić, że jeśli zestawić ten wynik ze średnią z poprzednich 5 lat, to wówczas strata sięga już tylko 10%. W okresie lipiec-wrzesień musimy uwzględnić efekt opóźnionej odbudowy zaufania inwestorów. Mimo że najtrudniejszy ekonomicznie był drugi kwartał, kolejny był obarczony niepewnością co ...
-
Zrównoważony rozwój przyciąga pracowników
... ) w firmach, w których pracują. Aż 65% respondentów uważa, iż obecnie tego typu działania stosowane są w zbyt małym lub zdecydowanie niewystarczającym zakresie, a w okresie najbliższych 5 lat zakres ich implementacji wzrośnie w znacznym (43%) lub bardzo znacznym stopniu (12%). Badani deklarują również bardziej pozytywne (42%) lub ...
-
Europejski leasing hamuje. Polska na 6. miejscu
... ,4% r/r), niemiecki (-17,3% r/r), włoski (-32,5% r/r) czy rosyjski (-21,9% r/r). Leasing jest tym instrumentem, który finansuje inwestycje przedsiębiorstw. W tym okresie nie tylko spowolnieniu uległy inwestycje przedsiębiorców, ale również sama branża koncentrowała się na zapewnieniu wsparcia dla klientów, którzy na dużą ...
-
Biurowce w Łodzi: za nami paradoksalny rok, co potem?
... . mkw. Relatywnie słabo kształtują się jednak wyniki dotyczące absorpcji biurowców. Stanowi ona wskaźnik faktycznego objęcia w najem biur przez najemców w danym okresie. W tym przypadku porównanie z ubiegłym rokiem nie wypada dobrze – w 2019 r. absorbcja w Łodzi wyniosła 41 tys. mkw., podczas gdy w trzech kwartałach 2020 ...
-
Dlaczego pandemia to dobry czas na budowę customer experience?
... kontakt z drugim człowiekiem nadal jest na pierwszym miejscu. Jest to szczególnie ważne, jeśli chodzi o budowanie pozytywnego customer experience w tym wyjątkowym okresie. Z kolei według raportu „Experience is everything” przygotowanego przez PwC, aż 32% konsumentów deklaruje, że nawet jedno negatywne doświadczenie jest w stanie ...
-
Zachowania konsumentów: Polacy przestraszeni pandemią jak nigdy wcześniej?
... autorstwa Deloitte. Najnowsze doniesienia wskazują na spore zmiany w zachowaniach konsumentów z Polski. Są one efektem znacznego wzrostu wywołanych pandemią obaw. W badanym okresie okazały się one tak silne, że zaprowadziły nas na szczyt zestawienia krajów z najwyższym na świecie poziomem niepokoju. Z tego tekstu dowiesz ...
-
Biurowce liczą na wzrost PKB. Najemcy wrócą wraz z ożywieniem?
... & Wakefield. Popyt W pierwszych trzech kwartałach 2020 roku najemcy wynajęli łącznie 906 800 mkw., co jest wartością o 25% niższą niż w analogicznym okresie 2019 roku. Znaczną większość transakcji zawartych w tym roku stanowiły procesy rozpoczęte jeszcze przed wybuchem pandemii. Ponadto, obecna sytuacja wpłynęła na ...
-
Czy pandemia to powód, żeby kupować polskie produkty?
Jakość, cena oraz ekologiczne walory to kwestie, na które polscy konsumenci zwracają podczas zakupów szczególną uwagę. Na kolejnej pozycji uplasowało się pochodzenie. Jak przekonuje Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, patriotyzm konsumencki to trend, który zatacza wśród Polaków coraz szersze kręgi. Potwierdzeniem tego jest ...
-
Internet: jak pandemia wpłynęła na ruch w sieci?
... zapewnić ciągłość usług dla klientów końcowych. – dodaje. Dane zawarte w raporcie zostały zebrane od dostawców usług sieciowych z całej Europy i Ameryki Północnej w okresie od lutego do września 2020 r. W tym celu użyto aplikacji Nokia Deepfield, które wykorzystują big data do monitorowania, analizy i zrozumienia ruchu ...
-
Hakerzy też czekają na Czarny Piątek. Uważaj na kody QR
... hakerzy wykazują się dużą pomysłowością i bardzo sprawnie posługują się sztuczkami socjotechnicznymi, wykorzystując strach, niepewność czy panującą w mediach dezinformację. W okresie przedświątecznym z całą pewnością wykorzystują zestaw dotychczas używanych narzędzi i nie można wykluczyć, że sięgną po nowe metody. Najświeższym przykładem jest ...
-
GUS: produkcja przemysłu zwolniła
... przemysłu była wyższa o 3,2% w porównaniu z październikiem ub. roku, kiedy to notowano wzrost o 3,7%, natomiast w porównaniu z wrześniem br. wzrosła o skromny 1%. W okresie styczeń – październik br. produkcja sprzedana przemysłu była o 2,7% niższa w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku, kiedy notowano wzrost o 4,3%. Po wyeliminowaniu wpływu ...
-
Euler Hermes: rekordowa liczba upadłości i restrukturyzacji firm
... -11,7% (wobec +7% przed rokiem). Transport wraz z eksportem miał radzić sobie stosunkowo dobrze, tym niemniej spadek produkcji sprzedanej przemysłu (-3,4% r/r w okresie I-IX za GUS) przełożył się na mniejszy volumen przewozów towarowych – w ciągu 3 kwartałów zrealizowano jedynie 91,3% przewozów tonażowo w porównaniu do analogicznego ...
-
Sklepy internetowe. Jak poprawić komunikację z klientem?
... kupuje wyłącznie online. Raport ukazuje się tuż przed Black Friday 2020 i na starcie świątecznego sezonu zakupowego. Udział zakupów online w tym okresie będzie zapewne historycznie wysoki.
-
PARP: dla 80% Polaków założenie działalności gospodarczej to nic trudnego
... w polskim społeczeństwie postrzegane są warunki założenia działalności gospodarczej. Warto przy tym podkreślić, że badanie zostało zrealizowane w połowie 2019 roku, a więc w okresie, kiedy nikt jeszcze nie spodziewał się zawirowań związanych z pandemią. Przedsiębiorczy jak Polak Blisko 8 na 10 Polaków uważa, że własny biznes ...
-
10 prognoz branży IT. Co przyniesie 2021 rok?
... wszystkich sektorach. Jak wynika z analiz, które firma IDC przeprowadziła na przestrzeni ostatnich miesięcy, kadra zarządzająca myśląca o osiągnięciu sukcesu w tym trudnym okresie zmian, w ciągu najbliższych pięciu lat powinna skupić się na trzech obszarach. Mowa tu o: weryfikacji działania narzędzi i środowisk IT, które wprowadzono ...
-
Zatrudnienie: firmy innowacyjne znacznie lepsze od reszty rynku
... i kierunki rozwoju Nowoczesnej Gospodarki traktować można jako prognozę koniunktury m.in. na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu ADP Polska, w badanym okresie dynamika zatrudnienia firm Nowoczesnej Gospodarki okazała się dodatnia (+4,11 proc. vs III kw. 2019 r.). Tego samego nie można niestety powiedzieć ...
-
Polska gospodarka: druga fala COVID-19 pogorszyła prognozy na 2021 rok
... efektów spadku w IV kw. 2020 r. na początek przyszłego roku. II etap lockdownu w Polsce będzie stanowił 50% skutków gospodarczych, które poniosła w okresie marzec-maj br. PKB Polski spadnie w IV kw. o -4,3% w porównaniu kw./kw. oraz o -3,7% w całym 2020 roku Całoroczna prognoza wzrostu gospodarczego ...
-
Praca zdalna przyspiesza transformację cyfrową w obszarze cyberbezpieczeństwa
... z 600 do 900 milionów. Jak wynika z raportu Future of Secure Remote Work, 96 proc. organizacji wprowadziło zmiany w polityce cyberbezpieczeństwa w okresie pandemii, a ponad połowa badanych wdrożyła uwierzytelnianie wieloskładnikowe. Wdrożenie rozwiązań chmurowych przyspieszyło. Podczas pierwszych miesięcy pandemii liczba dziennych logowań do usług ...
-
Polska centralna - zagłębie magazynów
... Polska Centralna zyskała niemal 538 tys. mkw. nowych magazynów, co jest wynikiem niemal identycznym z tym, który udało się osiągnąć w analogicznym okresie poprzedniego roku (592 tys. mkw). Miejscami, które obecnie rozwijają się szczególnie mocno są m.in. podwarszawskie Janki i położone niedaleko Łodzi miasto ...
-
Orange Flex otwiera sklep w aplikacji
... z dokładną specyfikacją. Dodatkiem są też specjalne kolorowe nakładki z informacją o tym, czy np. dane urządzenie współgra z siecią 5G. Ceny promocyjne obowiązują w okresie od 1 do 31 grudnia 2020 r. lub do wyczerpania zapasów urządzeń. Ceny urządzeń nie zawierają kosztów dostawy. Oferta obowiązuje dla klientów ...
-
Usługi cyfrowe: jak pandemia zmienia zachowania konsumentów?
... się do utrwalenia nowych nawyków. Jak wynika z przeprowadzonego badania, aż 60 proc. osób, które w większym stopniu korzystało z zakupów internetowych w okresie wiosennym, zadeklarowało utrzymanie tego nawyku także w najbliższym czasie – zauważa Anna Winnicka, Manager w dziale Konsultingu Deloitte. Lockdown i telemedycyna W trakcie lockdownu ...
-
Gdzie na narty w czasie pandemii? Wybór (na razie) nie imponuje
... specjalne połączenia, bilety można zakupić od 35 zł). Ubezpieczenie na narty tylko chroniące od zachorowania na Covid-19 Wyjazd na narty w okresie pandemii wymaga nie tylko dostosowania się do obostrzeń, ale i dbania o swoje zdrowie. Trzeba zabrać ze sobą ubezpieczenie na narty, które ...
-
Sektor MŚP: pandemia to nie jest czas na planowanie?
... o rozwoju jest działaniem na granicy egzystencji Doraźne działania zamiast planów i strategii Zlecone IMAS International badanie zrealizowano w IV kwartale br., a więc w okresie, w którym większość firm powinna mieć już dość skonkretyzowane plany działania i budżety na nadchodzące miesiące. Czasy mamy wyjątkowe, więc nie jest ...
-
Rynek reklamy: poprawa prognoz, ale nie dla Polski
... inny region, a Zenith prognozuje, że w 2020 r. nakłady reklamowe zmniejszą się tam zaledwie o 5,3%, jednak częściowo wynika to z bardzo dużych wydatków politycznych w okresie poprzedzającym wybory prezydenckie w USA. Brak wydatków związanych z polityką sprawi, że porównanie będzie trudniejsze w 2021 roku, kiedy przewidywany jest wzrost tylko ...
-
Cyberpunk 2077 przyciąga uwagę hakerów
... liczne zagrożenia podszywające się pod grę. Eksperci zwracają uwagę, że ataki te z biegiem czasu stawały się coraz bardziej zaawansowane i wyrafinowane. W okresie od stycznia do listopada 2020 r. firma Kaspersky wykryła ponad 3 300 prób zainfekowania użytkowników z całego świata poprzez różne zagrożenia podszywające się ...
-
5 zasad bezpiecznych zakupów świątecznych w sieci
... takie są? Eksperci Sophos podpowiadają, o czym należy pamiętać podczas świątecznych zakupów w sieci. Na korzystających z zakupów internetowych czyha wiele niebezpieczeństw. Zwłaszcza w okresie świątecznym, kiedy kupujemy więcej, pod presją czasu i polujemy na okazje. Cyberprzestępcy tylko na to czekają. Nieuwaga czy lekceważenie pewnych zasad ...
-
Magazyny z sukcesem w roku 2020. Obiecujące prognozy na 2021 rok
... będzie wyższy niż ten odnotowany w roku ubiegłym. Tylko w ciągu trzech pierwszych kwartałów roku wynajęto 3,74 mln mkw., podczas gdy w analogicznym okresie 2019 r. było to 2,86 mln mkw. Rynek magazynowy wykazał się odpornością na destabilizację gospodarczą i rynkową spowodowaną pandemią COVID-19. W dużej mierze ...
-
Zatory płatnicze firm rosną. To negatywny wpływ pandemii
... empatii i przybywa przekonanych, iż teraz trzeba myśleć głównie o sobie i porzucić wyrozumiałość dla niepłacących zobowiązań partnerów. Niesolidność płatnicza, która uchodziła w okresie dobrej koniunktury i przez pierwsze miesiące pandemii, przestaje być tolerowana. Wierzyciele sami znajdują się w trudnej sytuacji i trudno im tak jak wcześniej ...