-
Wydatki na reklamę jednak w górę
... reklamowych przez mniejsze firmy. Lekki spadek odnotowuje także branża motoryzacyjna. Citroen, Toyota, Peugeot wydały w styczniu i lutym mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Aktywność reklamową zwiększyły natomiast Volkswagen i Ford. Prognoza wydatków na globalnym rynku reklamowym ZenithOptimedia prognozuje, że globalne wydatki reklamowe ...
-
Ruszają prace sezonowe
... planami. Prawdziwy bum na prace sezonowe przypada natomiast na miesiące wakacyjne. W tym okresie firmy poszukują też osób na zastępstwo za pracowników, którzy odchodzą na ... zwiększonej ilości klientów oraz zamówień, jaka przypada dla przedsiębiorców w tym okresie, ale także pozwala zminimalizowanie dodatkowe koszta, które w innym wypadku związane ...
-
Ceny produktów rolnych III 2014
... tj. o 0,8% więcej w porównaniu z lutym br., ale o 26,3% mniej niż w tym samym okresie ub. roku. W obrocie targowiskowym ceny żyta wyniosły 68,07 zł/dt i były wyższe w ... 03 zł, tj. o 1,6% więcej niż przed miesiącem, ale o 3,8% mniej niż w tym samym okresie 2013 r. W marcu 2013 r. ceny pszenżyta w skupie wyniosły 65,08 zł/dt. W stosunku do poprzedniego ...
-
Handel zagraniczny I-III 2014
... 7,8%, a import o 3,6%. Dodatnie saldo ukształtowało się na poziomie 1209,7 mln zł (w analogicznym okresie ub. roku minus 5095,7 mln zł). Eksport wyrażony w dolarach USA ... przed rokiem). Dodatnie saldo wyniosło 291,6 mln EUR wobec minus 1235,7 mln EUR w analogicznym okresie ubiegłego roku. Ujemne salda odnotowano z krajami rozwijającymi się – minus ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w I kw. 2014 r.
... , biorąc pod uwagę te osiągane w skali globalnej (wartość największej transakcji w tym okresie to 68,5 mld USD – zakup Comcast Corporation przez Time Warner Cable). ... światowych rynkach, nie sprzyjał dynamicznym wzrostom kursów akcji. Indeks WIG zyskał w tym okresie 2,12%, amerykański S&P500 zwiększył wartość o 1,30%, zaś niemiecki DAX wzrósł o ...
-
Firmy rodzinne: sukcesja czy sprzedaż?
... Wydaje się, że jedną z głównych przyczyn mniejszego niż w państwach zachodnich udziału kapitału obcego w polskich firmach rodzinnych należy upatrywać w stosunkowo niedługim okresie funkcjonowania zdecydowanej większości takich firm w Polsce. Panuje u nas przekonanie, że firma rodzinna powinna finansować się z własnych środków, ewentualnie z kredytu ...
-
Wejście do strefy euro: KE ocenia gotowość 8 państw
... członkowskich objętych derogacją Inflacja Średnia stopa inflacji na Litwie w okresie 12 miesięcy do kwietnia 2014 r. wyniosła 0,6 proc., czyli znacznie poniżej wartości referencyjnej ... dla tego samego miesiąca, i prawdopodobnie utrzyma się poniżej tej wartości w najbliższym okresie. Analiza czynników fundamentalnych oraz duży zapas względem wartości ...
-
Polscy przedsiębiorcy ukarani za Majdan
... zmniejszył się o 11,6 proc. rok do roku do 667,2 mln dolarów w okresie od stycznia do lutego 2014 r., a liczony w euro odnotował spadek o 13,8 proc. r/r do 488,9 mln euro. Z kolei, jak poinformował wicepremier i minister gospodarki Janusz Piechociński, w okresie od początku roku do 18 marca polski eksport do Rosji spadł o 7,3 proc. w ...
-
Polski rynek wierzytelności IV kwartał 2013
... tendencję spadkową – od 41,4% udziału w marcu 2010 roku do 24% w ostatnim badanym okresie. Podobny proces dotyczy wierzytelności obsługiwanych na zlecenie banków, z zastrzeżeniem, że ... nieco ponad 3 mld do 3,19 mld PLN (kwartał do kwartału). W całym analizowanym okresie (lata 2010-2013) średnie tempo wzrostu kształtowało się na poziomie około 5% kw. ...
-
Wyniki ubezpieczycieli I kw. 2014
... 3,9% i wyniosły 3 336,2 mln zł. Wystąpiła strata techniczna w komunikacyjnej OC (grupa 10) w wysokości 20,9 mln zł wobec 59,6 mln zysku w analogicznym okresie ubiegłego roku. Udział ubezpieczeń casco pojazdów lądowych w składkach przypisanych brutto działu II wyniósł 19,6%, a ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej wynikających z posiadania pojazdów ...
-
Pralki - preferencje konsumentów
... popularna? Prawie połowa użytkowników Skąpiec.pl poszukiwała pralki w najwyższej klasie A+++. Drugą najczęściej wybieraną klasą była A++ (29,5%), zaś trzecią – A+ (12,6%). W analizowanym okresie 28,5% potencjalnych kupujących było gotowych przeznaczyć na pralkę 1000 zł. Niewiele większą sumę, 1000-1200 zł byłoby w stanie zapłacić 16,7% internautów ...
-
Media tradycyjne coraz chętniej korzystają z social media
... się powszechną praktyką w polskiej prasie, radiu i TV. Dane zostały zanalizowane w okresie: sierpień 2012 – lipiec 2014. W największej skali wykorzystywane są tweety (47 ... wzrost popularności wykorzystywania treści i materiałów z mediów społecznościowych w mediach tradycyjnych w okresie 2 lat. Prasa, radio i TV zwiększyły częstotliwość cytowania ...
-
Rynek nieruchomości komercyjnych w Polsce w II kw. 2014 r.
... komercyjnych osiągnął wartość 1,4 mld EUR, czyli o ok. 30% większą niż w porównywalnym okresie 2013 roku. W II kw. 2014 w Polsce zawarto transakcje inwestycyjne o łącznej wartości 496,5 mln EUR. Pod względem wartości w tym okresie dominowały transakcje na rynku nieruchomości magazynowych, które stanowiły ok. 44% wartości ...
-
Zatrudnianie cudzoziemców I poł. 2014
... zapotrzebowania charakteryzuje się natomiast sektor przetwórstwa przemysłowego (ponad 16 tysięcy oświadczeń w pierwszej połowie roku – aż dwukrotnie więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego). Bardzo wysokie zatrudnienie w tym przypadku jest w dużym stopniu wynikiem wysokiej pracochłonności oraz sezonowości tych sektorów. Jak przygotować rynek ...
-
Leśna Góra: najlepsza w Polsce promocja miasta
... dotyczyły „Barw Szczęścia”. Dziennikarze wspominali o niej częściej niż w poprzednio analizowanym okresie. Jej nazwa pojawiła się w 516 materiałach, podczas gdy w II półroczu ... proc. stanowiły materiały z mediów ogólnopolskich. Mniejszą popularnością niż w poprzednio analizowanym okresie cieszyła się Biała Podlaska, w której toczy się akcja serialu „ ...
-
Prezent marzeń: jakie atrakcje preferują Polacy?
... do wykopania auto z błota lub piasku, jazda terenowa okazała się jedną z najczęściej wybieranych atrakcji w okresie czerwiec – sierpień 2014. Łącznie, aż 32% Klientów serwisu prezentmarzen.com w wymienionym okresie wybrało realizację marzeń z kategorii „za kierownicą”, spełniając swoje motoryzacyjne marzenia. Drugie i trzecie miejsce w rankingu ...
-
Monitor Rynku Pracy X 2014
... umiarkowane obawy. Jest to łącznie lepiej o 1 punkt procentowy niż w poprzednim badaniu i 4 punkty procentowe lepiej niż w analogicznym okresie 2013 roku. Jednak w grupie badanych krajów europejskich w minionym okresie nastąpił silniejszy spadek tego parametru – o 3 punkty procentowe (z 31% w 2Q2014 do 29% w 3Q2014). W konsekwencji, mimo nieco ...
-
Jak konflikt Rosja-Ukraina wpływa na handel zagraniczny?
... zagraniczny z krajami Europy Środkowo-Wschodniej, w tym z Rosją i Ukrainą stanowił 9,4 proc. udziału w strukturze całego polskiego eksportu i 13,7 proc. w przypadku importu. W analogicznym okresie w 2014 r. udział ten zmniejszył się i wynosi obecnie odpowiednio dla eksportu 7,6 proc. i 13 proc. dla importu. Jednocześnie w przypadku eksportu wzrósł ...
-
Ceny produktów rolnych IX 2014
... zł/dt, tj. o 0,7% mniej w porównaniu z sierpniem br., ale o 5,7% więcej niż w tym samym okresie ub. roku. W obrocie targowiskowym ceny żyta wyniosły 58,76 zł/dt i obniżyły się w stosunku do ... 73,43 zł, tj. mniej o 3,7% niż przed miesiącem i o 7,8% niż w tym samym okresie ub. roku. We wrześniu ceny pszenżyta w skupie wyniosły 57,66 zł/dt. W stosunku ...
-
Handel światowy: skromnie, ale stabilnie
... ujęciu łącznym Argentyna, Rosja i Indie wprowadziły po ponad 250 środków (działań protekcjonistycznych) w okresie od lipca 2008 r. do lipca 2014 r., prawie dwukrotnie więcej niż Stany Zjednoczone, Niemcy, Francja, ... znaczące niż w sektorze przemysłowym. Na podstawie powyższych prognoz Coface zakłada, że w okresie następnych kilku lat tempo wzrostu ...
-
Branża motoryzacyjna w Polsce III kw. 2014
... i autobusów W ciągu trzech pierwszych kwartałów 2014 roku zarejestrowano 32,1 tys. samochodów dostawczych o DMC mniejszej bądź równej 3,5t, o 9,6% więcej niż w analogicznym okresie w ubiegłym roku. W III kwartale byliśmy świadkami wyraźnego ożywienia w inwestycjach we floty samochodów dostawczych. Rejestracje były większe niż rok wcześniej o 22 ...
-
Polski rynek wierzytelności I kwartał 2014
... tys. PLN, czyli o 0,2 tysiąca mniej niż w szczytowym pod tym względem okresie na początku 2013 roku, ale jednocześnie o 0,2 tysiąca PLN więcej ... liczba wierzytelności, obsługiwanych przez jeden podmiot w niemal całym (z wyjątkiem jednego kwartału) analizowanym okresie rosła, choć w ostatnich trzech kwartałach utrzymywała się na zbliżonym poziomie ...
-
Zmiana dostawcy energii: Polacy nie wiedzą jak się do tego zabrać
... chociażby przejrzystość, ponieważ klient płaci jedną cenę za zużycie kWh w całym okresie umowy, do tego bardzo atrakcyjną. Nie ma żadnych opłat dodatkowych i ukrytych kosztów, przez co w wielu regionach Polski jest to najkorzystniejsza cenowo oferta w całym okresie trwania umowy. Do tego klient otrzymuje prostą umowę, na krótki 12-miesięczny okres ...
-
Rynek nieruchomości komercyjnych w Polsce w III kw. 2014 r.
... absorpcja netto wyniosła niespełna 100.000 m kw. Z kolei w 6 największych ośrodkach regionalnych wynajęto w tym okresie 270.000 m kw., ale absorpcja netto przekroczyła 220.000 mkw ... ich wartości. Transakcja opiewała na kwotę 41 mln EUR. W analizowanym okresie właściciela zmieniły także dwa mniejsze budynki biurowe: Żoliborz Plaza oraz Rakowiecka ...
-
Polskie firmy kosmetyczne przestają eksportować na Wschód?
... Statystyczny pokazuje, że spadki były zauważalne już wcześniej. I tak np., w okresie styczeń-wrzesień 2013 r. spadek liczony w PLN w ujęciu r/r wyniósł 5 proc. ... zaczęła zmniejszać się już wcześniej, potwierdzają obroty klientów AKCENTY. Szacujemy, że w okresie ostatniego roku obroty naszych Klientów z branży kosmetycznej ze Wschodem spadły o około ...
-
Rynek biurowy w Krakowie w III kw. 2014
... wysokim poziomie, a zainteresowanie najemców lokalnym rynkiem wzrasta. Warto podkreślić, że w okresie od stycznia do końca września 2014 roku wynajęte zostało niemal tyle ... transakcje obejmujące łącznie blisko 93.800 m2, o 35% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Popyt na powierzchnie biurowe w Krakowie generowany jest przede wszystkim ...
-
Import z Chin rośnie najszybciej
... Popyt na chińskie towary cały czas jest i nie mówię tylko o okresie przedświątecznym. Polskie firmy odzieżowe, które sprowadzają produkcję z Chin za ... AKCENTY w Polsce, firmy obsługującej transakcje walutowe eksporterów i importerów. Saldo wymiany handlowej w okresie styczeń-październik 2014 r. wyniosło -1123,6 mln euro i nadal pozostaje ujemne. ...
-
Reklamy produktów dla dzieci w 2014 roku warte 170 mln zł
... przeznacza się w branży farmaceutycznej, handlowej bądź spożywczej, które w tym samym okresie wygospodarowały na to ponad 2 mld zł, a najmniej – w sektorach politycznym i administracyjnym, usług ... cel po ok. 500 tys. zł. Kaszki gwiazdami na szklanym ekranie W okresie od stycznia do listopada 2014 r. najczęściej emitowanym spotem telewizyjnym była ...
-
Jaki jest świąteczny nastrój Polaka?
... są przyozdabiane na święta zbyt wcześnie - tak uważa 70% respondentów. Większość biorących udział w badaniu sugeruje aby bożonarodzeniowe dekoracje pojawiały się w okresie Mikołajek (58,6%). Pomimo szerokiej gamy dostępnych produktów spożywczych, Polacy pozostają tradycjonalistami. Według 60% osób biorących udział w badaniu na wigilijnym stole ...
-
Ceny produktów rolnych XI 2014
... o 3,5% więcej w porównaniu z październikiem br., ale o 2,1% mniej niż w tym samym okresie ub. roku. W obrocie targowiskowym ceny żyta wyniosły 58,71 zł/dt i obniżyły się ... średnio 158,83 zł/szt., tj. mniej o 3,7% niż przed miesiącem i o 7,9% niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku. W listopadzie pogorszyła się relacja cen skupu żywca wieprzowego ...
-
YouTube: najpopularniejsze kanały markowe w 2014 r.
... przyciąga najwięcej Internautów korzystających z serwisu YouTube. Ponad 700 mln wyświetleń zanotowały w okresie od stycznia do listopada 2014 r. największe kanały markowe w Polsce. W minionym roku ... . Informacje o badaniu W badaniu uwzględnione zostały tylko kanały, które wygenerowały więcej niż 1 mln. wyświetleń w analizowanym okresie czasu tj. ...
-
Ceny produktów rolnych XII 2014
... w skupie płacono 52,36 zł/dt, tj. mniej o 1,4% niż w listopadzie 2014 r. i o 7,9% niż w tym samym okresie 2013 roku. W obrocie targowiskowym ceny żyta wyniosły 57,09 zł/dt i obniżyły się w stosunku ... zboża wyniosła 60,08 zł, tj. mniej o 0,4% niż w listopadzie i o 11,9% niż w tym samym okresie 2013 r. W grudniu za ziemniaki w skupie płacono 35,72 zł/dt ...
-
8 kroków do nawigacji
... z cieczą ustawia się według linii sił ziemskiego pola magnetycznego. Pierwsze wersje współczesnego kompasu w Europie pojawiły się dopiero w XII wieku. W podobnym okresie stworzone zostały również pierwsze mapy nawigacyjne z naniesioną na nie linią brzegową. Kartografowie nanosili na nie także notatki o kierunkach geograficznych, o głębokości ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 6/2015
... próby uzyskania odszkodowań. Agencje ratingowe są oskarżane o świadome zawyżanie walorów prezentowanych im do oceny i obniżanie poziomu ryzyka. Jak pamiętamy w tym okresie rosły notowania oferowanych przez banki papierów wartościowych opartych na wierzytelnościach hipotecznych. Przyczyniło się to do kryzysu finansowego w 2008 roku. Poinformowano ...
-
Ferie zimowe w mediach
... monitoringu na interesujące nas tematy i dotrzeć w samo serce toczącej się właśnie dyskusji. O badaniu: Analizie poddano 10 077 wzmianek w mediach społecznościowych w okresie 5 stycznia – 5 lutego 2015 r. na temat ferii zimowych w portalach i mediach społecznościowych. Instytut Monitorowania Mediów zbadał frazy: „ferie zimowe” wraz z jej odmianami ...