-
Ceny produktów rolnych I 2015
... zł/dt, tj. o 2,3% więcej w porównaniu z grudniem ub.r., ale o 7,4% mniej niż w tym samym okresie ub. roku. W obrocie targowiskowym ceny żyta wyniosły 59,85 zł/dt, tj. wzrosły w ... tj. o 0,9% więcej niż w grudniu ub. roku, ale o 12% mniej niż w analogicznym okresie 2014 r. Ceny ziemniaków w skupie wyniosły 44,19 zł/dt, tj. wzrosły o 23,7% w porównaniu ...
-
Ceny produktów rolnych II 2015
... skupie płacono 52,00 zł/dt, tj. mniej o 2,9% niż w styczniu 2015 r. i o 8,4% niż w tym samym okresie 2014 roku. W obrocie targowiskowym ceny żyta wyniosły 57,32 zł/dt i obniżyły się w stosunku ... zł, tj. mniej o 0,6% niż w styczniu br. i o 17,6% niż w tym samym okresie 2014 r. W lutym 2015 r. ceny pszenżyta w skupie wyniosły 57,35 zł/dt. W stosunku do ...
-
NFZ: kolejki oczekujących II-IV 2015
... na świadczenia zdrowotne wydłużył się o ponad miesiąc jest gastroenterologia, na świadczenia w tej dziedzinie chory poczeka o 1,2 miesiąca dłużej niż w poprzednio badanym okresie. Świadczeniem obarczonym najdłuższym czasem oczekiwania w tej dziedzinie medycyny jest chirurgiczne zmniejszenie żołądka, chory na zabieg musi poczekać średnio 7,4 mies ...
-
Miasta wojewódzkie w mediach w I kw. 2015 r.
... pojawiało się o nich prawie 20 tys. wzmianek. Bezkonkurencyjna pod względem liczby informacji medialnych była Warszawa. Na podstawie materiałów prasowych zebranych w okresie styczeń – marzec 2015 r., „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przygotował raport odnośnie obecności stolic województw w mediach. Łącznie na ich temat w analizowanym ...
-
Sprzęt AGD: co wybierali Polacy w I kw. 2015 r.?
... się impulsywnie, tylko stanowi świadomą decyzję opartą na wcześniejszym poszukiwaniu informacji, rekomendacji innych użytkowników lub sprzedawcy. Jakie produkty najczęściej kupujemy w okresie styczeń - marzec? Czy zauważamy wyraźny trend sezonowości? Na ile zmieniają się nasze wybory w stosunku do analogicznego okresu roku wcześniejszego? Agito ...
-
Ceny produktów rolnych III 2015
... płacono 51,49 zł/dt, tj. mniej o 1% niż w lutym 2015 r. i o 10% niż w tym samym okresie 2014 roku. W obrocie targowiskowym ceny żyta wyniosły 57,88 zł/dt i wzrosły w stosunku do ... , tj. o 2,6% więcej niż w lutym br., ale o 16,9% mniej niż w tym samym okresie 2014 r. W marcu 2015 r. ceny pszenżyta w skupie wyniosły 57,42 zł/dt, tj. wzrosły w stosunku ...
-
Wybory prezydenckie 2015 w mediach
... zatrzymają medialnej karuzeli, szczególnie tej, na którą wsiedli użytkownicy mediów społecznościowych. O badaniu: Badanie przeprowadzone przez Instytut Monitorowania Mediów zostało przeprowadzone w okresie 01.02- 10.04.2015 i oparte na danych z monitoringu prasy, internetu i social mediów. Wykorzystany w artykule i wykresie sondaż TNS Polska został ...
-
Koniunktura przemysłowa IV 2015
... prowadzeniu bieżącej działalności (2,9% przed rokiem). Po kilkuletnim okresie stopniowego wzrostu odczuwania przez przedsiębiorców ograniczeń działalności wynikających ... roku), utrzymująca się na wysokim poziomie już od 2013 roku. W okresie ostatnich dwóch lat zwiększało się stopniowo wykorzystanie mocy produkcyjnych i w kwietniu kształtuje ...
-
Ulubione laptopy Polaków
Sklep Agito.pl postanowił przyjrzeć się wyborom dokonywanym przez internautów kupujących laptopy. Przedstawiona analiza dowiodła m.in., że najpopularniejszym segmentem cenowym jest przedział do 2000 złotych, a producentem, który cieszy się największym uznaniem kupujących jest Lenovo. O tym, że laptopy właściwie zdominowały rynek komputerów ...
-
Branża motoryzacyjna w Polsce I kw. 2015
... W I kw. 2015 roku rejestracje samochodów osobowych były mniejsze o 6 tys. szt. niż w analogicznym okresie 2014 roku. Nie mam jednak najmniejszych wątpliwości, że to dobry wynik. W ... Unijny rynek samochodów osobowych ma za sobą najlepszy kwartał od 4 lat – rejestracje w okresie styczeń-marzec 2015 roku wzrosły o blisko 9% r/r. W dużej mierze za ...
-
Wakacje 2015: Maroko i Teneryfa minimalnie droższe
... dwa tygodnie i dlatego o bardziej adekwatnym ich obrazie można mówić dopiero teraz. W okresie ostatnich dwóch tygodni średnia cena turystycznych imprez zwyżkowała łącznie o 71 ... świeżego, ale za to bardzo silnego trendu słabnięcia tureckiej liry - o ponad 8 procent w okresie 4 tygodni. 2. Teraz kolej na standardowy opis zmian cen w ostatnim tygodniu. ...
-
Ceny produktów rolnych IV 2015
... 71,88 zł, tj. mniej o 1,8% niż w marcu br. i o 17% niż w tym samym okresie 2014 r. W kwietniu 2015 r. ceny pszenżyta w skupie wyniosły 55,11 zł/dt, tj. obniżyły się w ... wyniosła 59,89 zł, tj. mniej o 2,1% niż w marcu br. i o 16,3% niż w tym samym okresie 2014 r. W kwietniu za ziemniaki w skupie płacono 54,10 zł/dt. W skali miesiąca wzrost cen ...
-
Ceny produktów rolnych V 2015
... 70,91 zł, tj. mniej o 1,3% niż w kwietniu br. i o 16,7% niż w tym samym okresie 2014 r. W maju 2015 r. ceny pszenżyta w skupie wyniosły 53,25 zł/dt, tj. obniżyły się w ... wyniosła 58,50 zł, tj. mniej o 2,3% niż w kwietniu br. i o 17,6% niż w tym samym okresie 2014 r. W maju za ziemniaki w skupie płacono 53,18 zł/dt. W skali miesiąca spadek cen ...
-
Koniunktura przemysłowa VI 2015
... z niepewnością ogólnej sytuacji gospodarczej (34% w czerwcu br., 38% przed rokiem) oraz niedostatecznym popytem (34% w czerwcu br., 37% w analogicznym miesiącu ub. r.). W okresie ostatnich dwóch lat zwiększało się stopniowo wykorzystanie mocy produkcyjnych i w czerwcu kształtuje się na poziomie 78% (76% w analogicznym miesiącu ub. r.). W czerwcu ...
-
Z własną firmą trudno się rozstać w wakacje
... więc przyjąć, że drobny biznes ma pozytywny wpływ na gospodarkę w okresie wakacji. Tegoroczne wyniki, dotyczące tego, jak wygląda aktywność mikroprzedsiębiorstw w ciągu ... lecie jako normalnym okresie aktywności mówiło 50% ankietowanych, 30% wskazywało, że w wakacje obroty firmy rosną, zaś 21% przyznawało, że w tym okresie odczuwa spowolnienie. Tylko ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 28/2015
... o 5 proc. więcej niż kwartał wcześniej i o 3 proc. więcej niż rok wcześniej w analogicznym okresie. W raporcie Praca.pl czytamy także, że coraz więcej pracy jest w turystyce ... szczególne zainteresowanie praktykami i stażami. Takich ofert nie brakuje, bo w okresie wakacyjnym firmy szukają dodatkowych rąk do pracy pod nieobecność stałych pracowników. ...
-
Monitor Rynku Pracy V 2015
... (20%). „Wysoka rotacja na rynku pracy nie zawsze oznacza coś pozytywnego – w okresie kryzysu ten wskaźnik czasem też idzie w górę, szczególnie wtedy, gdy problemy nie uderzają ... dynamika rotacji udowadnia, że oferty pracy są dostępne.” Co istotne, w całym okresie badania poziom zagrożenia utratą pracy w Polsce mimo pewnych wahań trzymał się na ...
-
Ceny produktów rolnych VI 2015
... płacono 68,25 zł, tj. mniej o 3,8% niż w maju br. i o 18,9% niż w tym samym okresie 2014 r. W czerwcu 2015 r. ceny pszenżyta w skupie wyniosły 53,35 zł/dt, tj. wzrosły w stosunku ... wyniosła 57,11 zł, tj. mniej o 2,4% niż w maju br. i o 20,9% niż w tym samym okresie 2014 r. W czerwcu za ziemniaki w skupie płacono 62,31 zł/dt. W skali miesiąca wzrost ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 30/2015
... ogółem wyniósł minus 13 tys. (wobec minus 5 tys. w analogicznym okresie ub. roku). Według GUS w okresie styczeń-maj br. eksport w cenach bieżących wzrósł o 6,4 proc. r/r i wyniósł ok. ... mld zł (dodatnie saldo w wysokości ok.12 mld zł). Eksport produktów rolno-spożywczych w okresie styczeń–maj br. wzrósł o 6,8 proc. r/r. Pod znakiem zapytania stoi ...
-
Wakacje 2015: Teneryfa prawie 400 złotych droższa
... do energiczniejszych zakupów. O blisko 4 procent wzrosła w nim sprzedaż detaliczna (w okresie styczeń- kwiecień jej dynamika wyniosła średnio zero), a o prawie ... greckie po nieco słabszym dla nich okresie ponownie zwiększyły swoją przewagę cenową wobec ubiegłego sezonu - z 15 do 40 złotych. Najbardziej w okresie ostatnich 12 miesięcy wzrosły ceny ...
-
Wyniki przedsiębiorstw niefinansowych I-VI 2015
Główny Urząd Statystyczny opublikował dane na temat wyników wypracowanych przez działające w naszym kraju przedsiębiorstwa niefinansowe. Z opracowania wynika, że w pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku sytuacja przedstawiała się lepiej niż rok wcześniej. Poprawie uległy niemal wszystkie badane wskaźniki. Przychody z całokształtu ...
-
GUS: przedsiębiorstwa leasingowe 2014
... tylko 1,9% wartości ogółem. W strukturze podmiotowej 167 584 klientów (leasingobiorców), którzy zawarli nowe umowy w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2014 r. dominowały przedsiębiorstwa – 90,8%, które wzięły w ... zł (w tym 324 242 nowych środków o wartości 25 527 mln zł). W analogicznym okresie 2013 r. było to 350 779 środków na kwotę 29 617 mln ...
-
JOW-y w mediach
... tygodni z badanego okresu ukazywało się średnio dwa razy więcej publikacji dziennie, niż w okresie od 25.07-10.08. Najwięcej do powiedzenia w temacie JOW-ów mają zdecydowanie ... się jednak bardziej „ZA” niż „PRZECIW”. Zgodnie z danymi IMM w badanym okresie zostało opublikowanych ok. 4700 treści zabarwionych emocjonalnie, z czego 3700 pozytywnie i ok. ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę II kw. 2015 r.
... wśród największych reklamodawców ponownie okazał się PKO Bank Polski, który w analizowanym okresie wydał na promocję 33 mln złotych – o 14 mln złotych więcej niż ... Oszczędzaj i zyskuj – konta osobiste popularniejsze niż kredyty Najchętniej reklamowanym produktem w okresie od kwietnia do czerwca 2015 r. okazały się, podobnie jak w poprzednim kwartale ...
-
Ferie zimowe 2016: Egipt najtańszy
... na razie znacznie mniejsze niż te, które występowały w zestawieniach poprzednich. W badanym okresie wystąpił kolejny niewielki wzrost średniej ceny, który wyniósł 12 złotych ... ferii zimowych dla województwa mazowieckiego w latach 2014 i 2015 i zebranych w tym samym okresie października pokazuje, że obecna średnia cena wobec średniej ceny sprzed ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 41/2015
... w pierwszym półroczu 2015 stwierdzono blisko 118 tys. – o 12 tys. więcej niż w tym samym okresie ub.r. W całym 2014 r. było 163 tys. przestępstw gospodarczych. Polska zrobiła ... o 14,3 proc. r/r. Sprzedaż wyniosła w tym okresie 2,19 mln ton w stosunku do 2,5 mln ton w analogicznym okresie roku poprzedniego. Komentarz do wydarzeń gospodarczych POLSKI ...
-
Moda: wydatki na reklamę I poł. 2015 r.
... połową 2014 roku), a 2% to udział producentów wyrobów skórzanych i skóropodobnych. Firmy działające w branży modowej najczęściej reklamowały swoje produkty w magazynach, gdzie w analizowanym okresie ulokowały 62% swoich budżetów marketingowych czyli ponad 60 milionów złotych. To wzrost o 41% w stosunku do analogicznego okresu 2014 roku. Najczęściej ...
-
Po co komu first minute?
... , a w drugim na morze lub w odnowionej części obiektu - wyjaśnia Klaudyna Mortka. Dodatkowo w okresie first minute bardzo często do standardowej rezerwacji otrzymamy vouchery na ... się kurczy. Najszybciej znikają pokoje w hotelach o wysokim standardzie i z dobrymi opiniami. W okresie first minute ryzyko, że nie dostaniemy pokoju rodzinnego lub że ...
-
Ewolucja złośliwego oprogramowania III kw. 2015
... trojanów bankowych częściej niż w jakimkolwiek innym regionie – 5% wszystkich użytkowników produktów firmy Kaspersky Lab w Austrii zetknęło się z tym zagrożeniem w badanym okresie. Singapur, lider poprzedniego kwartału, przesunął się na drugie miejsce (4,2%), a na trzecim miejscu uplasowała się Turcja, w której zagrożonych było 3% użytkowników ...
-
Polskie firmy: portfel należności X 2015
... , do najniższego poziomu w historii (jedynie 10,7%) spadł odsetek przedsiębiorstw, które deklarują, że problemy z należnościami w ostatnim okresie wzrosły. Jest to bardzo dobry sygnał dla gospodarki. W okresie 2010-2011, kiedy to wzrost gospodarczy przyspieszył do 4%, sytuacja w obszarze należności pozostawała w dalszym ciągu mocno pesymistyczna ...
-
Handel detaliczny a kradzież towaru 2014-2015
... w pozostałych badanych regionach. Wyjątkiem jest Azja z Pacyfikiem, gdzie największe straty rejestruje się w lecie. Straty wg branż Najwyższy poziom strat w Europie w okresie 2014–2015 odnotowały apteki i drogerie (2,25%), sprzedawcy biżuterii i zegarków (1,66%) oraz domy towarowe (1,47%). Sklepy ogólnospożywcze (0,20%), inni sprzedawcy towarów ...
-
Magazyny: deweloperzy nie spuszczają z tonu
... . powierzchni. Dla porównania, w analogicznym okresie minionego roku w tych rejonach realizowano 83 000 mkw. realizowanych w tym samym okresie 2014 roku. Zapotrzebowanie na ... jest wynikiem o 24% (107 000 mkw.) wyższym od zanotowanego w analogicznym okresie 2014 roku. Największa aktywność charakteryzowała rynki w okolicach Warszawy, gdzie wynajęto ok. ...
-
Sektor MŚP: ocena III kw. 2015 i prognoza IV kw. 2015
... dodać jednak, że o pogorszeniu nadal informuje mniej badanych niż, rok temu w analogicznym okresie. PROGNOZY KONDYCJI WŁASNEJ FIRMY – GORSZE NIŻ W POPRZEDNIM KWARTALE Prognozy na ... Wynik INDEXU ZAIR jest też lepszy, niż rok temu w analogicznym okresie (aż o 13,2 pkt.). Spośród wszystkich wymienianych obszarów zakupowych, najbardziej wzrósł subindeks ...
-
Rynek gazu ziemnego 2015 i prognozy na 2016 rok
... wpływ na spadek cen miała również zwiększona podaż gazu w Europie, brak odczuwalnej zimy w okresie ostatnich dwóch sezonów grzewczych (wszystko wskazuje na kolejną zimę bez śniegu) oraz ... stycznia 2016 roku do 31 marca 2016 roku. Być może po tym okresie nastąpi tak długo wyczekiwane uwolnienie cen. PERSPEKTYWY NA PRZYSZŁOŚĆ Z perspektywy polskiego ...
-
Ferie zimowe 2016: Tunezja dla oszczędnych
... do poprzedniego tygodnia wybraliśmy kierując się przekonaniem, że ostatnie zmiany są dla obrazu aktualnej sytuacji ważniejsze od zmian w bardziej rozciągniętym okresie, a ponadto różnicę cen wobec poprzedniego zestawienia można łatwo uzyskać porównując ceny z dwóch kolejnych edycji raportów. 1. Pierwsze tegoroczne zestawienie obejmuje porównanie ...