-
Biurowce w Łodzi: za nami paradoksalny rok, co potem?
... . mkw. Relatywnie słabo kształtują się jednak wyniki dotyczące absorpcji biurowców. Stanowi ona wskaźnik faktycznego objęcia w najem biur przez najemców w danym okresie. W tym przypadku porównanie z ... Łodzi w ramach podnajmów dostępne będzie ok. 10 tys. mkw. biur, a realny wskaźnik wolnych powierzchni wzrośnie do ok. 16%. Możemy spodziewać się ...
-
PARP: bezrobocie nie rośnie, ale co 3. pracownik boi się utraty pracy
... płci na rynku pracy to problem globalny. Wśród osób w wieku 25-54 lat wskaźnik aktywności zawodowej w przypadku kobiet wynosi 63 proc., podczas gdy ... z wysokimi zarobkami. Coraz gorsza sytuacja w Europie Według najnowszych danych Eurostatu wskaźnik bezrobocia dla krajów członkowskich Unii Europejskiej w sierpniu 2020 r. wyniósł 7,4 proc., co ...
-
ManpowerGroup: rekrutację pracowników planuje 10% firm
... poprawa o 5 punktów procentowych, jednak utrzymujący się na ujemnym poziomie wskaźnik pokazuje, że właściciele hoteli oraz przedsiębiorcy oferujący usługi gastronomiczne ... rozbudowywaniu zespołów są również przedsiębiorcy ze Słowacji – tam już drugi kwartał z rzędu wskaźnik utrzymuje się na poziomie +3%. Raport dla II kwartału 2021 r. został ...
-
Rynek lotniczy cargo. Zyskają Chiny, straci Europa i USA
... nie rekompensowała nawet zwiększona eksploatacja globalnej floty frachtowej, dla której wskaźnik ACTK w ciągu roku wzrósł o 20,6 proc. Z najnowszych danych IATA wynika, że ... silna trajektoria wznosząca na kierunku azjatyckim, gdzie do 2039 roku średnioroczny wskaźnik wzrostu na osiągnąć poziom 4,4 proc. na szlaku Europa - Azja Wsch. oraz 4,3 proc ...
-
Handel elektroniczny: ogromne wzrosty sprzedaży
... kwartale 2020 r.). Średnia wartość zamówienia we Francji, Niemczech, krajach skandynawskich i Wielkiej Brytanii osiągnęła najwyższy poziom od 8 kwartałów. Wskaźnik porzuconych koszyków: Wskaźnik porzuconych koszyków (procent utworzonych koszyków, które nie zakończyły się złożeniem zamówienia) na urządzeniach mobilnych pozostaje najwyższy i wynosi ...
-
Które miasta w Polsce najlepsze dla inwestycji?
... wpływa na konieczność inwestowania w kierunku gospodarki innowacyjnej – komentuje Artur Skiba, Prezes Zarządu Antal. Dobrze wyszkolona kadra kluczem w rozwoju miast Wskaźnik potencjału zatrudnienia pokazuje dostępność już wyszkolonej kadry w poszczególnych aglomeracjach. Jeżeli inwestycja zakłada potrzebę zaangażowania dużej liczby inżynierów lub ...
-
Górny Śląsk liderem nierzetelności
... ? Czym jest rzetelność? Najprościej rzecz ujmując jego kryterium jest to, czy ktoś płaci terminowo za towary i usługi. Rzetelna Firma przygotowała wskaźnik rzetelności województw, biorąc pod uwagę następujące kryteria: ogólne zadłużenie przedsiębiorstw w danym województwie notowane w Krajowym Rejestrze Długów, zadłużenie w przeliczeniu na 1000 ...
-
EY: Polacy boją się o finanse, pracę i efektywność szczepień
... sytuacji finansowej w przeciągu kolejnych 12 miesięcy – dla porównania dla pozostałej części globu wskaźnik ten wynosi 48%. Jeszcze gorzej sytuacja wygląda w przypadku pytania „co przyniesie ... dopiero po zaszczepieniu się większości populacji. Dla porównania w USA ten wskaźnik wynosi 62%, a w Niemczech 65%. Jedynie 23% naszych rodaków spodziewa się, ...
-
Więcej umów najmu na warszawskim rynku biurowym
... Wysoki wolumen podpisanych umów najmu zauważalnie wpłynął na poziom dostępnej powierzchni biurowej i wskaźnik pustostanów. Na koniec marca 2022 roku na rynku warszawskim do ... , co stanowiło 12,2% nowoczesnych zasobów stolicy. W porównaniu z końcem 2021 roku wskaźnik ten obniżył się o 0,5 pp. a dostępna powierzchnia zmniejszyła się o 20 000 m ...
-
W czerwcu 2022 gorsze nastroje konsumentów
... sytuacji ekonomicznej kraju. W odniesieniu do czerwca 2021 r. obecna wartość BWUK jest niższa o 29,0 p. proc. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w czerwcu 2022 r. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, spadł o 3,4 p. proc ...
-
Konsumenci w lepszych nastrojach w lipcu 2022
... o 1,5 p. proc.). W odniesieniu do lipca 2021 r. obecna wartość BWUK jest niższa o 28,2 p. proc. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w lipcu 2022 r. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 1,9 p. proc. w stosunku do ...
-
Konsumenci w gorszych nastrojach w sierpniu 2022
... sytuacji ekonomicznej kraju. W odniesieniu do sierpnia 2021 r. obecna wartość BWUK jest niższa o 30,3 p. proc. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w sierpniu 2022 r. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, spadł o 1,4 p. proc ...
-
1 Liga Piłki Nożnej: jakie przychody wygenerowały kluby w sezonie 2021/2022?
... zaryzykowanie stabilności klubu może się opłacać. Zespół z Dolnego Śląska, którego wskaźnik wynagrodzeń w ubiegłym sezonie przekroczył 70 proc., zajął pierwsze miejsce i awansował ... stosunkowi przychodów piłkarzy do miejsca, jakie ich klub zajął w lidze. Wskaźnik równy 1 oznacza, że możliwości finansowe klubu w pełni odpowiadają finalnemu rezultatowi ...
-
Handel światowy: czy USA i EU porzucą wymianę handlową z Chinami?
... się do różnych wstrząsów, a czasami odzwierciedlają zmiany strukturalne w gospodarce światowej. Wskaźnik ilościowy, tj. handel jako procent PKB (zob. Wykres 1) pokazuje, że ogólnie ... technologii i sektorów. Aby przeanalizować to zjawisko szczegółowo, opracowujemy wskaźnik globalizacji dla poszczególnych sektorów (zob. Wykres 3), który uwzględnia ...
-
Największe przeceny na świecie w polskim eCommerce
... raport DataFeedWatch firmy Cart.com. Polski eCommerce osiągnął najwyższy wskaźnik produktów przecenionych w stosunku do wszystkich produktów w sklepach online, zgodnie ze ... świata. Skorzystają konsumenci – dodaje ekspert ds. feed marketingu. Średni globalny wskaźnik „braku produktów w magazynie w stosunku do wszystkich produktów reklamowanych” na ...
-
Branża IT pod wpływem inflacji. Koniec roku dał się programistom we znaki?
... wynik dotyczący udziału ofert z możliwością pracy na część etatu w historii istnienia raportów inhire.io. Dla porównania, w analogicznym okresie 2021 roku, wskaźnik oscylował na poziomie 0,6%. Warszawa, Kraków i Wrocław z największą liczbą ofert pracy Niepodważalnym top 3 miast, których w 2022 roku dotyczyła największa liczba opublikowanych ...
-
Inflacja, stopy procentowe, wzrost gospodarczy - Polska na tle CEE-4
... za IV kwartał 2022 potwierdzają spadki cen zarówno w sektorze biurowym, jak i handlowym. Również wolumen inwestycji w 2022 roku uległ znacznemu zmniejszeniu. Wskaźnik pustostanów biurowych wzrósł w ubiegłym roku, co przyczyni się do dalszego spadku cen. Wyższe czynsze rynkowe (których zmiany zwykle są opóźnione ...
-
Polski sektor TSL osiągnął znaczącą odporność na kryzysy
... regionach na świecie, co świadczy o postępującej stabilizacji w badanych gospodarkach. Dla przykładu opublikowany na początku marca Eurozone Manufacturing Output Index, czyli wskaźnik odpowiadający na pytanie o poprawę wyników przedsiębiorstw produkcyjnych w strefie euro wzrósł w lutym do poziomu 50,1 z 48,9 w styczniu - to najlepszy wynik od ...
-
Inflacja cen żywności w Europie - jakie przyczyny?
... się zwiększyć obroty ponad koszty. Konsumenci nadal będą ponosić koszty. Ponieważ wskaźnik PPI właśnie znalazł się na zakręcie, Allianz Trade spodziewa się, ... r. W tym czasie nasz wskaźnik kosztów całkowitych dla sektora wzrósł o +6,7%, podczas gdy obroty wzrosły o skromne +0,8%. Od tego czasu wzrost obrotów przewyższał wskaźnik kosztów, co sugeruje, ...
-
Rządy coraz częściej pytają Apple i Google o dane użytkowników
... firmy w pełni lub częściowo przekazały dane kont, których dotyczyło około 2,5 mln wniosków. Ogólny wskaźnik przekazywania danych w Polsce wynosi 56,7%. Meta i Google to firmy, które ... od 2013 do 2021 roku, ogólny wskaźnik przekazywania danych wynosi około 71%. Apple od 2016 roku przoduje w przekazywaniu danych, ich wskaźnik z 75% w 2016 roku wzrósł ...
-
Reklama w internecie i telewizji. Kto jest liderem?
... (10,5 sekundy dla kreacji typu display i 8,2 sekundy dla kreacji wideo). Średnia widoczność kreacji digital w marcu (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 51%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 63,4% kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji ...
-
Na rynku biurowym coraz trudniej o wolną powierzchnię
... potwierdzenie zapowiadanej luki podażowej. Duże zainteresowanie najemców i stabilny wskaźnik powierzchni niewynajętych W 1 kw. 2023 r. odnotowano popyt na powierzchnie ... ,7%), podczas gdy wskaźnik powierzchni niewynajętej w strefach centralnych wynosi obecnie 10,2%. Na koniec 1 kw. 2023 r. średni wskaźnik pustostanów dla miast regionalnych był ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Media Expert atakuje
... wideo). Średnia widoczność kreacji digital w marcu (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 48%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 62 ... Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 10,15 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 51,6%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Branża handlowa najaktywniejsza
... wideo). Średnia widoczność kreacji digital w maju (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 49,66%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 60 ... Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 10,21 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 52,31%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „ ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Duże roszady wśród reklamodawców?
... wideo). Średnia widoczność kreacji digital w czerwcu (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 49,32%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla ... Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 10,17 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 52,21%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media ...
-
Warszawski rynek biurowy w I połowie 2023 roku. Podaż o 90% niższa r/r
... 714 400 m kw. dostępnej od zaraz powierzchni, co stanowiło 11,4% zasobów biurowych. Wskaźnik pustostanów zanotował spadek o 0,2 pp. w porównaniu do I kwartału oraz 0,5 pp. względem analogicznego okresu w 2022 roku. W strefach centralnych wskaźnik pustostanów wynosił 9,9% (spadek względem ubiegłego kwartału), zaś poza centrum pozostał na tym ...
-
Rynek biurowy w Warszawie: 3 nowe biurowce i tyle samo rozbiórek
... Klaudia Okoń, Starsza Konsultantka w dziale Business Intelligence Hub & Consultancy, BNP Paribas Real Estate Poland. Wskaźnik pustostanów powoli w dół Jak wynika z danych zawartych w raporcie na koniec II kwartału br. w Warszawie wskaźnik pustostanów osiągnął wartość 11,4%, co daje spadek o 0,2 pp. w porównaniu z poprzednim kwartałem i o 0,5 pp ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Media Expert bierze wszystko?
... wideo). Średnia widoczność kreacji digital w lipcu (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 49,86%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla ... ,3%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 10,33 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 52,91%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media ...
-
Rynek biurowy w regionach II kw. 2023. Deweloperzy i najemcy ostrożni
... biurowej w regionach na koniec II kw. 2023? Gdzie w regionach jest najwyższy wskaźnik pustostanów? Jak kształtują się czynsze na regionalnym rynku biurowym? ... ., średni wskaźnik pustostanów zaliczył wzrost o 0,9 p.p. w porównaniu do pierwszego kwartału i wyniósł 16,8%. Największą pulą wolnych biur dysponowała Łódź (wskaźnik pustostanów 23,4%), a ...
-
Hakerzy celują w sektor edukacji i badań
... pojedynczą organizację w skali tygodnia. Oznacza to niewielki spadek o zaledwie 1% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Jednocześnie sektor ten odnotowuje najwyższy wskaźnik cyberataków spośród wszystkich branż! Jakie są przyczyny takiego trendu? Dlaczego akurat ten sektor stał się preferowanym celem cyberprzestępców? Eksperci Check ...
-
Ile trzeba pracować w Polsce, żeby kupić iPhone'a 15 Pro?
... wskaźnikiem sprzed roku liczba wymaganych dni zmniejszyła się o 4,4 dnia. Tak wyglądał wskaźnik iPhone’a w Polsce w ostatnich 6 latach: 2018 – 32,5 dnia 2019 – 31,8 dnia 2020 – ... Metodologia i źródło danych Index iPhone’a to coroczny wskaźnik relacji cen iPhone’a do wynagrodzeń, prowadzony przez Picodi.com od 2018 roku. Wskaźnik iPhone’a 2023 został ...
-
Rynek reklamy VIII 2023. Kinder detronizuje Media Expert w TV
... wideo). Średnia widoczność kreacji digital w sierpniu (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 47,70%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla ... ,7%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 10,26 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 51,68%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: handel znowu na czele
... ). Średnia widoczność kreacji digital we wrześniu (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 46,28%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których ... Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 10,45 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 50,22%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, ...
-
Nastroje konsumentów w październiku 2023 dalej w górę
... o 1,2 p. proc.). W odniesieniu do października 2022 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 27,6 p. proc. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w październiku 2023 r. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 1,3 p. proc ...
-
Nastroje konsumenckie w Polsce stabilne od pół roku
... opracowanego przez firmę GfK– an NIQ company. To już szósty miesiąc z rzędu podobnych wyników. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie postaw konsumenckich, w październiku 2023 r. wyniósł -4,6, co oznacza wzrost o zaledwie 0,1 jednostki w stosunku do poprzedniego miesiąca ...