-
Rynek reklamy VIII 2023. Kinder detronizuje Media Expert w TV
... wideo). Średnia widoczność kreacji digital w sierpniu (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 47,70%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla ... ,7%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 10,26 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 51,68%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: handel znowu na czele
... ). Średnia widoczność kreacji digital we wrześniu (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 46,28%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których ... Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 10,45 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 50,22%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, ...
-
Nastroje konsumentów w październiku 2023 dalej w górę
... o 1,2 p. proc.). W odniesieniu do października 2022 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 27,6 p. proc. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w październiku 2023 r. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 1,3 p. proc ...
-
Nastroje konsumenckie w Polsce stabilne od pół roku
... opracowanego przez firmę GfK– an NIQ company. To już szósty miesiąc z rzędu podobnych wyników. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie postaw konsumenckich, w październiku 2023 r. wyniósł -4,6, co oznacza wzrost o zaledwie 0,1 jednostki w stosunku do poprzedniego miesiąca ...
-
Rynek biurowy w regionach III kw. 2023. Popyt na biurowce jak przed pandemią
... – tendencja wzrostowa Na koniec września 2023 roku na ośmiu analizowanych rynkach było do wynajęcia ponad 1,1 mln m kw. wolnej powierzchni biurowej, a wskaźnik pustostanów wyniósł 17,3% (wzrost o 0,5 p.p. kw./kw. oraz wzrost o 2,1 p.p. w porównaniu do analogicznego okresu w 2022 roku). Najwyższy odsetek odnotowano w Katowicach – 23,2%, a najniższy ...
-
Magazyny w Polsce, czyli pustostanów najwięcej od 3 lat
... Eksperci nie przewidują natomiast dalszego mocnego wzrostu w tym obszarze, wskaźnik pustostanów nie powinien przekroczyć 8%. Stabilizacja wysokości czynszów Pomimo spadku kosztów ... stawek czynszu w najlepszych lokalizacjach. Utrzymujący się w 2023 r. wskaźnik pustostanów na poziomie około 7% powoduje dalsze spowolnienie wzrostu czynszów w większości ...
-
E-commerce zawiódł. Na czym branża TSL zarobi w tym roku najwięcej?
... grudzień może być miesiącem lepszym od oczekiwań. W listopadzie poprawił się bowiem wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury w handlu detalicznym. Zatrzymał się co prawda ... także poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), opisujący tendencje konsumpcji indywidualnej wyniósł - 15,1 i ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: Media Expert i Lidl na czele
... wideo). Średnia widoczność kreacji digital w listopadzie (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 45,26%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla ... Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 10,41 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 48,60%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media ...
-
Nastroje konsumentów w grudniu 2023 pogorszyły się
... proc. W 2023 r. BWUK był o 13,5 p. proc. wyższy w porównaniu z 2022 r. i osiągnął wartość -26,3. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w grudniu 2023 r. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 1,0 p. proc. w stosunku ...
-
2023 był rokiem ransomware
... z 7 proc. organizacji dotkniętych tym samym zagrożeniem w 2022 roku, a także najwyższy wskaźnik w ostatnich latach. Wpływ ransomware na organizacje był widoczny w każdym regionie świata, przy czym region APAC (Azja-Pacyfik) miał najwyższy wskaźnik – 11 proc. organizacji doświadczyło próby ataku. W obu Amerykach odnotowano największy wzrost ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: Media Expert nie daje o sobie zapomnieć
... wideo). Średnia widoczność kreacji digital w grudniu (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 45,95%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których ... ,7%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 10,11 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 50,15%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „ ...
-
Rynek pracy w transporcie i logistyce 2023. Prognozy na I kw. 2024
... minus 2,4 na rzecz redukcji etatów. To, że na początku roku wskaźnik ulegnie pogorszeniu deklarowało w grudniu 11,4% dyrektorów firm sektora transportowego i magazynowego, ... bliskim 10%, co odpowiadało gigantycznym brakom nawet 80-100 tys. kierowców, w 2023 r. wskaźnik zmniejszył się do 6%, co dało nagle tysiąc nieobsadzonych wakatów. Teoretycznie ...
-
Kryzys na Morzu Czerwonym to niższa marża w Polsce i w Europie?
... miesięcy. Na przykład sektor dóbr trwałego użytku i odzieży jest w dużym stopniu uzależniony od dostaw z Azji, ale ma również najwyższy w Europie wskaźnik zapasów do sprzedaży (41,7). W rezultacie firmy z tego sektora mogą uniknąć skutków zakłóceń w łańcuchu dostaw, choć nie będą w stanie przenieść wyższych ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio I 2024
... wideo). Średnia widoczność kreacji digital we wrześniu (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 47,0%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których ... %. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 10,13 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 52,27%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „ ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio II 2024
... wideo). Średnia widoczność kreacji digital w lutym (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 46,85%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla ... ,8%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 10,09 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 50,07%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media ...
-
Praca na emeryturze: rząd ma pomysł na aktywizację zawodową seniorów
... 55 a 64 r.ż. przekracza 74 proc. (dane OECD, Q2-Q3 2023). Polsce, w której wskaźnik aktywności zawodowej wynosi 58,4 proc. (55-64 r.ż.), daleko do Islandii (82,8 ... Ludności BAEL). Współczynnik aktywności zawodowej tej grupy wiekowej wynosił 15,7 proc., a wskaźnik zatrudnienia ukształtował się na poziomie 15,5 proc. Wśród aktywnych zawodowo seniorów ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio III 2024
... wideo). Średnia widoczność kreacji digital w marcu (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 46,73%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla ... 40%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,88 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 50,03%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media ...
-
Parki handlowe w I kw. 2024 wciąż na celowniku inwestorów
... Sukcesji w Łodzi (46 tys. m kw.) oraz budowa obiektów: Silwana Gorzów Wielkopolski (25 tys. m kw.) i Vendo Park Szczecin (22 tys. m kw.). Wskaźnik nasycenia i inwestycji Analizując całkowity dostępny wolumen nowoczesnej powierzchni handlowej, obejmującej centra handlowe, centra wyprzedażowe, parki handlowe oraz wolnostojące obiekty handlowe ...
-
Rynek biurowy w Warszawie I kw. 2024. Zmniejsza się dostępność nowej powierzchni
... . W największej strefie pozacentralnej, czyli Służewcu, pozostają na poziomie 13-15 euro za m kw. za miesiąc. Różnorodność w pustostanach i nowych budowach Jeśli chodzi o wskaźnik pustostanów, na koniec I kwartału 2024 roku, wynosił on 11%, co stanowi spadek o 0,6 p.p. w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku. W całej Warszawie ...
-
Skąd zapotrzebowanie na prywatne akademiki?
... podaży. Przy 1,2 mln studentów i 115 300 łóżkach w akademikach, ogólny wskaźnik dostępności wynosi 9,4%, co jest wartością znacznie niższą niż w innych ... studentów i 115 300 miejscach w akademikach, istnieje znaczna luka między popytem a podażą. Średni wskaźnik dostępności miejsc w akademikach wynosi jedynie 9,4%, a biorąc pod uwagę rynek prywatnych ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio V 2024
... wideo). Średnia widoczność kreacji digital w maju (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 46,59%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których ... 42%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,28 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 49,23%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „ ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio VI 2024
... wideo). Średnia widoczność kreacji digital w czerwcu (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 47,28%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla ... 40,2%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,25 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 49,64%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media ...
-
Rośnie popyt na powierzchnie magazynowe
... Polski zaczęło występować zjawisko nadpodaży powierzchni, co wpływa na wstrzymanie poziomu nowych inwestycji. Obecnie w głównych regionach wskaźnik powierzchni niewynajętej oscyluje w przedziale 6-10 proc., a średni wskaźnik pustostanów w Polsce wynosi 8,3 proc. Bardzo pozytywnym zjawiskiem jest stabilizacja poziomu czynszów na rynku, po szybkim ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio VII 2024
... wideo). Średnia widoczność kreacji digital w lipcu (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 47,65%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla ... 40,6%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,32 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 50,84%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media ...
-
Ile trzeba pracować w Polsce, żeby kupić iPhone'a 16 Pro?
... wskaźnikiem sprzed roku liczba wymaganych dni zmniejszyła się o 4,6 dnia. Tak wyglądał wskaźnik iPhone’a w Polsce w ostatnich 7 latach: 2018 – 32,5 dnia 2019 – 31,8 dnia 2020 – 28 ... i źródło danych Index iPhone’a to coroczny wskaźnik relacji cen iPhone’a do wynagrodzeń, prowadzony przez Picodi.com od 2018 roku. Wskaźnik iPhone’a 2024 został obliczony ...
-
Budżet państwa niesie inflację i opóźnia obniżki stóp procentowych?
... ponad 8% PKB w latach 2024-2025, w porównaniu ze średnią rynków wschodzących wynoszącą 4,4%) Wskaźnik odsetek (długu) do dochodów Polski jest na poziomie około 5% Scenariusz ... Polska zacznie konsolidować swój budżet państwa począwszy od 2026 roku. W rezultacie wskaźnik długu publicznego do PKB prawdopodobnie ustabilizuje się na poziomie około 56% po ...
-
5 pozytywnych trendów na rynku biurowców w Warszawie
... (wzrost o 5% r/r) 75 000 m kw. – nowa podaż (wzrost o 270% r/r) 10,7% – wskaźnik pustostanów (wzrost o 10 punktów bazowych r/r) 492 200 m kw. – całkowity popyt (spadek ... , co przekładało się na wskaźnik pustostanów na poziomie 10,7% (spadek o 20 punktów bazowych w ujęciu kwartalnym). W centralnych strefach wskaźnik ten wyniósł 8,9% (spadek o 20 ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio IX 2024
... Średnia widoczność kreacji digital we wrześniu (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 46,25%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których ... ,7%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,70 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 49,52%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio X 2024
... ). Średnia widoczność kreacji digital w październiku (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 45,41%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla ... 41,8%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,74 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 48,20%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media ...
-
Biurowce w Warszawie powiększyły się o zaledwie 11 tys. m kw.
... ograniczona podaż biurowców w Warszawie hamuje aktywność najemców? Jaki zachowuje się wskaźnik pustostanów na warszawskim rynku biurowym? Z czego wynika rosnące znaczenie ... rynek trafi dodatkowe 105 tys. m kw. Wskaźnik pustostanów spada Na koniec III kwartału 2024 roku wskaźnik pustostanów w Warszawie osiągnął wartość 10,7% (spadek o 0,2 pp. ...
-
Co muszą detaliści, czyli wyzwania sprzedaży detalicznej
... We Włoszech odnotowano w październiku wskaźnik zaufania na poziomie 97,4. Pomimo tego że w Niemczech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii wskaźnik ufności konsumenckiej ma nadal ... bln USD. Szacujemy, że do 2029 r. osiągnie około 6,5 bln USD, rosnąc o skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) wynoszący +9,5% w ciągu najbliższych pięciu lat, choć jest to ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio XI 2024
... ). Średnia widoczność kreacji digital w listopadzie (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 45%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 55, ... 43,9%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,60 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 47,89%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże ...
-
Wyższa aktywność zawodowa emerytów: wybór i przymus?
... 44,6 procent w UE. Jednocześnie w obu grupach, zarówno mężczyzn, jak i kobiet, osoby z wyższym wykształceniem dłużej pozostają aktywne zawodowo. W latach 2014–2023 wskaźnik zatrudnienia w Polsce wśród mężczyzn w wieku 60–64 lata wzrósł o 23,3 punkty procentowe, a w przypadku kobiet – o 9,4 punktu procentowego. W starszych grupach wiekowych, takich ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio w XII 2024
... wideo). Średnia widoczność kreacji digital w grudniu (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 45,03%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla ... 43,6%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,43 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 48.23%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio w I 2025
... Średnia widoczność kreacji digital w styczniu 2025 (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 45,95%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla ... 41,9%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,25 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 49,34%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „ ...