-
Koniunktura przemysłowa X 2013
... duże (o liczbie pracujących 250 i więcej osób). W po-dziale na branże korzystne oceny koniunktury zgłaszają jedynie przedstawiciele branży włókno, odzież obuwie (plus 11 – ... przemyśle i budownictwie. W porównaniu z październikiem ubiegłego roku zwiększają się wszystkie składowe wskaźnika. W porównaniu do poprzedniego miesiąca odnotowano wzrost ...
-
Koniunktura przemysłowa XI 2013
... podmioty duże (o liczbie pracujących 250 i więcej osób). W podziale na branże korzystne oceny koniunktury zgłaszają tylko przedstawiciele branży włókno, odzież obuwie (plus 2 – ... budownictwie, a utrzymuje się – w usługach. W porównaniu z listopadem ubiegłego roku wzrastają wszystkie składowe wskaźnika. W porównaniu do poprzedniego miesiąca odnotowano ...
-
Koniunktura przemysłowa I 2014
... podmioty duże (o liczbie pracujących 250 i więcej osób). W po-dziale na branże tylko przedstawiciele branży włókno, odzież, obuwie oceniają koniunkturę nieznacznie pozytywnie (plus 1 ... – w budownictwie i usługach. W porównaniu ze styczniem ubiegłego roku wzrastają wszystkie składowe wskaźnika, w największym stopniu w usługach. W porównaniu do ...
-
Koniunktura przemysłowa II 2014
... – podmioty duże (o liczbie pracujących 250 i więcej osób). W podziale na branże tylko przedstawiciele branży włókno, odzież, obuwie oceniają koniunkturę nieznacznie pozytywnie (plus 2 – ... się – w budownictwie i usługach. W porównaniu z lutym ubiegłe-go roku wzrastają wszystkie składowe wskaźnika, w największym stopniu w handlu. W porównaniu do ...
-
Koniunktura przemysłowa III 2014
... – podmioty duże (o liczbie pracujących 250 i więcej osób). W podziale na branże pozytywnie koniunkturę oceniają jedynie przedstawiciele branży włókno, odzież, obuwie (plus 5 – wzrost o ... i usługach, natomiast nieznacznie maleje – w przemyśle. W skali roku wzrastają wszystkie składowe wskaźnika, w największym stopniu w handlu. W porównaniu do ...
-
Koniunktura przemysłowa V 2014
... podmioty duże (o liczbie pracujących 250 i więcej osób). W podziale na branże niekorzystnie koniunkturę oceniają jedynie przedstawiciele branży artykuły gospodarstwa domowego ogółem (minus 12 – ... handlu, natomiast w usługach w nieznacznym stopniu spada. W skali roku wzrastają wszystkie składowe wskaźnika, w największym stopniu w handlu. W porównaniu ...
-
Koniunktura przemysłowa VI 2014
... podmioty duże (o liczbie pracujących 250 i więcej osób). W podziale na branże korzystnie koniunkturę oceniają jedynie przedstawiciele branży włókno, odzież, obuwie (plus 5 – spadek o 3 ... natomiast w nieznacznym stopniu spada w handlu i przemyśle. W skali roku wzrastają wszystkie składowe wskaźnika, w największym stopniu w usługach i handlu. W ...
-
Koniunktura przemysłowa VII 2014
... podmioty duże (o liczbie pracujących 250 i więcej osób). W podziale na branże korzystnie koniunkturę oceniają przedstawiciele branż włókno, odzież, obuwie (plus 4 – spadek o 1 p. proc.) i ... maleje, choć pozostaje na poziomie powyżej 100. W skali roku wzrastają wszystkie składowe wskaźnika, w naj-większym stopniu w usługach i handlu. Zarówno oceny ...
-
Czy polska gospodarka wytrzyma kryzys finansowy?
... we Włoszech i Hiszpanii. Nie mamy jednak dużych powodów do obaw - niemal wszystkie analizowane sektory rodzimej gospodarki wydają się być bardziej odporne na ... . Z kolei kryzys w Niemczech czy Wielkiej Brytanii w największym stopniu odczułyby także branże związane z produkcją żywności. Wartość sprzedaży żywności do Rosji, Chin i USA jest relatywnie ...
-
Rynek pracy specjalistów I kw. 2017
... pracy brakuje szczególnie w tych sektorach, które charakteryzuje największy potencjał wzrostowy. BRANŻE O NAJWIĘKSZYM ZAPOTRZEBOWANIU NA PRACOWNIKÓW Analiza ogłoszeń, które w I kwartale br ... granicy, głównie Ukrainy. Rynek pracy jest bardzo czuły na wszystkie zjawiska gospodarcze, dzięki temu dokładne analizy zapotrzebowania pracodawców pozwalają ...
-
InfoPraca: podsumowania i prognozy dla rynku pracy
... może oczekiwać z tego tytułu więcej przywilejów. Nie należy jednak uogólniać. Nie wszystkie regiony i branże podlegają tej zasadzie, np. województwa leżące na wschodzie kraju czy ... zagranicy (+38 proc.), a ubyło w pomorskim (o 51 proc.). Ogłoszenia z podziałem na branże W porównaniu do III kwartału dwucyfrowe wzrosty pod względem liczby ofert pracy w ...
-
Rynek pracy specjalistów I kw. 2019
... niezależnie od specjalizacji). Łącznie kierowane było do nich 13% ogłoszeń w I kwartale 2019 roku. BRANŻE: Bankowość, handel i produkcja na czele W I kwartale 2019 w czołówce branż rekrutujących na Pracuj.pl ... ważne sygnały także dla naszego działu rozwoju produktu, testującego kolejne nowe funkcje Pracuj.pl. Wszystkie te tendencje będą miały wpływ na ...
-
Jak się ma dojrzałość cyberbezpieczeństwa?
... można zakładać, że jest to następstwo tego, iż są to branże najczęściej nękane przez cyberprzestępców (każda stanowi 17% wszystkich ataków zarejestrowanych ... reprezentuje znaczną ilość wrogiej aktywności, czasami odpowiadając za więcej wykrytych zagrożeń, niż wszystkie inne rodzaje złośliwego oprogramowania łącznie, najmocniej uderzając w sektory ...
Tematy: cyberbezpieczeństwo, bezpieczeństwo IT -
Rok po RODO w branży ICT
... współtworzenia podwalin cyfrowego rozwoju Polski.Wszystkie z przeszło 130 zrzeszonych w jej ramach firm dostosowało się do wymogów obowiązującego od 25 maja 2018 r. rozporządzenia RODO. - W ciągu ostatnich lat w Polsce branże zaawansowane cyfrowo miały tempo wzrostu prawie 3 razy większe niż inne branże na polskim rynku. Sektor ...
-
Firmy w czasie pandemii. Czego boją się najbardziej?
... cen, a firmy usługowe stoją przed widmem upadłości. Najbardziej o swoją przyszłość obawiają się mikrofirmy. Pandemia i zamrożenie gospodarki dotknęły niemal wszystkie firmy. Oczywiście jedne branże ucierpiały bardziej (turystyka, usługi), a inne mniej (nowe technologie, e-handel). Odmrażanie biznesów postępuje stopniowo i na razie nie ma mowy ...
-
Rynek pracy specjalistów I poł. 2021
... była w przypadku rekrutacji pracowników fizycznych i specjalistów produkcji. Najczęściej rekrutujące branże w I półroczu 2021 Eksperci Pracuj.pl sprawdzili także, firmy z których ... w I półroczu: pracę zdalną i hybrydową, kompetencje cyfrowe czy rekrutację zdalną. Wszystkie one prawdopodobnie będą znacząco wpływać na ewolucję modeli rekrutacji w ...
-
Rynek pracy: więcej ofert w sprzedaży, spadki w IT
... I półroczu 2023 roku z większym dystansem, niż rok wcześniej. Biorąc pod uwagę wszystkie wspomniane czynniki należy jednak zauważyć, że skala rekrutacji utrzymała się na ... i pracowników obsługi klienta, do których kierowano równo po 6% ogłoszeń w serwisie. Najbardziej aktywne branże w I półroczu 2023 roku W raporcie „Rynek Pracy Specjalistów H1 2023” ...
-
Szpitale walczą z epidemią cyberataków ransomware
... ta w przeszłości nie inwestowała w cyberbezpieczeństwo tak intensywnie jak inne branże. Zamiast tego większość zasobów słusznie koncentrowała się na poprawie opieki nad pacjentami ... 9,3 mln USD na incydent, co oznacza wzrost o 29,5% w porównaniu z 2020 r. Wszystkie inne branże odnotowały łączną medianę strat w wysokości 3,86 mln USD w 2020 r. i 4,24 ...
-
Patenty i znaki towarowe pomagają start-upom
... albo znak towarowy. O ile wszystkie produkty i usługi mogą być oznaczone marką, a marki te mogą być chronione dzięki rejestracji znaku towarowego, o tyle istnieje wiele sektorów, w szczególności usługowych, których innowacje nie posiadają zdolności patentowej. Podobnie jak wyżej wymienione sektory, inne branże intensywnie korzystające z patentów ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio I 2024
... wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są ... styczniu była branża „Trade” (7,7 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (4,89 mld kontaktów) oraz „Automotive” (1,67 mld kontaktów reklamowych). ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio II 2024
... wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są ... lutym wygenerowała branża „Trade” (7,8 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (5,39 mld kontaktów) oraz „Automotive” (1,52 mld kontaktów reklamowych). ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio III 2024
... temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są dla ... branża „Trade” (10,91 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (4,85 mld kontaktów) oraz „Automotive” (1,59 mld kontaktów reklamowych). ...
-
Stres w pracy: motywacja czy wypalenie zawodowe?
... procent, przy zaledwie 7 proc. wskaźniku stresu przeciążającego. Kiepsko natomiast wypadają wszystkie badane „azjatyckie tygrysy”: Tajwan 23 proc. do 29 proc., Korea ... pomocniczego (20 proc. do 16 proc.)! Nietrudno zauważyć, że są to branże o niskiej możliwości pracy hybrydowej i zdalnej, do tego obarczone wysoką odpowiedzialnością za innych ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio VII 2024
... temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są dla ... lipcu był „Trade” (10,98 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (5,77 mld kontaktów) oraz „Leisure time” (1,49 mld kontaktów reklamowych). ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio IX 2024
... temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są dla ... była branża „Trade” (9,29 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (3,02 mld kontaktów) oraz „Automotive” (1,41 mld kontaktów reklamowych). ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio X 2024
... temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są dla ... była branża „Trade” (12,18 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (5,12 mld kontaktów) oraz „Automotive” (2,86 mld kontaktów reklamowych). ...
-
Jak zmienili się w 2024 roku freelancing i freelancer?
... . Natomiast duże firmy odpowiadają za 13,6 proc. zleceń. Które branże najczęściej korzystają z usług freelancerów? Najwięcej projektów zlecają firmy z sektora marketingu i reklamy, w ... Useme (59 proc. wskazań). Zaledwie co dziesiąty freelancer deklaruje, że niemal wszystkie płatności od klientów są opóźnione. Potwierdza to również relatywnie niski ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio XI 2024
... temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są dla ... była branża „Trade” (12,99 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (4,24 mld kontaktów) oraz „Automotive” (3,40 mld kontaktów reklamowych). ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio w XII 2024
... wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są ... branża „Trade” (13,09 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (3,5 mld kontaktów) oraz „Automotive” (1,32 mld kontaktów reklamowych). Najbardziej ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio w I 2025
... temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są ... była branża „Trade” (9,15 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (5,56 mld kontaktów) oraz „Automotive” (2,50 mld kontaktów reklamowych). ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio w II 2025
... wskaźnik widoczności kreacji - 48,3%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD” (7,1 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 9,3% oraz „Automotive” ... wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są ...
-
Czy amerykańskie cła powstrzymają polskie rekrutacje? Bez paniki
... Czy cła stanowią istotną barierę w prowadzeniu działalności gospodarczej? Które branże w największym stopniu odczuwać mogą skutki działań amerykańskiej administracji? W skrócie Jak ... północy 5 kwietnia zaczęła obowiązywać podstawowa stawka celna wynosząca 10 procent na wszystkie towary importowane do USA z całego świata. To jednak dopiero początek. ...
-
KasperskyLab: ataki hakerskie na firmy 2013
... kosmiczna, przemysł stoczniowy oraz inne branże hi-tech. Przygotowanie ataku Cyberprzestępcy dysponują dużym arsenałem wyrafinowanych narzędzi, przy pomocy których mogą przeniknąć sieci korporacyjne. Planowanie ataku ukierunkowanego na firmę może trwać kilka miesięcy. Po tym czasie zostaną wyczerpane wszystkie dostępne taktyki, począwszy od ...
-
Zatory płatnicze: Polska w ogonie Europy, Tajwan na czele stawki
... przez kredytobiorców. Stwierdził, że wiele elementów programu oszczędnościowego wręcz hamowało wzrost gospodarczy Grecji, co tylko pogłębiało recesję. Jednak w Europie nie wszystkie państwa zostały dotknięte kryzysem w jednakowym stopniu. Dobrym tego przykładem jest Dania, która bez dwóch zdań najlepszym płatnikiem na starym kontynencie ...
-
Elektroniczna gospodarka w Polsce 2006
... oraz film, wideo, radio i telewizja. Na przeciwnym biegunie plasują się takie branże jak: handel detaliczny (80 proc.) i produkcja artykułów spożywczych, napojów i ... iż nie nastąpił jakiś przełomowy moment w obszarze korzystania z usług internetowych. Praktycznie wszystkie wskaźniki utrzymują się na poziomie z roku 2005 notując jedynie wzrost o ...