-
Ile kosztuje dział marketingu w 2019 roku?
... taki, który posiada ograniczoną rolę w przedsiębiorstwie oraz realizujący zadania z zakresu sprzedaży. Najważniejsze zadania działu marketingu Osoby pracujące w dziale marketingu tworzą strategię, której głównym celem jest wspieranie sprzedaży. Specjaliści z działu marketingu przy pomocy dostępnych narzędzi kreują również pozytywny wizerunek firmy ...
Tematy: dział marketingu, marketing -
Czy RODO oznacza kres digital marketingu?
... dla 52% ankietowanych organizacji zarządzanie danymi stanowi największe wyzwanie z zakresu zapewnienia zgodności z regulacjami prawnymi. Wiele z nich dopiero ... będzie miał pełną kontrolę nad swoimi prywatnymi informacjami. Kluczowym z punktu widzenia marketingu aspektem RODO jest przejrzystość – już w momencie pozyskiwania danych przedsiębiorstwo musi ...
-
ChatGPT to nie wszystko. Poznaj 6 najciekawszych narzędzi AI w marketingu
... marketingu jest już nie tylko opcją na przyszłość, ale również koniecznością dla utrzymania konkurencyjności. Sztuczna inteligencja w marketingu – szansa czy zagrożenie? AI wywołuje zarówno entuzjazm, jak i obawy. Wprowadzenie sztucznej inteligencji do marketingu ... użytkownikom wiele możliwości z zakresu tworzenia treści marketingowych. Narzędzie ...
-
Polscy menedżerowie najlepsi z marketingu
... Club. Menedżerowie chcą sprawdzać swoje kompetencje i znajomość podstawowych obszarów funkcjonowania firmy. W sumie wypełnili aż 9777 testów wiedzy z zakresu marketingu, technik sprzedaży, finansów oraz zarządzania (kompetencji menedżerskich). „Testy zamieszczone na platformie e-learningowej Talent Club pomagają zdefiniować menedżerom, w którym ...
-
15 trendów w marketingu w 2022 roku
... klienci zarówno jednej, jak i drugiej firmy zyskują dostęp do szerszego zakresu usług. Przykładem może być np. sklep z elektroniką, który proponuje ... na branżę, rozmiar firmy czy rodzaj prowadzonej działalności, każde przedsiębiorstwo potrzebuje marketingu. Nawet jeśli wcześniej stosowane metody wciąż działają, warto na bieżąco dokonywać przeglądu ...
-
7 najważniejszych trendów marketingu 2022
... czynniki redefiniują sposób, w jaki dotychczas funkcjonowały działy marketingu? Jakie są najgorętsze trendy współczesnego marketingu? Jak budować interakcje z klientami w świecie bez ... wszystkim na kwestie zrównoważonego rozwoju (sustainability). W przypadku decyzji z zakresu usług czy produktów finansowych, co czwarty badany podkreśla znaczenie ...
-
Zainwestuj w e-marketing
... po co w ogóle tworzyć serwis internetowy firmy? – Już dziś zrezygnujmy z niego – firma będzie miała mniej zmartwień i mniej klientów… Tylko działania z zakresu marketingu internetowego zwiększają szanse trafiania na naszą stronę. Niestety, Internet potrafi być trudnym narzędziem, co wynika głównie z jego permanentnego rozwoju. Pracownik ...
-
Social media i marketing treści: jak zwiększyć ich skuteczność?
... procesu polega na implementacji opracowanych wcześniej założeń. Na samym końcu działania powinny być poddane analizie i raportowaniu. Podsumowanie Skuteczne działania z zakresu marketingu treści i social media wymagają zastosowania sprawdzonych zasad, opracowanych i doprowadzonych do perfekcji przez wielu marketerów na całym świecie. Zawsze warto ...
-
Marketing internetowy: co robić żeby był skuteczny?
... linie produktowe. Duże organizacje, zarządzające wieloma markami i prowadzące działalność w wielu regionach geograficznych stoją przed znacznie trudniejszym wyzwaniem. Działania z zakresu marketingu w sieci powinny być jednak podjęte również przez takie organizacje, ponieważ może to pomóc w unifikacji wizerunku poszczególnych marek i zapewnienia ...
-
Marketing kobiecy ma w Polsce przyszłość?
... , jak również pogłębiać swoją wiedzę na szkoleniach z zakresu marketingu skierowanego do kobiet” – dodaje Ewelina Kitlińska, Właścicielka oraz Redaktor Prowadząca Serwis MarketingKobiet.pl, jedna z autorek Raportu. Informacje o badaniu Badania do Raportu „Płeć Konsumenta w Marketingu” zostały przeprowadzone przez serwis www.MarketingKobiet.pl ...
-
Działania marketingowe i PR w 2013 r.
... Przeprowadzono je na próbie 400 firm z sektora prywatnego, zatrudniających co najmniej 50 pracowników i prowadzących aktywne działania z zakresu marketingu i/lub PR. – Z naszych badań wynika, że w roku 2013 działy marketingu i PR najwięcej czasu poświęcały na działania związane ze wsparciem procesu sprzedaży, głównie w obszarze relacji z klientami ...
-
Promocja w segmencie B2B
... @martis.pl Maciej Musioł jest dyrektorem sprzedaży w firmie IDMnet Sp. z o.o. Zajmuje się kompleksowym prowadzeniem kampanii promocyjnych w internecie. Prowadzi szkolenia i wykłady z zakresu marketingu interaktywnego. kontakt: mmusiol@idmnet.pl Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce
-
Wydatki na marketing w wyszukiwarkach rosną
... nakładach finansowych są szczególnie ważnym argumentem w czasach spowolnienia gospodarczego i przyczyniają się do rosnącego zainteresowania tą formą promocji. Rosnąca świadomość usług z zakresu marketingu internetowego powoduje transfer budżetów z tradycyjnego modelu reklam bannerowych do marketingu w wyszukiwarkach - podsumowują eksperci.
-
Integracja działań BTL online i offline
... . Maciej Musioł jest dyrektorem sprzedaży w firmie IDMnet. Zajmuje się kompleksowym prowadzeniem kampanii promocyjnych w internecie. Prowadzi szkolenia i wykłady z zakresu marketingu interaktywnego. e-mail: mmusiol@idmnet.pl Anna Gołębicka jest dyrektorem strategicznym w agencji Martis S.A. Zajmuje się strategią komunikacji i kreowaniem marek ...
Tematy: -
Jest praca w e-commerce
... sowite prowizje od sprzedaży, sięgające od kilkuset złotych do kilku tysięcy zł. Podstawowe wymagania pracodawców to nie tylko praktyczna wiedza z zakresu marketingu czy Internetu, ale także znajomość technicznych zagadnień związanych z komunikacją internetową. Niezbędna w tym przypadku jest także bardzo dobra znajomość języka angielskiego ...
-
SEO dla e-commerce o międzynarodowym zasięgu
... nie tyle ambitne, co trudne i kosztowne. Jednak nie niemożliwie. Najważniejszą rolę w ekspansji międzynarodowej odgrywa SEO. To od skuteczności działań z zakresu marketingu w Internecie zależy, czy klienci za granicą dotrą do naszej oferty. Kilka najważniejszych aspektów pozycjonowania sklepów internetowych na rynkach zagranicznych prezentuje ...
-
Jak uczenie maszynowe zmienia marketing?
... ), VP ds. marketingu, lub dyrektora ds. marketingu; 35% zajmuje stanowisko z zakresu zarządzania marketingiem firmy, a pozostałe 35% pełni role z zakresu reklamy digital lub online. 58% stanowią pracownicy wyższego odpowiedzialni za obszar inwestycji w reklamy online, a 33% ma bezpośredni wpływ na podejmowane decyzje z zakresu reklamy online.
-
Praca dla specjalistów: CSR i employer branding
... specjalisty ds. CSR i sponsoringu szuka firma produkująca sprzęt elektroniczny (wymagane m.in.: 2-letnie doświadczenie na podobnym stanowisku i wyższe wykształcenie z zakresu marketingu i komunikacji), a asystenta ds. HR i Promocji, w którego zakres obowiązków wchodzi między innymi promocja zatrudnienia w tej firmie w Internecie i na uczelniach ...
-
Marketing internetowy w spółkach giełdowych 2004-2005
... marketingu. Choć obecnie ten obszar działań wydaje się jeszcze nie w pełni wykorzystany, to managerowie i specjaliści marketingu z firm notowanych na GPW deklarują przykładanie coraz większego znaczenia do marketingu ... (średnia ocena 3,39). • Podstawowym narzędziem z zakresu kreowania wizerunku w Internecie w badanych przedsiębiorstwach okazał się ...
-
Są oferty pracy w telekomunikacji
... wszystkim na pracowników posiadających zaawansowaną wiedzę z zakresu nowych technologii. Poszukiwane będą także osoby potrafiące dynamicznie reagować na wyzwania stawiane przez rynek i potrzeby Klientów, chociażby w obszarze sprzedaży, obsługi Klienta czy marketingu. Poza konkretną wiedzą z danego zakresu popyt jest i zawsze będzie na pracowników ...
-
Darmowy Internet?
... do pożądanego klienta. Innym problemem jest prowadzenie działań z zakresu marketingu szeptanego na forach. Jeśli forumowicze są w stanie zaakceptować jawnie komercyjną reklamę, to wciąż są przeciwni „niejawnej” reklamie marketingu szeptanego, uprawianej przez pracowników marketingu firm podszywających się pod zwykłych użytkowników. Inaczej sprawa ...
-
Branża wydawnicza a e-mail-marketing
... z branży wydawniczej wykazuje stałą aktywność w obszarze komunikacji opartej na wiadomościach email. Mimo to, zróżnicowaniu podlega poziom poszczególnych aspektów z zakresu dobrych praktyk email marketingu. Pozyskane dane trudno uśrednić ze względu na specyfikę całej branży wydawniczej, gdzie każde przedsiębiorstwo prowadzi komunikację w innym celu ...
-
Partie polityczne a e-mail marketing
... od razu rzuca się w oczy brak podstawowej wiedzy z zakresu email marketingu. Eksperci z GetResponse widząc niskie zaangażowanie samych partii w email marketing sprawdzili również strony internetowe ich liderów, jednak efekty były bardzo podobne. O ile lekceważenie email marketingu przez partie polityczne będzie dziwiło jedynie specjalistów z branży ...
-
E-mail marketing: newslettery są skuteczne
... niedostrzegający zjawiska długiego ogona e-mail marketingu. Tymczasem newslettery sprzedają więcej, niż myślicie. Nawet wtedy, kiedy wskaźnik otwarć jest niższy od waszych oczekiwań. A klienta pełnego wątpliwości udało mi się przekonać do wprowadzenia efektywnych działań z zakresu e-mail marketingu. Jak? – Przeczytajcie! Zrozumieć odbiorcę Żeby ...
-
Social media i marketing treści pomogą osiągnąć sukces
... Twoją markę na tle innych. W marketingu znane jest powiedzenie, że „ludzie kupują w oparciu o emocje, a swoją decyzję usprawiedliwiają przy pomocy logiki”. Emocje odgrywają ogromną rolę w procesie zakupowym. Jako ludzie, lubimy myśleć, że jesteśmy istotami racjonalnymi. Badania z zakresu psychologii i neurobiologii ukazują nam jednak zupełnie ...
-
Marketing szeptany a spam-marketing
... więc problem? Po części jest on tworzony przez firmy oferujące usługi z zakresu marketingu szeptanego oraz przyjmowaną przez nie formę podawania faktów i ich interpretacji ... Powerful Selling Tool"). Jak twierdzi David Balter, CEO Bzzagent - jednej z największych agencji marketingu szeptanego na świecie - WOMM nie może być traktowany wyłączne jako ...
-
Pytania o CRM
... ", czyli takiego, które działa na styku firma – klient, w dziale handlowym, marketingu, hot-line, call center itd. Powstała pewna kategoria takiego oprogramowania, z ang. zwana CRM ... od kosztu utrzymania dotychczasowego (w różnych badaniach pojawiają się wielkości z zakresu 3-10). Wniosek nasuwa się sam: należy dokładnie badać potrzeby klientów, ...
Tematy: -
Jest praca w mediach społecznościowych
... 9 osób, które posiadają wymaganą wiedzę na temat marketingu wirusowego, kampanii reklamowych, akcji społecznościowych, strategii promocji czy tworzenia stron oraz aplikacji w środowisku mediów społecznościowych”. Podstawowe wymagania pracodawców to nie tylko praktyczna wiedza z zakresu marketingu społecznościowego i Internetu, ale także znajomość ...
-
Polscy deweloperzy a promocja i marketing
... Spacerów korzysta zaledwie 20 proc. deweloperów ogłaszających się w portalu RynekPierwotny.com. Jeszcze mniej, bo około 1 proc. prowadzi w Internecie działania z zakresu marketingu szeptanego, wirusowego czy udziela się aktywnie w mediach społecznościowych, takich jak YouTube, Facebook, Goldenline czy LinkedIn – wynika z ankiety. Podsumowanie ...
-
5 obszarów, w których Big Data rewolucjonizuje marketing
... . Oto 5. obszarów, w których Big Data staje się najważniejszym katalizatorem rozwoju marketingu. 1) Zrozumieć klienta Jednym z najtrudniejszych zadań jakie stoją przed każdą firmą ... segmentacja staje się bardziej precyzyjna. Można również pozyskać informacje z zakresu stylu i stadiów życia, decyzji zakupowych, czy też kluczowych wydarzeń. Odpowiednio ...
-
Branża PR a szkolenia zawodowe
... zawodowych. Jednocześnie 42,8% respondentów uważa, że oferta dostępnych na rynku szkoleń z zakresu PR nie jest wystarczająca. Wyniki badania wskazują jednocześnie, że polskie przedsiębiorstwa nie ... okazuje, 18,1% osób zawodowo zajmujących się Public Relations jest zatrudniona w dziale marketingu, 9,9% w dziale sprzedaży, zaś pozostałe 25,8% w innym ...
-
Rynek pracy woli studia techniczne
... ponad dwukrotnie, podczas gdy dla specjalistów od marketingu tylko o 92%. W roku akademickim 2010/2011 listę najbardziej obleganych polskich uczelni otwierały ... przynajmniej przez parę najbliższych lat będzie potrzebowała rzeszy specjalistów z zakresu nowych technologii i IT. Specjalistów, dzięki którym przedsiębiorstwa będą bardziej innowacyjne, a ...
-
Marketing behawioralny w social media
... się tu okazać szczególnie pomocne. Spójrzmy na kilka podstawowych technik z zakresu marketing behawioralnego i to jak możesz ich użyć na własną korzyść. Z ... wyraz twarzy innych aby ocenić emocjonalny kontekst występujący podczas interakcji. Specjaliści ds. marketingu pracujący na rynku mody wykorzystują to na każdym kroku. Podkreślanie twarzy, a nie ...
-
Promocja firmy: na co postawić w 2015 r.
... . Oferują wartościowe informacje, nie naciskają na zakup. Reguła autorytetu działa lepiej niż usilna aktywność reklamowa i bombardowanie konsumenta sloganami. Działaniem z zakresu content marketingu jest np. zamieszczanie na stronie internetowej praktycznych porad w formie wpisów, a także materiałów wideo, które obecnie silnie zyskują na znaczeniu ...
-
Content marketing: poznaj najnowsze trendy
... nowe trendy są najskuteczniejsze w pozyskiwaniu klientów przy wykorzystaniu content marketingu? W dobie ślepoty bannerowej i rosnącego grona osób korzystających z adBlocków, ... tworzenia angażujących mobile-friendly materiałów: Obrazki ważniejsze niż tekst. Badania z zakresu eye-trackingu wskazują, że mobilni użytkownicy patrzą częściej na obrazki i ...