-
Jakie znaczenie dla pracowników mają benefity?
... finansowe, które zależą od indywidualnych umów. Szczególnie ważny benefit – poprawa stanu psychicznego W tej części chcielibyśmy zwrócić szczególną uwagę na programy z zakresu zdrowia psychicznego, ponieważ w ostatnich latach zyskały na znaczeniu. Z badań przeprowadzonych przez Workable w 2022 roku wynika, że aż 92,6% pracowników doświadczyło ...
-
Jak pandemia zmieniła rynek pracy?
... ”, współfinansowany przez Europejski Fundusz Społeczny Plus oraz Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, który ma na celu rozwój kluczowych kompetencji zawodowych z zakresu myślenia projektowego, innowacyjnego, systemowego oraz kompetencji cyfrowych. Można powiedzieć, że pandemia wymusiła na nas przyspieszoną edukację cyfrową. Ekspertka zwraca uwagę ...
-
Bezpieczniej w górach
... Ratunkowego zlokalizowana jest w Rabce. Z tego miejsca dyspozytorzy inicjują oraz koordynują większość prac oraz akcji ratowniczych prowadzonych przez 7 regionalnych grup GOPR od ... na miejscu zdarzenia. Medium jest w tym wypadku zależne od wyposażenia i zakresu uczestnictwa poszczególnych jednostek w terenie. Może to być połączenie głosowe, SMS ...
-
Big Brother w pracy
... udostępniane innym zainteresowanym firmom, jednak na razie nie określono ich sposobu dystrybucji. IHA to organizacja, która łączy w sobie firmy z szerokiego zakresu branż - od producentów sprzętu gospodarstwa domowego aż do producentów oprogramowania i sprzętu komputerowego. Obecnie organizacja zrzesza ponad 25 członków, w tym m.in ...
Tematy: badania pracowników -
Wrota Opolszczyzny otwarte
... a także zamieścić swoje własne ogłoszenie lub zapoznać się z danymi teleadresowymi publicznych i prywatnych instytucji pośrednictwa pracy. Portal oferuje bogate informacje z zakresu prawa pracy. Zainteresowanych załatwianiem spraw urzędowych z domu na pewno zainteresuje Cyfrowy Urząd umieszczony na stronie portalu. Oznacza to możliwość załatwienia ...
-
MacroSoft: nowe LINFO CRM
... oraz wykresu Ganita. Natomiast moduł CRM zapewni bogatą funkcjonalność z zakresu ofertowania, dostępu do informacji handlowych oraz wsparcia kampanii marketingowych. Zmiany wprowadzone w LINFO dotyczą wszystkich elementów systemu. Duży nacisk podczas prac programistycznych położono na optymalizację kodu oprogramowania, co znacznie podniosło ...
-
Jacy informatycy poszukiwani do 2008
... konkurencyjności poprzez wdrażanie technologii teleinformatycznych, to niedobory mogą okazać się znacznie większe. Kraje, w których w 2008 r. przewidywany niedobór kwalifikacji z zakresu zaawansowanych technologii będzie mniejszy, nie mają jednak powodów do samozadowolenia. Przykładowo, dla Wielkiej Brytanii procentowy wskaźnik niedoboru w 2008 ...
-
Telepraca mało popularna
... liczby telepracowników bądź utrzymanie ich liczby na dotychczasowym poziomie. • Przedstawiciele większości firm stosujących telepracę (68%) dostrzegają możliwość rozszerzenia zakresu zadań, które wykonywać mogą telepracownicy. Takie rozszerzenie wiązać się może ze zwiększeniem liczby telepracowników. • Przedstawiciele blisko jednej czwartej ...
-
Tydzień 29/2007 (16-22.07.2007)
... i rozwój wykształcenia"- skierowany do uczelni i ośrodków badawczych, by zwiększyć skuteczność przenoszenia innowacji do produkcji. Formy realizacji to stypendia naukowe, szkolenia z zakresu innowacyjności i nowych technologii. Tak! Uważam to za ważny problem. Jednak czy będziemy mieli wystarczająco dużo dyscypliny by go mądrze zrealizować ...
-
Polskie firmy a rotacja kadr
... na indywidualnym dostosowaniu tempa rozwoju kariery danego pracownika, dająca możliwości wyboru, ilości, a także miejsca i czasu pracy, a kończąc na wyborze stanowiska i zakresu obowiązków. „Nowe podejście do pracownika to pewnego rodzaju oferta marketingowa, która powinna być projektowana pod kątem konkretnych grup pracowników na ...
-
Zarobki księgowych i finansistów spadły
... wrażliwych na spowolnienie gospodarcze. „W trudnych czasach optymalizacja kosztów staje się priorytetem każdego przedsiębiorstwa, dlatego firmy potrzebują dobrych specjalistów z zakresu finansów i księgowości” wyjaśnia Anna Samulak, Junior Manager Antal International zespołu Finance & Accountancy. Ofert pracy, dla kandydatów posiadających pożądane ...
-
Systemy automatyki przemysłowej do zmiany
... pierwszy krok w długim procesie przygotowawczym. Następnym powinno być dokładne określenie zakresu planowanego przedsięwzięcia. - Kiedyś przeważały wymiany sterowań wykonanych w oparciu o styczniki na ... wyposażonych w protokół HART. Ze względu na zakres prac podjęta została decyzja o modernizacji systemu sterowania w przeciągu dwóch kolejnych ...
-
Kryzys w Polsce wg internautów
... kredytowego, utrudniony dostęp do źródeł finansowania działalności kredytowej banków i ograniczenie zakresu współpracy pomiędzy bankami – myślę tu o spadku obrotów na rynku międzybankowym. W ... poziomie 11% przez następne trzy- cztery miesiące. Jednakże, po zakończeniu prac sezonowych, stopa bezrobocia może ponownie wzrosnąć. Na koniec roku wskaźnik ...
-
Public relations - rynek pracy VII 2009
... o pracę. Do analizy wybierane są ogłoszenia oferujące pracę dla PR-owców z ogólnie rozumianej branży PR oraz gdy w obowiązkach są wymienione działania z zakresu PR.
-
Nowe oferty pracy VIII 2009
... "Obsługa klienta/call/center", w której w samym tylko sierpniu przybyło ponad 5.100 ofert pracy. Na względnie szybkie znalezienie pracy mogą również liczyć specjaliści z zakresu PR, reklamy oraz marketingu - czekało na nich ponad 2.400 posad. Na drugim biegunie znajdują się osoby chętne do pracy w administracji ...
-
Efektywność pracy a nowa era zarządzania
... – jak pokazują badania – pomaga ograniczyć koszty związane z utrzymaniem placówki do 60%. Inwestycjom w rozwój kapitału ludzkiego towarzyszyć powinny inteligentne rozwiązania z zakresu zarządzania przestrzenią pracy. Ograniczając wydatki na utrzymanie i serwisowanie biura, firma może skoncentrować się na swojej podstawowej działalności gospodarczej ...
-
Nowe oferty pracy III 2010
... . 800 posad, o 33 procent więcej niż w lutym. Oprócz pracowników odpowiedzialnych za szeroko rozumiane kontakty z klientami intensywnie poszukiwani są również specjaliści z zakresu IT oraz telekomunikacji – w marcu czekało na nich 4 tys. 531 ofert pracy. Mnogość ofert pracy czeka również na chętnych do pracy ...
-
Sektor SCC/BPO: polscy emigranci w cenie
... pracownicy, którzy wrócili do Polski m.in. z Anglii, Szkocji i Irlandii. Tam często pracowali poniżej swoich kwalifikacji, tu mogą pracować przy projektach z zakresu IT, konsultingu czy księgowości. Podobnie w łódzkim centrum usług Infosys, specjalizującym się w outsourcingu usług finansowo-księgowych, gdzie co piąty zatrudniony w 2009 r., pracował ...
-
Nowe oferty pracy IV 2010
... poszukiwani. Spośród 32 tys. 779 ogłoszeń o pracę, sprzedawcy mogli liczyć na ponad 10 tys. 600 posad. W cenie są także specjaliści z zakresu informatyki oraz telekomunikacji – w kwietniu mogli wybierać spośród ponad 4 tys. 500 ogłoszeń. Stosunkowo szybko posadę mogli znaleźć również chcący podjąć się ...
-
Nowe mieszkania kupowane na etapie budowy
... powinna zawierać harmonogram płatności. Kluczową sprawą jest dokładne określenie okoliczności, w jakich powinno dojść do zapłaty każdej transzy, czyli sprecyzowanie jednocześnie: zakresu prac, jakie powinny być wykonane przez dewelopera na kolejnym etapie budowy, terminu, kiedy powinno to nastąpić, terminu, w jakim klient powinien dokonać ...
-
Duże firmy - prognozy na 2010 rok
... pierwszych 6 miesiącach 2010 r. o 38 mld zł. Firmy budowlane zamierzają również zwiększyć zatrudnienie kadry zarządzającej, co zrozumiałe przy planowanym rozszerzeniu zakresu inwestycji. To rozszerzenie wymagać będzie również zatrudniania pracowników o niskich kwalifikacjach – to specyfika budownictwa. Plany dotyczące wzrostu zatrudnienia w firmach ...
-
Pokolenie Y stawia na rozwój zawodowy
... Pokolenie młodych finansistów poszukuje bowiem motywującej pracy i możliwości dynamicznego rozwoju kariery, tak w finansach, jak i w dziedzinach pokrewnych. "Specjaliści z zakresu finansów z pokolenia Y są bardzo operatywni. Nasze badanie wskazuje, że potrafią ciężko pracować, oczekując jednocześnie wyraźnych efektów w postaci przejrzystego systemu ...
-
Handel detaliczny i hurtowy w 2009 r.
... mają przedsiębiorstwa prowadzące działalność związaną z obsługą działalności gospodarczej, czyli tzw. usługi biznesowe. Przedsiębiorstwa te najczęściej oferują usługi z zakresu zarządzania, obsługi prawnej, rachunkowo-księgowej, informatyki, architektury i inżynierii, badania rynku i opinii publicznej oraz zatrudnienia. Według rejestru REGON liczba ...
-
Serwisy społecznościowe groźne dla firm
... . 78 proc. respondentów korzysta z tych narzędzi w celu wspomagania badań i analizy konkurencyjności, usprawnienia obsługi klienta, realizacji zadań z zakresu public relations i marketingu oraz bezpośredniego generowania przychodów. Facebook jest zdecydowanie najpopularniejszym narzędziem społecznościowym wśród małych i średnich przedsiębiorstw: 69 ...
-
Czy jest praca dla emerytów?
... 500 do 1000 zł. Pracodawcy wymagają wykształcenia średniego, nastawienia na sukces i dążenia do realizacji celu. Firmy zatrudniające zapewniają odpowiednie szkolenie z zakresu ubezpieczeń i rynku finansowego. Starszym osobom mogą również przydać się zdolności manualne. Doświadczenie w szyciu, dokładność, umiejętność działania według procedury ...
-
Firmowe finanse i księgowość pożerają czas
... profil działalności, nie mogą się obejść bez zaawansowanych rozwiązań informatycznych. „Mogliśmy to ostatnio obserwować przy okazji wprowadzania zmian dotyczących wysokości, zakresu i warunków stosowania nowych stawek VAT, które okazały się zmorą dla podatników korzystających z systemów ERP czy też z kas fiskalnych” – podkreśla Tomasz ...
-
Przetwarzanie w chmurze coraz popularniejsze
... całkiem nową, około jednej piątej (19%) informatyków już ją przetestowało lub wdrożyło, natomiast kolejne 41% planuje przetestować lub wdrożyć rozwiązanie z zakresu ujednoliconego przetwarzania w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Średnia liczba centrów przetwarzania danych: Kierownicy ds. informatycznych stwierdzili, że zasoby serwerowe w ich firmie ...
-
Pracodawcy a świadczenia zdrowotne dla pracowników
... czy Hiszpanii”. Ekspert firmy Mercer kontynuuje: „Nasze badanie pokazuje, że pomimo wzrostu kosztów, większość pracodawców niechętnie podchodzi do ograniczania uprawnień, zakresu ochrony czy do przeniesienia większych kosztów na pracownika. Aby obniżyć koszty działalności firmy zazwyczaj koncentrują się nadal na sposobach, które ...
-
Czego oczekują amerykańscy pracodawcy branży IT?
... zresztą dwie odrębne ścieżki rozwoju zawodowego w tej grupie. Programiści specjalizują się wyłącznie w technologiach, niekiedy jedynie rozszerzając swój profil o wiedzę z zakresu zarządzania projektami. Część informatyków decyduje się natomiast na karierę menedżerską, co oznacza, że z czasem – w związku z postępem technologii – tracą kompetencje ...
-
Rośnie zaufanie do cloud computing
... badań w sektorze prywatnym, firma AMD dokładnie zbadała również podejście do chmury w sektorze publicznym, gdzie znaczny wpływ na wdrażania rozwiązań z tego zakresu mają władze lokalne i regionalne. Amerykańscy respondenci z sektora publicznego w większości przyznają, że działania rządu przyspieszają upowszechnienie się rozwiązań typu cloud ...
-
Projektowanie struktury organizacyjnej
... partnerów biznesowych itd.) Zasada uwzględnienia w strukturze specyficznych cech działalności przedsiębiorstwa Zasada minimalnej złożoności – dążenie do maksymalnej prostoty Zasada zgodności zakresu uprawnień i odpowiedzialności – im większe zadania ma spełniać komórka, tym większe należy przyznać jej uprawnienia (kompetencje) Zasada najlepszego ...
-
Rekrutacja i wdrażanie pracowników
... od stanowiska. Zawsze jednak powinien składać się z poniższych kroków: Oficjalne powitanie pracownika Zapoznanie ze specyfiką stanowiska – przedstawienie misji, zakresu obowiązków i uprawnień oraz umiejscowienia stanowiska w strukturze organizacyjnej Zapoznanie ze specyfiką firmy – przedstawienie misji, wizji, wartości, struktury, kluczowych ...
-
Usługa FFM/SFA dla firm w Plus
... efektywności sprzedaży, poprzez zaoszczędzenie 20% czasu pracy handlowców: wyeliminowanie konieczności osobistego dostarczenia zamówień do dystrybutora, dokładnie określonego zakresu działań wobec każdego klienta, doskonale dobranej ofercie docierającej do wąskich grup odbiorców docelowych, sprawniejszego zarządzania firmą i szybszej reakcji ...
-
Będzie praca w IT
... , iż mimo że nie jest ono bezpośrednio związane z zadaniami merytorycznymi w branży IT (jak produkcja oprogramowania czy też realizacja usług z tego zakresu) to jednak może być jednym z kluczowych pozycji w firmie. Charakterystyka prowadzonych rekrutacji Oczekiwania co do kandydatów w branży IT są bardzo wysokie ...
-
Przetargi - raport I 2012
... rok z pewnością przyniosą więc poważne ograniczenia przetargów publicznych z zakresu budownictwa – dodaje Beata Szkodzin. Budownictwo nadal zwalnia Struktura ... .). Większe zapotrzebowanie w styczniu 2012 niż miesiąc wcześniej zanotowano w przypadku prac związanych z remontem dróg: roboty w zakresie naprawy dróg (przyrost względem grudnia o 254,93 ...