-
EQlibrium: nowy biurowiec na Woli
... parkingowych. Za realizację obiektu odpowiedzialna jest firma Budimex. Rozpoczęcie prac budowlanych zaplanowano na 16 września. EQlibrium to pierwsza inwestycja biurowa ... spółka Budimex SA, posiadająca w swoim portfolio realizację kilkuset projektów z zakresu budownictwa komercyjnego, mieszkaniowego i infrastrukturalnego. W ramach umowy opiewającej ...
-
Praca biurowa: doświadczenie nie jest konieczne
... kwartale pojawiły się w serwisie Pracuj.pl, pozwala stwierdzić, że praca w sekretariacie to wyzwanie dla kogoś, kto nie obawia się szerokiego zakresu obowiązków, a co za tym idzie - wysokich wymagań przełożonych. Pracownicy sekretariatu muszą nie tylko organizować pracę biura, lecz także koordynować obieg ...
-
ŁSSE - podsumowanie 2015
... i kadr w firmach naszych Inwestorów i Partnerów oraz gdzie poruszamy najważniejsze tematy z zakresu HR, szkolnictwa zawodowego i edukacji dla biznesu. Chiny: wsparcie dla polskich eksporterów ... nowych technologii informacyjnych i informatycznych, w tym komercjalizacji wyników prac badawczych, a także rozwój i kształcenie kadr dla branży ...
-
Handel, IT i finanse. Tam zawsze jest praca
... 2015 r. o 6% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Wśród sprzedawców poszukiwano najczęściej ekspertów ds. sprzedaży usług profesjonalnych, z obszaru finansów/bankowości/ubezpieczeń, oraz z zakresu w inżynierii, techniki, produkcji. Wiele ofert skierowano także do osób specjalizujących się w sprzedaży produktów spożywczych i odpowiedzialnych za sprzedaż ...
-
Tendencje na rynku pracy specjalistów III i IV kw. 2015
... ich nie zaspakaja. Najlepsi specjaliści otrzymują kilka ofert rekrutacyjnych w ciągu miesiąca, dlatego coraz więcej menedżerów wprowadza w swoich organizacjach działania z zakresu employer branding oraz skraca długość procesów rekrutacyjnych aby przyciągnąć do siebie tych najbardziej pożądanych kandydatów.” – komentuje Aleksandra Kujawa, Business ...
-
Trendy HR 2017: po pierwsze organizacja przyszłości
... , by umożliwiały korzystanie z narzędzi cyfrowych i mobilnych, zaś 33 proc. już korzysta z różnych form aplikacji opartych o sztuczną inteligencję, służących rozwiązywaniu problemów z zakresu HR. Według Deloitte działy HR przechodzą właśnie szeroko zakrojony proces „zmiany tożsamości”. Aby osiągnąć pozycję czołowego doradcy działów biznesowych, HR ...
-
Zbyt rzadko przyglądamy się pracodawcy
... też pracować w logistyce oraz transporcie (6 proc.), a także edukacji i branży medycznej (po 5 proc. dla obu działów). Po 4 proc. wskazań otrzymały zawody z zakresu inżynierii i budownictwa oraz branże kreatywne takie jak grafika, sztuka czy moda. 4 proc. ankietowanych chciałoby mieć własną działalność. Znalezienie nowej pracy ...
-
Jak miewają się studenci na rynku pracy?
Każdego roku polski rynek pracy zasila cała rzesza studentów i absolwentów. Jaka jest ich sytuacja? Jakie cechy powinien posiadać ich zdaniem idealny pracownik? Czy odebrane przez nich wykształcenie idzie w parze w wymaganiami stawianymi przez pracodawców? Odpowiedzi na te i inne pytania przynosi wspólny raport Fundacji Kronenberga przy Citi ...
-
Automatyzacja. Czy roboty wygryzą nas z pracy?
... – to, według prognoz, najbardziej perspektywiczne branże, które zdominują rynek pracy przyszłości. W czołówce pożądanych obszarów wiedzy znajdą się także te z zakresu budowy i konstrukcji, produkcji i komunikacji medialnej, zarządzania, ekonomii i rachunkowości, bezpieczeństwa, ochrony oraz produkcji żywności czy przetwórstwa. Niezależnie jednak od ...
-
Rynek biurowy: najdroższe lokalizacje 2017
... : „Obecnie jesteśmy świadkami bezprecedensowego trendu, jakim jest przekształcanie tradycyjnego biura w innowacyjne i twórcze środowisko pracy uwzględniające rozwiązania z zakresu experience-based workplace. Miejsca pracy będą projektowane z myślą o poszczególnych pracownikach – motywowaniu ich do pracy i większej wydajności oraz zapewnieniu ...
-
Nie stać nas na pomijanie kobiet w biznesie
... nam zainagurowany w październiku 2016 r. program „Sukces TO JA". Jego celem jest zwiększenie aktywności zawodowej kobiet poprzez dostarczenie im praktycznej wiedzy z zakresu kreowania kariery oraz tworzenia własnego biznesu. Podczas pierwszej edycji programu, za pomocą bezpośrednich spotkań w całej Polsce oraz platformy online udało ...
-
Kompetencje cyfrowe przydają się w ubezpieczeniach
... się samoorganizacją (zarządzaniem sobą w czasie) oraz posiadający zdolność do przebranżowienia się. W obliczu nowych technologii doceniana jest również podstawowa wiedza z zakresu bezpieczeństwa online, a nawet podstaw programowania. W przypadku branży ubezpieczeniowej, wg badanych przez firmę HRK pracowników, największy rozwój technologii nastąpi ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w III kw. 2018 r.
... . Obszarami zainteresowania inwestorów finansowych na polskim rynku w ostatnich miesiącach były usługi z zakresu B2B oraz dobra i usługi skierowane do klienta zamożnego. ... zakup udziałów w spółce Reesco przez 21 Partners. Reesco wspiera firmy w przeprowadzaniu prac remontowych oraz dostarcza usługi fit-outu dopasowane do wizerunku przedsiębiorstwa, ...
-
Przetargi - raport III kw. 2018
... w tę tendencję. Pomimo jednak rosnącego poziomu inwestycji to nie przetargi z zakresu „budowlanki” zanotowały największy przyrost względny w relacji rocznej. Liczba przetargów budowlanych ... można tłumaczyć kalendarzem wyborczym – w tym roku samorządy większość prac chciały zrealizować jeszcze przed wyborami, czyli przetargi musiały być ogłoszone ...
-
Warto inwestować w zróżnicowanie kulturowe zespołu
... z analiz przeprowadzonych przez ABSL tempo, w jakim rozwija się w naszym kraju ten sektor cechuje regularny wzrost liczby zatrudnionych pracowników oraz poszerzanie zakresu zadań jakie realizują centra w Polsce. Umiejętność zarządzania zespołami rozproszonymi i międzynarodowymi jest tym bardziej istotna, że aż 86% nowych inwestycji zrealizowanych ...
-
Produktywność pracy po polsku - tanio, długo i mało wydajnie. Jak to zmienić?
... zadaniowy system kontroli pracowników. We wrześniu 2017 roku rozpoczęliśmy eksperyment z 6 godzinami pracy dziennie. Był on poprzedzony szkoleniami dla pracowników z zakresu organizacji czasu pracy. Zadbaliśmy również o wprowadzenie narzędzia do zarządzania projektami, które stało się jedyną platformą komunikacji wewnątrz firmy. Skróciliśmy procesy ...
-
Monitor Rynku Pracy: wyraźne obawy o bezrobocie i likwidację firmy
... i nie pociąga za sobą kosztów związanych z odprawami. Przyszłość polskiego rynku pracy zależy od tego, jak długo będzie trwać epidemia oraz zakresu działań osłonowych dla przedsiębiorców, jakie będą podejmowane przez rząd. Bez wsparcia państwa wiele podmiotów gospodarczych nie przetrwa okresu zmniejszenia lub ...
-
Czy rynek pracy zaleją specjaliści na bezrobociu?
... się je chronić i wzmacniać. Rezygnuje z kompetencji, które mogą być zastąpione innymi – poprzez koncentrację obszarów kompetencyjnych, np. łączenie obszarów biznesowych, powiększanie zakresu obowiązków, bądź zastępowanie ich np. systemami informatycznymi. To, na co zwracam uwagę od dłuższego czasu, że w branży finansowej następuje zastępowanie ...
-
Pracodawcy planują przyszłość. Wynagrodzenia i zatrudnienie raczej bez zmian
... , deklarujących chęć zwiększenia zatrudnienia, działa w sektorze SCC/BPO (29%). Zwolnień natomiast najczęściej powinni obawiać się pracownicy przedsiębiorstw świadczących usługi z zakresu pośrednictwa finansowego (26%). Połowa firm, które planują zmniejszenie poziomu zatrudnienia, wskazuje jednak że dotyczyć one będą pojedynczych pracowników. 37 ...
-
PARP: polski rynek pracy stabilny, bezrobocie najniższe w UE
... związana jest z brakiem odpowiedniego przygotowania do wyzwań czekających na coraz bardziej zaawansowanym cyfrowo rynku pracy. Głównie chodzi o umiejętności z zakresu nauk ścisłych, technologii, inżynierii i matematyki, które uważane są za niezbędne do wspierania innowacyjności i zapewnienia wzrostu gospodarczego. Jednocześnie są poszukiwane ...
-
Praca w IT: junior nie ma lekko, jakie zarobki i możliwości?
... . W najbliższych latach sytuacja może być podobna do obecnej. Jakość oprogramowania cały czas zyskuje na znaczeniu, więc specjaliści z tego zakresu będą potrzebni. Wiele firm działa i będzie działać w trybie zdalnym, przez co doceniane będą umiejętności mie ...
-
Trendy HR 2021: trwa walka z minusami pracy zdalnej
... czynniki, które sprawiają, że praca zdalna nie wpływa tak negatywnie na ich dobrostan i życie prywatne. Większość z nich wskazała na rozwiązania z zakresu organizacji pracy. 39 proc. odpowiedziało, że wprowadzenie cyfrowych platform do współpracy, 36 proc. wskazało na dowolność w sposobie wykonywania swoich obowiązków ...
-
Praca hybrydowa? Bez kultury organizacyjnej będzie ciężko
... z technologii w codziennej pracy jest ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej, szkolenia pracowników zyskały kluczowe znaczenie. Aż 86 proc. respondentów oczekuje, że szkolenia z zakresu technologii i umiejętności cyfrowych powinny stać się priorytetem w ich organizacji. Niestety ponad połowa (57 proc.) uczestników badania Cisco obawia się, że ...
-
Praca zdalna w sektorze finansowym: wady, zalety, perspektywy
... treść. Ankieta została przeprowadzona w październiku i połowie listopada 2020 r. wśród pracowników sektora finansowego w Polsce. 172 respondentów odpowiedziało na pytania z zakresu transformacji cyfrowej w sektorze finansowym, pracy zdalnej, automatyzacji zadań, kompetencji, szkoleń i zmian zachodzących w czasie pandemii COVID-19. Badanie ankietowe ...
-
Workation i praca zdalna zagrożeniem dla pracodawców?
... , a jeśli nawet posiada taką wiedzę, to nie praktykuje przyjętych zasad. Na szczęście wiele przedsiębiorstw wspiera swoją zdalną kadrę, a zdolności managerów z zakresu zarządzania zespołem rozproszonym wzmocniła pandemia. Firmy, które przed covidem umiały pracować zdalnie – z uwagi na ogólnokrajowe lub międzynarodowe struktury – były przygotowane ...
-
Co w trudnych czasach daje przywództwo?
... będzie stanowić warunek rozwoju organizacji i skutecznego rekrutowania oraz zatrzymywania talentów. Wsparcie kadry zarządzającej pod kątem zapewnienia odpowiednich szkoleń z zakresu przywództwa i umiejętności interpersonalnych jest dzisiaj nieodzownym elementem świadomej strategii zarządzania talentami w organizacji – mówi Marta Steer, Head of ...
-
Trendy HR 2023: nadchodzi redefinicja miejsca pracy
... alternatywy, m.in. dlatego, że są oni świadomi dostępności wielu ofert na rynku. Jednocześnie co druga z firm, jakie wyznaczyły sobie cele z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu i faktycznie je realizujących, odnotowuje mniejszą rotację kadry pracowniczej oraz wyższe wskaźniki dobrostanu pracowników. Więcej ryzyk w Europie Środkowej ...
-
Pieniądze i work-life balance to nie wszystko. Jakie benefity są w cenie?
... . oczekuje bardzo precyzyjnego i klarownego podania wszelkich szczegółów. Dotyczy to nie tylko wynagrodzenia czy benefitów, ale także technicznego opisu stanowiska czy zakresu codziennych obowiązków. Podążać za trendami Trend home office ma bardzo wyraźne odwzorowanie w idealnie przygotowanej ofercie. Aż 60 proc. osób szuka ...
-
Skąd się biorą nadgodziny?
... miarę 78 proc. wskazuje zbyt wiele obowiązków służbowych. Aspekt ten można natomiast analizować wielowymiarowo. Nadmiar pracy może wynikać rzeczywiście z niewspółmierności zakresu zleconych zadań do wymiaru czasu pracy. Natomiast w niektórych przypadkach powodem występowania nadgodzin jest też brak umiejętności priorytetyzacji lub problemy ...
-
Atmosferę i satysfakcję z pracy zabija chaos w zespołach
... ich efektywność i jak często wprowadzane są zmiany. Nieocenione w stawianiu czoła tej przeszkodzie będą również indywidualne rozmowy z pracownikami lub zewnętrznymi ekspertami z zakresu HR, którzy dostarczą obiektywnej, niezależnej opinii – tłumaczy Agnieszka Kolenda, Executive Director w Hays Poland. Zdaniem pracowników problem tkwi także w dużej ...
-
Kto się boi sztucznej inteligencji?
... dla pracowników, jak i pracodawców. Automatyzacja powtarzalnych, rutynowych zadań może wkrótce stać się nieodłączną częścią współczesnego środowiska pracy. Dlatego edukacja i szkolenia z zakresu sztucznej inteligencji są kluczowe dla dostosowania się do zmieniających się wymagań rynku pracy. I nie tylko zresztą z tego powodu. Pozwalają one ...
-
Czy polskie miasta akademickie rozwijają się szybciej niż inne?
... systematycznie zmniejsza się liczba absolwentów studiów. W latach 2014-2021 nastąpił spadek liczby absolwentów, niezależnie od stopnia i dziedziny studiów. Wyjątkiem są studia z zakresu nauk medycznych, gdzie na studiach II stopnia, liczba absolwentów wzrosła aż o 30 proc. O zmniejszeniu liczby absolwentów zadecydowały m.in. niekorzystne zmiany ...
-
Studia wyższe to gwarancja kariery zawodowej: fakt czy mit?
... oraz nowoczesne technologie, robotyka i automatyka, marketing cyfrowy oraz odnawialne źródła energii. Jednak z uwagi na duże zapotrzebowanie rynkowe na ekspertów z tego zakresu, możliwe jest, że w niedługim czasie kierunki te będą aż nadto oblegane. Kolejne 20 proc. respondentów stwierdziło, że nie pracuje w zawodzie ...
-
5 głównych trendów rynku pracy
... HR konsekwentnie wdrażają DEI do swoich codziennych praktyk. Najbardziej znaczące postępy w praktykach związanych z DEI są widoczne w budowaniu marki, wellbeingu i zobowiązaniach z zakresu ESG. Powszechne staje się zatrudnianie ze względu na umiejętności, a nie formalne kwalifikacje i otwieranie się na kandydatów z różnorodnym doświadczeniem, w tym ...
-
Rynek pracy jest dość stabilny
... Black Friday. Wysoką prognozę netto zatrudnienia w obszarze IT wiążemy z niezmiennie postępującą digitalizacją, ale też z nieustannym zapotrzebowaniem na specjalistów z zakresu cyberbezpieczeństwa, czy implementacji, utrzymania sztucznej inteligencji w organizacjach – wskazuje Tomasz Walenczak. Przydatne linki: Oferty pracy Średniej wielkości firmy ...