-
Kryzys wpływa na zakup samochodu
... z segmentu premium (Mercedes, BMW), oraz marki z segmentu średniego, takie jak Opel i Toyota. Więcej niż połowa ankietowanych zadeklarowała, że są w stanie wydać na zakup ... w Internecie”, powiedział Krzysztof Łopuszyński, ekspert branży motoryzacyjnej w Gemius SA. Kryzys a zakup auta Co trzeci (33 proc.) badany odpowiedział twierdząco na pytanie, ...
-
Allegro liderem segmentu marketplace w Polsce
... . Drugą najchętniej wybieraną platformą jest OLX z wynikiem 52 proc. badanych, a trzecią Empik.com, w którym zakupy zrobiło 47 proc. Na Amazon zakup robi tylko 15 proc. polskich klientów online i ich liczba nie wzrosła w porównaniu do roku poprzedniego, pomimo udostępnienie polskiej strony. Główną ...
-
Zakup mieszkania w cenie do 200 tys. zł możliwy?
... tys. zł. Podczas, gdy w niektórych miastach odsetek takich ofert ledwo przekracza poziom jednego procenta, to już w województwie lubuskim ofert z tego segmentu cenowego jest pod dostatkiem. Zestawienie dostępności takich ofert przygotowała agencja Metrohouse & Partnerzy. Selekcja najtańszych mieszkań z rynku wtórnego pokazuje bardzo dużą ...
-
Zakup telewizora i pralki? Decyduje cena
... 32 proc. badanych. Nieco niższy wynik uzyskały trwałość i materiał, z którego sprzęt został wykonany. Wrażliwość na komunikację proekologiczną zależy od kategorii i segmentu nabywców. I tak w przypadku Baby Boomersów znaczenie oszczędności energii i trwałość produktu są absolutnie kluczowe. Wśród osób z niskim dochodem i dla generacji Z nie ...
-
Zakup samochodu a model rodziny 2+2
... miejskie samochody z segmentu A z racji mniejszej pakowności cieszą się raczej umiarkowanym powodzeniem – posiada je ok. 14% badanych. Co ciekawe, rodziny z dwójką dzieci niechętnie zaciągają kredyty samochodowe - w czterech na pięć analizowanych gospodarstwach domowych samochód kupiono za gotówkę, a tylko w co piątym zakup auta był finansowany ...
-
Sprzedaż telewizorów napędza rynek RTV-AGD
... na zakup dekoderów miało wpływ zakończenie nadawania satelitarnego przekazu analogowego, które nastąpiło z końcem kwietnia tego roku. Powoduje to wzrost udziału segmentu RTV (liczonego przez nas razem ze sprzętem fotograficznym) w wartości rynku, który według naszych prognoz osiągnie swoje maksimum (ponad 36%) w roku 2012. Ponadto, na zakup ...
-
Polski rynek mieszkaniowy 2007
... dużym tempie będzie rosło zainteresowanie domami jednorodzinnymi. Wśród osób, które planują zakup nieruchomości w najbliższym roku, 38% chce kupić dom, 58% mieszkanie. ... klientów segmentu domów jednorodzinnych poszukuje takiego produktu. W związku z tym produkty deweloperów nie do końca wpisują się w potrzeby i preferencje klientów tego segmentu. ...
-
Zarobki europosła wystarczą na kilka mieszkań w Warszawie
... trzech 120-metrowych apartamentów w Warszawie. Roczne wynagrodzenie odpowiada wartości 70-metrowego lokalu z segmentu premium w centrum stolicy. W najgorszej sytuacji są pod tym względem Francuzi i Brytyjczycy. Przez 5 lat zarobią oni kwotę niewystarczającą na zakup ani jednego apartamentu w centrum Paryża czy Londynu. Powodów nie należy jednak ...
-
Rynek telekomunikacyjny w Polsce 2010
... na jednym rachunku, na warunkach atrakcyjniejszych niż ich osobny zakup. W różnych wariantach wiązane są usługi telefonii stacjonarnej, telefonii ruchomej, dostępu ... za wysłanie SMS i 0, 26 zł za MMS. Telefonia stacjonarna Cechą charakterystyczną segmentu jest stały spadek jego wartości mierzonej przychodami z działalności telekomunikacyjnej ...
-
Najpopularniejszy sprzęt RTV i AGD XII 2012
... zalety użytkownicy serwisu wymieniali elegancki wygląd, wysoka jakość wykonania i dużą funkcjonalność. Zakup nowej lodówki to nie lada wydatek, dlatego też internauci z ... o pojemności 55 litrów. Podczas poszukiwań kuchenki, podobnie jak w przypadku większości artykułów z segmentu AGD, internauci największą uwagę zwracali na producenta sprzętu (18,72 ...
-
Rynek mieszkaniowy 2012
... one za 19,8% transakcji. Dla porównania mieszkania trzypokojowe były przedmiotem 22,9% transakcji. Respondenci spodziewają się, że w 2012 roku udział tego segmentu w rynku spadnie. Odpowiedziało tak 56% badanych. W przypadku większych mieszkań doradcy Home Broker spodziewają się realizacji jeszcze czarniejszego scenariusza. Obecnie zaledwie ...
-
Rynek wtórny mieszkań w 2009 r.
... się z murem nie do pokonania, jakim okazało się zdobycie finansowania na zakup nieruchomości. II kwartał okazał się najbardziej obfity w transakcje (prawie trzykrotny ... będzie oczekiwać tak zróżnicowanej oferty, a możliwości negocjacji w przypadku najbardziej popularnego segmentu mieszkań mogą nie być już tak oczywiste - podsumowują eksperci. ...
-
Spożycie alkoholu w Polsce: co pijemy podczas Świąt?
... wina nie tylko do bezpośredniego spożycia, ale również jako zakup prezentowy. - Klienci w okresie przedświątecznym chętnie wybierają tzw. wersje „on-pack” oferowane w regularnej cenie ... noworoczne toasty wznoszą głównie winem musującym. Absolutnym liderem tego segmentu win jest Ambra S.A. - Wina musujące charakteryzują się wysoką sezonowością – 37 ...
Tematy: branża alkoholowa, rynek alkoholi, alkohol, spożycie alkoholu, Polacy, wino, Święta, Boże Narodzenie -
Europejczycy a samochody elektryczne
... i Rosjan. Jak pokazują wyniki raportu, aż 53 proc. Polaków bierze pod uwagę zakup auta ekologicznego, zasilanego energią elektryczną. To zaskakująco dużo, jeśli popatrzymy na ... Farysia, prezesa Polskiego Związku Przedsiębiorstw Motoryzacyjnych. – Dynamiczny rozwój tego segmentu motoryzacji ma zaciągnięte dwa hamulce. Pierwszym jest zasięg pojazdów ...
-
Co shopper ma w koszyku?
... ekspozycją produktów, czyli typowymi działaniami merchandisingowymi. Chciałabym zwrócić przy tym uwagę na to, że zakupy impulsowe często dotyczą marek z segmentu premium. Ich zakup jest silnie skorelowany z promocjami, najczęściej cenowymi. Okazuje się, że w niektórych kategoriach produktowych jest to jedna z niewielu sytuacji, gdy przeciętny ...
-
Rosną wydatki na dobra luksusowe
... które ujęto w analizie. Poziom dostępności marek luksusowych zależy od segmentu rynku. I tak w przypadku samochodów luksusowych w Polsce można obecnie kupić 88% ... podatkowych, co może pośrednio hamować rozwój rynku dóbr luksusowych, których zakup w dużej mierze wiąże się także z działalnością reprezentacyjną przedsiębiorstw” – mówi Andrzej Marczak, ...
-
Rynek wyposażenia wnętrz w Polsce 2011
... artykuły wyposażenia wnętrz z segmentu oświetleniowego, czy kuchennego”, wyjaśnia Jarosław Frontczak, analityk handlu detalicznego w PMR i autor raportu. W maju 2011 r. PMR Research przeprowadził badanie techniką wywiadów telefonicznych CATI na reprezentatywnej próbie 510 dorosłych mieszkańców Polski, którzy deklarują zakup dóbr trwałego użytku ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 39/2015
... agencji Newseria Biznes Rafał Gajewski, kierownik strefowy w Toyota Bank Polska. Zakup nowszych aut, czyli maksimum sześcioletnich, i z lepszym wyposażeniem, to większy wydatek ... niższa o około 60 proc., co pozwala klientom na zakup auta lepiej wyposażonego, czasami nawet z segmentu wyżej. Znacząco zwiększają się również możliwości zakupowe klienta ...
-
Czy pandemia COVID-19 trwale zmieni zwyczaje zakupowe Polaków?
... kolejne 38% z grupy, która ogranicza swoje zakupy należy jednak do segmentu, w którym sytuacja finansowa nie uległa zmianie w wyniku trwającej pandemii – wskazuje Jan Karasek, ... Polaków. Warto zauważyć, że gotowość do zapłaty wyższej niż 10% premii za zakup lokalnych produktów występuje znacznie częściej wśród kategorii zakupów spożywczych – 24% ...
-
Aparaty cyfrowe w Polsce I-VI 2005
... kompaktowych w pierwszej połowie 2005 roku posiadało już matrycę 4 megapixelową. Co więcej, udział segmentu 5 megapixelowego wzrósł dwukrotnie (do poziomu 24 proc.), czemu towarzyszył spadek najważniejszego w pierwszej połowie 2004 roku segmentu 3 megapixelowego z 48 proc. do 27 proc. W segmencie lustrzanek cyfrowych również nastąpił bardzo ...
-
Rynek spożywczy 2008: produkty luksusowe
... luksusowych niemal wzrosła o połowę. W kolejnych latach PMR przewiduje dalszy dwucyfrowy wzrost segmentu. Główne czynniki wzrostu rynku to rosnąca siła nabywcza konsumentów, aspiracyjność ... formatu. Te ostatnie swój duży udział zawdzięczają znaczeniu tego segmentu w sprzedaży spożywczej ogółem w Polsce. Sklepy o profilu delikatesowym zajmują bardzo ...
-
Rynek nieruchomości w Polsce VIII 2010
... wystawienie do sprzedaży zaledwie kilkunastu droższych apartamentów czy kilkunastu mieszkań z segmentu popularnego. Kredyty nowe – co z tą Rekomendacją? Od 23 sierpnia (od poniedziałku) ... proc. całkowitej podaży, a ich ceny są znacząco wyższe od mieszkań z tzw. segmentu popularnego – średnia stawka to 11415 PLN za m2. Pod względem cenowym ...
-
Zakupy grupowe w Europie Środkowej i Wschodniej
... danego kraju. – Groupon aktywnie rozwija serwisy w Europie Środkowej i Wschodniej, w oparciu o doświadczenia zdobyte w 48 krajach. Kluczem do sukcesu i dobrej koniunktury całego segmentu jest atrakcyjny model biznesowy, angażujący internautów do zabawy podczas szukania każdego dnia najlepszej i najtańszej oferty, a wszystko za pomocą kilku kliknięć ...
-
Rynek windykacji w Polsce w 2012 r.
... gdzie istotnie na znaczeniu zyskał segment zakupów wierzytelności (głównie korporacyjnych) kosztem segmentu inkasa. Nakłady poniesione na sprawy detaliczne wyniosły ok. 1 mld zł (-17%), ... w 2011 r. rok ubiegły charakteryzował się stabilizacją wielkości rynku (wzrost znaczenia segmentu nabyć kosztem inkasa) oraz spadkiem śr. ceny nabycia pakietu ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce 2015
... . Największą kategorię uwzględnioną w analizie stanowią samochody luksusowe i premium – wartość tego segmentu (blisko 7,0 mld zł) stanowi prawie połowę całkowitej wartości rynku dóbr ... perfum – 43% zamożnych i bogatych Polaków przyznało, że polskie marki z tego segmentu kupuje zwykle w sieci. Informacje o badaniu „Rynek dóbr luksusowych w Polsce. ...
-
Jak Chińczycy zmieniają globalny rynek FMCG?
... , w którym rozwijają się rynek spożywczy i FMCG w Chinach w istotnym stopniu uzależnione jest od segmentu. Widoczna jest m.in. silna skłonność do stołowania się poza domem i ... diagnoza z raportu z 2016 roku, że tempo rozwoju tego rynku jest różne w zależności od segmentu. Obserwujemy bardzo dynamiczny wzrost wydatków na posiłki jedzone „na mieście ...
-
RTV i AGD nie poddają się pandemii. Są szanse na udaną końcówkę roku?
... r., jednak dzisiejsza rzeczywistość biznesowa jest daleka od stabilnej. Ilustracją zjawiska jest np. spodziewany na koniec roku spadek, o -6 proc., wartości segmentu urządzeń Telecom/Smartphon, który odpowiada za 40 proc. obrotu w całym sektorze elektroniki użytkowej oraz RTV i AGD. Tegoroczna bezprecedensowa zmienność rynku spowodowała ...
-
Zachowania konsumentów: cena liczy się mniej niż zaufanie do marki
... internetowych platform handlowych oraz dostawców zakupów i żywności), tylko czterech odnotowało wyższą pozycję za doskonałość cyfrową niż sklepy stacjonarne, w tym dwóch z segmentu sprzedawców elektroniki i AGD, który z założenia jest bardziej cyfrowy i tym samym otwarty na kanał online. We wszystkich siedmiu segmentach wielokanałowych konsumenci ...
-
Podravka kupiła Warzywko
... zakup marki Warzywko, gdyż pragnie kontynuować swoją specjalizację w kategorii przypraw uniwersalnych – powiedział Darko Marinac, Prezes Zarządu Podravka d.d. „Będzie to możliwe, gdyż Warzywko jest trzecią najmocniejszą marką przypraw uniwersalnych w Polsce, a jej udział rynkowy wynosi ponad 10%. Ponadto Warzywko otwiera nam drogę do segmentu ...
-
Polski rynek mieszkaniowy 2008
... , jak i w 2007 r. do przeprowadzenia operacji na rynku mieszkaniowym (zakup lub budowa domu, mieszkania, apartamentu, domu wakacyjnego, kupno działki ... kw. Średnia wielkość kupionego w mieście lokalu mieszkalnego wyniosła 55,9 m kw. W przypadku segmentu domów dominowały metraże średnie - przeciętna wielkość kupionego lub wybudowanego domu wyniosła w ...
-
Europejski konsument na rynku. Jak kupujemy?
... w 2014 roku, jestem przekonany, że przyszły rok będzie dobrym okresem dla rynku nieruchomości handlowych. Zapewne sprzedanych zostanie kilka wiodących centrów z segmentu prime, spodziewam się też podaży obiektów z mniejszych miast oraz centrów pierwszej i drugiej generacji, a także sporego zainteresowania nimi ze strony inwestorów ...
-
Poczta mierzy intensywność świątecznych zakupów
... nadal najczęściej wybieranym doręczycielem przesyłek. Jak wskazuje Raport e-Commerce 2013, z usług Poczty Polskiej w roku 2012 korzystało niemal 60 procent firm z segmentu B2C. Do wyliczania wartości wskaźnika Poczta bierze pod uwagę wszystkie paczki pocztowe krajowe i zagraniczne, a także przesyłki kurierskie Pocztex i EMS. – Liczba ...
Tematy: Święta, zakupy, Poczta Polska, Internet, sklepy internetowe, B2C, e-commerce, zakupy świąteczne -
Zakupy online tracą klientów. Polacy wracają do centrów handlowych?
... segment marek własnych może znów zwiększyć swoją dynamikę – przed pandemią w niektórych kategoriach produktowych zauważyć można było stabilizację albo wręcz spadek segmentu private label. Wzrost popularności marek własnych może być szansą dla jednych podmiotów, a zagrożeniem dla innych. Sieci handlowe mogą generować lepsze ...
-
Podróże Internautów 2002-2003
... rynkiem, co obrazuje stale rosnące zainteresowanie wśród polskich internautów. Lider tego segmentu rynku (wg Profit 2/2004) Travelplanet.pl, notuje od dwóch lat ... na tzw. prowincji biur podróży. Dlatego też dla osób z tych regionów zakup w internetowym biurze podróży stanowi często jedyną możliwość szybkiego zakupienia wycieczki. Zjawisko to ...
-
Dla kogo samochód
... inwestycyjnych. Ci, w których gospodarstwach znajduje się już jeden samochód, jeżdżą zwykle autem z segmentu C (40%) lub B (24%). Ze względu na wiek posiadanego auta oraz status ... % chciałoby kupić lub zmienić samochód w perspektywie roku lub dwóch. 56% planujących ten zakup chciałoby przeznaczyć na ten cel nie więcej niż 30 tysięcy zł, a pojazd ...