-
Jakie będą zakupy świąteczne 2020?
... pozwala nam zrozumieć, dlaczego ludzie kupują. Część zakupów robią, bo uzupełniają zapasy, ale jest też taki zwykły shopping – idę do sklepu po to, żeby spędzić w ten sposób czas. I chyba nie do końca zdawaliśmy sobie sprawę, jakie są proporcje między tymi rodzajami ...
-
7 trendów e-commerce w 2021 roku
... związana z możliwości obejrzenia danego produktu na żywo zeszła na drugi plan, a priorytetem stało się bezpieczeństwo. Aby maksymalnie zwiększyć komfort użytkownika sklepu i mimo wszystko dać mu możliwość „przymiarki” danego produktu, wielu sprzedawców zainwestowało w rozszerzoną rzeczywistość (AR, Augmented Reality). Zapewnia ona alternatywne ...
-
Praca w obsłudze klienta: dominuje stres czy satysfakcja?
... połowa badanych pracujących z konsumentami spotyka się ze stresującymi sytuacjami w tych relacjach. Często jako klienci w przedświątecznym napięciu zapominamy, że po stronie sklepu czy dostawcy usług jest żywy człowiek, pracujący ciężko w tym okresie. Tym ważniejsze jest odpowiednie przeszkolenie pracowników, którzy mają kontakt z klientami ...
-
E-commerce - najważniejsze wydarzenia 2021 roku
... do Polski, jeden z największych i najbardziej oczekiwanych graczy e-commerce zaproponował użytkownikom usługę Prime, dzięki której otrzymali rozszerzone opcje dostawy produktów ze sklepu Amazon, dostęp do serwisu z filmami i serialami Prime Video oraz pakiet dla graczy Prime Gaming. Wydarzyło się to prawie dwa lata ...
-
Czy w 2022 r. Polacy ograniczą wydatki na zakupy?
... do domu i ogrodu, a 8% asortyment dla dzieci. Platformy oferujące usługi turystyczne online wybierze jedynie 3% z nas, 15% badanych trudno wskazać preferowany typ sklepu. Poziom wydatków na poszczególne kategorie produktowe Co drugi Polak (49%) wydaje na ubrania miesięcznie między 51-200 zł, 16% między 201-400 ...
-
Tylko zakupy online? Co 4. konsument rezygnuje ze sklepów stacjonarnych
... oblicze branży spożywczej. Urządzenia IoT wykrywające sygnatury molekularne to przykład, w którym cyfryzacja może mieć pozytywny wpływ na wszystkie strony – od sklepu, przez producenta i konsumenta, aż po planetę. Łatwe do wdrożenia urządzenia i systemy potrafią, dla przykładu, rejestrować odczyty z zakładów przetwórczych, magazynów i sklepów ...
-
Ataki na smartfony. Co zrobić, gdy telefon zostanie zainfekowany?
... jak i używane aplikacje utwórz i przechowuj bezpiecznie (na zewnętrznym nośniku) kopię zapasową swoich danych podczas pobierania aplikacji korzystaj wyłącznie z oficjalnego sklepu, zawsze sprawdzając recenzje zarówno aplikacji, jak i jej twórcy korzystaj ze sprawdzonego oprogramowania do ochrony urządzeń mobilnych, na przykład ESET Mobile ...
-
Cyberprzestęptwa: bezpieczeństwo zakupów online zagrożone
... sieci WiFi, przez które nasze dane mogą wpaść w ręce oszustów np. gdy połączeni z nimi logujemy się do poczty czy do sklepu internetowego. Może się to stać źródłem poważnych problemów, w tym przejęcia cyfrowej tożsamości. Mając na uwadze powagę tego zagrożenia, zdecydowanie więcej ...
-
Jak dostosować e-commerce do wymogów B2B?
... nad przeniesieniem biznesów do sieci. Ten trend zauważa Krzysztof Rusin, prezes firmy MAZOP Group, specjalizującej się w wytwórstwie opakowań tekturowych oraz sklepu Boxmarket z opakowaniami dostosowanymi do rynku e-commerce. Pandemia pozwoliła rynkowi e-commerce rozwinąć się skokowo. Widzimy, że kanał e-commerce B2B jest skierowany ...
-
Inflacja ogranicza marnowanie żywności
... , że jednym z kluczowych czynników sprzyjających wyrzucaniu jedzenia jest nieodpowiednie przygotowanie się do zakupów oraz same zakupy. Przed udaniem się do sklepu spożywczego powinnyśmy zrewidować to, co już znajduje się w naszej lodówce i przygotować szczegółową listę potrzebnych artykułów. Jeżeli zauważymy, że któryś z posiadanych ...
-
Brak cukru w sklepach - co na to Polacy?
... sytuacją zetknęło się 4 na 10 Polaków, którzy wybrali się do sklepu chcąc kupić cukier - tak wynika z najnowszego sondażu agencji badawczej SW Research. Jak ... (47%), cukier brązowy (26%) oraz ksylitol (16%). Chociaż ceny białego cukru rosną, zakup jego zamienników nadal może wiązać się z większymi wydatkami. Wyniki badania pokazują, że spożycie ...
-
E-commerce: jak robimy zakupy online w nowej rzeczywistości?
... popularności Allegro. Atrakcyjne ceny coraz ważniejsze również dla e-shopperów Dla 56% e-shopperów atrakcyjne ceny są kluczowym czynnikiem wpływającym na wybór sklepu online. Znaczenie ceny wzrosło w 2022 roku kosztem wygody zakupów (ten element jest obecnie najważniejszy dla 17% kupujących online). Najsilniejszy wizerunek ...
-
E-commerce pomoże logistyce w kryzysie, ale cena będzie wysoka
... % wskazywało, że będzie kupować online więcej niż wcześniej. Do zakupów w internecie motywuje ich całodobowa dostępność (75%), brak konieczności jechania do sklepu (74%) oraz ceny niższe niż w sklepach tradycyjnych (67%). Cena jest także kluczowym czynnikiem, dla tych internautów, którzy do tej pory ...
-
W Katowicach powstanie Fabryka Park
... handlowe o zróżnicowanym asortymencie. Budowa już się rozpoczęła. Strategię komercyjną przygotowała firma REALM, która prowadzi także komercjalizację obiektu. Jednocześnie trwa realizacja sklepu Kaufland, który powstanie na przyległej działce, kupionej od DE Estate (spółki należącej do grupy TDJ). Będzie to trzeci market tej ...
-
Zakupy online: rosną wymagania wobec sklepów internetowych
... będzie wracać do sklepów internetowych, które nie spełniają ich oczekiwań pod względem obsługi. Choć oferowana cena pozostaje kluczowym kryterium wyboru sklepu, dobra obsługa klienta i jakość usług stają się coraz ważniejsze. Kupując online klienci kierują się kilkoma czynnikami: kluczowa jest cena produktu ...
-
Zakupy online: jak odzyskać porzucone koszyki?
... .), wiele kroków do finalizacji płatności (29 proc.) lub konieczność wielokrotnego wypełniania tych samych danych – np. podania adresu e-mail na stronie sklepu i podczas płatności (25 proc.). Na podium oczekiwań polskich klientów znalazł się z kolei pasek postępu (wskazujący poszczególne kroki do finalizacji – jak ...
-
Greenwashing, czyli ekoiluzje w e-commerce i logistyce a prawdziwe wyzwania
... dostawy, oraz prowadzić do znacznych oszczędności kosztów operacyjnych i zmniejszenia śladu węglowego, jako że logistyka stanowi dużą część całkowitych kosztów sklepu. Wyzwania utrudniające skuteczność logistyki W kontekście terminowości dostaw warto również przyjrzeć się jakości danych adresowych. Według danych Algolytics Technologies, aż ...
-
Zakupy online po sąsiedzku: czy lokalny biznes cieszy się popularnością?
... tego samego dnia. Oszczędzamy także na opłacie za przesyłkę. Dodatkowo, w przypadku zwrotu zakupionych rzeczy, możemy je samodzielnie dostarczyć do pobliskiego sklepu, w którym je kupiliśmy. Co pozwala zaoszczędzić pieniądze za zwrotną przesyłkę. Od razu otrzymuje także zwrot pieniędzy za zakupy, bez konieczności ...
-
Prawa konsumenckie powinny być elementem edukacji w szkole
... – to nieznacznie rzadziej niż w 2024 r., kiedy tę przyczynę podawało 43 proc. badanych. Spora grupa osób – 38,1 proc. – oddaje produkty do sklepu ze względu na zły rozmiar, a 27 proc. na ich niezgodność z oczekiwaniami, zwłaszcza niską jakość. Co szósty ankietowany podczas dokonywania zwrotu ...
-
Płatności odroczone albo porzucony koszyk w sklepie internetowym
... zarządzania budżetem domowym. Dla wielu osób płatności odroczone stają się preferowanym wyborem, niezależnie od kanału zakupowego. Brak tej opcji w ofercie sklepu, bez względu na sposób dokonywania zakupów, może skutkować poszukiwaniem alternatywnych punktów sprzedaży, które oferują BNPL. Płatności odroczone nie tylko online ...
-
Biznes IT rośnie, jak zarabiać i gdzie kupować? A może eksport...?
... , smaczne potrawy, buty i wiele innych. Są to produkty, których sam zakup jest przyjemnością. Do tego dochodzi potrzeba dotknięcia i sprawdzenia. Z konieczności kupujemy środki ... czas i koszty podróży do sklepu? Z punktu widzenia sklepu internetowego często wcale nie jest on tańszy w utrzymaniu niż utrzymanie sklepu tradycyjnego. Ten ostatni nie ...
Tematy: -
Jakość obsługi klienta w marketach
... sklepu, nie budziły raczej negatywnych emocji wśród klientów. Przeważały opinie pozytywne, czego najlepszym przykładem są poniższe cytaty: "Śmietniki obok sklepu nie były przepełnione, a wokół sklepu ... 60,4% (supermarkety) i 50% (dyskonty) pracownik obsługujący kasę podziękował klientowi za zakup. Zwykle obsługa była mechaniczna, czasami szorstka: - " ...
-
Gwarancja zwrotu pieniędzy - to się liczy w e-commerce
... konsumentów. Warto rozważyć wprowadzenie gwarancji, zwłaszcza jeśli reklamy skutecznie przekierowują osoby zainteresowane ofertą na stronę sklepu, ale finalnie mały odsetek konsumentów wchodzących na stronę sklepu decyduje się na zakup” – komentuje Anna Rak, Country Manager Trusted Shops w Polsce. Ponadto wyniki badania wskazują, że konsumenci ...
-
Sklep iTunes zaatakowany przez hakerów
... chodziło o zakup konkretnych aplikacji ani muzyki. Atak opierał się na czym innym. Oszust kupował… swoje własne aplikacje, które figurowały na stronie sklepu jako aplikacje z ... na co od początku liczył haker. Zwabieni popularnością aplikacji klienci sklepu zaczęli masowo kupować podszywające się pod aplikacje „złośliwe oprogramowanie”. Wszystko ...
-
Kupony rabatowe zdobywają polski rynek
... wyższa niż u innych wydawców bo kodów szukają użytkownicy już zdecydowani na zakup. W tej chwili w naszej sieci mamy kilkadziesiąt serwisów, które specjalizują się tylko i wyłącznie ... liczby „przeklików”, które zakończą się dokonaniem transakcji na witrynie sklepu internetowego. Za każdą transakcję naliczana jest prowizja (od 1-10% w zależności od ...
-
Showrooming i webrooming - rewolucja w handlu
... oraz na tych, którzy robią odwrotnie, tzn. porównują produkty w internecie, ale zakup wolą sfinalizować stacjonarnie (webrooming). Showrooming czy webrooming? Z danych ... ekologii mogą stanowić naturalne uzupełnienie dla modelu e-commerce, budując wizerunek marki sklepu, jako wrażliwej na kwestie związane z ochroną środowiska naturalnego. Warto ...
-
Omnichannel gwarancją sukcesu w e-commerce?
... stronę, dodaje produkty do koszyka, a zakup finalizuje zaledwie 3 proc. Często powodem takiego zachowania konsumenta jest nieprzystosowanie sklepu do potrzeb kupującego. Drogą ... należy zastosować technologię responsywną (RWD) lub stworzyć specjalną aplikację sklepu. Jest to niezwykle ważne, ponieważ zgodnie z wynikami opublikowanymi w raporcie „ ...
-
8 wskaźników najważniejszych w e-commerce
... przypadku niewłaściwej komunikacji marki i zupełnie innych oczekiwań klientów. Jednak w przypadku sklepu internetowego znacznie większy sens ma pomiar współczynnika porzucenia koszyka. Jeśli ... to średni czas naliczany do momentu podjęcia decyzji zakupowej. I chociaż zakup niektórych produktów wymaga dłuższej decyzji (np. produkty z półki premium), ...
-
Niska jakość usług w sklepach obuwniczych
... w kontakcie z klientem. Celem wizyty była konsultacja dotycząca wybranych butów – ich zakup nie był wymagany, jednak możliwy do zrealizowania. Najliczniej reprezentowaną grupą ... Wyraźnie widoczna jest duża dbałość o wystrój i aranżację niezależnie od marki i sklepu. Jednocześnie dużo mniejszą uwagę poświęca się szkoleniom pracowników i standardom ...
-
Najpopularniejsze sklepy wg internautów X 2012
... temat zakupów w Tesco z dowozem są w większości pozytywne. Jak zwracają uwagę forowicze, zakup przez Internet pozwala uniknąć pokusy zakupów impulsowych. Dwa tysiące sklepów Biedronki Popularnym tematem dyskusji było otwarcie 2000. sklepu Biedronki. Zdjęcia tłumów oczekujących na otwarcie obiegły wszystkie media, wzbudzając skrajne opinie ...
-
Jak zwiększyć lojalność klienta w 2017 roku?
... wyświetlony banner z reklamą sprzętu komputerowego w promocyjnej cenie, nie zdecyduje się na jego zakup, tylko dlatego, że akurat jest 10 proc. zniżki, jeśli ... transakcjach w e-sklepie gromadzonych w CRM), potencjału jaki ma on w perspektywie długookresowej dla sklepu (określanego po zmierzeniu CLV, czyli Pomiaru Wartości Klienta) i zachowań w ...
-
Seniorzy na łowach, czyli najstarsi internauci też kupują online
... płyty, filmy, czym nie odbiegają od pozostałych użytkowników sieci. Natomiast w przyszłości planują zakup mebli i artykułów do wystroju wnętrz, odzieży sportowej oraz podróży ... oferujące gwarancję zwrotu pieniędzy w razie problemów z zamówieniem zwiększają wiarygodność sklepu i sprawiają, że e-zakupy są nie tylko wygodne, ale i bezpieczne. Aleksander ...
-
Polacy a zakupy spożywcze przez Internet
... o pięć punktów procentowych więcej niż przed rokiem. Najczęściej decydują się na zakup artykułów, które posiadają długi termin przydatności do spożycia, a więc: kawy ... wybór sklepu spożywczego online wpływ mają najczęściej pozytywne opinie internautów, rodziny lub znajomych (9 proc.), a także rozpoznawalność marki tradycyjnego sklepu (8 proc.) oraz ...
-
Małe firmy - prognozy III kw. 2015
... zakupami oferowanych przez nas towarów – mówi Wioletta Połeć, właścicielka Fashioncode.pl, sklepu z ekskluzywną odzieżą europejską. – W rezultacie nie widzimy na przykład pogorszenia ... zainteresowanych inwestycjami w III kwartale spadł. To częste zjawisko, że deklarujących zakup środków trwałych ubywa wraz z upływem roku, gdyż małe firmy decydują się ...
-
Zachowania konsumentów. Co czeka handel detaliczny za 15 lat?
... klientów, czy chcą otrzymywać spersonalizowane oferty, gdy znajdują się w pobliżu sklepu. Tylko 28 proc. z nich odpowiedziało twierdząco. Polacy w tym zestawieniu są poniżej ... również źródłem informacji o produkcie, zanim klienci zdecydują się na jego zakup. Wyniki uwzględniają sposób w jaki respondenci dokonują zakupów, czyli offline lub online. ...