-
Analiza mediów - źródło informacji biznesowych
13:46 07.04.2010
Właściwe decyzje biznesowe podejmowane są na podstawie dobrych i sprawdzonych informacji na temat rynku, konkurencji, potrzeb konsumentów, perspektyw rozwoju i ich analizy. Bez dobrej informacji menadżer działa intuicyjnie, przez co zwiększa ryzyko popełnienia błędu. Informacje biznesowe ...
-
Czym jest coaching menedżerski?
13:02 31.03.2010
W ostatnich dwóch latach nastąpił bardzo szybki rozwój szkoleń, które poświęcone są wprowadzaniu menedżerów w arkana sztuki coachingowej. Coaching menedżerski jest jednak nowym fenomenem. Najwcześniejsze publikacje, związane z coachingiem prowadzonym przez menedżerów, pochodzą z ...
-
Jak stworzyć dobrą nazwę?
11:51 30.03.2010
Nazwa oraz znak firmowy są najważniejszymi atrybutami marki. O ile stworzenie logo poleca się najczęściej grafikom, tak w przypadku nazwy sprawa nieco się komplikuje. Ponieważ według obiegowych opinii każdy zna się na nazwach powstaje pytanie czy stworzyć ją samemu, zlecić agencji ...
-
Offshorowe centra finansowe korzystne dla inwestorów
12:55 29.03.2010
Offshorowe centra finansowe, takie jak Brytyjskie Wyspy Dziewicze, Kajmany, Hongkong czy Singapur, przykuwają uwagę komentatorów przede wszystkich z uwagi na korzyści podatkowe, jakie oferują zagranicznym inwestorom. Warto jednak pamiętać, że transferowanie płynnych aktywów "na offshore ...
-
Nowy marketing: dialog między marką i odbiorcą
09:51 23.03.2010
To, co kiedyś wydawało się wielu marketingową utopią, staje się faktem. Nowy marketing oparty na idei dialogu pomiędzy marką a odbiorcą (uczestnikiem relacji) rozpoczął swoje rządy. Marketing zintegrowany, marketing relacji stają się synonimami tego nowego podejścia. Coraz więcej ...
-
Rekrutacja wewnętrzna motywuje personel
01:10 19.03.2010
Obserwacja zwyczajów panujących na rynku pracy wykazuje istnienie paradoksalnych zjawisk. Menedżerowie wielu przedsiębiorstw przeprowadzają ogromnie skomplikowane, czaso- i kapitałochłonne akcje rekrutacyjne, zapominając, że najlepsi kandydaci na wakujące stanowisko to często osoby już ...
-
Jak budować lojalność klienta?
01:45 18.03.2010
Co to znaczy być lojalnym? Dopóki śmierć nas nie rozłączy? W zdrowiu i w biedzie? Mówi się, że coraz trudniej jest o lojalność, ale czy o prawdziwą lojalność kiedykolwiek było łatwo? Zawsze była ona pożądana i zawsze była rzadka w swojej czystej i autentycznej formie.
-
Oryginalne pomysły na biznes
12:43 17.03.2010
Jaki jest najbardziej zaskakujący pomysł na biznes? Wielu z nas szuka innowacyjnej idei, która sprawi, że staniemy się milionerami. Portal PrzejdznaSwoje.pl przygotował zestawienie najdziwniejszych firm, które istnieją na świecie.
-
Jak przeprowadzić skuteczny e-mailing?
00:47 15.03.2010
Każdego dnia na jedną skrzynkę pocztową potrafi przyjść od kilku do kilkudziesięciu wiadomości reklamowych. Dlaczego tylko nieznaczny odsetek z nich spotyka się z zainteresowaniem odbiorców? Niniejszy poradnik to próba odpowiedzi na to pytanie oraz wskazówki, jakie działania należy ...
-
Wyższe uczelnie na social media
11:28 12.03.2010
Harvard Business School, jedna z najbardziej prestiżowych uczelni świata, mocno wykorzystuje narzędzia social media. Długofalowa polityka, mikroblogi profesorów to już standardowe wyposażenie działu promocji. Czy podobnie będzie w Polsce?
-
Systemy mieszane
13:49 11.03.2010
Systemy mieszane są obecnie najdynamiczniej rozwijającym się segmentem w tej grupie podejść inwestycyjnych. Z uwagi na stopień zaawansowania najdoskonalszych wersji są one domeną głównie podmiotów posiadających znaczące środki i zaplecze zarówno badawcze, jak i techniczne ...
-
Strategie biznesowe a sukces firmy
13:55 10.03.2010
Wielu dyrektorów i menedżerów poświęca cały swój czas na rozwiązywanie bieżących problemów i zażegnywanie powstających sytuacji kryzysowych zamiast skupić się na zapewnieniu firmie przetrwania i sukcesu. Wykorzystują swoje umiejętności i działania, by formułować oceny oraz ...
-
Projekty unijne a procedury środowiskowe
09:41 09.03.2010
Rywalizacja o dofinansowania i dotacje rozgorzała na dobre. Szczególny nacisk na procedury dotyczące ochrony środowiska kładzie się przy tzw. drogich projektach, o wartości od kilku do kilkuset milionów złotych. Nie dziwi więc fakt, że przy inwestycjach liczonych w milionach złotych ...
-
Numizmatyka: hobby czy sposób na zarabianie?
00:55 06.03.2010
Wszelkie kolekcjonerstwo i zbieractwo wypełnione jest nutką tajemniczości i niepewności. Tworzy swój własny nastrój, gdzie podobnie jak na giełdzie bardzo cenny jest dostęp do informacji. Często jest to tylko hobby, ale czy jest to również sposób na skuteczne pomnażanie swoich ...
-
Systemy na bazie analizy fundamentalnej
10:17 03.03.2010
Systemy oparte wyłącznie na analizie fundamentalnej to idea bazująca na pojawiających się już na samym początku próbach określenia uniwersalnych zasad jakimi powinien kierować się inwestor. Systemy te w swojej pierwotnej wersji odnoszą się do instrumentów akcyjnych, do których ...
-
Parki technologiczne w Polsce
10:20 02.03.2010
Stworzenie Parków Przemysłowych i Technologicznych otworzyło nowy rozdział w historii polskiego przemysłu. Od tamtej pory w znacznym stopniu zacieśniła się bowiem współpraca pomiędzy przedsiębiorstwami a instytucjami naukowymi, wpływając na sukcesy obu stron.
-
Procedura odwoławcza w programie Kapitał Ludzki
10:52 01.03.2010
Projekty Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ocenione pozytywnie, ale nie przyjęte do dofinansowania, pozostawały do tej pory bez jakiejkolwiek ochrony prawnej, co było naruszeniem podstawowych zasad prawa. Ta niezauważona na etapie legislacyjnym omyłka ustawodawcy została uzupełniona. Od ...
-
Insight czyli zrozumienie konsumenta
10:26 23.02.2010
Po czym poznać, że udało nam się odnaleźć mityczny insight? To o wiele prostsze niż sama droga dojścia do niego. Jeżeli trafimy celnie, rynek zareaguje żywiołowo, a to przełoży się na zyski. Jeśli nie, nasze działania nie odzwierciedlą się w żaden sposób.
-
Małe elektrownie wodne: etapy inwestycji
13:30 18.02.2010
Energetyka wodna to proekologiczny sposób na wytwarzanie energii elektrycznej. Podstawową zaletą budowy małej elektrowni wodnej (MEW) jest gwarancja, że wytworzona energia elektryczna zostanie zakupiona i to po opłacalnych cenach. Dodatkowo producent energii z wody uzyskuje świadectwa ...
-
Projekty innowacyjne w działaniach PO IG
11:53 17.02.2010
Jednym z najważniejszych pojęć pojawiających się w programach operacyjnych na lata 2007-2013 jest szeroko rozumiana innowacja. Pojęcie to jest odmieniane przez wszystkie przypadki, a szczególnie często pojawia się w Programie Operacyjnym Innowacyjna Gospodarka (PO IG), który jest obecnie ...
-
Jak chronić dziecko w sieci?
13:22 16.02.2010
Około 75 procent dzieci w Europie korzysta z Internetu. Ich rodzice w większości również są użytkownikami Sieci, często jednak - w przeciwieństwie do innych dziedzin życia - mają w tym mniejsze doświadczenie niż ich pociechy. Jest jednak kilka prostych środków, które można ...
-
Slogan reklamowy a tożsamość marki
10:55 15.02.2010
Xenna i Goplana - każda na swój sposób rozumie kobiety. Mały wielki kraj to zarówno Chorwacja, jak i Słowacja, a Telekomunikacja Polska jest bliżej, choć nie wiadomo kogo lub czego. Każdy slogan reklamowy służy tożsamości marki, choć nie każdy się jej przysłuży.
-
Ochrona danych i prywatność w Internecie
00:50 13.02.2010
Ponad 350 milionów osób posiada konto na Facebooku. Każdego miesiąca wrzucamy około 1 miliona zdjęć i 10 milionów filmów wideo, mimo to większość z nas nie ma pojęcia, co dzieje się z takimi danymi - podaje Kaspersky Lab.
-
Systemy transakcyjne na bazie analizy technicznej
12:25 12.02.2010
Jest to podstawowa grupa systemów transakcyjnych, cechująca się największą popularnością wśród inwestorów. Popularność ta jest związana głównie z liczną grupą najprostszych systemów, które konstruowane są przez poszczególnych inwestorów na własny użytek. To właśnie ...
-
Najlepsze polskie marki: podstawą dobra nazwa
11:56 11.02.2010
Marka kojarzy się przede wszystkim z nazwą i firmowym logo. Oczywiście za marką kryją się jeszcze takie elementy jak reputacja, rynek, system dystrybucji, wysoka i powtarzalna jakość. Jednak to nazwa i symbol są rdzeniem każdej marki, reszta zaś to zespół stereotypów stworzonych ...