-
Seniorzy a ochrona praw konsumenta
... się do reklamacji zgłoszonej przez konsumenta. Tylko co drugi (48 proc.) z zapytanych respondentów miał świadomość, że powinien otrzymać od sprzedawcy odpowiedź ... przypadku wystąpienia niezgodności z umową (np. wady), jakby został kupiony w sklepie. Świadomość prawa konsumenckiego do reklamowania towaru wadliwego niezależnie od tego, w jaki ...
-
Wykorzystać potencjał (i próżność) konsumenta
... zbliżyć markę do konsumenta oraz pomagających nawiązać trwalszą i przede wszystkim bardziej emocjonalną więź konsumenta z marką. Niektóre firmy potrafiły ... działa w segmencie B2B, sprzedając swoje wyroby głównie producentom mebli i hurtowniom. Świadomość marki wśród konsumentów finalnych jest znikoma – kupując meble konsumenci raczej nie ...
-
Prawa konsumenta na wakacjach: świadomość rośnie
... na wakacjach" - publikacji przygotowanej przez TNS Polska na zlecenie UOKiK. Badania, które UOKiK zleca już od 2012 roku, wskazują, że świadomość polskich konsumentów jest coraz większa. Obecnie już ponad dwie trzecie klientów touroperatorów deklaruje, że czyta umowę przed jej podpisaniem, a 20 ...
-
Jak nowe technologie zmieniają zachowania konsumenta?
... jeszcze tak powszechna. Wprawdzie sprzedaż w sklepach stacjonarnych to ciągle 9 na 10 wszystkich wydatków na zakupy, jednak klienci podkreślają, że ich świadomość w porównaniu z poprzednimi latami znacznie wzrosła - nie tylko lepiej wiedzą, co kupować, ale też nabywają towary od węższego grona uprzednio wyselekcjonowanych ...
-
Promocje cenowe przyciągają Polaków
... 4D zbadała mechanizmy promocyjne oddziałujące na konsumenta na jego ścieżce zakupowej. Badanie dotyczyło hiper- i supermarketów, zostało wykonane przy współpracy z Instytutem Badawczym ARC Rynek i Opinia na przełomie 2009 i 2010 roku. - Dokładne zrozumienie i wczucie się w świadomość konsumenta w zakresie poszczególnych elementów ścieżki zakupowej ...
-
Skuteczna kampania reklamowa
... pozwolą na skuteczne dotarcie do konsumenta. Marketingowcy coraz częściej sięgają po ... Świadomość liczby potencjalnych punktów styku to tylko pierwszy krok do skutecznego zarządzania komunikacją. Wszyscy mamy świadomość, że wyzwaniem nie jest zbudowanie wiedzy, ale wybór najbardziej efektywnych rozwiązań komunikacyjnych. Jednak właśnie ta świadomość ...
-
Zainwestuj w event marketing
... uda nam się zaangażować konsumenta emocjonalnie i nakłonić do wykonywania rożnych czynności, wówczas event ma szanse pozostać na dłużej w jego pamięci. Dobór atrakcji jest jednak uzależniony od profilu konsumenta. Dobrze zaplanowany i przeprowadzony event może znacznie zwiększyć nie tylko świadomość marki czy zmobilizować załogę do ...
-
Czy ubezpieczenia dogonią bankowość mobilną?
... nie tylko od rodzaju ubezpieczenia, ale również od indywidualnych potrzeb i oczekiwań konsumenta, jego doświadczenia, złożoności produktu czy konieczności szybkiego zakupu. Konsumenci, ... popularne, ale gdy to się zmieni, może wpłynąć pozytywnie na świadomość klientów i większą ich chęć skorzystania z tej formy odnowień. – mówi Piotr Kondratowicz ...
-
Prokliencka kultura organizacji a Customer Experience
Firmy, które chcą na stałe pozyskać konsumenta, mają świadomość, że mogą osiągnąć ten cel, realizując zadania w ramach strategii CX. Koncepcja, oparta na wzbudzaniu pozytywnych emocji, wrażeń wśród odbiorców produktów i ...
-
Zwyczaje zakupowe Polaków: konsument digitalny
... internetowej; oferta ma dać się łatwo wyszukać, w zgodzie z preferencjami konsumenta, koszyk łatwo zapełnić, a transakcja łatwo dokonać; im bardziej prosta i czytelna ścieżka zakupowa, tym częściej konsument finalizuje transakcję. ŚWIADOMOŚĆ: Kilkuletnie doświadczenie w zakupach online sprawiło, że większość digitalnych konsumentów rozwinęła ...
-
Marketing kobiecy ma w Polsce przyszłość?
... Takie są wyniki Raportu "Płeć Konsumenta w Marketingu" opublikowanego przez serwis MarketingKobiet.pl. Raport „Płeć Konsumenta w Marketingu” jest publikacją ... badania dotyczącej zachowań kobiet i mężczyzn jako konsumentów jednoznacznie wskazują (81,1%) na świadomość wpływu różnic płciowych na zachowania konsumenckie. Według 73,5% badanych, ...
-
Inspiracja czy wierna kopia? Naśladownictwo marki w rozkwicie
... w ogóle świadomość istnienia naśladownictwa marki? Naukowcy z Uniwersytetu SWPS przyjrzeli się, jak imitacje oryginałów są w stanie wpływać na zachowania konsumenckie. Świadomość ... dzieciństwa należy uczyć się rozumieć zachowania rynkowe, także niekorzystne dla konsumenta – wyjaśnia prof. Falkowski. – Naturalnie nabycie takiej wiedzy nie oznacza, ...
-
Greenwashing, czyli ekoiluzje w e-commerce i logistyce a prawdziwe wyzwania
... firm, z których usług korzystają i cechuje ich też coraz większa świadomość ekologiczna. Owocuje to m.in. zwiększeniem zdolności do identyfikowania greenwashingu. Zjawisko ... , tym samym wprowadzając konsumenta w błąd. „Zielona ściema”, czyli tworzenie iluzji, że marka działa proekologicznie - zostaje z reguły wychwycone przez konsumenta, co wiąże się ...
-
Marnowanie żywności. Problem ekonomiczny czy etyczny?
... , jeśli zmienimy sposób postępowania. I tak dochodzimy do sedna, gdzie to przede wszystkim świadomość konsumenta decyduje o jego zachowaniu. Świadomość, która pozwala lepiej planować zakupy i dostosowywać je do aktualnych potrzeb, świadomość ponoszonych kosztów związanych z marnotrawieniem. Nie tylko kosztów, które możemy odczuć w naszej kieszeni ...
-
Prostota ułatwia sukces w e-commerce. Klienci chcą przejrzystości
... i Internecie. Nawet w miejskim autobusie ciężko o chwilę spokoju. Sklep internetowy mając świadomość informacyjnego natłoku powinien zadbać, aby zakupy były przede wszystkim szybkie ... inni klienci zainteresowani daną kategorią. To pomoże przekonać potencjalnego konsumenta do dokonania wyboru i sfinalizowania transakcji. W momencie kiedy klient ma ...
-
Jakie korzyści przyniosło wejście Polski do Unii Europejskiej?
... wyraźnie dostrzegalne? Które z nich mają największe znaczenie z punktu widzenia konsumenta? Odpowiedzi na te pytania udzielili respondenci ostatniej edycji cyklicznego badania ... są swoboda podróżowania oraz dofinansowanie z funduszy strukturalnych, na uwagę zasługuje świadomość wkładu, jaki dla wzrostu gospodarczego ma swobodna wymiana handlowa. ...
-
Jakie działania ekologiczne podejmują kupujący i sprzedający online?
... zrealizowane przez Mobile Institute. Opracowanie wskazuje również na coraz większą świadomość ekologiczną i to zarówno po stronie kupujących, jak i producentów oraz sprzedawców. Z ... . W ten sposób tworzy się obieg materiałów, co w przyszłości zdejmie z głowy konsumenta problem utylizacji trudnego sprzętu, jakim jest armatura. Będzie to również ...
-
Zmiany klimatu: jak wpływają na konsumentów i pracowników?
... Deloitte raportu "Climate Sentiment Index". Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak prezentuje się świadomość Polaków w zakresie zmian klimatycznych? Jak obawy o zmiany klimatu mogą wpływać ... 4 proc. ankietowanych nie podjęło żadnych działań proekologicznych. Wpływ klimatu na konsumenta Obawy o zmiany klimatu wpływają na wybory konsumenckie. Dla ponad ...
-
Rozwija się rynek suplementów diety
... bez recepty i suplementów diety. Na ten trend wpłyną następujące czynniki: rosnąca zasobność obywateli wzrastająca świadomość konsumenta w stosunku do produktów OTC (dzięki coraz większym inwestycjom w reklamę i edukację konsumenta) utrudniony dostęp do lekarzy, zwłaszcza specjalistów konsumenci/pacjenci, którzy w coraz większym stopniu chcą ...
-
Zarządzanie doświadczeniem klienta
... , jacy są najbardziej dochodowi konsumenci, to już połowa sukcesu. Drugą stanowi świadomość ich wartości. Bez rozumienia istoty pojęcia „wartość klienta” posiadamy wprawdzie ... , a także odpowiednie strategie działania, u podstaw których leży pozytywne nastawienie na konsumenta. Aby nie zawodzić swoich klientów, potrzebne są jednak plany - zarówno te ...
-
Podświadome zakupy online
... potrafią. Eksperci są jednak zdania, że świadomość to jedynie 5 procent procesu zakupowego, reszta to emocje, stan ducha, doświadczenie, potrzeby ... oferty. Ukuło się nawet pojęcie konsumenta digitalnego, czyli takiego, który w Internecie rozpoczyna proces zakupowy albo go tam kończy. Wśród cech charakteryzujących konsumenta digitalnego firma Rubikom ...
-
CSR szansą dla lokalnych detalistów?
... dowodzi opracowany przez platformę MAM raport „Różnorodność rynkowa w czasach nowego konsumenta”. Okazuje się bowiem, że połowie klientów nie jest obojętne to, czy ... wykluczeniem np. osoby niepełnosprawne (46%). Etyka ofertowa – decyzja zakupowa Wzrastającą świadomość i rosnącą wrażliwość społeczna polskich konsumentów, warto wykorzystać nie tylko w ...
-
Fałszywe promocje, czyli jak się chronić przed sztuczkami marketingowymi?
... okazje. Czy warto ulegać pokusom zakupowym? Przy okazji Światowego Dnia Praw Konsumenta, profesor Andrzej Falkowski, psycholog z Uniwersytetu SWPS, wskazuje, jak ustrzec ... pewne refleksje, które zmniejszą emocje. Aby jednak nabyć tę wiedzę i świadomość, konieczne jest czytanie i poszukiwanie informacji. Dobrym przykładem może być Ulica Sezamkowa, ...
-
E-sport: polscy użytkownicy liderami wśród fanów
... konsumentach? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak duża jest wśród europejskich konsumentów świadomość specyfiki e-sportu? Kim są polscy widzowie e-sportu? Co w ... 13 proc. badanych Polaków i 8 proc. Europejczyków. Jednocześnie wśród europejskich konsumentów rośnie świadomość specyfiki tej aktywności: w 2022 r. 41 proc. mieszkańców Europy (o 17 proc ...
-
Polski konsument a zakupy: cena ważna dla 95% Polaków
... interwencji czy zmian legislacyjnych, a także stanowi fundament kształtowania polityki konsumenckiej. Cieszy fakt, że w porównaniu do badań sprzed czterech lat rośnie świadomość konsumencka. Informacje o badaniu Badanie zostało przeprowadzone przez TNS OBOP na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, od 16 lutego do 1 marca ...
-
Podróże samolotem coraz częściej na własną rękę
... wakacje z jedną osobą towarzyszącą. 10% klientów podróżuje w grupach 3-osobowych i większych, 15% - w pojedynkę. Współmiernie do popularności samodzielnie organizowanych podróży lotniczych rośnie świadomość klientów. W tym roku ponad 60% z nich zakupiła bilety na 2-3 miesiące przed planowanym urlopem letnim. 15% więcej podróżnych niż przed ...
-
Walka płci: kto podejmuje decyzje zakupowe?
... konsumenta rządzi się swoimi prawami, dlatego firmy nie mogą ignorować jakichkolwiek sygnałów wskazujących na jego ... informacji o produkcie, który chcą zakupić. Są również mniej lojalne wobec marki. Konsumenci mają wciąż zbyt małą świadomość, że produkt i usługi mogą być do nich lepiej dopasowane. Ta uwaga dotyczy zwłaszcza kobiet. Dotychczas ...
-
Biznes nie zdąży przed GDPR
... nowych obowiązków w zakresie ochrony i przetwarzania danych osobowych jest sporo. I wprawdzie świadomość firm odnośnie wpływu rozporządzenia na ich działalność jest całkiem pokaźna, ... Dokument ten nakłada na firmy nowe obowiązki w zakresie odpowiedzialności, praw konsumenta oraz wprowadza istotne obostrzenia w kwestii przepływu danych. Nowe ...
-
Aplikacje zakupowe, czyli jak wygrać w handlu
... większym uznaniem. Świadomość tej popularności powinna towarzyszyć każdemu detaliście. Dziś, gdy na wycofanie się ze stron ... czy eBay, to silna strategia związana z aplikacjami, a więc de facto walka o miejsce na wyświetlaczu konsumenta, wydaje się tu koniecznością. W rzeczywistości, w której apki tracą nawet 77% użytkowników w ciągu zaledwie ...
-
Merchandising w Polsce - perspektywy
... w Polsce była niska świadomość na temat znaczenia samego ... świadomość, że siła oddziaływania narzędzi ATL jest coraz słabsza. Dlatego też swoją uwagę kierują coraz częściej na działania BTL. Możemy zaryzykować tezę, że dziś to nie ekran telewizora, ale sklepowa półka jest miejscem, w którym marketerzy toczą walkę o portfel konsumenta ...
-
Ustawa konsumencka utrudni życie e-sklepom?
... dotkliwe zwłaszcza dla mniejszych sklepów, a tych w Polsce jest zdecydowana większość. Przydatne linki: - Prawa konsumenta: poradnik kupującego - Ustawa konsumencka w praktyce - poradnik przedsiębiorcy - Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta - Kodeks cywilny Czas, jaki pozostał na dostosowanie sklepów do nowych wymagań, powoli dobiega ...
-
Karty płatnicze wg UOKiK
... poinformowani o warunkach umowy, do jakiej de facto przystępują. Jak pokazuje praktyka, zarówno świadomość konsumentów w tym zakresie, jak i rzetelność udzielanej informacji, nie są zadowalające. Zgodnie z ustawą o elektronicznych instrumentach płatniczych, konsumenta obciążają transakcje dokonane za pomocą utraconej karty do 150 euro do momentu ...
-
Czy mobile sprzedaje?
... różnicą pomiędzy mobile a desktop jest inny sposób wykorzystania ekranów przez konsumenta i marketerów. W przypadku znakomitej większości briefów celem biznesowym kampanii jest zwiększenie ... inne marki traktowany jest jak przysłowiowa „truskawka na torcie”? Otóż świadomość, że jest to słuszna inwestycja, która szybko się zwróci, ponieważ: dostarcza ...
-
Pokolenie Y a tradycyjna reklama
... kwestii zakupowej niż reklamie TV czy prasie. Tak, tak… te rady budują świadomość, czasami świat marki, ale nie tworzą zaangażowania, pragnienia, a przede wszystkim nie ... tych emocjonalnych, które mogą sprawić, że marka pomoże w wyrażeniu i wyróżnieniu konkretnego konsumenta. Taka ma być nowoczesna marka, którą wybierają młodzi. Ma dawać szereg ...
-
Shopper marketing
... racjonalni i zrównoważeni. To też interesująca teoria, ale… trudna do wykorzystania. Świadomość jakości życia Nie da się mówić o zakupach i zaspokajaniu potrzeb ... walkę o portfel konsumenta wygrywają dyskonty, ale takie… które z dyskontami mają coraz mniej wspólnego. Odpowiedzią na współczesne potrzeby zakupowe konsumenta jest ostatnia ...