-
Shopper marketing
... racjonalni i zrównoważeni. To też interesująca teoria, ale… trudna do wykorzystania. Świadomość jakości życia Nie da się mówić o zakupach i zaspokajaniu potrzeb ... walkę o portfel konsumenta wygrywają dyskonty, ale takie… które z dyskontami mają coraz mniej wspólnego. Odpowiedzią na współczesne potrzeby zakupowe konsumenta jest ostatnia ...
-
Strategia marki: Alternative Brand Currencies
... i mobile, dzięki którym nawet jednorazowa akcja może się szybko rozprzestrzenić. Dla konsumenta z kolei nie bez znaczenia jest aspekt natychmiastowej gratyfikacji. Gratyfikacja ta ... producenta gąbek do mycia naczyń – Scotch-Brite. Postanowił on zbudować ich świadomość u młodych osób. Wyzwanie? Zapewne. Bo jak marketingowo zakomunikować produkt tak ...
-
Co nakręca e-commerce 2014?
... , a pozostali nie mają wyrobionego zdania na ten temat. Rosnąca świadomość klientów 2014 będzie stał pod znakiem coraz bardziej świadomych i wyrafinowanych ... na obszarze całej UE i stworzenie jednolitych regulacji dotyczących ochrony konsumenta dokonującego zakupów przez internet. Niewątpliwie zmiany wprowadzone przez ustawę będą znacząco ...
-
E-commerce: jak nowa ustawa konsumencka wpłynęła na decyzje zakupowe?
... Europie pozytywnie wpłynęło na możliwość prowadzenia sprzedaży transgranicznej. Kupujący mają świadomość, że w poszczególnych krajach UE obowiązują takie same zasady. Z ... Mirosław Chudecki, Dyrektor Zarządzający, Superkoszyk.pl Wejście w życie nowej ustawy o prawach konsumenta bez wątpienia było największą zmianą prawną dla polskiego e-commerce. ...
-
Wartość dodana w marketingu, czyli co?
... , wprowadzać nowe rozwiązania i testować pomysły, nie tylko aby podtrzymać zainteresowanie stałego konsumenta, ale i po to, żeby zdobyć nowego. Jeśli mamy silne podstawy ... dla dzieci – bo kolorowy) przestaje przyciągać, a nawet może do marki zniechęcić. Świadomość dotycząca zanieczyszczenia środowiska jest w dzisiejszych czasach na tyle duża, że ...
-
Smart Commerce przyszłością handlu
... Commerce? Warunkiem prowadzenia skutecznej sprzedaży jest dostosowanie się do potrzeb konsumenta, czyli umożliwienie mu dokonania zakupu w najprostszy sposób. Dlatego też powstały strategie ... znacznie ułatwiając pożądaną przez klientów wielokanałowość – „multichanelling”. Należy mieć świadomość, że przez poziom swojej złożoności, a także nastawienie ...
-
Zachowania konsumenckie a procesy podświadome
... prowadzi wiele procesów w tle, bez udziału świadomości. Zalety automatyzmu Świadomość jest bardzo energochłonna, nie należy jej zaprzątać elementami ... komentatorów zachowań konsumenckich czy komunikacji marketingowej postuluje, że by w pełni poznać konsumenta i motywy jego zachowań, niezbędne jest badanie procesów podświadomych. Gerard Zaltman ...
-
Internet - wymagające medium
... nie impulsowego, budowania relacji i długookresowego oddziaływania na świadomość konsumentów. SPOSÓB ODDZIAŁYWANIA REKLAMY W SIECI Sam fakt, że za pomocą internetu możemy dotrzeć do konkretnej grupy nabywców, nie jest w stanie zagwarantować reklamie skuteczności. Nie wystarczy bowiem do konsumenta docierać, trzeba mu przekazać określoną w kampanii ...
-
Rozstrzyganie drobnych sporów transgranicznych jest proste
... fakt, że pozytywne orzeczenia sądu z kraju konsumenta są realizowane poza jego granicami wciąż niezbyt często. Z badania, które przeprowadziły europejskie centra konsumenckie, w tym również ECK Polska, specjalnie po to, by przybliżyć skalę problemów w tym obszarze, wynika, że świadomość sędziów, jak i przygotowanie sądów w zakresie ...
-
Euro 2016 wygrywa Turcja!
... za zamówienie. Dodatkowo konsument powinien mieć świadomość wszystkich poniesionych kosztów. Jeszcze przed finalizacją zamówienia, kupujący powinien otrzymać podsumowanie zamówienia wraz z dokładnym wykazem wszystkich cen i opłat dodatkowych, jak np. koszty dostawy towaru do konsumenta. Opisy produktów W podjęciu decyzji o zakupie, nieocenioną ...
-
Downsizing i skimpflacja, czyli jak marki walczą z inflacją
... w restauracjach czy sklepach. Marki powinny mieć jednak świadomość, że skimpflacja może okazać się praktyką przynoszącą ogromną szkodę ich wizerunkowi. Obniżenie jakości oferowanych produktów czy usług może zrazić nawet najbardziej lojalnych konsumentów. Sposób na konsumenta Należy podkreślić, że opisane wyżej zjawiska są charakterystyczne ...
-
E-marketing: komunikacja online z małym budżetem
... motoryzacją”. Bez wnikliwej refleksji o aspektach demograficznych, psychograficznych łącznie z motywacjami konsumenta, nasze działania wytracą impet i staną się jałowe jak… ... zbudować świadomość marki i produktu, by użytkownicy wiedzieli czego szukać i mogli dowiedzieć się w jaki sposób może zaspokoić ich potrzeby. Jak już zbudujesz świadomość ...
-
Usługi assistance doceniane
... mówi Joanna Nadzikiewicz, Dyrektor Handlowy Europ Assistance Polska. Gdzie szukać informacji? Na świadomość klienta wpływa nie tylko jego wola zapoznania się z przysługującymi mu ... - Jedną ze zmian, jakie niesie Rekomendacja U jest podniesienie poziomu ochrony konsumenta poprzez zwiększenie zakresu otrzymywanych przez niego informacji dotyczących ...
-
Pandemia: polscy konsumenci świadomi i troskliwi
... i czują się bezpieczniej, gdy mają zrobione zapasy. Taki obraz polskiego konsumenta wyłania się z najnowszej edycji badania. Wciąż blisko czterech na dziesięciu z nas ... w tym kraju świadomość konsumencka, ale to i tak o 4 pp. mniej niż w Polsce – mówi Michał Pieprzny. Ekspert dodaje, że na uwagę zasługuje Hiszpania i olbrzymia świadomość konsumencka ...
-
Rozrywkowa reklama z marką
... . Komunikat reklamowy, aby sprostać temu zadaniu, musi zwrócić uwagę potencjalnego klienta i wtłoczyć w jego świadomość odpowiednią dawkę informacji. Informowanie, wywoływanie u konsumenta niezadowolenia z dotychczasowego zaspokajania potrzeb, perswadowanie, usatysfakcjonowanie, utwierdzenie w tym usatysfakcjonowaniu czy przypominanie należy, więc ...
-
Rośnie rynek kawy w Polsce
... konsumenckie, takie jak rosnące tempo życia, dbałość o zdrowie czy rosnąca świadomość ekologiczna - mówi Ewelina Wasilewska, PR manager Tchibo Warszawa. Loterie, ... saszetki kawy niskodrażniącej Astra w eleganckim samplerze, który ma za zadanie przenieść konsumenta w świat kawy Astra i wprowadzić klimat kolumbijskich plantacji, z których ta kawa ...
-
Decyzje zakupowe są nieracjonalne
... niż konsumenta B. Każdy z nich ustala własny maksymalny koszt, jaki będzie skłonny ponieść. Sposób pozycjonowania produktu w zasadniczy sposób zmienia podejście do równowagi pomiędzy ceną a produktem. Dysponując produktami tej samej kategorii, ale w różnych cenach, stwarzamy klientowi możliwość samodowartościowania się. Może mieć on świadomość, że ...
-
Nielegalne oprogramowanie groźne wg konsumentów
... w polskim oddziale firmy Microsoft. Wyniki badania świadczą o tym, że świadomość konsumentów co do istnienia nielegalnego oprogramowania jest wysoka. Jednocześnie konsumenci ... preinstalowane na komputerze oprogramowanie jest legalne”. Dzień Działań Konsumenta Zainicjowany przez Microsoft Dzień Działań Konsumenta ma zwrócić uwagę na problem istnienia ...
-
Firmowa strona internetowa
... oddziaływanie poprzez emocje, wpływające na słabo bądź wcale nie kontrolowane przez świadomość części psychiki, to najbardziej efektywna strategia marketingowa. Firmowa strona internetowa ... wszystko Wizerunek firmy to pewien obraz wytworzony w świadomości konsumenta. Ten obraz trzeba wciąż kształtować, dostosowywać do zmian wewnętrznych i ...
-
Szara strefa a wyroby akcyzowe 2010
... zdecydowanie niższą cenę. W konsekwencji, nabywca np. przemyconych papierosów, choć ma świadomość uczestniczenia w nielegalnym procederze, nie czuje się przestępcą, gdyż nabywa on ... wysoki skok cen detalicznych legalnych papierosów w porównaniu do siły nabywczej konsumenta rumuńskiego. Poziom dochodów budżetu państwa z tytułu akcyzy od wyrobów ...
-
Kupujący online słabo znają prawa konsumentów
... koszty zwrotu towarów po ewentualnej zmianie decyzji, musi wyraźnie poinformować o tym konsumenta przed zakupem, w przeciwnym razie sam poniesie koszy zwrotu towarów. W przypadku towarów ... , marketingu i wsparcia biznesu – Nasze obserwacje pokazują, że z roku na rok świadomość użytkowników polskiego Internetu zwiększa się. Grupa Allegro od lat ...
-
Bezpieczeństwo żywności na świecie: Indeks 2014
... obiecujące – komentuje Piotr Gill, dyrektor generalny DuPont Polska. – Mamy jednak świadomość, że zapewnienie wystarczającej ilości żywności rosnącej populacji będzie wymagało utrzymania stałej współpracy, ... zanim trafi ona na stół konsumenta. Poziom ten ukazuje jej straty od momentu zbiorów do czasu trafienia na stół konsumenta, w stosunku do całej ...
-
Jak marketing sensoryczny wspiera sprzedaż?
... marketingu sensorycznego, które w sposób całościowy i przemyślany angażują wszystkie zmysły i wywołują u klientów założone wcześniej reakcje i skojarzenia, podnoszą świadomość marki oraz budują przywiązanie konsumenta na głębszym, emocjonalnym poziomie. Człowiek ma trzy zmysły, na które może wpływać marketing sensoryczny. Audiomarketing Badania ...
-
Uwaga oszuści! 3 zasady bezpiecznego internetu
... a często również przystanki i środki komunikacji miejskiej. To duża wygoda, ale warto mieć świadomość, jak duże niebezpieczeństwo może się za nią kryć - darmowe hot-spoty ... sieci. - Oczywiście nie każde darmowe WI-FI ma na celu przechwycenie danych konsumenta. Jednak, by zadbać o bezpieczeństwo najlepiej nie przeprowadzać kluczowych operacji online ...
-
7 trendów e-commerce w 2021 roku
... AR, czyli wirtualne przymiarki Epidemia koronawirusa wpłynęła na zmiany przyzwyczajeń zakupowych konsumenta. Dotychczasowa wygoda związana z możliwości obejrzenia danego produktu na ... rozszerzonej rzeczywistości. 4. Greenconsumerism, czyli odpowiedzialne zakupy Rosnąca świadomość konsumencka i szerząca się dyskusja o zrównoważonym rozwoju sprawia, ...
-
Tylko zakupy online? Co 4. konsument rezygnuje ze sklepów stacjonarnych
... oferta czy preselekcja oferowanych produktów w oparciu o konkretne potrzeby konsumenta. Te trendy i zachowania są bardziej lub mniej widoczne w konkretnych grupach konsumentów. Z ... i dostęp do artykułów spożywczych niż kiedykolwiek wcześniej — i mają tego pełną świadomość. Oczywiście popyt w fizycznych sklepach spożywczych nie zniknie. Konsumenci ...
-
Tydzień 26/2004 (21-27.06.2004)
... będzie to reakcja Rady na rosnącą presję inflacyjną, będzie próbą utrzymania wzrostu cen konsumenta pod kontrolą". Przypuszczalnie obecny poziom inflacji - w maju 3,4%, a nawet nieco ... Poczyniłem też liczne obserwacje i sformułowałem szereg wniosków dotyczących tych negocjacji mając świadomość, że na te wydarzenia patrzę bez emocji obserwując je " ...
-
Reklama "pod" zysk czy sprzedaż?
... osobowości. To wszystko przekładane jest na zarządzalne wskaźniki marketingowe, takie jak świadomość spontaniczna, wspomagana, top of mind, poziom zawłaszczenia atrybutów, brand recognition, ... sprowadzając wszystkie kanały do wspólnego mianownika – pomiaru share of mind konsumenta, który to wskaźnik, jeżeli jest wysoko skorelowany ze wskaźnikiem ...
-
Organizacje sportowe: kreowanie silnej marki
... działań komunikacyjnych na tym etapie, tym lepsza i szybciej osiągnięta zostanie świadomość marki sportowej. Polega ona na tym, że badane osoby znają, pamiętają ... wizerunku marki, a więc zestawu skojarzeń, wierzeń i przekonań jej dotyczących, które w umyśle konsumenta tworzą określoną tożsamość marki i wpływają często na podejmowane przez niego ...
-
Polacy a rynek energii
... energii elektrycznej dotyczącego, np. wstrzymania dostaw energii czy nieuwzględnienia przez sprzedawcę reklamacji rachunku. Świadomość możliwości odwołania się do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) ma 25 proc. badanych, a do Rzecznika Konsumenta – 22 proc. Urząd Regulacji Energetyki znalazł się na trzecim miejscu pod względem ...
-
Eko trend - o co w nim chodzi?
... a równoczesne są szkodliwe dla zdrowia. Na stosowaniu pseudonaukowego żargonu, niezrozumiałego dla konsumenta. Na tzw. białym kłamstwie, gdy w reklamie lub na opakowaniach ... w jakimś stopniu przysługują się środowisku – oszczędzają energię, surowce lub choćby budzą świadomość ekologiczną. I często robią to w coraz bardziej sprytny sposób, jak w ...
-
Gwarancja zwrotu pieniędzy - to się liczy w e-commerce
... budują zaufanie na stronie sklepu. Gwarancja zwrotu pieniędzy ważna dla każdego Świadomość, że istnieje możliwość odzyskania wpłaconych pieniędzy w przypadku, gdy pojawią się ... zwrotu pieniędzy, wzmacniające zaufanie do sklepu. To ważne nie tylko dla konsumenta, ale też dla sprzedawcy. Dzięki takiej konfiguracji znaku jakości klienci nie muszą ...
-
Opieka zdrowotna: globalne perspektywy 2022
... efektywności działań podejmowanych w tym obszarze opieki zdrowotnej mogą zapewnić: rosnąca świadomość społeczna tego rodzaju zagrożeń, większe zainteresowanie ze strony ... Transformacja cyfrowa jest niezbędnym krokiem w przygotowaniach do zorientowanej na konsumenta przyszłości systemów opieki zdrowotnej. Pomoże też zbudować i wyposażyć „szpital bez ...
-
Polacy o handlu internetowym
... których dotyczy nowa unijna ustawa Omnibus? Sztuczne obniżki 80% konsumentów ma świadomość, że sklepy internetowe czasami sztucznie podwyższają ceny po to, by potem ... ustawa. Unia Europejska dostrzega pewne zjawiska i stara się im przeciwdziałać, chroniąc konsumenta. Z naszego badania wynika, że respondenci najczęściej skarżą się na sztuczne obniżki. ...
-
Marnotrawstwo żywności: tony żywności w koszu i 870 mln niedożywionych osób
... i odpady stanowią jedno z najpilniejszych i najtrudniejszych wyzwań dla naszego społeczeństwa. Świadomość konsumentów znacznie wzrasta Prawie 930 milionów ton żywności marnuje się na poziomie sprzedaży detalicznej i konsumpcji końcowej, przy czym większość przypada na konsumenta – każdy jest częścią problemu i każdy może być częścią rozwiązania ...