-
GUS: koniunktura gospodarcza VII 2006
... . i 75% w lipcu ub. roku). Drugą najczęściej zgłaszaną barierą są koszty zatrudnienia (50% badanych przedsiębiorstw w lipcu br. wobec 49% w czerwcu br. i 46% w lipcu ub. roku). W porównaniu z lipcem ubiegłego roku w najbardziej znaczącym stopniu zmalała uciążliwość bariery związanej z niedostatecznym popytem (z 51% do 28%). Zdecydowanie ...
-
Sytuacja ekonomiczna niepokoi Europejczyków
... istotna dla obywateli nowych państw członkowskich Unii – aż 63% spośród nich uznało brak pracy za najważniejszy problem w ich kraju w porównaniu z 46% mieszkańców „starej 15”. Również w Polsce aż 78% respondentów uznało ten problem za najbardziej istotny co oznacza 7% wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym ...
-
Polski rynek IT 2005
... Hewlett - Packard (miejsce 1 z wynikiem 2.175 mln zł) i Prokom Software Gdynia (miejsce 2 z wynikiem 1.854,81 mln zł). Na rynku telekomunikacyjnym stagnacja: 46,6 mld zł w 2005 r., to tylko 6-proc. wzrost w stosunku do roku ubiegłego. Wśród firm telekomunikacyjnych największa pod względem przychodów jest wiodąca ...
-
Koniunktura konsumencka VII 2006
... w zakresie możliwości oszczędzania pieniędzy (w okresie najbliższych 12 miesięcy). Wartość tego wskaźnika zmalała względem czerwca o 2,6 pkt. procentowego i wynosi obecnie –46,9 (jest to jednocześnie najniższa wartość, jaką zaobserwowano w dotychczasowych badaniach). Różnica w stosunku do wyników uzyskanych w analogicznym miesiącu 2005 r. zamyka ...
-
Kingston na czele producentów pamięci
... sprzedaż modułów DRAM sięgnęła w pierwszym kwartale 4,92 miliarda USD. Najwięcej produktów zostało w analizowanym okresie dostarczonych do Stanów Zjednoczonych, które posiadały 46,9 % udziałów w rynku odbiorców pamięci DRAM. Stosunek sprzedaży modułów DDR2 i DDR wyniósł 29,1 do 58,2 co wykazało, że modele DDR były ...
-
Samochody dostawcze VII 2006
... , co oznacza wzrost o 24,9 procent. Drugie miejsce zestawienia zajmuje Renault. Sprzedaż francuskich pojazdów od początku roku wyniosła 2 tys. 886 sztuk, o 46,72 procent więcej niż rok wcześniej, z czego 546 sztuk to wynik miesięczny, uzyskany w lipcu (o 100 procent większy niż przed rokiem ...
-
Sprzedaż online w USA wciąż rośnie
... ponad 20 proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2005. Sprzedaż online, bez uwzględnienia podróży, wzrosła o 24,6 proc. osiągając wartość 46,1 miliarda dolarów. Tymczasem wydatki na podróże osiągnęły wartość 34,7 miliarda dolarów, co oznacza 14,7 proc. wzrost. W porównaniu z minionym rokiem silny ...
-
Handel zagraniczny I-VI 2006
... ,3%. Ujemne saldo ukształtowało się w wysokości 5,5 mld USD (w ub. roku minus 5,7 mld USD). Eksport wyrażony w euro wyniósł 41,5 mld EUR, import 46,0 mld EUR, a ujemne saldo 4,5 mld EUR, wobec minus 4,4 mld EUR - przed rokiem (eksport zwiększył się o 23,1%, a import o 20,8%). Ujemne salda ...
-
Wakacje planujemy z Internetem
... zrealizowanego przez TNS OBOP. Polacy cenią Internet także wtedy, gdy nie planują konkretnego wyjazdu, ale podróżują tzw. "palcem po mapie" (46%). Internet uchodzi również za najbardziej wiarygodne źródło informacji spośród wszystkich dostępnych na rynku (34%). Natomiast rozmowy z rodziną bądź znajomymi Polacy ...
-
Ceny produktów rolnych VII 2006
... się o 2,6% (średnio do 40,82 zł/dt) i były wyższe o 8,7% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Na targowiskach za 1 dt pszenicy płacono 46,83 zł, tj. o 1,1% więcej niż przed miesiącem i o 12,2% więcej niż przed rokiem. Za żyto w skupie płacono średnio 31,69 zł/dt ...
-
Tydzień 33/2006 (14-20.08.2006)
... największy producent komputerów osobistych na świecie, ma 19,3% udziału w rynku komputerów osobistych. Ma jednak kłopoty. Zanotował w II kw. spadek zysku o 46 % r/r chociaż przychody wzrosły o 5% r/r (do 14,1 mld USD), rozpoczęło się śledztwo w sprawie jej finansów, które prowadzi amerykańska Komisja Papierów ...
-
Tydzień 33/2006 (14-20.08.2006)
... największa grupa naftowa w Europie Środkowo-Wschodniej. W I półroczu zwiększyła zysk netto o 19% r/r, przy sprzedaży 4,6 mld euro (wzrost o 21% r/r). ÖMV zatrudnia 46,7 tys. osób w 13 krajach regionu. W IV kwartale w słowackiej Żilinie rozpocznie się budowa fabryki samochodów Hyundaya. Jej koszt szacuje się na ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza VIII 2006
... bariery stanowią: konkurencja na rynku (sygnalizowana przez 75% jednostek), koszty zatrudnienia (56%), wysokie obciążenia na rzecz budżetu (51%) i niedostateczny popyt (46%). Nasilenie poszczególnych barier od roku nie ulega istotnym zmianom. 4. Usługi Jednostki z sekcji pośrednictwo finansowe oceniają w sierpniu koniunkturę bardzo korzystnie na ...
-
Poczta Polska: reklamacje pocztowe
... paczek pocztowych (27) zostały złożone z tytułu opóźnienia, uszkodzenia przesyłki lub innych przyczyn indywidualnych dla poszczególnych przesyłek (np. odklejenie adresu pomocniczego). 46 reklamacji (tj. 45,5%) zostało uznanych przez organy Poczty Polskiej jako uzasadnione. Ustalono również, że 40 sztuk (39,6%) dotyczyło reklamacji z żądaniem ...
-
Internauci planują kupno samochodu
... internetu przeszukują osoby planujące zakup samochodów używanych. Są to przede wszystkim tematyczne serwisy motoryzacyjne (62,2 proc.) oraz fora poświęcone motoryzacji (46,9 proc.). W sytuacji ostrej walki konkurencyjnej na rynku motoryzacyjnym kluczową kwestią staje się, obok doskonałej obsługi sprzedażowej, skuteczna komunikacja marketingowa ...
-
Produkcja samochodów VIII 2006
... przeznaczonych zostało na rynek polski. Największym producentem jest niezmiennie Fiat. Jego udział w produkcji całkowitej samochodów osobowych w sierpniu tego roku wyniósł 46,07 procent. Drugą pozycję z wynikiem 31,9 proc. zajmuje Opel. Trzecia pozycja przypadła w udziale firmie Volkswagen (15,1 procent). Na pozycji czwartej ...
-
Branża PR w mediach VIII 2006
... poprzednich miesiącach, w kategorii PR-u Polski - stanowiły one 41,17% przekazów na ten temat. Najwięcej informacji o PR publikowały media o profilu informacyjnym (46,98%) oraz poświęcone biznesowi i gospodarce (13,86%). Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR-u na pierwszym miejscu uplasowały się ex aequo ...
-
Konto bankowe - kryteria wyboru banku
... lokalizacja nie są dla nich wystarczającym argumentem do założenia konta, rzadziej także dają się złapać na specjalne warunki promocyjne - dla 46% z nich nie mają one większego znaczenia. Osoby posiadające karty kredytowe jako kwestie najważniejsze przy wyborze banku najczęściej wymieniali możliwość korzystania ...
-
Wyniki Megapanel VII 2006
... Google. Zasięg tej strony jednak spadł w lipcu i wynosi 81,61%. Na grugim miejscu nadal znajduje się Onet.pl z zasięgiem 74,46%. Trzecie miejsce bez zmian uzyskała Wirtualna Polska z 64,81%-owym zasięgiem. W pierwszej piątce bez zmian uplasowały się INTERIA.PL oraz ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza IX 2006
... bariery stanowią: konkurencja na rynku (sygnalizowana przez 75% jednostek), koszty zatrudnienia (56%), wysokie obciążenia na rzecz budżetu (52%) i niedostateczny popyt (46%). 4. Usługi Jednostki z sekcji pośrednictwo finansowe oceniają we wrześniu koniunkturę bardzo korzystnie (plus 56 wobec plus 47 w sierpniu). Poprawę koniunktury sygnalizuje ...
-
Idealna zabawka dla dziecka
... swoim pociechom? Dzieciom w wieku do 3 lat badani rodzice najczęściej kupują akcesoria niemowlęce (68 proc.), zabawki plastikowe (64 proc.) oraz książeczki (46 proc.). Rzadziej rodzice decydują się na zakup programów i widowisk (36 proc.), zabawek ekologicznych (32 proc.) oraz zabawek konstrukcyjno-technicznych (30 proc ...
-
BPM usprawnia zarządzanie
... silną korelację między tymi wskaźnikami i najważniejszymi czynnikami motywującymi optymalizację procesów: wydajnością kosztów (70%), wzrostem (48%), poziomem obsługi klienta (46%) i konkurencyjnością (43%). Wykazuje to jednoznacznie konieczność stosowania wydajnych, nowoczesnych metod zarządzania będących podstawą działalności firmy. Zaledwie 11 ...
-
Pośrednictwo kredytowe I-VI 2006
... przedsiębiorstw handlowo-usługowych i agentów. Liczba pożyczek i kredytów udzielonych przez podmioty zatrudniające 50 osób i więcej wyniosła 1,8 mln, z czego 47,7% stanowiły pożyczki gotówkowe, a 46,6% - kredyty ratalne. Na łączną kwotę 5850 mln zł udzielonych kredytów i pożyczek w 33,9% składały się kredyty hipoteczne, w 31,6% - pożyczki gotówkowe ...
-
Dyskryminacja ze względu na wiek
... pracowników ze względu na wiek. Niemcy natomiast mają najwyższy odsetek jeśli chodzi o ageizm w stosunku kandydatów na pracowników. Z ankiety wynika, że 46 proc. spośród pracowników zatrudnionych na terenie Europy uważa, że w ich miejscach pracy występuje zjawisko dyskryminacji ze względu na wiek przy ...
-
Oglądalność serwisów internetowych w USA
... 23-procentowy wzrost w stosunku do miesiąca poprzedniego. Ticketmaster, Citysearch, WebMD Health i Craigslist.org po ponownej klasyfikacji znalazły się odpowiednio na 42, 46, 48 i 49 miejscu. Advertising.com utrzymała czołową pozycję w sierpniowym rankingu Ad Focus przyciągając na swoje strony aż 85 proc. wszystkich ...
-
Atrakcyjny kredyt mieszkaniowy, czyli jaki?
... przy kwotach z jakimi mamy do czynienia w wypadku kredytów mieszkaniowych, to w rzeczywistości grube tysiące złotych, które będą musieli spłacić. Prawie połowa (46%) zwracających uwagę na elastyczną ocenę zdolności kredytowej to osoby pracujące fizycznie, emeryci i renciści. Jest to grupa osób, mogących mieć problemy ...
-
Programy informacyjne w TV IX 2006
... "Faktami" znalazł się "Teleexpress", który wybierało we wrześniu średnio 3,4 mln widzów, co dało TVP1 udział w porze emisji programu na poziomie 46 proc. W porównaniu z tym samym okresem ub. roku serwis stracił 0,3 mln widzów. Polsatowskiej "Wydarzenia" oglądało tylko 2,08 mln telewidzów (20 proc ...
-
Rośnie rynek reklamy online
... Advertising Bureau Polska, w 2005 r. jego wartość wzrosła o 59% - do 43,3 mln USD. Tymczasem według Pricewaters Coopers suma ta jest wyższa o 46% i wynosi 63 mln USD. Niezależnie od szczegółowych danych, jedno jest pewne: Polska przoduje w Europie Środkowo – Wschodniej (w badaniach pominięto kilka krajów ...
-
34% rodzin nie wysyła dzieci na wakacje
... na wypoczynek wakacyjny tylko niektóre ze swoich dzieci. Odpoczynek wakacyjny zapewniali swoim pociechom przede wszystkim rodzice legitymujący się wyższym wykształceniem. 46 procent ankietowanych z gospodarstw, w których są dzieci w wieku szkolnym przyznało, że cała rodzina wyjechała na wypoczynek na co najmniej tydzień, a 9 procent ...
-
Zagraniczne telewizje o Polsce IX 2006
... posłanki Renaty Beger oraz innych posłów Samoobrony do klubu parlamentarnego Prawa i Sprawiedliwości spotkał się z największym oddźwiękiem ze strony mediów zagranicznych – 46 przekazów. Sprawę relacjonowało EuroNews, BBC World oraz ARD. Media zwracały uwagę przede wszystkim na dysonans, jaki wywołało postępowanie partii rządzącej ...
-
MPiPS: bezrobocie nadal spada
... ., we wrześniu 2003 - 19,5 proc. Liczba bezrobotnych w końcu września 2006 r. wyniosła 2365,5 tys. osób i w porównaniu do końca sierpnia 2006 spadła o 46,1 tys. osób ( 1,9 proc.). Od początku roku liczba bezrobotnych spadła o 407,4 tys. osób tj. o 15,3 proc. Względny (procentowy) spadek liczby bezrobotnych ...
-
Odżywianie i zdrowie Polaków 2006
... proc. populacji ocenia swój stan zdrowia jako dobry, podczas gdy we wszystkich innych badanych krajach odsetek ten wynosi co najmniej 46 proc. Częściej ze swego zdrowia zadowoleni są mężczyźni (48 proc.), niż kobiety (36 proc.), co się prawdopodobnie wiąże z większą troską ...
-
Demokracja w UE wg Europejczyków
... lat i 25-39 lat (po 70%) niż osoby w wieku 55 i więcej lat (49%), a także studenci (76%) częściej niż osoby z wykształceniem podstawowym (46%). Z badania obejmującego prawie 30 000 respondentów z 25 państw Unii Europejskiej, Rumunii, Bułgarii, dwóch krajów kandydujących oraz z Cypru wynika, że pozytywne ...
-
Bankier inwestuje w Mojeauto.pl
... weźmie udział w podniesieniu kapitału prowadzącej Mojeauto.pl spółki Internet Service SA. W wyniku tych transakcji notowana na GPW w Warszawie Spółka obejmie 46,9% akcji Internet Service SA, angażując środki na poziomie 732 tys. złotych. Umowa inwestycyjna przewiduje możliwość całkowitego przejęcia serwisu Mojeauto.pl ...
-
Produkcja samochodów IX 2006
... ,3 procent została przeznaczona na eksport (432 tys. 450 aut). Największym producentem samochodów w kraju pozostaje Fiat Auto Poland, do którego należy 46,5 procent rynku. Na drugiej znajduje się Opel, którego udział w rynku wynosi 31,5 procent. Trzecie miejsce należy do Volkswagena (14,8 procent ...