-
Mikroprzedsiębiorstwa polskie w 2005 r.
... z prowadzonej działalności w wysokości 537 mld zł. Największy w nich udział miały przedsiębiorstwa prowadzące działalność handlową (54% wobec 56% – w 2004 r.). Na pozostałe 46% składają się głównie przychody jednostek prowadzących działalność z zakresu obsługi nieruchomości i firm oraz jednostek przemysłowych (po 10%), a także podmiotów związanych ...
-
Wyniki biur i domów maklerskich I-VI 2006
... ,9% wartości wszystkich akcji i 96,5% wartości obligacji. Główną grupą posiadaczy instrumentów finansowych domów i biur maklerskich były osoby fizyczne, do których należało 46,9% wartości wszystkich akcji, 75,1% wartości obligacji, 66,3% wartości kontraktów terminowych oraz 95,8% certyfikatów inwestycyjnych. Na koniec czerwca 2006 r. domy i biura ...
-
Tydzień 42/2006 (16-22.10.2006)
... jakość życia (budowane są wodociągi, kanalizacja, instalowane są telefony i wzrasta mechanizacja prac. Także rolnicy potwierdzają polepszanie się ich sytuacji finansowej, a 46% z nich uważa swoja sytuację finansową za stabilną. Według PFRON w Polsce ok. 16% osób niepełnosprawnych w Polsce jest aktywnych zawodowo. W krajach „15 ...
-
Poczta Polska wg Polaków
... z usług nadawania korespondencji korzystali kierownicy i specjaliści (86%). Tak wysoki procent klientów Poczta Polska ma szansę utrzymać do 2009 r. Zgodnie z art. 46 ma ona obowiązek świadczenia powszechnych usług pocztowych, a „obszarem zastrzeżonym” do 2009 roku dla tego podmiotu nazwano m.in. doręczanie korespondencji o wadze ...
-
Wyniki finansowe SKOK-ów w 2005 r.
... jak i netto (odpowiednio: z 4,9% do 1,9% i z 4,8% do 1,8%). Na uzyskane wyniki miała wpływ większa dynamika kosztów ogółem niż przychodów (o 3,9 pkt), w tym wzrost o 46,4% kosztów działalności podstawowej. Wartość aktywów spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych wyniosła 5329,0 mln zł, co oznacza wzrost o 26,0% w porównaniu do stanu na ...
-
Telefonia komórkowa w Polsce
... badanych krajów. Jeśli zaś chodzi o posiadanie zarówno telefonu stacjonarnego jak i komórkowego to Polacy plasują się raczej na końcu stawki. Tylko 46 proc. Polaków pozwala sobie na luksus posiadania obu telefonów naraz. Warto podkreślić, że na posiadanie obu telefonów naraz decyduje się ...
-
Kim jest polski inwestor giełdowy
... osób zdecydowaną większość stanowili mężczyźni (86%), udział pań w rynku kapitałowym wyniósł 14%. Przeciętny inwestor jest w wieku do 35 lat (w sumie 46% wskazań z przedziałów wiekowych do 25 i od 26 do 35 lat), mieszkający w dużym mieście (65% w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców). Dochody ...
-
Koniunktura konsumencka X 2006
... pieniędzy (w okresie najbliższych 12 miesięcy) były w październiku nieco bardziej optymistyczne niż we wrześniu. Wartość wskaźnika wzrosła o 0,9 pkt. procentowego i wynosi obecnie –46,6. Różnica w stosunku do wyników uzyskanych w analogicznym miesiącu 2005 oraz 2004 roku wynosi zatem 7,0 oraz 9,9 pkt. procentowego.
-
Do którego sklepu po telewizor i lodówkę?
... , posiadają oszczędności i lokują pieniądze w funduszach inwestycyjnych. Ich mieszkania należą też do lepiej wyposażonych w sprzęt elektroniczny, choć najwięcej posiadaczy cyfrowych aparatów (46%), kamer (16%), jak również zmywarek (20%) znajdziemy wśród odwiedzających sklepy Electro World oraz Saturn. Z ciekawostek warto nadmienić, że kupujący ...
-
Tydzień 44/2006 (30.10-05.11.2006)
... 94,6% w roku poprzednim), wskaźnik rentowności obrotu brutto - 4,8% (wobec 5,6%), wskaźnik rentowności obrotu netto 3,8% (wobec 4,6%)". Wyniki te zostały opracowane na podstawie bilansów 46.396 firm, które zatrudniają 10 i więcej osób. W opinii Ministerstwa Finansów październikowa inflacja wyniosła 0,1% m/m, co oznacza, że roczny wzrost cen ...
-
Tydzień 45/2006 (06-12.11.2006)
... miejscu, USA na miejscu 8. Ciekawe są wnioski z tego raportu: w 31 krajach świata o niskim wskaźniku rozwoju społecznego długość życia wynosi tylko 46 lat, podczas gdy w krajach bogatych jest ono dłuższe o 32 lata. Współczesny Polak może liczyć na dożycie 74,6 lat. Najdłużej żyją ...
-
Produkcja samochodów X 2006
... o 1,3 procent więcej niż miesiąc wcześniej. Liderem jest Fiat, którego produkcja na poziomie 235,6 tys. aut stanowi niemal połowę krajowego rynku (46,4 proc.). Do 4,3-proc. wzrostu wyniku sumarycznego przyczynił się w znacznej mierze wynik październikowy - Fiat wyprodukował 26,8 tys. aut i osiągnął ponad 11-procentowy ...
-
Europejski rynek reklamy online rośnie
... wydatki na płatne wyszukiwanie. Podążając za konsumentem, w sieci pojawia się coraz więcej reklamodawców. Jak wynika z analizy JupiterResearch – „Penetracja Internetu wzrosła z 46 proc. w 2004 roku do 49 proc. w 2005 roku i osiągnie 58 proc. w roku 2011.” “Ów wzrost jest rezultatem rosnącej we wszystkich ...
-
Programy informacyjne w TV X 2006
... mówili, że "jest obszerny, podaje pełen zestaw ważnych wiadomości” (48 proc.) oraz "zawsze rozpoczyna się od podania naprawdę ważnych informacji” (46 proc.).
-
Suplementy diety - źródła informacji
... cechą różnicującą korzystanie z poszczególnych źródeł informacji. (Rys. 3). Osoby z wykształceniem średnim oraz wyższym istotnie częściej kierują się poradą farmaceuty (59% vs. 46%),oraz publikacjami prasowymi (26% vs. 15%) i książkowymi (13% vs. 6%). Z kolei osoby z wykształceniem poniżej średniego preferują takie źródła, informacji jak: lekarz ...
-
Internet i komputery w Polsce
... na tym samym poziomie (93 proc.), jaki obserwowano w dwóch poprzednich latach. Blisko 90 procent przedsiębiorstw miało także dostęp do Internetu, a 46 procent korzystało z łączy szerokopasmowych. W gospodarstwach domowych natomiast dwa na trzy łącza internetowe były szerokopasmowe. Odsetek pracowników firm regularnie korzystających z komputerów ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza XI 2006
... związane są z: konkurencją na rynku (sygnalizowaną przez 73% jednostek), kosztami zatrudnienia (57%), wysokimi obciążeniami na rzecz budżetu (52%) i niedostatecznym popytem (46%). 4. Usługi Jednostki z sekcji pośrednictwo finansowe oceniają w listopadzie koniunkturę bardzo korzystnie, choć ostrożniej niż w poprzednim miesiącu (plus 44 wobec plus 53 ...
-
Nowe pamięci flash USB Kingston
... oraz My Traveler gwarancja: 5-letnia gwarancja producenta Kingston DataTraveler Secure - sugerowane ceny netto w EUR: DTSP/512 Kingston DataTraveler Secure 512 MB - 46 EUR DTSP/1GB Kingston DataTraveler Secure 1 GB - 70 EUR DTSP/2GB Kingston DataTraveler Secure 2 GB - 122 EUR DTSP/4GB Kingston DataTraveler Secure 4 GB ...
-
System wartości obywatela UE
... niż w innych państwach respondenci na Cyprze (55%) podkreślają wagę praw człowieka, chociaż dla badanych we Francji (48%), Turcji (47%) i Holandii (46%) jest to również istotna europejska wartość. Dla większości respondentów ze Szwecji (54%), Grecji (51%) i Luksemburga (50%) najważniejszą wartością jest pokój ...
-
Dialog dla abonentów TP SA
... hurtowego od ustalonej ceny referencyjnej (37,83 PLN dla łącza analogowego i 55 PLN dla łącza cyfrowego ISDN) został określony na 46,99 %. Dialog zapłaci zatem Telekomunikacji Polskiej 20,05 PLN netto miesięcznego abonamentu za łącze analogowe oraz 29,16 PLN netto ...
-
Budżet domowy polskiej rodziny
... były silnie podzielone: 50% pytanych stwierdziło, że planowanie przyszłych wydatków w skali miesiąca ułatwiłoby im gospodarowanie domowym budżetem; przeciwnego zdania było 46% pytanych. Jednocześnie też 48% pytanych oceniło, że planowanie przyszłych wydatków w skali roku ułatwiłoby im gospodarowanie domowym budżetem, ale dokładnie tyle ...
-
Reklama w telewizji XI 2006
... zajmuje TVP2 (18,59% udziałów; spadek o 3,39 pkt. proc.). Polsat z udziałami na poziomie 16,92% zajął czwarte miejsce poprawiając wynik o 0,46 pkt. proc. w stosunku do listopada ubiegłego roku, kiedy był na trzeciej pozycji spośród wszystkich stacji. Analiza obejmuje spoty, plansze sponsorskie ...
-
Produkcja w Polsce XI 2006
... 2006 r. ceny produkcji sprzedanej przemysłu były o 2,6% wyższe niż przed rokiem. Najbardziej podniesiono ceny w górnictwie (o 14,6%), w tym w górnictwie rud metali (o 46,9%). Wzrosły również ceny wytwarzania i zaopatrywania w energię elektryczną, gaz, wodę (o 5,4%) oraz w przetwórstwie przemysłowym (o 1,3%). Szacuje się, że ceny produkcji ...
-
Produkcja samochodów XI 2006
... to odpowiednio 6,15 i 93,85%). Liderem jest Fiat, którego produkcja na poziomie 259,3 tys. aut stanowi niemal połowę krajowego rynku (46,2 proc.). Na drugiej pozycji znajduje się Opel. Od początku roku w gliwickiej fabryce tej marki powstało 174,1 tys. aut, dzięki czemu ...
-
Bezrobocie w Polsce w XI 2006
... ,4 tys. ofert pracy (przed miesiącem 108,4 tys., przed rokiem 60,7 tys.). W końcu omawianego miesiąca urzędy pracy dysponowały ofertami pracy dla 46,2 tys. osób (w tym 14,2 tys. to oferty niewykorzystane dłużej niż 1 miesiąc); osobom niepełnosprawnym urzędy oferowały 1,2 tys. wolnych miejsc pracy. Z danych ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza XII 2006
... z sekcji pośrednictwo finansowe oceniają w grudniu koniunkturę bardzo korzystnie, na poziomie zbliżonym do prezentowanego przed miesiącem (plus 44). Poprawę koniunktury sygnalizuje 46% badanych firm, jej pogorszenie – 2% (w listopadzie odpowiednio: 47% i 3%). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie. Bieżący popyt i sprzedaż są ...
-
Badanie preferencji telewidzów 2006
... widzów w Europie co do sportu w telewizji. Najbardziej popularnym sportem wśród widzów europejskich okazała się piłka nożna - w Europie wskazało na nią 46% widzów, w Polsce aż 58%. Co ciekawe, w Polsce piłka nożna cieszy się największą popularnością również wśród kobiet. Kobiety lubią również jazdę ...
-
Aktywność ekonomiczna ludności VII-IX 2006
... aktywności zawodowej wyniósł 54,5% (dla porównania w II kwartale 2006 r. wskaźnik ten wynosił 53,6%), a wskaźnik zatrudnienia ukształtował się na poziomie 47,4% (46,1% w II kw. 2006 r.). Liczba osób pracujących wyniosła 14.926 tys. osób, natomiast bez pracy pozostawało 2.237 tys. osób. 1. AKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA ...
-
Koniunktura konsumencka XII 2006
... ,5 pp. – przyjmując za podstawę średnie wartości roczne. Poprawa wyników kwartalnych widoczna w ciągu całego roku kształtowała się od –50,1 (I kw.) do –46,4 (IV kw.).
-
Polacy bardziej zadowoleni z życia
... (45 procent) oraz warunków życia (40 procent). W grudniu 2006 roku zapytano ankietowanych o zadowolenie ze swoich warunków życiowych. Prawie połowa badanych – 46 procent deklarowała, że jest z nich zadowolona. Okazuje się, że jest to o 22 punkty więcej niż przed dwunastoma laty. Gorzej przedstawia ...
-
Laserowe urządzenia wielofunkcyjne Samsung
... oraz małych firm i biur domowych. Zastosowanie rozwiązania w postaci kompaktowych pojemników na toner zamiast tradycyjnych kaset, pozwoliło ograniczyć wymiary urządzenia do 46,6 x 42,9 x 48,6 cm. W oferowanym w przystępnej cenie modelu CLX-3160FN wykorzystano technologię druku NO-NOIS™, znaną dotychczas z kolorowych drukarek Samsung, która zapewnia ...
-
Równouprawnienie płci wg Polaków
... i w pracy, przekonanych jest więcej mężczyzn (około 60 proc.) niż kobiet (połowa ankietowanych pań). Co ciekawe – mniej niż połowa wszystkich Polaków (46 proc.) uważa, że nie ma różnic w sytuacji obu płci. CBOS zwraca uwagę na fakt, że to znacząco mniej niż w 2004 ...
-
Religia w Unii Europejskiej
Europejczycy są niemal równo podzieleni w sprawie miejsca religii w społeczeństwie. 46% Europejczyków uważa, że religia zajmuje zbyt ważne miejsce w społeczeństwie. 48% respondentów się z tym zdaniem nie zgadza - wynika z ostatniej fali badania ...
-
Rozszerzanie UE dzieli Europejczyków
Europejczycy są niemal równo podzieleni w kwestii dalszego rozszerzania Unii Europejskiej. Podczas gdy 46% Europejczyków popiera tę ideę, 42% wciąż jest przeciwko - wynika z ostatniej fali badania Eurobarometr przeprowadzonego przez TNS Opinion & Social na zlecenie ...
-
Internauci i randki on-line
... się wciąż rozwijać i jeszcze bardziej ingerować w nasze życie, powinniśmy przyjąć, że wzrośnie liczba osób próbujących randek on-line". Tylko patrzyłem Dla 46 procent respondentów rozrywka i chęć zabawy jest głównym powodem umawiania się na randki on-line. 67 procent Brazylijczyków, 50 procent Amerykanów oraz ...