-
Black Friday i Cyber Monday ucieczką przed podwyżkami cen na święta?
... . Powstał on na podstawie badania przeprowadzonego wśród 4,3 tys. mieszkańców USA. W Stanach Zjednoczonych w zakupach świątecznych planuje partycypować 95 proc. badanych osób, a 72 proc. spodziewa się wyższych cen niż w roku ubiegłym. Najwięcej respondentów (86 proc.) oczekuje podwyżek w kategorii żywności i napojów, 82 proc. przewiduje ...
-
Jak bardzo obchodzą nas zmiany klimatu?
... klimatycznymi wyrażają mieszkańcy Turcji czy Włoch, czyli krajów o ciepłym klimacie. Niepokojący jest natomiast niższy poziom obaw w USA – wyraża je zaledwie 72% respondentów. Tymczasem Stany Zjednoczone są istotnym emitentem gazów cieplarnianych, a od ograniczenia tej emisji będzie zależała możliwość powstrzymania negatywnych skutków zmiany ...
-
Czy konsumenci chcą płacić więcej za zrównoważony rozwój?
... pokazuje skalę determinacji konsumentów. Badanie Bain & Company przeprowadzone wśród konsumentów z całego świata pokazuje niewielkie różnice w opinii między pokoleniami. Aż 72 proc. przedstawicieli pokolenia Z, czyli osób urodzonych po 1997 roku, deklaruje szczególne zaniepokojenie zmianami klimatu, jednocześnie 68 proc. przedstawicieli pokolenia ...
-
Handel zagraniczny I-IX 2023. Eksport wzrósł o 1,7%, a import spadł o 7,5% r/r
... . i wyniósł 28,0%, a w imporcie spadł o 0,5 p. proc. i stanowił 20,0%. Dodatnie saldo wyniosło 106,1 mld PLN (25,1 mld USD, 23,1 mld EUR) wobec 72,0 mld PLN (16,7 mld USD, 15,5 mld EUR) w analogicznym okresie 2022 roku. Import według kraju wysyłki – ogółem i grupy krajów Największy ...
-
W Black Friday i Cyber Monday polski konsument wyda około 1000 zł
... 20% w Europie), sprzętami domowymi (odpowiednio 20% i 15%) oraz spożywczymi (jedzenie i napoje 12% i 9% oraz upominki świąteczne 11% w Polsce wobec 9% w Europie). 72% konsumentów w Polsce/Europie korzysta z Black Friday i Cyber Monday, aby kupić znaczną część prezentów świątecznych. Konsumenci deklarujący mniejsze zainteresowanie Black Friday wśród ...
-
9 na 10 nowych obiektów to parki handlowe
... . 13,69 mln mkw. powierzchni handlowej. W 2023 roku przybyło jej 270 tys. mkw., w postaci 39 obiektów handlowych. Większość tej przestrzeni (72 proc.) to parki handlowe, obejmujące 27 nowo otwartych projektów oraz 9 rozbudów. Pozostałe trzy to otwarte centrum handlowe Bawełnianka w Bełchatowie (33 ...
-
Kameralne Boże Narodzenie 2023?
... chce się 20,6% panów i niecałe 17% pań – dodaje Karolina Łuczak. Organizację świąt planujemy sfinansować przede wszystkim z bieżących dochodów – zadeklarowało tak 72,2 proc. badanych. Do oszczędności sięgnąć zamierza niemal co czwarty respondent (24,1 proc.). Natomiast 7,8 proc. skorzysta także ze środków otrzymanych w ramach ...
-
Sztuczna inteligencja w edukacji. Czy ChatGPT zmieni model nauczania?
... korzystanie z ChatGPT, natomiast tylko 15% uczniów przyznaje się do używania programu bez zgody nauczyciela. Zarówno większość uczniów (63%) jak i nauczycieli (72%) zgadza się, że ChatGPT wprowadza zmiany w tradycyjnym modelu nauczania. Większość uczniów jest przekonana, że technologia może pomóc im stawać się ...
-
Biały wywiad - odcienie bieli
... za pomocą systemu OSS (Open Source System). Na podstawie zdobytych informacji sporządzane są analizy i prognozy, dostępne w czasie od 24 do 72 godzin od opublikowania. Głównymi odbiorcami informacji OSE są najważniejsze centra decyzyjne i informacyjne Stanów Zjednoczonych, czyli: Biały Dom, Wspólnota Wywiadowcza USA ...
-
Kandydaci znają swoją atuty, ale nie potrafią ich "sprzedać" w CV?
... atutem przy poszukiwaniu zatrudnienia. Brak takich kompetencji stanowi wyzwanie dla co piątej badanej osoby. Same posiadane kompetencje cyfrowe 3/4 badanych (72%) ocenia bardzo lub raczej pozytywnie – wobec tylko 4%, które oceniają je negatywnie. Co kandydaci podkreślają w CV? Badanie Pracuj.pl sprawdzało nie ...
-
60 proc. firm planuje podwyżki wynagrodzeń
... oraz branży SSC/BPO: po 73 proc. ocenia kondycję firmy jako dobrą lub bardzo dobrą. Tuż za nimi plasuje się budownictwo (72 proc.). Optymistyczne jest również nastawienie przedsiębiorców co do tempa rozwoju krajowej gospodarki w najbliższym półroczu. Zdaniem niemal co piątego badanego (19 ...
-
Pokolenie Z na rynku pracy: aktywiści czy hedoniści?
... chętnie pracowałoby w weekendy oraz w nocy, jeśli wiązałoby się to z wyższymi zarobkami. Pokolenie Z jest świadome wyzwań, jakie stoją przed ich generacją - 72% przedstawicieli pokolenia Z uważa, że nierówności pomiędzy najbogatszymi i najbiedniejszymi w ich kraju pogłębiają się , a 77% uważa, że będzie musiało pracować ciężej niż ...
-
Europejczycy nadal zdecydowanie popierają Ukrainę
... Europejczyków? Badanie Eurobarometr pokazało także, że 84 proc. Europejczyków wyraża zgodę na przyjęcie do UE osób uciekających przed wojną w Ukrainie. 72 proc. akceptuje udzielanie wsparcia finansowego Ukrainie. Ten sam odsetek respondentów popiera sankcje gospodarcze wobec rządu rosyjskiego oraz przedsiębiorstw i osób fizycznych ...
-
Inflacja XI 2023. Ceny wzrosły o 6,6% r/r
... poprzedniego roku wyższe ceny w zakresie mieszkania (o 7,6%), żywności (o 6,9%), napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych (o 9,9%) oraz restauracji i hoteli (o 10,3%), podniosły wskaźnik odpowiednio o 1,90 p. proc., 1,72 p. proc., 0,56 p. proc. i 0,53 p. proc. Niższe ceny w zakresie transportu (o 2,2%) obniżyły ten wskaźnik o 0,22 p. proc.
-
Handel zagraniczny I-X 2023. Eksport wzrósł o 1,2%, a import spadł o 7,9% r/r
... ), z krajami rozwiniętymi 313,9 mld PLN (73,9 mld USD, 68,2 mld EUR), w tym z krajami UE saldo osiągnęło poziom 308,9 mld PLN (72,7 mld USD, 67,1 mld EUR). Obroty towarowe według ważniejszych krajów W styczniu - październiku 2023 r. wśród głównych partnerów handlowych Polski w eksporcie odnotowano ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: Media Expert i Lidl na czele
... , 83,04% zasięgu), na trzecim – MediaMarkt (0,66 mld kontaktów, 78,25% zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka Netto (0,35 mld kontaktów i 72,79% zasięgu). Wydatki na reklamę radiową Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w listopadzie marka Media Expert (12,89%). Kolejne miejsca ...
-
Skoki narciarskie nie ustępują nawet piłce nożnej
... pierwszeństwa piłce nożnej lub siatkówce, zawsze jednak ich wynikami interesują się mniej więcej 3/4 Polaków (w pierwszych trzech kwartałach 2023 roku 72% wobec 75% respondentów zainteresowanych futbolem i 70% kibiców siatkówki). Inne sporty zimowe cieszą się mniejszą popularnością: zainteresowanie narciarstwem biegowym deklaruje 40 ...
-
Praca w branży IT: poszukiwani specjaliści od cyberbezpieczeństwa
... z pracy i wierni branży Zamrożenie pensji w 2023 roku nie spowodowało lawinowego niezadowolenia wśród obsady Supportu IT. Jak wynika z przeprowadzonego badania, aż 72% osób zatrudnionych w branży odczuwa satysfakcję z pracy. Na zdecydowane niezadowolenie wskazało zaledwie 1,6%, co stanowi najniższy wynik w całym badaniu. Satysfakcja z zatrudnienia ...
-
Rekrutacja pracowników: 66% firm wskazuje na niedobór talentów
... talentów” wynika, że w Polsce 66% firm ma kłopoty z rekrutacją pracowników o określonych umiejętnościach. To wynik o 6 punktów procentowych mniejszy niż w 2023 roku (72%), a także niższy niż średnia globalna (75%). Najnowszy raport ManpowerGroup wskazuje, że organizacje w Polsce deklarują największą trudność w zrekrutowaniu odpowiednich kandydatów ...
-
6 na 10 Polaków patrzy w 2024 rok z optymizmem
... rok? Które regiony Polski najbardziej optymistycznie patrzą w nowy rok? Opinię, że nadchodzący rok będzie lepszy najczęściej wyrażają osoby poniżej 25 r.ż. (72 proc.), a najrzadziej osoby w wieku 45-64 lata (52 proc.). Optymistyczna perspektywa ma jednak różne wymiary, młodsze pokolenia, do 44 roku życia ...
-
Termin płatności polskich firm w 2023 roku to 48,7 dni
... takie rozwiązania jak monitoring i windykacja wewnętrzna (36%) oraz zewnętrzna windykacja polubowna lub sądowa (24%). Nastroje i prognozy na przyszłość Większość przedsiębiorstw (72%), zarówno tych małych, średnich, jak i dużych, spodziewa się, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy nie dojdzie do zmian w poziomie nieterminowych płatności. 21 ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: Media Expert nie daje o sobie zapomnieć
... ,64% kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 46,30%, a dla reklam tekstowych zaledwie 28,72% Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade” (36,61 mld), dla której Share of Voice we ...
-
Jak ochronić firmowy smartfon przed cyberatakami?
... się nasili. Szczególnie narażeni na nie będą użytkownicy urządzeń mobilnych z najbardziej popularnym systemem operacyjnym na świecie, jakim jest Android (prawie 72% rynkowego udziału). Problem jest tym większy, że - w odróżnieniu od komputerów - smartfony czy tablety są aktywne praktycznie przez całą dobę. Na ...
-
3/4 dzieci na świecie doświadcza cyberzagrożeń
Raport Cybersecurity Forum pt. "Dlaczego dzieci są zagrożone w cyberprzestrzeni" potwierdza, jak ogromnym wyzwaniem jest ochrona dzieci w sieci. Aż 72 proc. najmłodszych doświadczyło przynajmniej jednego cyberzagrożenia. A dodać należy, że dostęp do internetu ma już ponad 90 proc. 12-latków i 40 proc. ...
-
Niedziele handlowe dzielą Polaków
... chcielibyśmy, aby obecne przepisy uległy zmianie? I tak, i nie. Zdecydowana większość Polaków jest zgodna co do tego, że zmiany z pewnością nastąpią (72%). Połowa z nas ma nadzieję, że zakaz niedzielnego handlu zostanie zniesiony częściowo lub całkowicie, a druga połowa obawia się takowych zmian i nie ...
-
Badania internetu Gemius/PBI I 2024
... %), miejsce drugie - Grupa Meta Platforms (75,85%), a na miejscu trzecim - Grupa Polsat-Interia (67,49%). Grupa RAS Polska poza podium (65,72%). DOMENY - INTERNET Wszystkie urządzenia W przypadku domen, z których korzysta najwięcej internautów na pierwszym miejscu zestawienia Gemius/PBI widzimy google.com (92%). Na ...
-
GenZ 2.0, pokolenie świadome i krytyczne
... się uwagę na to, jak bardzo negatywnie na młode pokolenia miała pandemiczna izolacja. Przedstawiciele generacji Z są świadomi tych problemów. Aż 72% Zetek uważa ich pokolenie za najbardziej świadome kwestii związanych z zdrowiem psychicznym. Pokolenie Z krytycznie odnosi się do edukacji. 54% Zetek uważa ...
-
Jak Polacy spędzają Walentynki? Co jest dla nich ważne w związku?
... Polaków jest najważniejsze w związku? Czym kierujemy się, wybierając partnera? Jak wynika z badania „Jak Polacy sprawdzają się w związku?” serwisu Prezentmarzeń, aż 72% Polaków uważa, że prawdziwa miłość istnieje, a 76% respondentów wskazało, że świętuje Walentynki. Dla większości z nas zarówno mężczyźni jak i kobiety postrzegają ...
-
Stabilność finansowa młodych Polaków pod znakiem zapytania
... się popularnym i często używanym sposobem na realizację płatności. Dane BIK potwierdzają, że najmłodsza grupa, czyli do 24 r.ż., posiada aktualnie 67,72 tys. kart z limitami na kwotę ponad 160 mln zł. „Kup teraz, zapłać później” - co młodzi dorośli wiedzą o płatnościach odroczonych? Trzecie ...
-
Zakup telewizora i pralki? Decyduje cena
... obsługi Jednym z kluczowych czynników wyboru produktów technologicznych pozostaje także łatwość użytkowania. Według badania gfknewron Consumer najmocniej widać to w kategorii drukarek (72 proc.), odkurzaczy (61 proc.) i pralek (56 proc.). Najmniej wśród lodówek (36 proc.), telewizorów (41 proc.) i laptopów (44 proc.). Podobnie jak ...
-
Badania internetu Gemius/PBI II 2024
... drugim miejscu Grupa Meta Platforms (42,57%), a na miejscu trzecim - Grupa Wirtualna Polska (36,75%). Grupa Allegro poza podium (33,72%). Dwudziestkę zamyka Grupa DGP Infor. Urządzenia mobilne Podium zestawienia TOP 20 wydawców, z których witryn i programów internetowych korzystają internauci przy użyciu ...
-
Cyfryzacja Polski: w obecnym tempie bez szans na sukces
... aż ok. 4,2 proc. PKB – na cele związane z cyfrową dekadą planuje przeznaczyć Grecja. Pozostaje ona liderem wydatków w trzech z czterech kategorii, przeznaczając 0,72 proc. PKB na bezpieczne i zrównoważone infrastruktury cyfrowe, 1,62 proc. PKB na cyfrową transformację przedsiębiorstw i 1,44 proc. PKB na cyfryzację usług ...
-
Patenty 2023. 10 proc. wzrost zgłoszeń z Polski
... z polskich regionów na 83. miejscu jest Warszawa (161 zgłoszeń), zaś Małopolska na 95. miejscu (119). Dolnośląskie to 3. najaktywniejszy polski region (72 zgłoszenia), a następnie Śląskie i Pomorskie (oba po 57). Wysokie tempo wzrostu odnotowywane jest także w patentach już udzielonych (a nie dokonanych zgłoszeniach). W 2023 ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio II 2024
... ,61% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się Euro RTV AGD (0,94 mld kontaktów reklamowych, 79,72% zasięgu), a na trzecim – Lidl (0,82 mld kontaktów, 79.92% zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka marka Apetizer Senior (0,24 mld kontaktów ...
-
Ceny jajek to niejedyny powód droższej Wielkanocy
... 64,7 proc. Najbardziej w tym czasie żywność podrożała na Węgrzech – jest prawie dwukrotnie droższa niż blisko dekadę temu. W Bułgarii wzrost to 72 proc., na Litwie 69 proc., w Estonii 66,6 proc., a dopiero potem w Polsce. Najmniejszy wzrost cen żywności odnotowano w Irlandii o 10,5 proc ...