-
Etykieta w biznesie
... doświadczenia, to często jednak stają w sytuacji, w której podjęcie słusznej decyzji wcale nie jest łatwe. W trosce o etyczne zachowanie swoich pracowników wiele firm publikuje obowiązujące zasady postępowania, mające ułatwić codzienne działania i podejmowanie decyzji. Najprostszą i zarazem najbardziej uniwersalną wskazówką etyczną, o której ...
-
Coaching a strategia firmy
Znaczenie coachingu w ostatnim czasie stale rośnie. Jest to bowiem optymalna strategia rozwoju zawodowego pracowników, która wzmacnia kulturę organizacyjną i jednocześnie zwiększa efektywność pracy. Warto się zatem zastanowić nad wykorzystaniem coachingu w procesie budowy i realizacji strategii firmy. ...
-
Wybór serwera dla firmy: jakie kryteria przyjąć?
... Serwer jest usługą, która może być użyta na wiele sposobów. To w jakim stopniu zostanie wykorzystany potencjał usługi zależy od kreatywności pracowników oraz potrzeb firmy. Nie ulega wątpliwości, że jest to niezbędne narzędzie pracy w każdym nowoczesnym przedsiębiorstwie. Mimo, że sam zakup trwa ...
-
Bezpieczna cesja domen
... . Zdarza się, że niebezpieczeństwa dla firmowych domen lub serwera płyną z nieostrożności ich użytkowników. Dlatego istotne są szkolenia z zakresu bezpieczeństwa dla pracowników, nawet tych najbardziej zaufanych. Dzięki temu firma wyeliminuje zagrożenia płynące z niewiedzy czy nierozwagi. Kolejnym nawykiem powinna być regularna zmiana haseł ...
-
Europejski Fundusz Społeczny - jak przygotować projekt?
... w projekcie także powinny odpowiadać specyfice ich otoczenia: inne działania powinny być podejmowane na obszarach wiejskich, a inne w odniesieniu do pracowników przedsiębiorstw w dużych miastach. Każdorazowo w odpowiedni sposób powinna zostać zaplanowana rekrutacja oraz ścieżka uczestnictwa w projekcie. Trzeba pamiętać, że niejednokrotnie ...
-
Analiza ryzyka kadrowego
... Nowak "Controlling personalny w przedsiębiorstwie" (Wolters Kluwer Polska, Kraków 2008). Publikacja zainteresuje menedżerów, przedsiębiorców, osoby zajmujące się controllingiem, pracowników działów kadrowych, konsultantów specjalizujących się w controllingu lub zasobach ludzkich, może także służyć jako podręcznik studentom kierunków biznesowych ...
-
Jak podejmować trafne decyzje biznesowe?
... podejmowanych przez kierownictwo firmy i efektywności ich wdrażania, co z kolei jest uzależnione od liderów, ich zdolności przywódczych i komunikacyjnych oraz umiejętności motywowania pracowników i wywierania na nich wpływu. 200 liderów z sektora przemysłu i handlu, którzy brali udział w pewnej ankiecie, uznało "zdolność do podejmowania decyzji" za ...
-
Rynki niszowe i ich potencjał
... uwierzyć, szczególnie gdy profesjonalne firmy z każdej dyscypliny mają obsesję na punkcie fuzji, zachwalają korzyści, które dają inne rynki, i zatrudniają tylu pracowników, że mogłyby zaludnić niewielkie państwo. Według Chrisa Andersona, autora The Long Tail, te firmy być może już niedługo będą musiały ...
-
Satysfakcja klienta a zarządzanie doznaniami
... , które kontaktują się z klientami. To było już wiadome od dawna i wiele firm wkłada spory wysiłek, by wyposażyć w niezbędne kompetencje tych pracowników. Zarządzaj tym czym jeszcze nie zarządzano! By ogarnąć ten niebywały zakres czynników decydujących o doznaniach klienta, które finalnie wpływają na jego ...
-
Cel przedsiębiorstwa to więcej niż zysk
... służyć jednostkom, grupom czy całemu społeczeństwu. Przedsiębiorstwo we wszystkich swoich działaniach zaspokaja jedną lub kilka potrzeb różnych interesariuszy: klientów, pracowników, akcjonariuszy (udziałowców), dostawców i członków społeczności, w ramach której funkcjonuje. Niektóre formy tego wkładu, na przykład praca wykonywana przez szpitale ...
-
Marketing social media
... ̨ „Working Families for Wal-Mart” i opisuje przygody pary podróżującej samochodem po Ameryce. Jednocześnie blog jest przepełniony pozytywnymi relacjami pracowników sklepów Wall Mart. Dla każdego z czytelników było oczywiste, że spragniona przychylnego PR firma finansuje to przedsięwzięcie. Mimo zarzutów ...
-
Zainwestuj w event marketing
... wyliczać bardzo długo. Najczęściej używane argumenty to: Są nowoczesną formą promocji marki i produktu Ułatwiają dotarcie do nowych Klientów Integrują i motywują pracowników Wzmacniają lojalność Klientów Kreują pozytywny wizerunek firmy Wśród szefów marketingu wzrasta świadomość roli event marketingu, a to z kolei przekłada się na ...
-
Usługi BPO w 2009 roku
... utrzymuje stały poziom wobec 2008 roku, a dostęp do wykwalifikowanych pracowników oraz wciąż konkurencyjne koszty działalności powodują, iż polski rynek outsourcingu ... szczególnie cenne. Z drugiej strony obserwowany w poprzednich latach dynamiczny – ok. 20% wzrost branży BPO - niewątpliwie wyhamował. W 2009 roku zainteresowanie usługami ...
-
Facilitacja - nowy trend w zarządzaniu
... środki produkcji. Zamienia podstawowe składniki (myśli i idee) w gotowy produkt przy jak najmniejszych stratach (wysiłku) oraz maksymalnym wykorzystaniu dostępnych zasobów (czas pracowników). Dlatego właśnie zawsze stratą czasu jest sytuacja, gdy ludzie siedzą na spotkaniu nie mając nic do powiedzenia. (…) Wiedzą oni, że ...
-
Poszukiwany zawód: księgowy
... 20 proc. więcej niż we wrześniu czy listopadzie ubiegłego roku. 15 proc. opublikowanych ofert pracy skierowana jest do samodzielnych księgowych, natomiast 11 proc. to propozycje dla głównych księgowych. „W ostatnich tygodniach ubiegłego i w pierwszych dniach nowego roku zaobserwowaliśmy znaczny wzrost liczby ofert dla pracowników ...
-
Firmy internetowe i ich relacje z klientami
... kosztów i pozyskanie nowych klientów. W firmach internetowych najczęstszymi podstawowymi zasobami są relacje z klientami, marka i związana z nią wiarygodność, wiedza pracowników, infrastruktura technologiczna oraz afiliacje czyli powiązania z innymi stronami. Jeśli chodzi o kompetencje, niezwykle istotna jest biegłość w integracji tradycyjnych ...
-
Budowanie relacji menedżer - pracownik
... obie strony będą mogły wspólnie dochodzić do wniosków. Jaki więc jest twój poziom zaufania, szacunku i swobody ekspresji w relacji z każdym z Twoich pracowników? Jak myślisz jaki jest ich poziom zaufania, szacunku i swobody ekspresji w stosunku do Ciebie? Pomyśl chwilę. Czy łatwo jest wykazywać inicjatywę ...
-
Jak budować lojalność klienta?
... to faktu, że jest to firma, której przychody przekładają się na ponad 2-proc. PKB Stanów Zjednoczonych i że zatrudnia półtora miliona pracowników. Mają również 140 milionów klientów, którym łatwo jest dokonywać wyboru, bo strategia Wall Mart jest jasna, czytelna, konsekwentna i niezmienna od ...
-
Jak stworzyć dobrą nazwę?
... logo. Dlatego ostatnia opcja należy do najskuteczniejszych i najbardziej efektywnych, chociaż również i najdroższych metod. Kreacja czy strategia Wśród zarządów firm a nawet pracowników działów marketingu pokutuje przekonanie, że aby stworzyć nazwę trzeba po prostu usiąść i ją wymyślić. Kreatywne podejście do tworzenia nazw to ...
-
Dostawcy energii walczą o klientów
... sprzedawcy energii. W 2009 zrobiło to 1599 odbiorców komercyjnych, czyli prawie 20 razy więcej niż w roku poprzedzającym - podaje firma Prime Speakers. Operatorzy energetyczni, w ... Dzięki transferowi obroty firmy mają wzrosnąć nawet o kilkaset milionów złotych. Mimo odpływu pracowników Kopex SA, zajmujący się hurtowym handlem energią na polskich ...
-
Jakość i zarządzanie jakością
... w kodeksie Hammurabiego czy Kronikach etykiety pochodzących ze starożytnych Chin z czasów panowania dynastii Zhou (XI – VIII w. p.n.e.). Zwracano również uwagę na samokontrolę pracowników na różnych etapach pracy. Dostrzeżono, że przyczynia się to w bardzo dużym stopniu na podnoszenie jakości gotowego produktu. Pojęcie jakości W jaki ...
-
Zarządzanie jakością: rozwój i znaczenie
... produktu nie zapewnia mu najwyżej jakości. W związku z problemami poprzedniej ery zainicjowano kontrolę jakości. Polegała ona na stosowaniu nadzoru nad umiejętnościami pracowników poprzez formułowanie ustalonych wymagań na piśmie czy poprzez pomiary i standaryzację. W proces kontroli jakości zostali również włączeni sami robotnicy, dzięki czemu ...
-
Analiza wskaźnikowa spółki
... Kapitał własny zastępowane są w powyższych wzorach specyficznymi dla danej branży punktami odniesienia. Takim punktem odniesienia mogą być na przykład: Liczba pracowników, Liczba klientów / użytkowników, Liczba oddziałów, czy inny czynnik będący istotnym punktem odniesienia w obrębie danego sektora, czy modelu biznesowego. Wskaźniki zadłużenia ...
-
Kampanie reklamowe dla seniorów
... pierwotny cel przekazu. Pamiętajmy o starym przysłowiu: „młodzi mówią, że starzy są głupi, a starzy wiedzą, że młodzi są głupi”. Większość młodych pracowników agencji reklamowych musi zmierzyć się z tym stereotypem już teraz. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Budowa wartości firmy: które działy kluczowe?
... obecnym rynku w wielu organizacjach część zadań tego działu z powodzeniem może zostać przekazana podmiotom zewnętrznym, które wielokrotnie posiadają szerszą bazę potencjalnych pracowników i kontaktów do nich niż to ma miejsce w przypadku działu wewnętrznego spółki, co skutkować może wzrostem potencjału podmiotu spowodowanym przez zastosowanie ...
-
Kreowanie marki - maturalizm
... . Celem jej było ukazanie przejrzystości w pobieraniu opłat m.in. za bagaż czy przekąski na pokładzie. Przejrzystość była niemal dosłowna. Reklama ukazywała pracowników linii lotniczych nagich, mających na sobie jedynie stroje biznesowe namalowane farbami bezpośrednio na ciałach. Fiat dla mniejszości seksualnych W lipcu 2010 ...
-
Relacje inwestorskie spółki
... grupę docelową odbiorców. Częściowo wynika to z braku badań struktury akcjonariatu spółek, jak również z polityki informacyjnej zarządów poszczególnych spółek i niewielkiej liczby pracowników IR w stosunku do obowiązków tego działu. Relacje inwestorskie swój rozkwit przeżywają w szczególności na zachodnich rynkach giełdowych. Jest to szczególne po ...
-
Benchmarking jako koncepcja zarządzania
... opracowane rozwiązania, należy wyznaczyć specjalny zespół benchmarkingowy, który skoncentruje swoje działania na tym jednym temacie. Menedżerowie firm popełniają błąd obciążając pracowników, którzy mają już swoje obowiązki służbowe, dodatkowym ciężarem, wymagającym ogromnego zaangażowania. W przypadku firm, które rozpoczynają dopiero swą przygodę ...
-
Compliance przyszłością biznesu
... np. wytyczne nt. wręczania prezentów, podarunków i wyrazów wdzięczności), szkolenie kierownictwa w zakresie zagadnień związanych z compliance oraz realizacja szkoleń dla pracowników (e-learning, teach the teacher), stworzenie przejrzystych zasad odpowiedzialności za kontrolę i monitoring dostosowanych do poszczególnych działów istniejących w danej ...
-
Finanse polskich kobiet
... . Chociaż zarabiają przeciętnie o ok. 20% mniej niż mężczyźni, to odpowiadają za 2/3 wydatków konsumpcyjnych. Inaczej niż mężczyźni oszczędzają pieniądze ... programy rabatowe. Kobiety oprócz unikatowych funkcjonalności doceniają także indywidualne podejście pracowników instytucji finansowych, którzy powinni być dla nich doradcami, a nie sprzedawcami. ...
-
Marka jako wartość finansowa
... na większą część wartości spółek. Specjalną kategorią wartości niematerialnych są marki, co wynika z ich znaczenia ekonomicznego. Wpływają na wybory konsumentów, pracowników, inwestorów i władz. W świecie, w którym wybór jest praktycznie nieograniczony, taki wpływ jest kluczowym czynnikiem decydującym o powodzeniu biznesu i wytworzeniu wartości ...
-
Rozwiązywanie konfliktów w miejscu pracy
... miarą jest tu jakość wykonywania obowiązków przez grupę jako całość. Tym samym można postrzegać wynik konfliktu jako sukces wszystkich (pracodawcy i pracowników), jeśli przyczynił się on do wzrostu efektywności na skutek lepszej współpracy między pracownikami, lub jako porażkę – jeśli efektywność spadła. Zadanie ...
-
Jakie ulgi przy zwrocie dotacji?
... widzenia tak społecznego, jak i indywidualnego, odnoszącego się do osoby podatnika oraz jego najbliższych, a także osób zależnych od podatnika (np. jego pracowników). Chodzi zatem o to, by wskutek dochodzenia zaległości podatkowych, państwo nie poniosło w efekcie kosztów większych niż w wypadku zaniechania korzystania z tego uprawnienia ...
-
Komunikacja interpersonalna w pracy
... otaczać się uśmiechniętymi osobami, robiącymi wrażenie, że cieszą się z ich obecności; trzeba sprawiać, by inni czuli się ważni – niemal każdy z pracowników chce czuć się ważny. Z pewnością każdy z nich czuje się dobrze, gdy ktoś pyta ich o zdanie i uważnie słucha ich opinii. Pochlebia ...
-
Pisanie skutecznych tekstów
... w rzeczywistości może trafić do zupełnie innego kręgu. Za jaskrawy przykład tej rozbieżności niech posłuży naukowiec tworzący tekst w tygodniku czytanym przez pracowników fizycznych. Takie pojęcia jak sukces, rozwój czy nawet dobro grupy są inaczej rozumiane przez naukowca (który może przekładać dobro grupy ...