-
UOKiK: MIH Internet przejmie Tradus
... internetowych w 11 krajach Europy. W Polsce spółka kontroluje między innymi QXL Poland, który jest operatorem portalu aukcyjnego Allegro. Przeprowadzona przez Urząd analiza wykazała, że planowana koncentracja nie przyczyni się do istotnego ograniczenia konkurencji, w szczególności przez powstanie lub umocnienie pozycji dominującej na rynku ...
-
Firmy kurierskie łamią prawa konsumentów
... dotyczą głównie stosowania przez kurierów postanowień mogących naruszać przepisy oraz tożsamych ze znajdującymi się w rejestrze klauzul niedozwolonych. Jest to pierwsza analiza regulaminów firm kurierskich przeprowadzona przez Urząd. Wyniki kontroli świadczą o tym, że pozycja konsumentów na rynku usług kurierskich nie jest zadowalająca ...
-
Konsument w UE ufa reklamom
... unijna – 22 proc. ankietowanych Polaków robi to w przypadku wadliwych narzędzi technologii informacyjnej i komunikacyjnej, 21 proc. – gdy chodzi o buty i odzież. Analiza wykazała, że cenimy bezpieczeństwo nabywanych produktów. 70 proc. badanych Polaków jest zadowolonych z jego poziomu w przypadku artykułów spożywczych i urządzeń gospodarstwa ...
-
Szkodliwe programy w Polsce X 2009
... zestawienia aktywności szkodliwego oprogramowania na terenie Polski. Analiza dokonana została w oparciu o informacje dostarczone przez system Kaspersky Security Network (KSN). ... z poprzedniego rankingu jest Win32.PopMenu.i, odpowiadający za wyświetlanie nachalnych i uciążliwych reklam. Na drugim miejscu listy znajduje się Packed.Win32.Krap.ag. Jego ...
-
Szkodliwe programy w Polsce - III kw.2009
... szkodliwego oprogramowania na terenie Polski w III kwartale 2009 roku. Analiza dokonana została w oparciu o informacje dostarczone przez system Kaspersky Security Network ( ... Na przykład, Win32.PopMenu.i (zajmujący drugie miejsce) odpowiada za wyświetlanie reklam i ofert handlowych bezpośrednio w systemie użytkownika. Działanie tego szkodnika jest ...
-
Najlepsze polskie marki: podstawą dobra nazwa
... . Ich minusem jest natomiast duże prawdopodobieństwo niezrozumienia przez odbiorców. Tworzenie nazwy nie ogranicza się do procesu kreatywnego. O wiele ważniejsza jest analiza środowiska funkcjonowania nazwy i dopasowania jej do strategii firmy, stworzenie wytycznych do tworzenia nazwy i ograniczeń. Dopiero wtedy można tworzyć nazwy, trzeba ...
-
Projekty innowacyjne w działaniach PO IG
... decyzja taka może, lecz nie musi zapaść. Poddziałanie 4.5.1: zbyt późne zmiany Poddziałanie 4.5.1 można by kolokwialnie nazwać starszym bratem działania 4.4. Analiza kryteriów wskazuje bowiem wiele podobieństw, w szczególności w zakresie pierwotnie obowiązującej definicji innowacyjności, kwestii posiadania praw własności przemysłowej na wdrażane ...
-
Najpopularniejsze media na świecie
... rozrywki powoli staje się komputer, a nie telewizor - wynika z raportu "State of the Media Democracy" opublikowanego przez firmę doradczą Deloitte. Analiza odpowiedzi respondentów pokazuje, że konsumenci chętnie korzystają z wielu platform jednocześnie i kupują coraz bardziej zaawansowane urządzenia służące komunikacji. W mniejszym jednak stopniu ...
-
Za dużo reklamy na Facebooku
... Facebooka) oraz analizę korespondencji przy budowie mapy percepcyjnej do określenia wizerunku serwisów społecznościowych". Informacje o badaniu Badanie, którego część stanowi analiza postrzegania cech Facebooka zrealizowano na przełomie września i października b.r., na losowo dobranej próbie 1120 użytkowników Internetu w wieku powyżej 16 lat ...
-
Sponsorzy Euro 2012 nie odrobili lekcji z marketingu
... , że pomimo uprzywilejowanej pozycji sponsorów w zakresie komunikacji i stosowania logotypu, w świadomości kibiców pozostawiono jakiekolwiek miejsce dla przekazów innych niż sponsorskie? Analiza informacji na temat występowania we wszystkich mediach frazy “sponsor Euro”, przeprowadzona przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” od 1 stycznia do 30 ...
-
Polski e-commerce rośnie najszybciej w Europie
... zakupów grupowych oraz sprzedawcy biletów lotniczych. Więcej istotnych dla rynku reklamy internetowej oraz e-commerce danych można znaleźć w najnowszym raporcie zanox. Analiza zanox pokazuje preferencje zakupowe Polaków z ostatnich 12 miesięcy. Wynika z niej, że najwięcej transakcji generował sektor telekomunikacyjny - 260 tysięcy transakcji ...
-
Rynek internetowy w regionie CEE 2011
... , 13,5 miliona mieszkańców Ukrainy (wzrost rok do roku - 19,1%) oraz 4,1 miliona Białorusinów (wzrost rok do roku - 20,2%) spędzało czas online. Analiza wyników dotyczących penetracji internetu w krajach Europy Środkowo-Wschodniej pokazuje przepaść jaka wciąż istnieje pomiędzy krajami Zachodu oraz krajami Europy Środkowo-Wschodniej. Nawet ...
-
Zagrożenia internetowe I-VI 2012
... analiza charakteru cyberprzestępczości w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej przeprowadzona w pierwszej połowie 2012 ... wyszukiwania W wielu przypadkach, schematy zarabiania pieniędzy wykorzystujące podmianę wyników wyszukiwania lub reklam tworzone są właśnie dla zachodnich użytkowników. Odpowiadając na zgłoszenie użytkownika, popularne silniki ...
-
Spam w VII 2013 r.
Analiza lipcowego spamu przeprowadzona przez Kaspersky Lab wskazuje na brak różnorodności pod ... z odnośnikiem do gorącego newsa. Ponadto, wykorzystano zainteresowanie takimi wydarzeniami w celu przyciągnięcia uwagi do reklam spamowych. Przykładem może być wykorzystanie ekscytacji wokół narodzin królewskiego potomka do reklamowania usług drukarskich i ...
-
Kawa i herbata: wydatki na reklamę I-VII 2013
... pozostaje medium telewizyjne – 83% udziału. Na miejscu drugim Outdoor – 7% i na miejscu trzecim - Magazyny – 6%. Pozostałe media pełnią marginalną rolę. Informacje o badaniu Analiza reklamy sektora napojów w okresie I – VII 2012 i 2013. Materiał stanowi opracowanie ekspertów Equinox Polska na podstawie analiz własnych oraz danych Kantar ...
-
Produkty spożywcze: za mało informacji
... i patronem medialnym projektu jest VFP Communications, wydawca takich tytułów, jak: Media&Marketing Polska, Handel, Food Service. Celem badania była analiza postrzegania przez polskich konsumentów sposobów komunikacji producentów z branży spożywczej oraz potrzeb informacyjnych konsumentów. Sondaż pozwolił ocenić również efektywność kanałów ...
-
Najczęstsze błędy w e-commerce
... .pl miesięcznie pojawia się około 130 tysięcy różnych komentarzy potransakcyjnych. Są wśród nich zarówno opinie pozytywne, jak i negatywne. Ich bliższa analiza pozwala ujrzeć światło dzienne najczęstszym błędom, jakich dopuszczają się polscy e-sprzedawcy. Utrudniony kontakt Klienci internetowi nie dość, że nie mogą ...
-
Konsumenci uodpornili się na marketing
... zyskać w ciągu pierwszych kilku miesięcy od uruchomienia systemu – mówi Dariusz Mazurek, Dyrektor ds. rozwoju biznesu w Capgemini Polska. O krok przed konkurencją Analiza Big Data dzięki potencjałowi rozwiązań IT znajduje także inne zastosowania. Na przykład, analizując na bieżąco dane z rynku dotyczące cen przedstawianych ...
-
Branża telekomunikacyjna oczami internautów
... mobilnego największą popularnością wśród badanych cieszy się przede wszystkim Play, kolejno T-Mobile i Orange. Warto w tym miejscu wspomnieć również o raporcie UKE ,,Analiza cen usług dostępu do stacjonarnego Internetu w Polsce” z marca 2014. Można się w nim przyjrzeć średnim kosztom tej usługi u danych operatorów. Co ...
-
Wydatki na reklamę I–IV 2014 r. - sektor finansowy
... Badawczego Kantar Media, który monitoruje w tym segmencie ok. 75% wydatków w obszarze display, brak natomiast danych na temat video, wyszukiwarek i mailingów). Analiza wydatków reklamowych w miesiącach od stycznia do kwietnia w latach 2013 i 20143. Materiał stanowi opracowanie ekspertów Equinox Polska na podstawie analiz własnych ...
-
Wydatki na reklamę I-V 2014 r. - firmy kosmetyczne
... Badawczego Kantar Media, który monitoruje w tym segmencie ok. 75% wydatków w obszarze display, brak natomiast danych na temat video, wyszukiwarek i mailingów). Analiza wydatków reklamowych w miesiącach od stycznia do maja w latach 2012 - 2014. Materiał stanowi opracowanie ekspertów Equinox Polska na podstawie analiz własnych ...
-
Ile kosztuje kampania SEM dla biura rachunkowego?
... niż 2,50 zł. Sprawdzając popularność fraz i orientacyjne koszty za klik, pod uwagę wzięto dwa kluczowe wyrażenia – „księgowość” oraz „biuro rachunkowe”. Analiza preferencji internautów pozornie wskazała, że przy promocji usług finansowych w Warszawie powinno stawiać się na frazę „księgowość”, ponieważ jest częściej wpisywaną ...
-
Miasta wojewódzkie w mediach w IV kw. 2015 r.
... miasta wojewódzkie przy okazji wydarzeń kulturalnych, sportowych czy społecznych. Które miasto w największy stopniu może odcinać kupony od tego rodzaju promocji? Analiza „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” dotyczyła publikacji, które się ukazały w okresie od października do grudnia 2015 r. W tym czasie o stolicy – liderze zestawienia ukazało ...
-
Video online. Co i gdzie oglądamy?
... W jakich sytuacjach? Które aplikacje wybieramy? Odpowiedzi na te i inne pytania przynosi analiza, którą IRCenter opracował na podstawie projektu Multiscreening 2016 oraz danych ... to przede wszystkim domena Youtube i Facebooka. Na pewno warto przemyśleć targetowanie reklam na czas: dojazdu do/z pracy/szkoły i godziny wieczorne – swoją drogą i Google i ...
-
Festiwale muzyczne: sztuka dla sztuki, czy jednak biznes dla miast?
... miast i spektakularnych wydarzeń oraz poszukiwaniem spokoju na przedmieściach – dodaje Sebastian Chachołek. Ważne gdzie, nie tylko ile - Ciekawie prezentuje się analiza obecności nazw poszczególnych festiwali na pierwszych stronach gazet – stwierdza Martyna Martynowicz, starszy analityk mediów PRESS-SERVICE Monitoring Mediów - Przystanek Woodstock ...
-
Moda: wydatki na reklamę I poł. 2016 r.
... pozostałych kategorii w podziale wydatków wyniósł odpowiednio dla: obuwia – 8%, okularów i soczewek kontaktowych – 7%, wyrobów skórzanych i skóropodobnych – 3% i tkanin i półproduktów – 1%. Jak pokazuje analiza przygotowana przez dom mediowy Codemedia, struktura wydatków branży modowej ze względu na media od lat kształtuje się w podobny sposób ...
-
Czy dbamy o prywatność w sieci?
... kwestiom związanym z prywatnością w internecie. Najnowsza analiza dowodzi m.in., że prywatność w sieci jest zagadnieniem, do którego podchodzimy z coraz większą ... o własną prywatność należy zadbać samemu. Jednocześnie jednak oczekują bardziej spersonalizowanych treści i reklam, a temu wyzwaniu nie da się sprostać bez przetwarzania danych. Nasz ...
Tematy: prywatność w sieci, bezpieczeństwo w sieci -
Jak zwiększyć sprzedaż w e-sklepie? Co działa, a co nie?
... . Zdecydowana większość stosuje ich cały szereg - od promocji na Facebooku po udział w targach. Za przekonaniem właścicieli o skuteczności niektórych metod stoi analiza z wykorzystaniem profesjonalnych narzędzi, często jest to po prostu intuicja. Jednak ich poparte doświadczeniem preferencje dają już pewną wskazówkę dla początkujących ...
-
Broker danych - wirtualny cień konsumenta
... zbiór informacji i dołączyć je do swojej kolekcji, a następnie odsprzedać je reklamodawcom. Innym przykładem pozyskiwania o nas informacji przez brokera danych jest analiza postów publikowanych przez nas w mediach społecznościowych. Jak podaje Hannah Fray w swojej książce „Hello Word”, wystarczy przeanalizować niewielką liczbę naszych postów ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 32/2019
... centralnych. Niepokoi szczególnie wyraźny wzrost zatrudnienia i koszt funkcjonowania. Przykładowo zdecydowałem się na zaprezentowanie liczb dot. wydatków w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Analiza kosztów jej działania w ostatnich dziesięciu latach mówi, że są one coraz większe, a wydatki KPRM w ciągu trzech lat wzrosły dwukrotnie! I tak ...
-
Google Play: nowe wirusy w aplikacjach dla dzieci z ponad 1 mln pobrań
... się spodziewać, że w jego zasobach bez większego trudu znajdziemy inne, złośliwe aplikacje. Jak czytamy w opublikowanym przez firmę Check Point komunikacie, analiza zasobów sklepu Google Play umożliwiła identyfikację 56 aplikacji zainfekowanych złośliwym oprogramowaniem auto-clicker. Szacunki analityków szacują, że szkodnik „Tekya” pobrany został ...
-
IAB Polska: 87% firm z branży reklamy online odczuwa skutki pandemii
... respondentów uważa, że epidemia wpłynęła na cyfryzację sposobu pracy w firmie, czyli przykładowo konieczność pracy zdalnej, używanie komunikatorów, organizowanie telekonferencji. Analiza pytań otwartych wskazuje, że zdecydowana większość pracowników dostrzega pozytywne aspekty związane z takim trybem pracy. Wysoki poziom cyfryzacji oraz kompetencje ...
-
Zwroty i reklamacje w sklepach internetowych. Zbliża się wielki test e-commerce
... produktu w sklepie stacjonarnym, której zazwyczaj mali sprzedawcy nie są w stanie zaoferować. W ostatnich miesiącach niemal cały sektor e-commerce doświadczył bezprecedensowych wzrostów. Analiza firmy PMR wskazuje, że wartość sprzedaży online w Polsce w pierwszej połowie 2020 r. zwiększyła się o 26 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Najbardziej ...
-
Ile oszczędziliśmy podczas Black Friday? Obniżki cen nie powaliły
... nawet wzrost cen niektórych konsol przed samym Black Friday – mówi Agnieszka Szapiel. Cenowy rollercoaster Podobnie jak w ubiegłym roku, również tegoroczna analiza pokazała, że różnica pomiędzy cenami w poszczególnych sklepach jest naprawdę duża. Największe rozbieżności dało się zaobserwować w kategorii gier, gdzie różnice w czasie ...
-
Gazetki promocyjne bez promocji
... promocji. Sprawdzono publikacje wszystkich dyskontów, hipermarketów, supermarketów, sieci convenience, cash&carry, drogerii i aptek, sieci DiY (markety budowlane) oraz sklepy RTV-AGD. Analiza wykazała, że w pierwszym półroczu br. ogólnie sieci handlowe zrobiły o 12,3% mniej promocji niż w analogicznym okresie ub.r. Ograniczenie promocji w gazetkach ...