-
Świat: wydarzenia tygodnia 10/2019
... MNIEJSZE NIŻ TO, NA KTÓRE MOŻE SOBIE POZWOLIĆ MĘŻCZYZNA. Z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń wynika, że w 2018 r. mediana zarobków była aż o tysiąc zł. wyższa ... na tle Europy, to jednak ostatnie badania wskazują, że nadal istnieje przepaść w zarobkach, uzależniona od płci. Z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń przeprowadzonego przez firmę Sedlak & ...
-
Dbamy o ekologię, jeśli nas na to stać
... zanieczyszczamy powietrze. Polacy poszukują wiedzy na temat ekologii w różnych miejscach. Wyniki badania pokazują, że najczęściej źródłem wiedzy są fora internetowe (52%) oraz znajomi ... segregowanie śmieci (58%). Znajomość tej ostatniej zasady deklaruje aż 93% uczestników badania. Jakie kroki należy podjąć, by żyć bardziej ekologicznie? Ankietowani ...
-
Zakaz handlu w niedzielę: uciążliwy czy nie?
... nowe przepisy jest dziś większe niż przed rokiem. Przed nami najnowsza fala badania przeprowadzonego przez dom badawczy Maison&Partners na zlecenie Związku Przedsiębiorców i Pracodawców. ... miast i wśród osób pracujących w handlu. Zauważamy to od pierwszej fali badania, w najnowszej edycji nic się pod tym względem nie zmieniło. Interesujące jest ...
-
Popularność filozofii zero waste w Polsce rośnie, ale powoli
... na ochronę przed niedoborem zasobów wskazuje co ósmy (12%). - Jak pokazują wyniki naszego badania, wiedza Polaków na temat ekologii wciąż jest stosunkowo niewielka. Pod ... pamiętać, że wyprodukowanie żywności wiąże się z dużym obciążeniem dla środowiska. Jak wynika z badania Gumtree Polska, Polacy nie lubią wyrzucać jedzenia. Co trzecia badana osoba w ...
-
Trendy HR 2019: człowiek w centrum strategii
... na zdobywaniu umiejętności, które pracownik rzeczywiście będzie mógł wykorzystać w praktyce. Z badania wynika, że liderzy rynkowi starają się zaspokoić tę potrzebę, inwestując ... , a staje się naturalną drogą każdej organizacji. Na przestrzeni dziewięciu lat badania Deloitte pokazują, jak w zarządzaniu przenosił się środek ciężkości z działów HR ...
-
Plany polskich pracodawców VI 2019
... badaniu 21% pracodawców prognozuje wzrost gospodarczy, a niewiele mniej (19%) – recesję. Rok do roku grupa optymistów stopniała o 13 p.p. (o 2 p.p. w stosunku do poprzedniego badania z końca 2018 roku). 48% respondentów uważa, że Polskę czeka stagnacja. Najbardziej optymistyczni są pracodawcy z centralnej części kraju (24%) i województw wschodnich ...
-
Po co Polacy idą do dietetyka?
... Polaków do słodzonych, kolorowych napojów. Napoje kolorowe zamiast wody Z badania zrealizowanego przez dra Dariusha Mozaffariana, dziekana Wydziału Nauk o Żywieniu z ... 29% badanych, a dwa wystarczają 5% z nich. Dietetyk potrzebny w każdym wieku Jak pokazują wyniki badania Oferteo.pl, największego polskiego serwisu łączącego poszukujących usług z ich ...
-
Dostęp do szybkiego internetu ważniejszy niż komunikacja
... a dla przedsiębiorców znaczenie ma przede wszystkim szybkość łącza, a nie cena, jaką przychodzi za to zapłacić. Tak w skrócie prezentują się wnioski z badania, które operator telekomunikacyjny NEXERA przeprowadził we współpracy z agencją badawczą Gfk. NEXERA, hurtowy operator telekomunikacyjny, pracujący obecnie nad stworzeniem sieci światłowodowej ...
-
Drugorzędne nieruchomości handlowe stracą na wartości
... nieruchomości komercyjnych w Polsce. W nadchodzącym roku przewidywany jest solidny wzrost cen czynszów płaconych za najlepsze biura wysokiej klasy oraz za nieruchomości ... Jednak prognoza w tym sektorze na kolejne półrocze, co potwierdzają również badania RICS jest bardziej umiarkowana. Jest to spowodowane głównie transformacją tego sektora w ...
-
Czy polska produkcja jest już gotowa na Przemysł 4.0?
... entuzjastycznie do tego procesu podchodzili producenci maszyn i urządzeń (87 proc.) oraz samochodów i sprzętu transportowego (70 proc.). „Mimo wszystko rezultaty naszego badania skłaniają do pozytywnych wniosków. Polski przemysł produkcyjny to środowisko, które charakteryzuje się sporą dozą refleksji i krytycznym myśleniem, ale jednocześnie jest ...
-
Sektor MŚP w dobrej kondycji, ale nie bez obaw na przyszłość
... położenie ocenia 13 proc. przedsiębiorstw – 8 proc. źle, a 5 proc. bardzo źle – wynika z najnowszej, piątej już odsłony realizowanego przez Diners Club Polska badania „Kondycja polskich MŚP”. W zestawieniu z minionym rokiem koniunktura w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw wypada nieco gorzej - wzrósł odsetek firm oceniających swoją kondycję ...
-
Zakupy modowe online, czyli click&collect
... online i odbiór w sklepie Jak wynika ze zrealizowanego przez CBRE badania, 63% Polaków zakupów odzieżowych dokonuje w centrach handlowych, połowa wykorzystuje w tym celu ... sklepie zamówiony towar, decyduje się na dodatkowe zakupy. Analogiczne wnioski płyną z badania zrealizowanego przez organizację Revo z Wielkiej Brytanii. Okazuje się zatem, że ...
-
Nie jest ważne skąd pochodzi kapitał pracodawcy?
... przedsiębiorstwa nie ma większego znaczenia. Przedstawione we wstępie wnioski pochodzą z badania zrealizowanego przez Devire. Wskazują one jednocześnie, że 12% ankietowanych wręcz ... o współpracy z danym pracodawcą. Czy pociąga nas american dream? Uczestnicy badania Devire zostali poproszeni o wskazanie pochodzenia kapitału, który byłby dla nich ...
-
W sieci spędzamy 1/3 życia. Wiek nie gra tu roli
... w sieci nie gra roli. Tak można byłoby sformułować najbardziej ogólny wniosek z badania zrealizowanego przez Pew Research Center. Jego autorzy przyjrzeli się zachowaniom internautów ... i tzw. Silent Generation, od aktywności w sieci absolutnie nie stronią Jak wynika z badania, w sieci dominują Millenialsi. Nie jest to jednak żadne odkrycie, ponieważ ...
-
Premia świąteczna, podwyżki i redukcja etatów. Tak wyglądają plany pracodawców
... wykluczają bowiem redukcji etatów - wynika z 40. odsłony cyklicznego badania Instytutu Badawczego Randstad. Z deklaracji respondentów badania Randstad wynika, że w tym roku wigilia pracownicza ... płacy minimalnej od stycznia 2020 r. będzie przede wszystkim wzrost cen produktów lub usług oferowanych przez firmy. Deklaruje tak 42% przedsiębiorstw, które ...
-
Boże Narodzenie. Czas rodziny czy czas na zakupy?
... jednak charakter rodzinny, jak wynika z ostatniego raportu Centrum Badania Opinii Społecznej (CBOS). I chociaż zaprzestaliśmy wysyłania okazjonalnych pocztówek z życzeniami, ... Polak poszukuje inspiracji głównie w wyszukiwarkach internetowych oraz serwisach typu porównywarki cen. Ważną kategorią są także media społecznościowe, dzięki którym nie ...
-
Zachowania konsumenckie zdominowane przez internet
... - wynika z badania zrealizowanego przez Kantar Millward Brown dla Wonga Polska. Jak czytamy w komunikacie z badania, na zakupy online ... badania pokazały, że Polacy kupują świadomie. 60 proc. z nas w pierwszym kroku, zanim zdecyduje się na wybór produktu lub usługi, sprawdza informacje o danej rzeczy w internecie. Daje nam to możliwość porównania cen ...
-
O warunkach zatrudnienia kobiety mają lepsze zdanie niż mężczyźni
... ostatnim kwartale minionego roku "Confidence Index". Odpowiedzi udzielone przez respondentki badania zrealizowanego przez PageGroup pokazały, że polskie panie bardziej niż ich ... do 57 proc. panów. Jak czytamy w komunikacie z badania, silną stroną kobiet są również relacje w pracy. Z wyników badania PageGroup wynika, że kobiety lepiej dogadują ...
-
Monitor Rynku Pracy: wyraźne obawy o bezrobocie i likwidację firmy
... Polaków na poziomy niewidziane już od dekady. Wystarczy wspomnieć, że w poprzedniej fali badania na wysokie ryzyko utraty pracy wskazywało zaledwie 9% badanych, dziś odsetek osób ... , co jest w pełni zrozumiałe. Warto jednak podkreślić, choć nie było to przedmiotem badania, że patrząc choćby na wysokość zasiłków dla bezrobotnych, jest to rozwiązanie ...
-
GUS: oceny koniunktury gospodarczej najgorsze w historii
... (250 i więcej pracujących). Handel hurtowy W bieżącym miesiącu wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury (NSA) kształtuje się na poziomie minus 39,8, najgorzej w historii badania, czyli od stycznia 2011 r. Najbardziej niekorzystne oceny zgłaszają jednostki o liczbie pracujących do 9 osób, najmniej pesymistycznie – duże firmy (250 i więcej pracujących ...
-
Salony fryzjerskie otwarte. Więcej płacą wszyscy
... dodatkowe obowiązki, ale również wzmożone wydatki i niestety też niższe przychody. Z badania, które przeprowadziliśmy wśród właścicieli salonów fryzjerskich wynika, że 76 proc. z ... ile zatem mogą wzrosnąć ceny usług? Fryzjerzy wskazywali na przedział 10-20 procent. Wzrost cen poniżej 10 proc. planuje 34 proc. badanych. Jedynie 8 proc. ankietowanych ...
-
Urlop wypoczynkowy ze służbowym laptopem. Tak robi 57% Polaków
... na wypoczynek w kraju, przy czym 19 proc. wyruszy poza granice – wynika z badania Devire. Tylko co czwarty Polak zrezygnował z wyjazdu. 57 proc. respondentów przyznaje ... bardziej otwarci. Zacieranie się granicy między życiem prywatnym a zawodowym potwierdzają wyniki badania. Nawet jeśli nie chcemy pracować podczas urlopu, to nadal sprawdzamy pocztę ...
-
Polskie firmy: lepsza płynność finansowa, większe zatrudnienie
... trzech miesiącach jest zdecydowanie lub raczej nieprawdopodobna. W porównaniu do wyników V fali badania z końca maja odsetek firm, które utrzymały dotychczasowe wynagrodzenia, wzrósł o 7 pp. do 88 ... na niezmienionym poziomie – to o 13 pp. więcej niż w pierwszej fali badania z początku kwietnia. Prawie 2/3 przebadanych firm (64 proc.) ocenia swoją ...
-
Zakaz handlu: 6 na 10 Polaków chce powrotu niedziel handlowych
... handlu w niedziele? Co mogłoby zmienić przywrócenie niedziel handlowych? Przed nami wyniki badania, które agencja badawcza zrealizowała tuż przed ogłoszeniem kolejnego już w tym roku ... formułuje 27% respondentów, przy czym podkreślenia wymaga, że od poprzedniego badania rzesza zwolenników wolnych niedziel skurczyła się o 7 p.p. Polacy nie lubią gdy ...
-
Czy pandemia to powód, żeby kupować polskie produkty?
... , potem cena Jakich wskazań dokonali ankietowani w podpowiedzi na pytanie „Co jest dla Pani/Pana najważniejsze podczas codziennych zakupów?” Jak czytamy w komunikacie z badania, najczęściej wspominano tu o: jakości (81 proc.); cenie (77,3 proc.); walorach ekologicznych (26,4 proc.); miejscu pochodzenia produktu (25,7 proc.); opakowaniu (17 ...
-
Bankructwa w 2021 roku obawia się co trzecia firma
... gospodarki. Jak bardzo ciężki był to czas dla przedsiębiorców, świadczą badania przeprowadzone na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Pod koniec roku ... zeszłego roku ustanowiła rekord dekady. Jeśli spełnią się przewidywania przedsiębiorców z badania zrealizowanego dla BIG InfoMonitor, w tym roku może być jeszcze gorzej. Widma bankructwa w ...
-
Polscy konsumenci zmęczeni zdalnymi kanałami komunikacji?
... bezpośredniego kontaktu kontaktem zdalnym Z których kanałów zdalnych korzystaliśmy ostatnio najczęściej? W jakich kategoriach triumfy święci kanał video? Dane zebrane na potrzeby badania wyraźnie wskazują, że na jednych płaszczyznach polscy konsumenci chętniej adaptują zdalne kanały komunikacji, a na innych podchodzą do nich z mniejszą otwartością ...
-
Dodatkowa praca po godzinach. Dlaczego podejmuje się jej co 3. Polak?
... na podjęcie się pracy na zastępstwo. Jasne i ciemne strony freelancingu Jak wykazują badania, praca zdalna i freelancing okazują się być atrakcyjną formą wykonywania obowiązków ... dokształcanie obecnej kadry. Ponadto szerszy wachlarz modeli pracy to, jak pokazują badania, magnes na dodatkowe grupy kandydatów. Firmy powinny przyglądać się rynkowi i do ...
-
Pokolenie Z: życie i zakupy online przestały bawić młodych?
... , a 44% przekonuje, że nosi się z zamiarem ograniczenia czasu spędzanego w internecie i mediach społecznościowych. Oto, do jakich jeszcze wniosków prowadzi druga edycja badania zrealizowanego przez Accenture i Fashion Biznes. Jaki wpływ na realizację procesów zakupowych pokolenia Z wywarła pandemia? Jak w opinii młodego pokolenia wyglądać będzie ...
-
Nowe inwestycje: w co i gdzie chcą inwestować firmy?
... przedstawiciele branży SSC/BPO? W co zainwestuje produkcja przemysłowa? Które z polskich miast cieszą się wśród inwestorów największą popularnością? Wyniki najnowszego, trzeciego już badania Business Environment Assessment Study (BEAS), którego partnerami są Cushman & Wakefield oraz Vastint, a patronem medialnym Fundacja Pro Progressio, niosą za ...
-
Polacy o pandemii, fake newsach i demokracji
... , a walkę z pandemią oceniają lepiej na szczeblu unijnym i lokalnym - to niektóre wnioski z najnowszego badania Eurobarometr, przeprowadzonego przez firmę Kantar Polska na zlecenie Komisji Europejskiej. Jak Polacy oceniają walkę z pandemią COVID-19? Z badania wynika, że tylko 36% Polaków jest zadowolonych z podejmowanych przez polski rząd działań ...
-
MŚP: czy odroczony termin płatności faktury to za mało?
... usługi w ramach abonamentu czy długoterminowej umowy. Taka współpraca ma swoje plusy, jak np. regularne wpływy na konto w postaci comiesięcznych przelewów. Z badania Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej i firmy faktoringowej NFG wynika, że stali klienci w mikroprzedsiębiorstwach, częściej niż w małych i średnich firmach, stanowią ...
-
Automotive: dystrybutorzy i producenci części samochodowych optymistyczni
... że najgorsze jest już za nią. Potwierdzeniem tego są badania zrealizowane przez MotoFocus.pl dla Santander Bank Polska i Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów ... – uważa Alfred Franke, prezes Grupy MotoFocus.pl. Zgodnie z wynikami badania, sytuacja wygląda gorzej w przypadku warsztatów zajmujących się naprawami i serwisowaniem pojazdów ...
-
Smart shopping po polsku: czy kupujemy sprytnie?
... , że jesteśmy mistrzami smart shoppingu jest zdecydowanie za wcześnie - wynika z badania zrealizowanego przez BravoKupony. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Które kraje ... i rozsądnych konsumentów? Według wyników badania Smart Shopping Index 2021, Francuzi mają smart shopping we krwi i prowadzą w rankingu badania pod względem wnikliwych zachowań ...
-
Zakupy online: program ochrony kupujących mało popularny
... oszustwem. A jednak niewielu konsumentów decyduje się korzystać z programów ochrony kupujących. Z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia dla PayPal wynika, że 57% Polaków ... w czasie pandemii i wiele wskazuje na to, że utrzyma się w kolejnych latach. Z badania "Bolączki Polaków podczas zakupów online" przeprowadzonego w maju tego roku ...