-
Teraz Polska: jak kupują polscy konsumenci?
... najwyraźniej zatem przybiera na sile. Oto, co jeszcze udało się ustalić autorom badania. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Co jest najważniejsze podczas codziennych zakupów ... . Tylko 5,2 proc. badanych odpowiedziało, że znak z niczym im się nie kojarzy. Wyniki badania kolejny rok z rzędu potwierdzają, że Godło „Teraz Polska” budzi zaufanie klientów i ...
-
BSS: zatrudnienie i wynagrodzenia w górę
... proc. – komentuje Mateusz Zalewski, Client Director w Hays Poland. Wyniki badania przeprowadzonego przez Hays Poland jednoznacznie wskazują, że wzrost wynagrodzeń w ... z możliwością pracy w pełni zdalnej na każdym stanowisku. Jak wynika z badania Hays, z rozwiązań pracy elastycznej (w tym z home office) w różnym zakresie korzysta obecnie 93 ...
-
E-commerce: jakie zakupy online preferują Polacy?
... czynnikiem, który znacznie przyspieszył rozwój e-commerce. Potwierdzeniem tego są wyniki badania Santander Consumer Banku „Bezpieczni na e-zakupach 2022”, w którym aż 80 proc. ... , że oferowanie znacznie niższych od konkurencji cen nie zaszkodzi mu w prowadzeniu biznesu. Jak wynika jednak z badania Santander Consumer Banku, powinien się jeszcze nad ...
-
Centra handlowe muszą się zmieniać
... są też oceniane znacząco wyżej od innych kanałów za atrakcyjność cen, szerokość asortymentu, wygodę oraz kontakt ze sprzedawcą. W zależności od kategorii ... . W raporcie znajdują się wyniki badania konsumenckiego weryfikującego miejsce centrów handlowych w krajobrazie handlowym Polski, komentarze i interpretacje badania oraz wypowiedzi ekspertów, ...
-
BrandZ B2B: oto najcenniejsze marki z sektora rozwiązań dla biznesu
... społecznej biznesu – tak wynika z opublikowanego 21 czerwca br. raportu firmy Kantar z badania najcenniejszych marek świata za rok 2020 – Kantar BrandZ Most Valuable ... to z modelu biznesowego opartego na wolumenie sprzedaży, imponującego zakresu usług i przejrzystych cen na ofertę usług w chmurze. NVIDIA przesunęła się blisko do pierwszej dziesiątki ...
-
Wojna w Ukrainie z polskiej (i nie tylko) perspektywy
... jest gotowe zaufać przede wszystkim USA (68%) oraz Wielkiej Brytanii (54%). Wyniki z badania zrealizowanego w na przełomie czerwca i lipca są zbliżone do rezultatów uzyskanych ... prawdopodobnym krajem europejskim, który poprze dalsze sankcje nawet w obliczu rosnących cen. Jakie działania przeciwko Rosji cieszą się poparciem? Polacy szczególnie mocno ...
-
Zachowania konsumentów: sklepy stacjonarne czy jednak e-commerce?
... konsumenci masowo poszukują oszczędności, a internet daje im szerokie możliwości porównywania cen w różnych źródłach. Jednak na tym etapie kończy się często również ... EY-Parthenon, ekspert Sektora Handlu i Produktów Konsumenckich. O badaniu Piąta polska edycja badania EY - Future Consumer Index - przygotowana przez EY Polska przeprowadzona została ...
-
Dobry pracodawca, czyli wynagrodzenie, elastyczność i reputacja
... w sierpniu inflacja osiągnęła poziom 16,1%. Od wielu miesięcy trwa wyścig między wzrostem cen a wzrostem wynagrodzeń, w którym oba wskaźniki zamieniają się na pozycji lidera ... kandydatów i pracowników w Polsce. Jednak wiele elementów pozostaje niezmiennych. Jak pokazują badania Pracuj.pl, Polacy szukają miejsc zatrudnienia w firmach, które łączą dobrą ...
-
Polacy oszczędzają prąd. Sprzęt elektryczny do szafy?
... badania „Current Consumer Mood” autorstwa GfK. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak prezentują się bieżące nastroje konsumenckie? Co robią Polacy, aby podołać rosnącym kosztom życia? Czego jeszcze obawiamy się oprócz podwyżek cen ... , więc spodziewamy się, że wyniki z grudniowej fali badania „Current Consumer Mood” będą się pogłębiać. Zwłaszcza, że ...
-
BSS: usługi dla biznesu walczą o talenty i podnoszą wynagrodzenia
... atrakcyjne wynagrodzenie i ciekawe możliwości rozwoju zawodowego. Jak wynika z badania Hays, sytuacja ta nie ulegnie zmianie na przestrzeni najbliższych 12 ... wzrósł odsetek firm spodziewających się trudności w pozyskiwaniu nowych pracowników. W tegorocznej edycji badania wyzwań natury rekrutacyjnej spodziewa się aż 80 proc. firm działających ...
-
Polacy coraz częściej szukają promocji
... , a statystyczny użytkownik spędza w aplikacji średnio ponad 5 min dziennie. Co ciekawe, z badania użytkowników aplikacji Moja Gazetka wynika, że ponad połowa z nich zapoznaje się z gazetkami ... stają się elementem koniecznym, a wręcz decydującym o zakupach. W dobie wysokich cen coraz częściej zdarza się, że o składzie naszych koszyków oraz wyborze ...
-
Prawie połowa Polaków maksymalnie tnie wydatki na wakacje 2023
... Instytut Rozwoju Gospodarczego Szkoły Głównej Handlowej (IRG SGH) w ramach cyklicznego badania "Sytuacja na rynku consumer finance". Respondenci zostali zapytani o to, ... proc. wyższe niż w tym samym okresie ubiegłego roku (GUS: szybki szacunek wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych w czerwcu 2023 r.). Rekord inflacji odnotowano na początku 2023 ...
-
Q-commerce oceniane pozytywnie przez blisko połowę Polaków
... Q-commerce, czyli rynek dostaw błyskawicznych zyskał na popularności w trakcie pandemii. Wyniki najnowszego badania Mindshare pokazują, że aż 54 proc. Polaków jest świadomych rozwiązań ... młody” kanał sprzedaży ma w sobie potencjał i wiele możliwości do odkrycia. Wyniki badania Mindshare pokazują, że kluczowe dla rozwoju branży może okazać się ...
-
Fundusze private equity z rosnącym optymizmem patrzą w przyszłość
... do wahań koniunktury– mówi Michał Tokarski, partner zarządzający działem doradztwa finansowego Deloitte w Polsce, lider zespołu M&A Corporate Finance. 20-letnia historia badania Central Europe Private Equity Confidence Survey pozwala na wskazanie wyraźnego trendu: następujące po latach koniunktury rynkowej załamania gospodarcze, takie jak ...
-
Automotive: daleko do stabilności finansowej, ale prognozy są obiecujące
... w Ukrainie, która prowadzi do wzrostu cen energii i zakłóceń w łańcuchach dostaw; Związane z surowcami/zasobami – wzrost cen surowców, niedobory półprzewodników. Wysokie koszty ... stosunkowo niskie przychody, przy jednoczesnej konieczności inwestowania w m.in. badania i rozwój. Jeśli chodzi o przepływ środków pieniężnych, to dostawcy tych tradycyjnych ...
-
79% Polaków robi zakupy online, social commerce mniej popularny
... do zakupów przez internet nie zmieniły się znacząco w stosunku do ubiegłorocznej fali badania – nadal są one w dużej mierze związane z kwestiami finansowymi. Problemy napotykane w ... a 49. rokiem życia (33%). Jednocześnie 18% respondentów stwierdziło, że w okresie zwyżki cen kupuje więcej niż wcześniej. Zgodnie z deklaracjami badanych, wydają oni na ...
-
Sztuczna inteligencja ma usprawnić zakupy online
... Millenialsów 86%. Pozytywnie nastawienie do AI jest widoczne także w wynikach badania dotyczącego korzystania z asystentów zakupowych. Odpowiednio 55% i 52% respondentów ... w kontekście korzystania z AI. Niemal połowa (47%) respondentów z pokolenia Z wymienia porównywanie cen jako główny obszar, w którym sztuczna inteligencja ma usprawniać zakupy ...
-
60 proc. firm planuje podwyżki wynagrodzeń
... historii pomiarów, ale również bliski rekordu wzrost między kolejnymi edycjami badania: od maja odsetek firm planujących podniesienie wynagrodzeń zwiększył się aż o ... zdecydowanie mniej jest przedsiębiorstw, które wzrost płacy minimalnej będą rekompensować przez podniesienie cen oferowanych produktów i usług: spadek z 61 proc. do 51 proc. Również w ...
-
Stabilność finansowa młodych Polaków pod znakiem zapytania
... zł - mówi Małgorzata Bielińska, dyrektorka ds. Edukacji w Biurze Informacji Kredytowej S.A. Dane z badania wskazują, że aż 84 proc. młodych stanęło przed wyzwaniem związanym z ... uwagę na rosnącą popularność finansowych produktów cyfrowych. Jak wynika z badania, tylko połowa ankietowanych rozumie, że płatność metodą BNPL też jest kredytem/pożyczką, ...
-
Za działania proekologiczne firm gotowi jesteśmy zapłacić wyższą cenę
... ulegają jednak dość istotnym przeobrażeniom. Potwierdzeniem tego mogą być chociażby wnioski z badania Adyen Retail Report 2024, z których wynika, że coraz większe znaczenie dla kupujących ... i oczekują, że marki będą ich w tym wspierać. Tymczasem, jak dowodzą wyniki badania Adyen, jedynie 28 proc. firm w Polsce zaoferowało taką możliwość swoim klientom ...
-
Polacy najbardziej boją się o zdrowie
... kolejne zmartwienia związane są ściśle z warunkami zewnętrznymi – konfliktami zbrojnymi, wzrostem cen i wysoką inflacją. Trwanie w stanie niepokoju i niepewności, ale też szybkie ... chroniony w przypadku kradzieży jego danych w Internecie i kradzieży samochodu. Wyniki naszego badania pokazują także, że Polacy nie czują się bezpiecznie, a w przypadku ...
-
Ile kosztuje opieka nad zwierzętami domowymi podczas urlopu?
... należy zapewnić opiekę także w czasie wakacji. A to kosztuje. Ile? Oto wnioski z badania "Zwierzęta domowe, a plany urlopowe Polaków" przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor. Z ... to jednak zbyt dużo. Występuje więc bariera dochodowa. Jak wynika z badania „Zwierzęta domowe, a plany urlopowe Polaków”, aż ⅔ respondentów wydaje na dodatkową opiekę ...
-
Czym grozi źle przeprowadzona rekrutacja pracowników?
... się zresztą, że rekomendacje bliskich i znajomych dotyczące poszukiwania pracy i doświadczeń rekrutacyjnych z danym pracodawcą mają przełożenie na podejmowane przez kandydatów działania. Z badania Pracuj.pl wynika, że niemal połowie badanych (48%) zdarzyło się zrezygnować z aplikowania do firmy, w której ich znajomi lub członkowie rodziny ...
-
Polski przemysł: co gryzie branżę metalową?
... branży metalowej bezpośrednio wpływa kryzys energetyczny. Jak wynika z badania „Branża metalowa pod presją. Aktualne wyzwania, scenariusze rozwiązań”, aż 40 proc. przedsiębiorstw uważa rosnące ceny energii za największe wyzwanie w nadchodzących miesiącach. W kontekście wysokich cen energii, widać wyraźnie, że przystosowanie się do energooszczędnych ...
-
Sztuczna inteligencja w rekrutacji pracowników: więcej korzyści czy szkód?
... pl postanowił przyjrzeć się, jak oceniamy tego rodzaju narzędzia. Oto wnioski z badania "Wpływ technologii na pracę i rekrutację". Z tego tekstu dowiesz się m. ... nie zastępca Sztuczna inteligencja już teraz wspiera Polaków w różnych aspektach ich pracy. Z badania wynika, że 32% respondentów korzystało z AI przy tworzeniu materiałów tekstowych, takich ...
-
8 tematów, które elektryzowały pracowników i pracodawców w 2024 roku
... z różnych środowisk, perspektyw i doświadczeń, firmy mogą korzystać z szerszego zakresu pomysłów i spostrzeżeń, co przekłada się na poziom jej konkurencyjności. Według niedawnego badania przeprowadzonego przez McKinsey, firmy różnorodne pod względem płci i rasy mają o 39 proc. większe szanse na osiągnięcie ponadprzeciętnych zysków finansowych niż ...
-
Coraz lepiej znamy prawa konsumenta?
... efektem narracji prowadzonej wokół konsumenckiej dyrektywy Omnibus w sprawie podawania cen w sklepach internetowych. Nagłaśnianie tematów dotyczących konsumentów poprzez ... wiedzy o prawach i obowiązkach. Z drugiej strony, tegoroczna edycja badania „(Nie)świadomy Konsument” uwydatniła zauważalny wzrost zainteresowania lekturą regulaminów i warunków ...
-
Pytania o CRM
... można oczekiwać informacji na temat złożonych zamówień, ustalonych poziomów cen i rabatów, osoby odpowiedzialne obsługę danego klienta. Podsystem serwis obejmuje ... Co dalej? W dzisiejszych czasach zorientowanie firmy "na klienta" jest nieuniknione. Badania rynku, reklama bezpośrednia, reklama internetowa, handel elektroniczny - to dziedziny, w ...
Tematy: -
Wstyd przed psychiatrą
... której zauważyliby pierwsze objawy zaburzeń psychicznych. Ponad trzy czwarte uczestników badania przyznało, że podstawową przyczyną, dla której niechętnie korzystaliby z pomocy ... Kokoszka z II Kliniki Psychiatrii AM w Warszawie podkreśla: "Wyniki badania są szczególnie niepokojące, ponieważ w przypadku zaburzeń psychicznych jak najszybsze rozpoznanie ...
Tematy: psychiatra, chodzenie do psychiatry -
Unia wielką niewiadomą
... Koniunktur i Cen Handlu Zagranicznego. Większość z nich nie jest w stanie przewidzieć ekonomicznych skutków integracji z UE. Materiały opracowane przez Instytut składają się z dwóch części: analizy wyników finansowych MSP, ze szczególnym uwzględnieniem eksporterów i opracowania badania ankietowego wykonanego na grupie losowej. Badania obejmowały ...
-
Tele2 dogania Netię
... największy wzrost znajomości wspomaganej - o 4 punkty procentowe - odnotowało Tele2. Nieco mniej, bo o 3 punkty, wzrosła znajomość Telefonii Dialog. Niezmiennie od początku realizacji badania największą znajomością spontaniczną może się pochwalić Telekomunikacja Polska, wskazują na nią niemal wszyscy badani (w styczniu '04 - 99%). Na drugim miejscu ...
-
Co przyniesie Unia
... badania Ipsos trzy czwarte Polaków oczekuje, że po wejściu Polski do Unii Europejskiej wzrosną ceny produktów spożywczych, większość z nas przewiduje wzrost cen mieszkań, odzieży, obuwia. Największe obawy dotyczące wzrostu cen ... , w porównaniu z zeszłym rokiem, więcej Polaków spodziewa się wzrostu cen po akcesji. Ceny żywności 75 proc. Polaków sądzi, ...
Tematy: integracja z ue, ue -
Internauci o Powstaniu
... wojny światowej. Dzień, miesiąc, rok Kojarzenie daty wybuchu Powstania Warszawskiego, jak wynika z badania, wiąże się z wiekiem respondentów: im młodsi internauci tym mniejszy ... planowanych z okazji 60-tej rocznicy Powstania było zaplanowanych bardoz dużo – jak wynika z badania Gemius SA - słyszało o nich 44,5 proc. ankietowanych w sieci, przy ...
-
Kontrola przepływu danych
... coraz częściej. Świadczy o tym spadek liczby respondentów, którzy spodziewają się wzrostu ilości danych w ciągu najbliższych 12 miesięcy (z 75% do 67%)”. „Badania potwierdziły, że przyczyny zmian mają charakter raczej technologiczny niż ekonomiczny. Zdaniem dyrektorów działów informatyki, presja związana ze zmniejszaniem kosztów operacyjnych ...
-
Tydzień 21/2005 (23-29.05.2005)
... Spada inflacja. Inflacja netto po wyłączeniu cen żywności i paliw spadła z 2,4% r/r w marcu do 2,3% r/r w kwietniu. Po wyłączeniu cen kontrolowanych inflacja spadła z 3,4% r/r do 2,8% ... krótkie informacje: pierwsza dobra i druga chyba nie bardzo. Nasz przemysł na badania i rozwój w porównaniu z innymi krajami przeznacza niewiele, bo tylko ok. 0,2% PKB ...