-
Polska gospodarka doceniona. W rankingu WEF awansowaliśmy o 5 pozycji
... Forum. Jego rezultaty są szczególnie istotne z punktu widzenia inwestorów. W bieżącym roku do badania zaproszono około 14.000 firm reprezentujących 138 gospodarek z całego świata, w tym 214 z Polski. Od 2009 r. aktywnym uczestnikiem badania i partnerem WEF jest Narodowy Bank Polski. - W raporcie zwraca się uwagę, że ...
-
4 powody, dla których leasing maszyn wzrośnie
... w wieku produkcyjnym. W rezultacie, barierą dla dalszego rozwoju przedsiębiorstw stała się dostępność pracowników. Problem ten coraz wyraźniej wskazują publikowane w ostatnich miesiącach badania. Deficyt pracowników jest po części łagodzony (ale nie rozwiązywany) przez masowy napływ imigrantów, głównie z Ukrainy. Firmy mają świadomość, że obecna ...
-
Marketing 6.0 zmienia świat zakupów
... i strategia - nigdy osobno Wykorzystanie technologii to warunek konieczny, lecz niewystarczający do odniesienia sukcesu w nowoczesnej sprzedaży. Dobrze obrazują to badania Capgemini i MIT Sloan School of Management , przeprowadzone wśród firm z branż telekomunikacyjnej, turystycznej i hotelarskiej. Wdrożenie marketingu opartego na lokalizacji ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 10/2018
... 3,62 proc.), PKO BP (o 5,2 proc.), Pekao (o 3,65 proc., Millennium (o 2,8 proc.), mBanku (o 1,67 proc.), ING BSK (o 0,72 proc). Wyjątkiem były wzrosty kursów Banku Ochrony Środowiska, ... kobiet, wskazuje bowiem czynniki, które obecnie ten proces ograniczają. Wyniki badania Accenture pokazują, że w skali globalnej jedynie 34 kobiet na 100 mężczyzn ...
-
Transport i produkcja postawiły na leasing
... trwałe zwiększają wartość firmy i jej konkurencyjność – podkreśla Radosław Kuczyński, prezes EFL. TOP3 zewnętrznych narzędzi finansowych bez zmian Od początku realizacji badania „Barometr EFL” (od stycznia 2015 roku) przedstawiciele sektora MŚP najczęściej finansują swoją działalność środkami własnymi. Z podobną sytuacją mamy do czynienia ...
-
Mobbing w pracy: jak go rozpoznać i się obronić?
... obawiamy się o nich mówić. Jak podaje Państwowa Inspekcja Pracy, w 2021 roku zgłoszono 2,8 tys. skarg związanych z działaniami mobbingowymi. Jak z kolei wynika z badania Aktywności Ekonomicznej Ludności, opublikowanego przez GUS, w Polsce jest obecnie ponad 17 milionów osób aktywnych zawodowo. Liczby te w zestawieniu z deklaracjami respondentów ...
-
Oszustwa internetowe, czyli phishing, vishing czy smishing w natarciu
... się zwiększa, co sprawia, że wiele osób potrafi uniknąć zagrożenia. Wyniki badania pokazują, że blisko trzy czwarte (73 proc.) respondentów uchroniło się przed atakiem ... o niższych zarobkach (3000–3999 zł) takie próby oszustw dotknęły co drugiego badanego. Wyniki badania wskazujące na to, że 66% respondentów w wieku 30-39 lat było odbiorcami ...
Tematy: spoofing, smishing, oszustwa, cyberataki, ataki hakerów, cyberataki, SMS, złośliwe oprogramowanie -
Systemy CRM i nowoczesny marketing relacyjny
... ich przebiegu, a także technologia informacyjna i bazy danych. Wymaga to zorganizowanego podejścia do zarządzania wartością klienta dla firmy, a nie działań przypadkowych. Badania wykazują, że firmy, zacieśniające kontakty z klientami i oferujące im dobrą obsługę osiągają znaczące korzyści, nic dziwnego więc, że traktują marketing relacji ...
-
Phishing: metody ataków
... nie trzeba mieć specjalistycznej wiedzy. Na szczęście, jak pokazują najnowsze badania, phishing, jest coraz mniej opłacalny, rośnie także wykrywalność sprawców ... as Tragedy of the Commons", Cormac Herley i Dinei Florencio, oparli swoje badania na ekonomii i porównali phishing do prawdziwego rybołówstwa (warto wiedzieć, że słowo phishing pochodzi od ...
-
Cele i wartość marketingu
... giełdowego firmy. Przyjrzyj się np. znaczącym rywalom: Coca-Coli i Pepsi. Liczne badania udowodniły, że większość ludzi preferuje smak Pepsi, a jednak kupuje Coca-Colę. Podobnie ... the CEO: Why CEOs are fed up with Marketing Rzeczywiście, jak wynika z badania ANA/Booz Allen Hamilton, zatytułowanego Marketing Department Priorities Often Differ from ...
-
E-mail marketing w Polsce 2009
... e-mailingowy. Z prognoz wydatków na 2010 rok wynika, że marketerzy zwiększą nakłady finansowe na budowę własnych baz. To wnioski z już szóstego badania wykorzystania poczty elektronicznej w Polsce przeprowadzonego przez SARE. Zmiany wśród marketerów Spośród menedżerów, którzy zadeklarowali, że w minionym roku włączyli działania wykorzystujące ...
-
HSBC: polskie firmy wspierają gospodarkę
... marży, w Czechach 44%, a w Niemczech i Francji odpowiednio 39% i 35%. 56% polskich respondentów badania zadeklarowało natomiast, że marża zysku w przypadku ich firmy nie zmieniła się, ... przedsiębiorstwa? Jednym z nich jest ukierunkowanie na wartość: 51% respondentów badania wskazało, że dążą do stworzenia oferty, która będzie odpowiadała potrzebom ...
-
HR a controlling personalny
... controllerów finansowych. Podsumowanie Jest jeszcze wiele do zrobienia w obszarze informacyjnego wsparcia zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach w Polsce. Pozytywnym wnioskiem z badania jest fakt, że organizacje, które wdrożą w najbliższym czasie najlepsze praktyki w zakresie controllingu personalnego mogą na polskim rynku osiągnąć ...
-
Wizerunek Polski w rankingu marek narodowych
... ponad 3 mln zł badanie przedstawicieli ponad 10 000 firm zagranicznych. Badania wykazały, że nasz kraj prawie nie istnieje w świadomości badanych na czterech ... jakości życia, 3. przystosowania do prowadzenia biznesu, 4. dziedzictwa i kultury oraz 5. turystyki. Autorzy badania traktują markę jako kluczowy zasób, który odwzorowuje sumę skojarzeń i ...
-
Outsourcing w Polsce 2011-2012
... się wykorzystanie specjalistycznych narzędzi technologicznych typu Business Intelligence. Potwierdzają to ostatnie badania IBM (czerwiec 2011), z których wynika, że aż 83% dyrektorów IT na ... i rozwiązań BI jako priorytet dla swoich firm. Jak wynika z polskiej edycji badania (wrzesień 2011), kierunek działań polskich CIO jest taki sam. To z kolei ...
-
Technologie cyfrowe a działalność dużych firm
... transformacji, zostając w tyle za firmami myślącymi bardziej przyszłościowo. Wyniki badania Capgemini i MIT Center for Digital Business zostały opracowane na podstawie ... wspólnej pracy badawczej z MIT Center for Digital Business, Capgemini Consulting prowadziło badania w dziedzinie cyfrowej transformacji poprzez wywiady z kadrą kierowniczą wiodących ...
-
Indeks globalizacji gospodarek światowych 2011
... 28 pozycję). Piętą achillesową polskiej gospodarki są jednak bardzo małe inwestycje w badania i rozwój i związany z nimi niski poziom wymiany handlowej. Wymiana handlowa związana z ... się rozwijać polska gospodarka. W Polsce nie ma kultury przeznaczania istotnych budżetów na badania naukowe. Dla wielu osób i organizacji to marnowanie pieniędzy. ...
-
Trend BYOD coraz powszechniejszy
... trend BYOD (Bring Your Own Device) przyjmuje się w coraz większej liczbie miejsc pracy. Niezmiennie bezpieczeństwo urządzeń pozostaje głównym problemem firm. Badania przygotowane przez niezależne firmy konsultingowe potwierdzają, że konsumeryzacja jest jednym z głównych trendów i wyzwań dla przedsiębiorstw. Firma Trend Micro ogłosiła wyniki ...
-
Polska produkcja konkurencyjna
... Competitiveness Index” został stworzony przez Deloitte USA oraz The U.S. Council on Competitiveness. Raport, który został opublikowany w listopadzie br. jest wynikiem badania przeprowadzonego wśród ponad 550 menedżerów najwyższego szczebla firm z całego świata. Poproszono ich, aby określili kraje o najbardziej konkurencyjnej gospodarce teraz i za ...
-
Sektor MSP: tylko 12% firm stosuje faktoring
... stosuje 12% firm z sektora MSP. Jedynie 2% małych i średnich firm planuje sięgnięcie po faktoring w najbliższych dwunastu miesiącach - wynika z z badania Bibby MSP Index. Według ostatnich wyników badania Bibby MSP Index, prowadzonego na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie małych i średnich firm zatrudniających od 10 do 250 pracowników ...
-
Testowanie aplikacji to 1/4 wydatków na IT
... 1/4, (26 proc.) ankietowanych skonsolidowała funkcje zapewnienia jakości w obrębie poszczególnych projektów, linii biznesowych, czy też całych organizacji. Niemal 1 na 5 uczestników badania (19 proc.) posiadał w swojej organizacji w pełni operacyjne centrum testowania - Testing Center of Excellence (TCOE). W roku ubiegłym było to zaledwie 6 proc ...
-
Branża wydawnicza a e-mail-marketing
... w innym celu, co ma znaczny wypływ na sposób postępowania z bazą odbiorców czy realizację wysyłek. - komentuje wyniki badania Maciej Górski, Ekspert ds. Edukacji w GetResponse. SZCZEGÓŁOWE WYNIKI BADANIA - wydawnictwa Subskrypcja 68% z przebadanych wydawnictw buduje swoją bazę mailingową za pomocą formularza zapisu umieszczonego na stronie ...
-
Jak marketing sensoryczny wspiera sprzedaż?
... ma trzy zmysły, na które może wpływać marketing sensoryczny. Audiomarketing Badania przeprowadzone przez firmę IMS wykazały, że średnia długość wizyty w sklepie, w którym jest ... i emocje. Doznania węchowe są również tymi, które najsilniej zapadają w pamięć – badania przeprowadzone przez Richarda Axela i Lindę Buck dowodzą, że pamiętamy zapachy ...
-
Branża leasingowa w 2015 r. i prognozy na 2016 r.
... , z największym udziałem obiektów biurowych (31 proc.) oraz obiektów handlowych i usługowych (29 proc.). Wyniki badania koniunktury branży leasingowej Związek Polskiego Leasingu po raz kolejny opublikował wyniki badania koniunktury branży leasingowej, zrealizowanego wśród osób odpowiedzialnych za sprzedaż w firmach leasingowych. Dane dotyczą oceny ...
-
Zrównoważona gospodarka odpadami w firmie to priorytet
... podczas gdy na wymogi ustawodawcze wskazało 14 proc. badanych. Jak wynika z badania, pozytywny bilans finansowy gospodarki odpadami oraz polityka wewnętrzna firmy odgrywają niewielką ... nowe życie w kolejnych produktach – komentuje ekspert Stena Recycling. Jak wynika z badania, politykę „zero odpadów na składowiska” prowadzi 30 proc. średnich oraz 38 ...
-
Styl życia: zobacz, czy jesteś "smart"
... ich rozwój. Zainteresowanie tym tematem wyraża niema połowa (49 proc.) respondentów badania. Nowinki technologiczne pozytywnie przekładają się na ich życie. Źródłem informacji o technologiach ... stało się nie tylko proste, ale coraz popularniejsze. Na podstawie badania „Smart Living. Czy Polacy prowadzą mądre i sprytne życie? Portret Smart Polaka ...
-
Rio 2016: święto cyberprzestępców
... w domenach i adresach URL używanych do phishingu pojawia się szereg nazw dużych instytucji finansowych. Popularne zestawy eksploitów, złośliwe oprogramowanie i botnety W trakcie badania Fortinet stwierdzono niewielki wzrost wykorzystania zestawów eksploitów opartych na kodzie JavaScript, przy czym zainfekowane adresy URL były używane do pobierania ...
-
Zobacz, jak angażować pokolenie Z
... odbiorze reklam przez trzy pokolenia konsumentów, analizując miejsca i momenty, w których poszczególne grupy najbardziej pozytywnie reagują na reklamy. Na podstawie wyników badania sformułowano praktyczne rady dla marketerów na całym świecie wskazujące, jakie koncepcje kreatywne najlepiej sprawdzają się wśród konsumentów należących do każdego ...
-
Skuteczny e-mail marketing. 3 największe wyzwania
... o porzuconych koszykach i kampaniach reaktywacyjnych. ROI w górę Problem: Wyzwaniem dla e-mail marketerów jest także zwiększenie wskaźnika ROI, czyli zwrotu z inwestycji. Według badania przeprowadzonego przez The Campaigner, ponad 1/4 respondentów twierdzi, że problem ten będzie w 2017 roku największą bolączką specjalistów ds. marketingu, a 1/5 ...
-
Jakie nastroje ma azjatycki sektor MŚP?
... rosnący globalny popyt w eksporcie singapurskim, który dostrzegalny był przede wszystkim w branży transportowej i magazynowej. Brak optymizmu wśród prowadzących biznes w Hongkongu Według badania Global Business Monitor nastroje panujące wśród przedsiębiorców z Hongkongu nie są optymistyczne. Aż dwie piąte (40%) właścicieli firm w tym obszarze uważa ...
-
Rekrutacja 2.0. Employer branding i co jeszcze?
... Jeżeli chodzi o działania bezpośrednio związane ze zrekrutowaniem nowych pracowników, to jak pokazuje doświadczenie wielu firm, najlepsze efekty przynoszą programy poleceniowe. Badania Zielonej Linii – Centrum Informacyjnego Służb Zatrudnienia pokazują, że prawie 7 na 10 osób znajduje zatrudnienie dzięki poleceniu znajomego. Jak takie akcje ...
-
Outsourcing w sprzedaży coraz szerzej znany
... Pro Progressio i Krajowa Izba Gospodarcza. To już druga edycja badania. Pierwsze zostało przeprowadzone w 2017 roku, a zestawienie obu raportów przynosi ciekawe ... ,7 proc. przedstawicieli handlowych i medyczno-farmaceutycznych, a pośród wszystkich uczestników badania rośnie liczba tych, którzy mają w dorobku współpracę z firmą outsourcingową. ...
-
Działy marketingu vs COVID-19: wzrost znaczenia i redukcja etatów
... zrealizowanego przez Fuqua School of Business na Uniwersytecie Duke’a pod patronatem Deloitte oraz Amerykańskiego Stowarzyszenia Marketingu. Jak czytamy w komunikacie dotyczącym badania, wzrost znaczenia swoich działów dostrzega 62 proc. spośród 247 przebadanych specjalistów od marketingu wyższego szczebla. Niezależnie od różnego stopnia gotowości ...
Tematy: marketing, branża marketingowa -
Hays: contracting IT nie ucierpiał na pandemii?
... są i będą firmom potrzebni – wyjaśnia ekspert Hays. TRENDY NA RYNKU Jak wynika z badania Hays przeprowadzonego na koniec 2020 roku, kompetencje IT i cyfrowe pozostają ... komentuje Elwira Policht, IT Contracting Recruitment Manager w Hays Poland. IT BEZ GRANIC Z badania Hays wynika, że 96 proc. specjalistów w dziedzinie IT obecnie pracuje zdalnie. ...
-
Zachowania konsumentów: tracą social media, zyskuje streaming video
... bazowanie tylko na kilku flagowych produkcjach. Warto także zwrócić uwagę, że wg badania Deloitte osoby, które zrezygnowały z subskrypcji usług wideo w większości deklarują zamiar ... Smolarek, Senior Associate, Deloitte Legal, Deloitte. Fake newsy w natarciu Jak wynika z badania Deloitte, głównym źródłem informacji dla 56 proc. odbiorców w Polsce jest ...