-
Ochrona środowiska: firmy coraz bardziej świadome?
... produktów, półproduktów, materiałów w działalności firmy deklarowało 30 proc. badanych, obecnie deklaruje to już 56 proc. Bez wątpienia optymistycznym wnioskiem z naszego badania jest odsetek przedsiębiorstw, które namawiają pracowników do proekologicznych zachowań. Santander Leasing sam jest firmą, która działania przyjazne środowisku wpisuje nie ...
-
Bez walki o bioróżnorodność bezpowrotnie tracimy biliony dolarów
... czy też uzyskania dodatkowego finansowania. Wiedza przede wszystkim Wyniki badania pokazują zróżnicowany wachlarz inicjatyw dotyczących bioróżnorodności, wprowadzanych przez przedsiębiorstwa. 63 proc ... . na polskim rynku vs. 42 proc. na całym świecie). Wyniki badania wskazują, że poziom świadomości środowiskowej w Polsce jest nieco niższy i wynosi 56 ...
-
Gaming i e-sport: zyskują popularność czy nie?
... cieszy się wśród Polaków e-sport? Jakie gry najczęściej wybierają Polacy? Wyniki badania pokazują, że ogółem co czwarty z nas robi to przynajmniej kilka razy w ... oglądają go najczęściej na kanale YouTube (60% grających). Kolejna fala badania pokazuje że różnorodne formy gier i rozgrywek e-sportowych upowszechniają się w młodszych grupach wiekowych. ...
-
Marketingowiec omija platformę X i celuje w reklamę na YouTube
... platformą reklamową pozostaje YouTube, natomiast w preferencjach konsumentów na podium plasują się ex aequo Amazon i TikTok. Upadek X – zmiana poziomu zaufania Wyniki badania Kantar wskazują, że 26% marketingowców (wartość netto) zadeklarowało plany zmniejszenia wydatków na reklamę w serwisie X w 2025 r., co stanowi największy odnotowany spadek ...
-
Dochody i warunki życia Polaków w 2005r.
... przez poszczególne kraje członkowskie i z tego powodu w niniejszej notatce możliwe jest przedstawienie jedynie wstępnych, wybranych, wyników polskiego badania. Do realizowanego przez GUS reprezentacyjnego badania ankietowego gospodarstw domowych, w którym udział był dobrowolny, wylosowano ponad 24 tys. mieszkań. Na udział w badaniu wyraziło ...
-
Sieci detaliczne w Polsce: Tesco liderem
... od 1 do 10 w 75 dziedzinach. W rankingu dokonano oceny 30 największych firm handlowych prowadzących 46 sieci detalicznych. Ranking oparto na wynikach badania Detal Spożywczy w Polsce 2010. Zwycięzcą rankingu zostało Tesco, z wynikiem 82,52 punktu. Tesco wyprzedziło o 0,19 punktu Jeronimo Martins (Biedronka). Tesco ...
-
Ranking stacji benzynowych
... po 4 placówki wybranych do badania sieci. Zostały one każdorazowo odwiedzone przez innego klienta testowego. W Polsce przeprowadzono 32 badania na stacjach należących do 8 sieci: Bliska, ... zarejestrowanych w bazie INTERNATIONAL SERVICE CHECK oraz doświadczonych w tematyce badania. Były to zarówno kobiety, jak i mężczyźni o różnym statusie zawodowym ...
-
Mobilne aplikacje bankowe 2015
... na rodzimym rynku. Poniższy tekst opisuje szczegóły powstania międzynarodowego badania, które podsumowuje raport Global Banking Apps 2015 zrealizowany przez organizację ... aparatu umieszczonego w smartfonie użytkownicy aplikacji stworzonej przez niemiecki oddział Banku ING mogą pobrać z faktury dane potrzebne do wysłania przelewu. Funkcjonalność ta ...
-
Firmy produkcyjne odczuwają poprawę
... uwagę, że producenci z UE planują w ciągu najbliższego roku wzrost wydatków inwestycyjnych na badania i rozwój (wskaźnik +8,6), co pozwala sądzić, że spowolnienie gospodarcze ... o 11,6% w stosunku do analogicznego okresu w 2009 roku. Jak pokazują najnowsze badania KPMG, ten pozytywny trend powinien się utrzymać. Większość badanych firm produkcyjnych w ...
-
Innowacyjność przedsiębiorstw: Polska w ogonie Europy
... przewidziane w nowej perspektywie budżetowej. Komisja Europejska w październiku br. ogłosiła ranking „EU Industrial R&D Investment Scoreboard”, zestawienie firm, które inwestują najwięcej w badania i rozwój w Europie i na świecie. Na liście 1 000 firm z siedzibą w UE znalazły się jedynie 4 polskie spółki. Najlepsza z nich, Asseco zajęła 627 ...
-
Flota samochodowa: CFM w Polsce I-VI 2008
... z 9 proc. udziałem, firma Arval – 8 proc. udziałem. Do nich należy również ING Car Lease – niemal 6 proc. i Daimler Fleet Management – 5%. Jak wynika z ... 427 oraz Daimler Fleet Management – 402. Firmy zrzeszone w Polskim Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów Badania Instytutu Keralla wykazują, iż większą część opisywanego rynku – ok. 54 procent - ...
-
Najlepsi pracodawcy wg pracowników 2009
... , firma doradcza i outsourcingowa, specjalizująca się w rozwiązaniach z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim, ogłosiła wyniki czwartej edycji Badania Najlepsi Pracodawcy (Best Employers Study) w Polsce. W tegorocznej edycji Badania udział wzięło 126 firm reprezentujących różne branże, skale działania i regiony. Zwycięzcą w kategorii dużych firm ...
-
E-marketing coraz popularniejszy
... postawią marketerzy w przyszłym roku. Jest to ogólnoświatowy trend - 9. na 10. badanych zamierza zwiększyć swój budżet marketingowy w nadchodzącym roku. Badania StrongMail wykazują duże zainteresowanie realizacją strategii marketingowych z naciskiem na wykorzystanie narzędzi internetowych. Świadczy o tym deklaracja wdrożenia wysyłki komunikatów ...
-
Nowy marketing: dialog między marką i odbiorcą
... konsumentów. Lecz, aby mieć jak najwięcej trafionych projektów, musimy dużą część naszego budżetu zainwestować w słuchanie - zwrotny kanał informacji od klienta (badania marketingowe, ePR, budowanie i rozwój społeczności wokół marki). Dodatkowo ciągle musimy pamiętać o użyteczności (realnej przydatności) tego, co oferujemy. Jeśli nawet będziemy ...
-
Przywództwo w firmie 2009: IBM najlepszy
... geograficznymi jest niezbędną strategią odróżniającą firmę od konkurencji. 96% laureatów badania uważa, iż stosuje skuteczne metody zdobywania talentów i przyciągania liderów, ... w badaniu Top Companies for Leaders na początku 2009 roku. Celem badania była identyfikacja najlepszych przywódczych praktyk, jak i wyłonienie firm wspierających rozwijanie ...
-
Ceny roamingu w UE III-IV kw. 2010
... wynosił już zaledwie 0,40%. Niezależnie od momentu wyjazdu, poza granicami kraju Polacy zdecydowanie najchętniej wysyłają SMSy oraz odbierają połączenia. Coroczne badania konsumenckie realizowane na zlecenie UKE wykazują cenę jako priorytet wyboru oferty przez klienta. Chociaż pakietyzacja usług w taryfach krajowych wyraźnie zaciera ...
-
Sponsoring sportowy w Polsce
... takiej umowy – mówi Jan Ciećwierz, szef Grupy Prawa Sportowego w kancelarii. Informacje o badaniu Raport „Sponsoring sportowy w Polsce” powstał na podstawie badania marketingowego przeprowadzonego wśród polskich firm oraz pogłębionych wywiadów z ekspertami rynku, w tym specjalistami zagranicznymi. Wskazówek polskim firmom udzielili m.in. Paul ...
-
Zainwestuj w e-marketing
... , uniemożliwiającym zdobycie rynkowej przewagi konkurencyjnej. I to nawet w sytuacji, kiedy oferowane przez nie usługi i produkty znacznie przewyższają te konkurencji. Jak pokazują badania przeprowadzone przez TNS OBOP na zlecenie marki 1&1 zajmującej się hostingiem stron internetowych, wciąż duża część polskich małych i średnich firm ...
-
Europejczycy a mobilny Internet 2011
... Internetu. Wykorzystanie mediów mobilnych w Polsce, Wielkiej Brytanii, Francji i Hiszpanii znacząco wzrosło. Badania wykazały m.in. że przeglądarki już drugi rok z kolei wyprzedzają ... badań Orange Exposure, są więc cennym źródłem informacji dla reklamodawców”. „Badania Orange Exposure 2011 potwierdziły nasze doświadczenia, z których wynika, że coraz ...
-
Działy personalne: wyzwania i priorytety 2012
... , podtrzymują ambitne plany związane z rozwojem pracowników, pomimo pogorszenia się ogólnej sytuacji ekonomicznej i nacisków na redukcję kosztów. Jak wynika z badania, większość respondentów badania przewiduje, że pogarszająca się sytuacja ekonomiczna będzie miała wpływ na osiągane wyniki biznesowe, ale tylko ⅓ respondentów uważa, że będzie to ...
-
Rynek nieruchomości w Europie: trendy 2014
... 71% respondentów uważa, iż w najbliższym roku wzrośnie wielkość finansowania bankowego, a 51% że zwiększy się także jego dostępność. „Jak wynika z naszego badania inwestorzy nie oczekują, że sytuacja na rynku wróci do poziomu sprzed kryzysu, lecz ogólny optymizm daje podstawy by sądzić, że ...
-
7 korzyści z zastosowania automatyzacji marketingu
... na zaangażowaniu i dwustronnej komunikacji Konsumenci posiadają ogromną siłę przetargową. Dzięki rozwojowi Internetu oraz mediów społecznościowych przeprowadzają oni własne badania przed podjęciem decyzji zakupowej. Obecnie Klienci są znacznie bardziej zaawansowani technologicznie, edukują się i wymagają od przedsiębiorstw innowacyjnych metod ...
-
Millenialsi w MŚP. Jak oni leasingują?
... wśród milenialsów powyżej 30 roku życia ten odsetek wynosi nieco ponad 50 proc. Jedynie 1 proc. ma o leasingu złe zdanie. Metodologia badania: Badanie „Milenialsi w MŚP. Pod lupą” zostało zrealizowane przez Ecorys Polska na zlecenie EFL S.A. na reprezentatywnej grupie 500 firm z sektora MŚP ...
-
Czy budowlanka wpływa na kiepski wynik w Doing Business?
... spraw przez przykładowe przedsiębiorstwo. Taka stagnacja może wydawać się niepokojąca, ponieważ ostatnie bardzo wyraźne i pozytywne zmiany rankingowe miały miejsce w edycjach badania DB 2012 oraz DB 2013. Wtedy znacząco skrócił się czas potrzebny na załatwienie pozwoleń budowlanych (DB 2011 - 288 dni, DB ...
-
Strategia marketingowa - najważniejsze elementy
... potencjalni klienci wydają pieniądze, wchodzą w interakcje w mediach społecznościowych lub czytają blogi zawierające treści podobne do Twoich. Elementy strategii marketingowej: content Badania przeprowadzone przez Hubspot wykazały, że w 2020 roku aż 70% marketerów inwestowało w content marketing. Dzieje się tak, ponieważ treści na stronie ...
-
Wizjoner czy marketingowy liczygrosz
... - mierzenie, ważenie i liczenie - nie powiedzą nam tyle, co ich bezpośredni odbiorca - klient. Oto kilka korzyści dla firmy osiaganych z przeprowadzenia badania satysfakcji: - informacja na temat konkretnych oczekiwań klienta, zrozumienie bardzo subiektywnego sposobu rozumowania klienta, - doping dla osoby bezpośrednio współpracującej z klientem ...
Tematy: -
Skuteczny marketing wirusowy
... , że nie będziemy w stanie sprawdzić skuteczności kampanii? I tu z pomocą przychodzą badania brandingowe, które pozwolą na stwierdzenie, jakim zmianom uległo postrzeganie czy ... . Musimy jednak zawsze pamiętać, że powinniśmy mieć jakiś punkt odniesienia – badania przed kampanią – tak, aby móc ocenić poprawnie skuteczność akcji. A później pozostaje ...
Tematy: marketing wirusowy, techniki promocji -
Tydzień 50/2006 (11-17.12.2006)
... utrzymania równomiernego wzrostu w dłuższym czasie, otoczenie dla biznesu, inwestycje w badania naukowe i rozwój, upowszechnianie informatyki i efektywność usług finansowych. Wniosek z ... 2005 roku 24% całej pomocy publicznej przeznaczono na górnictwo, a na badania i nowe technologie tylko 4% (w 2004 przy znacznie wiekszej kwocie pomocy publicznej na ...
-
Tydzień 11/2007 (12-17.03.2007)
... wyprzedził takich potentatów jak Toyotę, Procter & Gamble i Microsoft. Wyniki rankingu są wynikiem badania opinii kilku tysięcy ludzi biznesu z całego świata. MFW jest zdania, ... wyprzedził takich potentatów jak Toyotę, Procter & Gamble i Microsoft. Wyniki rankingu są wynikiem badania opinii kilku tysięcy ludzi biznesu z całego świata. Nie była to ...
-
Franczyza bankowa: PKO BP prekursorem
... Nord (sieć Monetia), Dominet Bank (Grupa Fortis), eurobank, GE Money Bank, Getin Bank, ING, Multibank, Bank Pekao SA, Bank PKO BP oraz Polbank. Niebawem na ... inwestycyjne oraz produkty dla klientów biznesowych. Dwa modele franczyzy bankowej Jak wynika z badania PROFIT system znakomita większość banków wybrała model (od początku lub ewoluując), w ...
-
Telemarketing zbyt natarczywy wg Polaków
... zbyt natarczywa forma reklamy, choć znaczny odsetek konsumentów docenia wygodę kontaktów z telefonicznymi biurami obsługi - wynika z badania Ipsos. Telemarketing a inne działania reklamowe i promocyjne Z badania zrealizowanego przez Ipsos na zlecenie Fundacji Obserwatorium Zarządzania wynika, że Polacy relatywnie rzadko mają kontakt z oferowaniem ...
-
Satysfakcja z pracy u 56% Polaków
... i obecne czasy, jesteśmy pełni zwątpienia? Na to pytanie odpowiedź znaleźli autorzy badania "Czy jesteśmy zadowoleni ze swojej obecnej pracy" - serwis GazetaPraca.pl ... w aktualnym miejscu pracy (24,6%) i brak możliwości awansu (23,1%). Jednak analizując wyniki badania przeprowadzonego przez Advisory Group TEST Human Resources oraz GazetaPraca.pl ...
-
Franczyza bankowa I-IV 2009
... oddziałów, ale rozbudowują sieci placówek partnerskich - wynika z badania firmy doradczej PROFIT system. W drugiej połowie 2008 roku banki łącznie uruchomiły 331 ... Bank, ING, Lukas Bank, mBank (marka mKiosk), Multibank, Bank Pekao SA, Bank PKO BP oraz Polbank. W pierwszej połowie 2008 roku banki uruchomiły około 250 placówek franczyzowych. Z badania ...
-
Outsourcing back-office 2008
... liczby firm, ponieważ stanowi źródło wymiernych korzyści, takich jak wzrost efektywności, oszczędność czasu i pieniędzy” – mówi Piotr Cholewa, Prezes Zarządu ArchiDoc. Badania wykazały, że w ciągu najbliższych dwóch lat firmy z branży finansowej, sektora handlu, a także transportu i energetyki zwiększą nakłady na outsourcing procesów back-office ...
-
Sprzęt elektroniczny a zielone technologie
... tych odpadów jest w coraz większym zakresie wysyłana do krajów rozwijających się, które mają jeszcze mniejszą zdolność do prawidłowego zarządzania odpadami. Badania naukowe dokumentują gromadzenie się tych szeroko rozprzestrzenionych zanieczyszczeń w powietrzu, wodzie, glebie i osadach wodnych, skąd w coraz większym stopniu przedostają się one ...