-
Kampanie reklamowe: czego oczekują klienci?
... , jej pozycjonowaniu rynkowym, najbliższej konkurencji, preferencjach i potrzebach konsumentów - to wszystko, jak wskazują eksperci, składa się na efektywność sprzedażową. Z wyników badania można stwierdzić, że w najbliższych latach polski konsument będzie coraz częściej wdawał się w dyskusje z obsługą salonów. Coraz częściej będzie dochodzić do ...
-
Poziom zamożności na świecie w 2009 r.
... 7,4 biliona USD w 2009 roku, głównie w wyniku poprawy sytuacji rynkowej. Nie jest zaskoczeniem, że największym ośrodkiem kapitału offshore pozostaje Szwajcaria, według badania skupiająca w przybliżeniu 27% (2 biliony USD) globalnego majątku offshore. Jednak niezależnie od poprawy sytuacji na rynku, banki w tradycyjnych centrach offshore zmagają ...
-
Najdroższe miasta świata 2010
... badania zrealizowanego przez firmę Mercer - Worldwide Cost of Living Survey 2010 (Światowe badanie ... piątym – Genewa. Według raportu, różnica w kosztach utrzymania między najdroższym (Luanda) a najtańszym (Karaczi) miastem jest trzykrotna. Z badania wynika, że Warszawa znajduje się na 96 pozycji, za Dżakartą w Indonezji (94) i Budapesztem (również 94 ...
-
Rynek pracy: trudna sytuacja kobiet
... Pracy (WRP) informujący z wyprzedzeniem o zmianach w wielkości bezrobocia już kolejny miesiąc z rzędu zmniejsza się – podało Biuro Inwestycji i Cykli Ekonomicznych. Ponadto autorzy badania podkreślają, że w I kwartale 2010 przeciętny bezrobotny poszukiwał zatrudnienia o ok. 25 dni krócej niż przed rokiem, jak również o ponad miesiąc krócej ...
-
Rośnie popularność cloud computing
... popularnością. Z globalnego badania przeprowadzonego przez firmę Mimecast wynika, że ponad 51% przedsiębiorstw korzysta przetwarzania danych w chmurze, ... stosunek wielu firm do niego nadal pozostaje ambiwalentny. Z jednej strony, jak wynika z badania Mimecast Cloud Adoption Survey, 74% ankietowanych zadeklarowało, że inwestycja w cloud computing ...
-
Inwestor giełdowy 2010
... inwestowali poprzez TFI, najczęściej wymieniane były: BZ WBK AIB TFI („Arka”), ING TFI, Skarbiec TFI oraz Union Investment TFI. OKRES INWESTOWANIA NA GIEŁDZIE ... swojego portfela czy obserwowanych spółek. KOMENTARZE I BLOGI ANALITYKÓW Jak podają autorzy badania, komentarze i blogi analityków są na trzecim miejscu w hierarchii ważności źródeł informacji ...
-
Najlepsze sklepy z bielizną w Europie
... obsługę klienta najlepiej dbają Czesi, w budowaniu lojalności przodują Węgrzy, a w prezentacji sklepu wygrywają Litwini - to wnioski, jakie można wysunąć na podstawie badania mystery shopping przeprowadzonego przez INTERNATIONAL SERVICE CHECK (ISC). Tajemniczy klienci ocenili 192 sklepy z bielizną w 9 krajach Europy, Polska znalazła się dopiero ...
-
Ranking marek Value-D
... badania konsumenckie opublikowane przez firmę Millward Brown wskazują, że najwyższą pozycję w rankingu ... równowagę ceny i zainteresowania ze strony konsumentów. Ranking Value-D to szczególny typ analizy bazujący na wynikach badania BrandZ obejmującego tysiące marek w 20 państwach. „Bardzo wiele marek nie potrafi w pełni zoptymalizować swojej siły. ...
-
Ranking konkurencyjności 2011-2012
... badaniu wzięły udział 142 państwa i 12 tysięcy firm z całego świata. Podstawą badania jest rozbudowana ankieta kierowana do kierownictw firm (tzw. Top 5). W przypadku Polski NBP współpracował z ponad 200 przedsiębiorstwami. Metoda badania konkurencyjności WEF zakłada istnienie 12 filarów konkurencyjności w trzech grupach odpowiadających trzem ...
-
Zaangażowanie pracowników w rękach menedżerów
... dane z Europejskiej Bazy Zaangażowania Aon Hewitt, ogromna większość pracowników uważa, że pracodawcy traktują badania zaangażowania jedynie w kategorii „ankiety do wypełnienia“. Tylko 18% pracowników jest przekonanych o tym, że wyniki badania wpływają na decyzje podejmowane później w firmie. Aby lepiej zrozumieć rolę, jaką menedżerowie mogliby ...
-
Dobra niematerialne tworzą wartość firmy
... celem jest pokazanie szans i wyzwań przed jakimi stoją współcześni liderzy biznesu w obecnej epoce złożoności, niepewności i ciągłych zmian. Pozostałe wyniki badania: Short-termism, czyli brak strategii długofalowego rozwoju: Powszechne przekonanie, że oczekiwania inwestorów i akcjonariuszy są sprzeczne ze zrównoważonym rozwojem biznesu podziela 60 ...
-
Firmy produkcyjne: złożoność produkcji rośnie
... (49 procent) oraz poprawę zadowolenia klientów (44 procent badanych). W kontekście barier, które utrudniają wykorzystanie złożoności i doskonalenie zdolności operacyjnej, wyniki badania wskazały na brak elastyczności w dostosowaniu procesów biznesowych do zmiany (66 procent) oraz nieskuteczne lub nieadekwatne systemy informatyczne (61 procent ...
-
Ranking najcenniejszych marek 2012
... razu na 19. i osiągając wartość 33,2 mld USD. To już siódma edycja badania zlecanego przez grupę WPP i realizowanego przez Millward Brown Optimor, ... korzystna cenowo marka alternatywna wobec wszechobecnego iPhone’a”. Najważniejsze ustalenia tegorocznego badania opisane w raporcie: Technologia górą: Technologia upowszechniła się we wszystkich ...
-
Globalni konsumenci a kanały sprzedaży
... będzie wyzwaniem ponieważ, ponad połowa kupujących uważa, że większość sklepów nie prezentuje się w jednolity sposób we wszystkich kanałach. Główne wnioski badania: Internet pozostaje dominującym kanałem w sprzedaży cyfrowej. Strony internetowe są najważniejsze dla osób kupujących w kanałach cyfrowych, zarówno na rynkach rozwijających się ...
-
Najlepsi pracodawcy 2012: Global Top 10
... chcieliby pracować polscy studenci. W Polsce ranking powstaje od 2008 roku, na podstawie badania Universum Student Survey. Badanie prowadzone jest wśród studentów najlepszych uczelni w naszym ... trend nie do końca potwierdza się w Polsce. Wracając do analizy badania Universum Student Survey w Polsce, możliwość ta jest atrakcyjna dla co piątego ...
-
Firmy bez strategii w social media
... relations i government relations Grayling na temat trendów w komunikacji przyznaje, że ich firmy nie mają strategii związanej z mediami społecznościowymi. Wyniki badania przeprowadzonego na próbie ponad 1100 przedstawicieli kadr zarządzających komunikacją wskazują, że w gronie firm, które posiadają strategię działań w mediach społecznościowych ...
-
Zarządzanie marką: kontroling marki
... też może takie same efekty udałoby się nam osiągnąć bez marki. Badania wartości poszczególnych czynników prowadzą firmy badawcze obecne na Polskim rynku, ... w dłuższej perspektywie kończy się to spadkiem wartości marki. Kontroling marki w celu badania wartości marki prowadzony jest przez wyspecjalizowane firmy, rzadko przez samodzielnych specjalistów ...
-
Najlepsi pracodawcy wg menedżerów 2012
... wiedzy o pracodawcach Dla firm coraz bardziej istotne staje się pytanie, o źródła, jakimi najlepiej docierać do potencjalnych kandydatów. W porównaniu do 2. edycji badania, przeprowadzonej w sierpniu 2011 roku odnotować można znaczący wzrost (o 35 punktów proc.) znaczenia mediów i Internetu, jako źródła pozyskiwania informacji. Radziej były ...
-
Najlepsze centra handlowe
... Gastronomicznej klienci, podobnie jak w Stefie Zakupów, skupili się na dwóch aspektach: wyglądzie i czystości lokalu oraz kompetencjach i uprzejmości pracowników. Lokal do badania klienci wybierali sami, na podstawie zachęcającego wyglądu i własnych preferencji. Aby dokonać pełnej oceny, klienci musieli dokonać również zakupu. Średni ogólny ...
-
KGHM Polska Miedź zwycięzcą Randstad Award 2013
... Państwowe Skoda Auto Polska RWE Polska Pracodawca atrakcyjny, czyli jaki? Respondenci badania Randstad Award 2013, na pytanie o to, jakie pięć czynników ma dla ... fakt, że sama praca jest interesująca. Jak pokazują wyniki badania, przyjazna atmosfera pracy jest kojarzona przede wszystkim z szacunkiem współpracowników (62%), docenieniem indywidualnego ...
-
Bezpieczeństwo żywności na świecie: Indeks 2013
... Piotr Gill, Dyrektor Generalny DuPont Polska. – Kolejnym ważnym elementem, który należałoby przedyskutować to poziom nakładów na badania i rozwój w rolnictwie (mierzony jako procentowy udział wydatków na badania i rozwój w PKB). Polska uzyskała tu 12,5 pkt., czyli 7,7 pkt. poniżej średniej dla wszystkich 107 badanych państw ...
-
Branża przemysłowa: trendy
... transportu i ułatwia logistykę łańcucha dostaw, zaś lokalizacja w stabilnym otoczeniu politycznym i prawnym redukuje ryzyko. Na koniec warto zwrócić uwagę na wynikającą z badania wyraźną strategię koncentrowania się na kliencie i jego potrzebach: reshoring jest powodowany troską o jakość produkcji oraz możliwość szybkiego reagowania na zmieniające ...
-
Polski leasing w górę
... plusie – czy inwestycje MSP nadal będą rosły?” opublikował wyniki badania statystycznego dotyczącego 2014 r. Eksperci ZPL podsumowali rok w branży leasingowej oraz przedstawili swoje ... główne, obok kredytu, zewnętrzne źródło finansowania inwestycji pracujących w gospodarce. Badania: leasing najpopularniejszy wśród MSP Podczas konferencji główna ...
-
E-learning w polskim biznesie
... rozumiany jest szerzej niż platforma z kursami zdalnymi – komentuje wyniki badania Tomasz Jankowski, Metodyk e-learningu. Słabo wypadły w badaniu szkolenia z wykorzystaniem urządzeń ... . W przyszłym roku ma nastąpić zmiana w tym zakresie, gdyż z deklaracji uczestników badania wynika, że budżety na szkolenia tradycyjne i e-learning mają być podzielone ...
-
Niedoceniany zawód nauczyciela
... ) jest jednak rzesza tych, którzy uważają, że zawód nauczyciela nie jest w społeczeństwie doceniany. To tylko niektóre z wniosków płynących z międzynarodowego badania nauczania i uczenia się (TALIS – Teaching and Learning International Survey) przeprowadzonego przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD). Badanie, którego podstawą ...
-
Czas na marketing mobilny
... format reklam w Google oraz najnowszą wersję Google Maps). Wieloekranowy świat Google W 2012 roku, Google opublikowało fascynujące badania na temat aktywności użytkowników na wielu różnych urządzaniach. Badania pokazały, w jaki sposób przeglądamy sieć, wykorzystując do tego kilka ekranów i dokonując często przejść pomiędzy tabletami, telefonami ...
-
Media społecznościowe bez znaczenia dla e-commerce?
... towary konsumpcyjne lepiej zrozumieć zachowania kupujących oraz dostosować się do ich oczekiwań dotyczących sprzedaży wielokanałowej”. O raporcie „Digital Shopper Relevancy” Wyniki badania oparte są na odpowiedziach z ankiet przeprowadzonych wśród 18 000 osób, które w przeszłości wykorzystywały kanał cyfrowy do dokonywania zakupów, w 18 krajach ...
-
Małe i średnie przedsiębiorstwa a e-handel
... , które mogą być istotne i przydatne we wspieraniu tego rynku z punktu widzenia organów państwowych, do współpracy przy konstruowaniu badania zaproszono Ministerstwo Gospodarki. Jednym z partnerów badania, dzięki którym możliwe było dotarcie do e-przedsiębiorców, jest Panorama Firm, która udostępniła bazy danych przygotowane specjalnie na tę ...
-
Top Marka w mediach 2015 - bankowość
... .) pojawił się Bank BGŻ z liczbą 192 tys. informacji. Informacje o badaniu VIII edycja badania „Top Marka” objęła łącznie 1,5 mln informacji internetowych, 326 tys. prasowych oraz ... specjalistyczne (branżowe), magazyny lifestylowe kierowane do kobiet i mężczyzn oraz tabloidy. W Internecie podstawą badania był monitoring 850 tys. polskojęzycznych ...
-
Instytucje finansowe a ich popularność w Internecie
... rynkowi z sektora finansów – banki, ubezpieczyciele, pożyczkodawcy i kantory internetowe. Celem badania było sprawdzenie, jak poszczególne podmioty radzą sobie w kontekście działań online ... . Najczęściej używanymi obecnie aplikacjami bankowymi są produkty mBanku, BZ WBK i ING Banku. W przypadku dwóch ostatnich podmiotów rozwiązania na smartfony są ...
-
Nie licz na ubezpieczenie z NFZ
... polski system opieki zdrowotnej bywa oceniany gorzej niż rumuński i bułgarski. Wyniki najnowszego badania Euro Health Consumer Index (EHCI), są jeszcze bardziej niepokojące. W tym ... zajął przedostatnią pozycję. Niżej została sklasyfikowana tylko Czarnogóra. Wyniki najnowszego badania Euro Health Consumer Index są alarmujące między innymi dlatego, że ...
-
B+R w Polsce. Czy to w ogóle działa?
... że B+R to wdrażanie nowych technologii oraz systemów produkcyjnych. Dla 4 proc. badania i rozwój oznaczają kooperację z naukowcami i uczelniami (4 proc.), a co dwudziesty ankietowany ... B+R głównie z działaniami daleko zaawansowanymi, nie zdając sobie jednocześnie sprawy, że badania i rozwój to również prace podejmowane zupełnie standardowo w ...
-
Outsourcing kadr i płac. Liczy się nie cena, a bezpieczeństwo
... . W ten sposób postępuje już 4 na 10 przedsiębiorstw przebadanych na potrzeby badania EY "Paradoksy outsourcingu". Pod względem łatwości płacenia podatku Polska plasuje ... firm wierzy, że byłoby ono skuteczne. Uszczelnienie przez uproszczenie Respondenci badania niemal jednogłośnie przyznają, że najprostszym sposobem byłoby uproszczenie podatków w ...
-
Rewolucja przemysłowa pełną parą
... zarówno globalizacja, presja konkurencyjna, jak i coraz większe potrzeby i wymagania konsumentów. Badania zrealizowane przez firmę Zebra potwierdzają, że rewolucja przemysłowa ma ... Ameryce Łacińskiej (42 proc.) oraz w obszarze Azji i Pacyfiku (40 proc.). ZAŁOŻENIA I METODOLOGIA BADANIA Firma Peerless Insights przeprowadziła ankietę wśród 1100 osób ...
-
Finansowanie działalności MŚP. Faktoring coraz popularniejszy?
... już 14 proc. badanych i jest to najwyższy wynik, jaki udało się uzyskać w całej historii badania. Na przestrzeni ostatnich trzech kwartałów firmy zrzeszone w Polskim Związku Faktorów sfinansowały wierzytelności, których ... całej Polski. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa 600 mikro, małych i średnich firm. Aktualna edycja badania odbyła ...